Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus ihmetellyt jotain mielleyhtymääsi?

Vierailija
30.08.2021 |

Äsken juttelin tuttavan kanssa sähköpostitse jostain mitä hänen kumppaninsa oli sanonut. Ajattelin viestiä kirjoittaessani aihepiiriä josta juttelimme, ja ohimennen mielessäni välähti kuva bussipysäkin ympäristöstä jolla jäin aina aamulla bussista pois kun kävin sillä seudulla töissä vuosia sitten.

Näin siis hetken aikaa mielessäni sen pysäkin, jalkakäytävän ja siitä risteytyvän kadun jonka varrella oli omakotitaloja, joiden pihoja ympäröi pensasaidat ja joilla kasvoi omenapuita, näin miten jalkakäytävä jatkui siitä työpaikalleni.

Kun pysähdyin miettimään, niin mikään siinä alkuperäisessä aiheessa, mistä kirjoittelin tuttavani kanssa, ei liity mitenkään tuohon mielikuvaan työmatkani maisemasta: ei mikään sana, ei mikään muisto ja kokemus, ei mikään teema tms.

Miksi tuo mielikuva oikein tupsahti tietoisuuteeni?

Onko teillä koskaan tällaista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. 

Minulla on ollut lapsuudesta lähtien eräs kirja, jonka luen parin vuoden välein. Kirjassa on kohtaus, jossa mies ja hänen kaksi tytärtään tapaavat kaupungilla sattumalta perheen äidin, joka jätti miehen ja tytöt vuosia aiemmin.

Joka ikinen kerta ajattelen tuossa kohdassa erästä Anytimen huulikiiltoa. EI mitään aavistusta miksi. Kai olen miettinyt sitä ensimmäisellä kerralla, se on jäänyt mielleyhtymäksi ja voimistunut kerta kerralta. 

Vierailija
2/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinkin. 

Minulla on ollut lapsuudesta lähtien eräs kirja, jonka luen parin vuoden välein. Kirjassa on kohtaus, jossa mies ja hänen kaksi tytärtään tapaavat kaupungilla sattumalta perheen äidin, joka jätti miehen ja tytöt vuosia aiemmin.

Joka ikinen kerta ajattelen tuossa kohdassa erästä Anytimen huulikiiltoa. EI mitään aavistusta miksi. Kai olen miettinyt sitä ensimmäisellä kerralla, se on jäänyt mielleyhtymäksi ja voimistunut kerta kerralta. 

Juuri tuollaisia tarkoitin. Hauskan random tuo Anttinen huulikiilto 😄

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinkin. 

Juuri tuollaisia tarkoitin. Hauskan random tuo Anttinen huulikiilto 😄

Ap

Siis Anytimen...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän