Voiko Kela valittaa jos normaalisti 70e sähkölasku olikin nyt 130e kun ilmastoitilaitetta piti käyttää paljon helteillä?
Katsoin että sähkölasku on hyvin kallis tällä kertaa koska asuntoa piti viilentää paljon.
Saan siis perustoimeentulotukea ja Kela maksaa sähkölaskuni.
Onko muilla tuensaajilla täällä kokemusta poikkeuksellisen isosta sähkölaskusta?
Kommentit (198)
Ei mulle sanottu mitää n. 20e -> 50 euroon noususta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka maksaisit itse laskusi?
Ei ole rahaa maksaa niitä
ap
No sitten ei ole muura vaihtoehtoa kuin soittaa ITSE laskuttajalle ja neuvotella maksusuunnitelma.
Ps. sen laskuttajan numero on siinä laskussa.
On tämä Suomi hieno maa. Voi viilentää itsensä sossun piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä Suomi hieno maa. Voi viilentää itsensä sossun piikkiin.
No voin lohduttaa sua, että näin työmarkkinatuella ja toimeentulotuella elävänä en voisi kuvitellakaan, että olisi varaa ostaa useamman sata euroa maksava laite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Joku ikivanha laite?
Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.
Joo vähän off topic mutta ihmetytti.
Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.
ap
Olihan siihen laitteeseen kunnan/kelan maksusitoumus, olihan.
Laite oli minulla lainassa eräältä kaveriltani kun hän itse oli 1.5kk mökillä
Ap
"Kela maksaa sähkölaskun"
Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.
Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.
Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.
Laita se laskusi sinne Kelaan. Kyllä he siellä tekevät päätöksen niinkuin hyvin asiakkaana tiedät. Yleensä hyväksytään asunnon kohtuulliset sähkömenot. Suuri summa tuo kyllä on. Maksoi kuka hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako tt-tuki ilmalämpöpumpun? Minulla ei sähköä mennyt entistä enempää, säästäähän se jääkaappia ja pakastinta.
Miten ilmalämpöpumppu säästää jääkaappia ja pakastinta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka menisit töihin?
En viitsi, siitä on liikaa vaivaa ja jos vielä työ sattuisi olemaan raskasta niin, dödö pettäisi ja kainalohiki alkaisi haisemaan.
Eikä terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty + Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato sillä hän on iso ja lihava mies 😃👍
Ytimennävertäjä sekä loinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi, siitä on liikaa vaivaa ja jos vielä työ sattuisi olemaan raskasta niin, dödö pettäisi ja kainalohiki alkaisi haisemaan.
Eikä terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty + Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato sillä hän on iso ja lihava mies 😃👍
Tämä en ollut minä, vaan joku trolli
Ap
Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.
Onko työtön jotenkin yliluollinen, eikä häneen vaikuta lämpötilavaihtelut millään tavalla?
Vai mitä oikein tarkoitat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sun egosi leviää, kun kirjoitat tällaisen kommentin ? Näin useita työnhakemuksia viikottain täyttävänä ja päivittäin töitä etsivänä, silti toista vuotta työttömänä olleena , satuttaa kyllä tuollaiset kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.
Vihreänä koen työnteon epämiellyttäväksi. Ja saisiko töistä vapaata tärkeitä mielenosoituksia varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.
Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.
Tämä on työnvälttelijälusmujen perustelu itselleen omasta laiskuudesta. Muut kyllä tietävät, ettei se laiska töitä tekisi vaikka niitä saisikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaako tt-tuki ilmalämpöpumpun? Minulla ei sähköä mennyt entistä enempää, säästäähän se jääkaappia ja pakastinta.
Miten ilmalämpöpumppu säästää jääkaappia ja pakastinta?
Kun sisälämpö ei ole 30 c° eikä nämä käy tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Joku ikivanha laite?
Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.
Joo vähän off topic mutta ihmetytti.
Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.
ap
Olihan siihen laitteeseen kunnan/kelan maksusitoumus, olihan.
Oli toki, miten edes saatoit epäillä ettei olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.
Vihreänä koen työnteon epämiellyttäväksi. Ja saisiko töistä vapaata tärkeitä mielenosoituksia varten?
Eloapinointiin voi käyttää pekkasia, kesälomalla voi kettutyttöillä, talvilomalla voi vaikka suojella susia ja torakoita. Muihin jänniin mielenosoituksiin voi käyttää saikkua, kun vähän ahdistaa.
Saattaa maksaa. Loput voi kysyä myös sossusta harkinnanvaraisena jos kela ei maksa kokonaan.