Voiko Kela valittaa jos normaalisti 70e sähkölasku olikin nyt 130e kun ilmastoitilaitetta piti käyttää paljon helteillä?
Katsoin että sähkölasku on hyvin kallis tällä kertaa koska asuntoa piti viilentää paljon.
Saan siis perustoimeentulotukea ja Kela maksaa sähkölaskuni.
Onko muilla tuensaajilla täällä kokemusta poikkeuksellisen isosta sähkölaskusta?
Kommentit (198)
Kela maksaa osan, ja loppuosan maksat itse.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.
"Työnvälttelijä" ei pääse hellettä pakoon ilmastoituun toimistoon, eikä kaupoissakaan ole varaa notkua pitkin päivää.
Mikael Kosola kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka menisit töihin?
Minne ja milloin? Mikä työnkuva? Entä palkka?
ap
Rotan vastaushan sieltä tuli.
Arvon rotista ja loisista horiseva kokoomusnuori voisikin seuraavaksi sitten selittää, millä tavalla kaikille riittää palkkatöitä, kun työttömiä on moninkertaisesti enemmän kuin avoimia työpaikkoja =)
Kaikki eivät syntyneet kultalusikka perseessä niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kela maksaa sähkölaskun"
Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.
Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.
Ei pidä paikkaansa. Tt-tuella saat tienata 300€/kk ilman, että tukea pienennetään. Ennen et saanut saada tilillesi kuin 50€, on muutettu vuosia sitten. Voit tarkistaa Kelasta, näin se menee. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi yhteiskunnan maksella sun viilennyksiäsi.
Miksei?
"Yhteiskunta" maksaa aika paljon muutakin random paskaa, helteillä inhimillisten olojen luominen on vähintään yhtä perusteltua kuin television tai tietokoneen sähkökulutuksen maksaminen.
Ei kukaan ole pelkkä saaja tai maksaja. Veroja täällä maksetaan kaikki, ja myös tuista menee verot.
miksi työnvälttelijällä pitäisi olla inhimilliset olot muiden maksamana?
Kukaan ei ole puhunut työnvälttelystä mitään, paitsi sinä - ja olet selkeästi vain nolo trolli, joten hyvät päivänjatkot vaan =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.
Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.
Ei pidä paikkaansa. Tt-tuella saat tienata 300€/kk ilman, että tukea pienennetään. Ennen et saanut saada tilillesi kuin 50€, on muutettu vuosia sitten. Voit tarkistaa Kelasta, näin se menee. Kokemusta on.
Toimeentulotuki ja työttömyyspäiväraha on eri asia, en usko että toimeentulotukea hakevat saavat tienata yhtään mitään ilman että sitä ei oteta huomioon
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Kaksion sähkölasku normaalisti n. 35 e/kk ja nyt poikkeuksellisesti 65 e/kk??? Asun itse mieheni kanssa kaksiossa ja käytämme suht paljon erilaisia laitteita (itse olen myös ollut etätöissä pitkään joten paljon kotona) ja sähkölaskumme on ollut aina alle 20 e/kk. Nyt kyllä jokin mättää teillä pahasti.
Asun yksin, ja sähkölasku on 70-80e/2kk
Kaksio ja 44 neliötä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo käytännössä lämmittää aika vähän, kun käsittelyajat ovat niin helvetin pitkät.
Ylimääräistä tienaamalla saa helposti aikaiseksi sen, ettei ole varaa maksaa vuokraa.
Tietysti "sosiaalituilla elää kuin kuningas, luin netistä ihan itse" -kokkaripossu ei pysty moista tilannetta kuvittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Kaksion sähkölasku normaalisti n. 35 e/kk ja nyt poikkeuksellisesti 65 e/kk??? Asun itse mieheni kanssa kaksiossa ja käytämme suht paljon erilaisia laitteita (itse olen myös ollut etätöissä pitkään joten paljon kotona) ja sähkölaskumme on ollut aina alle 20 e/kk. Nyt kyllä jokin mättää teillä pahasti.
Kai tajuat mikä ero on kaukolämmössä ja sähkölämmityksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.
??
Juuri iltatöitä on paljon!
Ei tarvi hetätä aikaisin. Kannattaakin ottaa töitä jotka sopii omaan rytmiin, iltavirkkujen ja aamuvirkkujen, he väsyvät täysin päinvastaisista työajoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat työmarkkinatuen ja toimeentulotuen.
Työmarkkinatuessa on tuo 300e raja, toimeentulotuessa 50e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksio ja 44 neliötä
Ap
Onko asuinalueellasi ihan älytön siirtomaksu vai miten lasku voi olla noin suuri? Oma kaksioni on samankokoinen ja täällä tosiaan asuu kaksi ihmistä mutta lasku silti puolet pienempi kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ja milloin? Mikä työnkuva? Entä palkka?
ap
Minkälainen työ sinua kiinnostaisi ja millaiseen palkkaan olisit tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kymmentä työtöntä kohden on yksi palkkatyöpaikka, niin siinä on kaikkien vähän paha "mennä töihin".
