Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela valittaa jos normaalisti 70e sähkölasku olikin nyt 130e kun ilmastoitilaitetta piti käyttää paljon helteillä?

Vierailija
30.08.2021 |

Katsoin että sähkölasku on hyvin kallis tällä kertaa koska asuntoa piti viilentää paljon.

Saan siis perustoimeentulotukea ja Kela maksaa sähkölaskuni.

Onko muilla tuensaajilla täällä kokemusta poikkeuksellisen isosta sähkölaskusta?

Kommentit (198)

Vierailija
21/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa maksaa. Loput voi kysyä myös sossusta harkinnanvaraisena jos kela ei maksa kokonaan.

Vierailija
22/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle sanottu mitää n. 20e -> 50 euroon noususta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka maksaisit itse laskusi?

Ei ole rahaa maksaa niitä

ap

No sitten ei ole muura vaihtoehtoa kuin soittaa ITSE laskuttajalle ja neuvotella maksusuunnitelma.

Ps. sen laskuttajan numero on siinä laskussa.

Vierailija
24/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä Suomi hieno maa. Voi viilentää itsensä sossun piikkiin.

Vierailija
25/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä Suomi hieno maa. Voi viilentää itsensä sossun piikkiin.

No voin lohduttaa sua, että näin työmarkkinatuella ja toimeentulotuella elävänä en voisi kuvitellakaan, että olisi varaa ostaa useamman sata euroa maksava laite. 

Vierailija
26/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Joku ikivanha laite?

Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.

Joo vähän off topic mutta ihmetytti.

Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.

ap

Olihan siihen laitteeseen kunnan/kelan maksusitoumus, olihan.

Laite oli minulla lainassa eräältä kaveriltani kun hän itse oli 1.5kk mökillä

Ap

Vierailija
27/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kela maksaa sähkölaskun"

Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.

Vierailija
28/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.

Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.

Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.

Vierailija
29/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se laskusi sinne Kelaan. Kyllä he siellä tekevät päätöksen niinkuin hyvin asiakkaana tiedät. Yleensä hyväksytään asunnon kohtuulliset sähkömenot. Suuri summa tuo kyllä on. Maksoi kuka hyvänsä.

Vierailija
30/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako tt-tuki ilmalämpöpumpun? Minulla ei sähköä mennyt entistä enempää, säästäähän se jääkaappia ja pakastinta.

Miten ilmalämpöpumppu säästää jääkaappia ja pakastinta?

Vierailija
31/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka menisit töihin?

En viitsi, siitä on liikaa vaivaa ja jos vielä työ sattuisi olemaan raskasta niin, dödö pettäisi ja kainalohiki alkaisi haisemaan.

Eikä terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty + Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato sillä hän on iso ja lihava mies 😃👍

Vierailija
32/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytimennävertäjä sekä loinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi, siitä on liikaa vaivaa ja jos vielä työ sattuisi olemaan raskasta niin, dödö pettäisi ja kainalohiki alkaisi haisemaan.

Eikä terve ihminen työtä kaipaa ja sairas ei pysty + Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato sillä hän on iso ja lihava mies 😃👍

Tämä en ollut minä, vaan joku trolli

Ap

Vierailija
33/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.

Vierailija
34/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.

Onko työtön jotenkin yliluollinen, eikä häneen vaikuta lämpötilavaihtelut millään tavalla?

Vai mitä oikein tarkoitat?

Ap

Vierailija
35/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sun egosi leviää, kun kirjoitat tällaisen kommentin ? Näin useita työnhakemuksia viikottain täyttävänä ja päivittäin töitä etsivänä, silti toista vuotta työttömänä olleena , satuttaa kyllä tuollaiset kommentit. 

Vierailija
36/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.

Vihreänä koen työnteon epämiellyttäväksi. Ja saisiko töistä vapaata tärkeitä mielenosoituksia varten?

Vierailija
37/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.

Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.

Tämä on työnvälttelijälusmujen perustelu itselleen omasta laiskuudesta. Muut kyllä tietävät, ettei se laiska töitä tekisi vaikka niitä saisikin

Vierailija
38/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako tt-tuki ilmalämpöpumpun? Minulla ei sähköä mennyt entistä enempää, säästäähän se jääkaappia ja pakastinta.

Miten ilmalämpöpumppu säästää jääkaappia ja pakastinta?

Kun sisälämpö ei ole 30 c° eikä nämä käy tauotta.

Vierailija
39/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Joku ikivanha laite?

Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.

Joo vähän off topic mutta ihmetytti.

Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.

ap

Olihan siihen laitteeseen kunnan/kelan maksusitoumus, olihan.

Oli toki, miten edes saatoit epäillä ettei olisi ollut.

Vierailija
40/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.

Vihreänä koen työnteon epämiellyttäväksi. Ja saisiko töistä vapaata tärkeitä mielenosoituksia varten?

Eloapinointiin voi käyttää pekkasia, kesälomalla voi kettutyttöillä, talvilomalla voi vaikka suojella susia ja torakoita. Muihin jänniin mielenosoituksiin voi käyttää saikkua, kun vähän ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä