Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tunnustakaa: salaa kylässä paikkojen penkominen

Vierailija
02.10.2014 |

Tykkään salaa kylässä ollessani tutkia paikkoja, aukoa kaappeja yms. En varsinaisesti hae mitään, en oikeen osaa sanoa motiiviksi muuta kuin uteliaisuuden. Suosikkini on jääkaappi, ja se on myös helpoin kohde koska sen tutkimisen voi tehdä auttamisen varjolla. Vessankaapit on toinen vakiokohde. Löytyykö sielunsiskoja vai olenko ainoa tälläinen höpsö? Mitä ajattelisit jos saisit minut kiinni itseteosta?

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan ole tutkinut, enkä tiennyt tämän olevan yleinen harrastus.

Aina huomaa etten ymmärrä ns. tavallisia ihmisiä ollenkaan...

Vierailija
22/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kurkkimaan meidän vierasvessan kaappiin! Vessapaperirullia ja puhtaita käsipyyhkeitä, peilikaapissa käsikauppalääkkeitä ja sidetarpeita, joita joka huushollissa pitäisi olla. 

Kylppäriin ja makuuhuoneisiin ei meidän vierailla ole mitään asiaa. Ihan pysytellään olkkarissa, terassilla ja ehkä keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut "urkkijat" tässä ketjussa ihan varmasti vaan provoaa, mutta tässä tapauksessa sillä ei liene merkitystä sillä noita urkkijoita on kuitenkin olemassa.

Vierailija
24/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen käly.. tulevat kylään, niin "etsiessään" lusikkaa, jotta voi syöttää vauvan, avasi mm. meidän jääkaapin yläpuolella olevan kaapin. Käsi ylös kaikki, jotka säilyttävät lusikoita 180cm korkeudella olevassa kaapissa. Mutta siis avasi kyllä kaikki muutkin kaapit ja laatikot, komeasti osasi jättää viimesieksi sen (todella hyvin piilotetun) ylimmän laatikon, jossa ne lusikat siis olivat. Mahtaa eukkoa v****aa, kun tyhjennän pyykkikorit aina kodinhoitohuoneeseen kylppäreistä ennen kuin vieraita tulee. Siellä ei sentään vielä en ole nähnyt sitä penkomassa.

Vierailija
25/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:16"]

Tunnustan että en harrasta tuollaista. Olen kyllä utelias mutta kenenkään kaappien sisältö ei vois vähempää kiinnostaa, edes luvalla. Mun anoppi on sellainen että käy kaikki kaapit ja laatikot läpi kun ollaan pois. Utelias tyyppi joka yhdistelee asioita ihan väärin omassa päässään ja vielä juttelee niitä muille totuuksina. Eipä ole saanut meillä olla yksin enää vuosiin:)

[/quote]

Sama täällä. Ihana kuin minun kirjoittamaa. Mieskin välillä hermostuu äitiinsä. Nimenomaan uteliaisuus ja tuo asioiden yhdistely omassa päässä yhdistettyynä kovaan puheliaisuuteen. Kysyy, puhuu mutta ei malta kuunnella oikeaa vastausta kun jo on kehittänyt oman versionsa. Muuten oikein mukava ihminen, avulias ja vilpittömästi hyväsydäminen. 

Vierailija
26/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, todella sairasta. Pohjanoteeraus.

Vierailija
27/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä näitä reaktioita kuinka ihmiset ihan raivostuu tästä kurkkimisesta. Itseäni ei kiinnosta, mutta ei mulla ole kaapeissa mitään joka ei päivänvaloa kestäisi.

Vierailija
28/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden naisen luona tuli katsottua kuppikoko, kun oli jättänyt pyykin kuivumaan. Tosin tuskin sattumaa, koska tapaamisesta sovittiin pari päivää aikaisemmin ja pöntöllä istuessa vieressä kuivausteline missä stringit, rintsikat roikkui vastapestyinä :)

Vierailija
29/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:16"]

Tunnustan että en harrasta tuollaista. Olen kyllä utelias mutta kenenkään kaappien sisältö ei vois vähempää kiinnostaa, edes luvalla. Mun anoppi on sellainen että käy kaikki kaapit ja laatikot läpi kun ollaan pois. Utelias tyyppi joka yhdistelee asioita ihan väärin omassa päässään ja vielä juttelee niitä muille totuuksina. Eipä ole saanut meillä olla yksin enää vuosiin:)

[/quote]