Vai tarkoititko kenties sitä, että kaikkien työttömien pitäisi ruveta yksityisyrittäjiksi ja myydä palveluja toisilleen, jotta saadaan Suomi nousuun? xD
Hauskaa on myös se, miten keskimääräinen tiuskiva veronmaksaja unohtaa joka kerta, että myös tuista maksetaan veroa.
Jos valmistat fyysistä tavaraa vientiä varten, niin tuo nenänvartta pitkin katsominen on ehkä hieman perustellumpaa. Muussa tapauksessa ne sinunkin tienestisisi ovat ihan samalla tavalla leikkirahaa kuin muidenkin.
Tuista ei makseta veroa. Jos naapuri antaa sinulle rahaa ja annat puolet takaisin oletko silloin maksanut naapurille jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.
Miten paljon sun egosi leviää, kun kirjoitat tällaisen kommentin ? Näin useita työnhakemuksia viikottain täyttävänä ja päivittäin töitä etsivänä, silti toista vuotta työttömänä olleena , satuttaa kyllä tuollaiset kommentit.
Minua satuttaa tehdä työtä, jonka ansioista suurin osa menee erilaisiin veroihin sinunlaisien loisien elättämiseksi ja jäähdyttämiseksi
Ja minua harmittaa se, että minun verorahojani tungetaan yritystukina milloin mihinkin veroparatiisiin.
Onko minulla nyt oikeus käydä polttamassa sattumanvaraisia yrityksiä maan tasalle?
Samalla logiikalla tuntuu tuo teidän kokkarinuorten viha työttömiä kohtaan toimivan. Tosin ei kai siitä voi teitä syyttää, kun on lapsena saatu vanhemmilta aivopesua edestä ja takaa (sinun tapauksessasi luultavasti hyvinkin kirjaimellisesti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksio ja 44 neliötä
Ap
Onko asuinalueellasi ihan älytön siirtomaksu vai miten lasku voi olla noin suuri? Oma kaksioni on samankokoinen ja täällä tosiaan asuu kaksi ihmistä mutta lasku silti puolet pienempi kuin sinulla.
Voin käydä tarkistamassa sähkön hinnan ja siirtohinnan omast asioinnista oomin sivuilta, palaan kohta asiaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sinun väitteesi ei pidä paikkaansa. Toimeentulotuessa yksin asuvalla tuo 50 € on yhä se raja, jonka yli menevät tulot (olivat ne mistä lähteestä hyvänsä) vähennetään tuesta. 300 € tulo syö ko. tuen useimmilla kokonaan, eli tulos on ±0. Tätä on kannustinloukku.
Normaali sähkölasku huomioidaan tt-tuessa. Se voi vaihdella kuukausittain. Ei siellä vertailla eri kuukausien laskujasi toisiinsa vaan aivan yksittäisenä aina joka kuukausi katsotaan kohtuullinen sähkölasku.
Mutta TOSI paljon kyllä Gigantin laitteenne kuluttaa.
Onko se ollut turhaan päällä 24/7 koko kesän kaikki päivät ja yöt lämpötiloista ja harvoista sadepäivistäkin huolimatta olitte kotona tai ette?
Käyttäkää sitä silloin, kun tarve ja SAMMUTTAKAA välillä.
Vierailija kirjoitti:
Normaali sähkölasku huomioidaan tt-tuessa. Se voi vaihdella kuukausittain. Ei siellä vertailla eri kuukausien laskujasi toisiinsa vaan aivan yksittäisenä aina joka kuukausi katsotaan kohtuullinen sähkölasku.
Mutta TOSI paljon kyllä Gigantin laitteenne kuluttaa.
Onko se ollut turhaan päällä 24/7 koko kesän kaikki päivät ja yöt lämpötiloista ja harvoista sadepäivistäkin huolimatta olitte kotona tai ette?
Käyttäkää sitä silloin, kun tarve ja SAMMUTTAKAA välillä.
Voisitko vielä kertoa, että valot voi sammuttaa kun poistuu kotoa tai huoneesta?
Teen mitä haluan, ja toivon, että ne minulle tukina tulevat virtuaalieurot ovat nimenomaan sinun palkkapussistasi.
Jos harmittaa, niin lähde ihmeessä kadulle vetämään työttömän näköisiä turpaan, niin saat varmaan paremman mielen. Tuskin siitä rangaistusta tulee, kun olet selkeästi niin paljon muita parempi ihminen xD