Mulla kans tuollainen utelias, omia johtopäätöksiään tekevä anoppi. Kerran oli hoitamassa lastamme ja sanoin, että makkariin ei kannata mennä kun poika nukkuu päikkäreitä. Mutta olihan sen kyylän pakko sinne tunkea. Oli järjestänyt meidän paperit. Työpäydällä olevat laskut ja paperipinot. Kyseli uteliaana miksi meillä on mitäkin laskuja jne ja osasi ulkoa taloyhtiön tiedotteen. Kiva kun oli salassapidettävät työpaperitkin nätisti järjestelty. Jee. Eipä ole saanut jäädä sen jälkeen ilman valvontaa meille. Valvonnankin kanssa on tuskaa. Viikkailee pyykkejä ja samalla tonkii kaappeja. Onneksi on jo aika vanha, ei kai tätä ikuisia aikoja kestä. Ja ei usko vaikka sanottas. Tonkii ja utelee. Liika uteliaisuus on sairas piirre ihmisessä. Kertoo siitä, ettei oma elämä ole enää kunnossa.

Vierailija
30/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:29"]

Ihmettelen kyllä näitä reaktioita kuinka ihmiset ihan raivostuu tästä kurkkimisesta. Itseäni ei kiinnosta, mutta ei mulla ole kaapeissa mitään joka ei päivänvaloa kestäisi.

[/quote]

Ilmeisesti joillekin nyt vaan yksityisyys ei ole minkäänlainen arvo. Mun mielestä yksityisyyteen on jokaisella oikeus. Onhan niitäkin, joiden mielestä on ihan ok että puoliso lukee tekstiviestit ja fb-viestit ja kirjeetkin, koska "ei mulla ole mitään salattavaa". Joiltakin vaan puuttuu ymmärrys siitä, mitä on oikeus yksityisyyteen ja yksityisyyden kunnioittaminen.

Vierailija
31/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää lähinnä se, että penkomisessa selviävää tietoa sitten levitellään sukulaisille. Ketä oikeasti kiinnostaa? Voi kun niillä oli semmoista ja semmoista. Jäi kyllä yhteen kertaan mummon yksinäinen oleskelu meillä, kun tuli noottia _kaikkien_ kaappien siivoustarpeesta. Olisi itse joutessaan siivonnut? Olin itse synnärillä synnyttämässä neljättä lastamme enkä ollut tullut ajatelleeksi, että kannattaisi kaapit käydä läpi ja siivota vielä raskauden viime metreillä tämän asian takia.

Vierailija
32/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 23:34"]

Minä! :D tosin oon hieman kohteliaampi ja kysyn luvan. Jos olen ensimmäistä kertaa jonkun kodissa, saatan ihan huomaamattani avata jonkun kaapin oven tai alkaa selata paperipinoa kesken keskustelun. Kysyn sitten, haittaako se, jos käyn läpi näitä ja lähes aina saan luvan jatkaa. Vessankaappiin kurkkaan myös ja yleensä jääkaapinkin avaan vähintään kerran. Paras kaverini on jo tottunut siihen, että auon kaappeja juttelun lomassa. :D

[/quote]

AP tässä, ihana kaveri sulla!

Jos törmäisin johonkin viritettyyn "ansaan", tulisi minulle tunne että kukakohan se outo tyyppi tässä tilanteessa on? :D

[/quote]

Tä? Kai sitä kylppärikaapissaan saa marmorikuulia säilyttää jos haluaa?

[/quote]

Itse tulisin rasian kanssa ivallisesti kuulat käsissä ja ihmettelisin kovaan ääneen, että etkö luota minuun kun tällaisiä lastenjekkuja tehty? Kertoo etsineensä pumpulituppoja yms, koska saanut silmätulehduksen. Jekkuilija joutuu noloon tilanteeseen ja hävettäää.

[/quote]

Eihän siinä mihinkään noloon tilanteeseen jekkuilija joudu, kun ihan oikeassa oli: Ei voi luottaa. Katsos, niitä pumpulituppoja pyydetään siltä emännältä/isännältä. Ei mennä itse kaapista penkomaan eikä ottamaan. Vessapaperi on ehkä ainoa hyödyke, jota vessastakaan voi ilman lupaa käyttää. Myös pöydällä olevista pumpulitupoista/puikoista kysytään.

Vierailija
33/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:29"]Ihmettelen kyllä näitä reaktioita kuinka ihmiset ihan raivostuu tästä kurkkimisesta. Itseäni ei kiinnosta, mutta ei mulla ole kaapeissa mitään joka ei päivänvaloa kestäisi.
[/quote]

Ihminen harvemmin haluaa näyttää haavoittuvuutensa, minkä likaiset ja haisevat alushousut, aknevoide, pikavippivelat, kirjaston karhukirjeet, kuppalääkkeet, masennuspillerit jne. kyllä varmasti uteliaalle kälylle tai naapurin Pirkolle näyttävät.

Vierailija
34/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APlle vinkiksi että asuntonäytöt on hyvä paikka purkaa tätä tarvetta, koska kyllähän kiinteiden kaappien sisälle on "pakko" kurkata että näkee paljon on oikeasti säilytystilaa :)

Vierailija
35/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 15:38"]Yhden naisen luona tuli katsottua kuppikoko, kun oli jättänyt pyykin kuivumaan. Tosin tuskin sattumaa, koska tapaamisesta sovittiin pari päivää aikaisemmin ja pöntöllä istuessa vieressä kuivausteline missä stringit, rintsikat roikkui vastapestyinä :)
[/quote]Oletko mies? Nainen halusi selkeästi sun näkevän mahdollisesti uuden, hienon alusvaatesettinsä. Voinut jopa ostaa tarkoituksella tätä vierailua varten.

Vierailija
36/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:36"]

AP taas, minun ystäväpiirissäni on fiksua ja tasapainoista porukkaa. Ei kukaan viritä mitään lapsellisia ansoja.

En kyllä kenenkään kannykkää tutkisi tai kirjeitä, ei minun motiivini ole toisten yksityisasioihin sekaantua. Enemmän tässä vain houkuttelee kaikki suljetut lipastot ja laatikostot.

[/quote]

Siis kaikki muut on fiksua ja tasapainoista porukkaa, paitsi sinä? Minkälainen sun impulssikontrolli on noin muuten? Raivoatko, huudatko jokaisesta pikkuisesta vastoinkäymisestä? Käytätkö väkivaltaa? Oletko alkoholisoitunut? Vai mikä selittää sen, ettet pysty käyttäytymään normaalisti kylässä? Onko tämä ainoa epänormaali käytösmallisi?

Vierailija
37/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli näistä mieleen, kun pidettiin kerran meillä bileet ja eräs naispuolinen vieras, joka ei ole minulle kovin tuttu, meni vessaan ennen baariin lähtöä. Olin vessan edessä pukemassa ulkovaatteita ja kuulin, kun hän ihan selvästi suihkutti hiuslakkaani hiuksiinsa. Kysymättä minulta. Tuli vähän wtf-olo.

Vierailija
38/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:33"]

Voitte olla aivan varmoja, että aina kun pääsen "talonmieheksi" kun talonväki on poissa tai muuten jään itsekseni jonkun kämppään, niin käyn läpi joka saatanan kaapin ja laatikon. En tiedä mikä ihme minua siihen ajaa, olen tehnyt sitä jo lapsesta saakka! :D Se on melkeinpä eläimellinen vietti.

[/quote]

Taidat olla muutenkin älyllisesti eläimen tasolla. Kukaan täyspäinen ei tuollaista tekisi.

Vierailija
39/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 00:36"]

AP taas, minun ystäväpiirissäni on fiksua ja tasapainoista porukkaa. Ei kukaan viritä mitään lapsellisia ansoja.

En kyllä kenenkään kannykkää tutkisi tai kirjeitä, ei minun motiivini ole toisten yksityisasioihin sekaantua. Enemmän tässä vain houkuttelee kaikki suljetut lipastot ja laatikostot.

[/quote]

No sinä et taida olla kovin fiksu ja tasapainoinen :D Siis tongit muiden ihmisten suljettuja lipastoja ja laatikostoja? Miksi ihmeessä, mitä siitä saat?

Minä en haluaisi tietää yhtään mitään, mitä kaverini/ystäväni/sukulaiseni/naapurini ei minulle itse halua kertoa. Olo olisi vähintäänkin vaivaantunut jos tietäisin jonkun salaisuuden, mitä jos sen möläyttää vahingossa? Haluan kunnioittaa terveitä rajoja ja ihmisen omaa suojaa. Se on arvokasta, eikä sitä saa rikkoa.

Vierailija
40/227 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pengo, ei tulisi mieleenkään. Miksi pitäisi tonkia? Mitä tekee sillä tiedolla, että kaverilla on esim 80c rintsikat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme