Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela valittaa jos normaalisti 70e sähkölasku olikin nyt 130e kun ilmastoitilaitetta piti käyttää paljon helteillä?

Vierailija
30.08.2021 |

Katsoin että sähkölasku on hyvin kallis tällä kertaa koska asuntoa piti viilentää paljon.

Saan siis perustoimeentulotukea ja Kela maksaa sähkölaskuni.

Onko muilla tuensaajilla täällä kokemusta poikkeuksellisen isosta sähkölaskusta?

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.

Keskuspankin rahapolitiikan tavoitteena ei ole täystyöllisyys vaan vähintäänkin 4% työttymyysaste, mikä tarkoittaa sitä että aina on jonkun oltava työttömänä jotta työmarkkinat ovat "riittävän joustavat". Jos yhteiskunnan tavoite on tällainen, niin pitääkö siitä vielä erikseen rangaista työttömäksi joutunutta, niin ettei saisi edes elää ihmisarvoista elämää?

Vierailija
42/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kela maksaa sähkölaskun"

Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.

Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.

Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.

Höpöhöpö. Se on nyt Koronan aikaan ollut 400€ raja ja normaalisti noin 200€ per kuukausi ja silti juoksee kaikki tuet. Siitä voi itse kukin miettiä motivaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka menisit töihin?

Jos kymmentä työtöntä kohden on yksi palkkatyöpaikka, niin siinä on kaikkien vähän paha "mennä töihin".

Vai tarkoititko kenties sitä, että kaikkien työttömien pitäisi ruveta yksityisyrittäjiksi ja myydä palveluja toisilleen, jotta saadaan Suomi nousuun? xD

Hauskaa on myös se, miten keskimääräinen tiuskiva veronmaksaja unohtaa joka kerta, että myös tuista maksetaan veroa.

Jos valmistat fyysistä tavaraa vientiä varten, niin tuo nenänvartta pitkin katsominen on ehkä hieman perustellumpaa. Muussa tapauksessa ne sinunkin tienestisisi ovat ihan samalla tavalla leikkirahaa kuin muidenkin.

Vierailija
44/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi yhteiskunnan maksella sun viilennyksiäsi.

Vierailija
45/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kehdataan tänne tulla elvistelemään ja vielä valitetaan, jos ihan kaikkea ei maksetakaan. Hanki itse rahat laskuihisi, todella hävytöntä yhteiskunnan hyväksikäyttämistä, tässä muutkin joutuu tekemään pitkää päivää, että saa laskut maksettua. Kaikki tuet pois, eiköhän sinuakin alkaisi työnteko kiinnostaa.

Rahan hankkiminen tuilla ollessa itse on kiellettyä, ja siitä rankaistaan työkkärin sekä kelan toimesta.

Se on joko kokopäivätyön myötä kokonaan pois kelan ja työkkärin kirjoilta, tai sitten tukia pelkästään.

Höpöhöpö. Se on nyt Koronan aikaan ollut 400€ raja ja normaalisti noin 200€ per kuukausi ja silti juoksee kaikki tuet. Siitä voi itse kukin miettiä motivaatioita.

Eikö se ongelma ole täysin ruuhkautuneet käsittelyajat, eli se hikinen lisätienesti vaatii käsittelyä, eikä sinä aikana saa sitten tukia ajallaan.

46/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain omakotitalossa kun noin iso on sähkölasku? Että sitten viilennin ollu joku iso ilmastointi laitw kun noin paljon teki?

Vierailija
47/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kallis toi normaalikin. Oma sähkölasku oli 8€/kk. Mitä laittomuuksia oikein kasvatat siellä?

Kelan mielipide selviää sitten, kun laitat laskun Kelaan ja tt-tuesta tulee päätös. 

Itsellä oli joskus 140€ vesilasku ja Kela maksoi sen, vaikka normaalisti se oli aina 30€. Ei hajuakaan miksi se oli noin suuri yhtenä kuukautena.

En enää ole tt-tuen asiakas, mutta olen edelleen erittäin kiitollinen Kelalle ja kaikille veronmaksajille, jotka omalla toiminnallaan pitivät huolta minusta, kun en itse siihen kyennyt. Kiitos.

Kyseessä tuon vesilaskun kohdalla oli varmaankin tasauslasku jos maksat joka kuukausi tuon 30e ja käytät oikeasti vettä päälle 40e/kk niin joudut kerran vuodessa maksamaan puuttuvat. Ei koske niitä joilla aina kiinteä vesimaksu.

Vierailija
48/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Kaksion sähkölasku normaalisti n. 35 e/kk ja nyt poikkeuksellisesti 65 e/kk??? Asun itse mieheni kanssa kaksiossa ja käytämme suht paljon erilaisia laitteita (itse olen myös ollut etätöissä pitkään joten paljon kotona) ja sähkölaskumme on ollut aina alle 20 e/kk. Nyt kyllä jokin mättää teillä pahasti.

Vierailija
49/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työnvälttelijä ilmastointia tarvitsee. Varsinkaan veronmaksajien kustantamaa.

Miten paljon sun egosi leviää, kun kirjoitat tällaisen kommentin ? Näin useita työnhakemuksia viikottain täyttävänä ja päivittäin töitä etsivänä, silti toista vuotta työttömänä olleena , satuttaa kyllä tuollaiset kommentit. 

Minua satuttaa tehdä työtä, jonka ansioista suurin osa menee erilaisiin veroihin sinunlaisien loisien elättämiseksi ja jäähdyttämiseksi

Vierailija
50/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei?

"Yhteiskunta" maksaa aika paljon muutakin random paskaa, helteillä inhimillisten olojen luominen on vähintään yhtä perusteltua kuin television tai tietokoneen sähkökulutuksen maksaminen.

Ei kukaan ole pelkkä saaja tai maksaja. Veroja täällä maksetaan kaikki, ja myös tuista menee verot.

Vierailija
51/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö tosiaan ettei tt-tuki yhtään pienene, jos tienaa 200€ kuussa ylimääräistä rahaa??

Vierailija
52/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sun egosi leviää, kun kirjoitat tällaisen kommentin ? Näin useita työnhakemuksia viikottain täyttävänä ja päivittäin töitä etsivänä, silti toista vuotta työttömänä olleena , satuttaa kyllä tuollaiset kommentit. 

Minua satuttaa tehdä työtä, jonka ansioista suurin osa menee erilaisiin veroihin sinunlaisien loisien elättämiseksi ja jäähdyttämiseksi

Ihan samalla tavalla sinäkin olet muiden verorahoja käyttänyt, jos on olet Suomessa ikäsi asunut.

Muistathan myös, että myös tuista maksetaan verot.

Onko oma työsi muuten yhteiskunnan kannalta hyödyllinen vai haitallinen? Voisi olla ihan perusteltua sinunkin jäädä työttömäksi, varsinkin jos se on kerran niin auvoissa kuin kiukuspäissään pihisevät kokkarit väittävät.

Vierailija
53/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät laskun menemään niin kuin yleensä. Turha siitä on repiä stressiä. Maksavat siihen heidän määrittelemäänsä kattoon saakka ja loppuosan voit joutua maksamaan itse. Saattavat myös maksaa kokonaisuudessaan kertaluontoisesti ja antavat vuorisaarnan siinä sivussa.

Vierailija
54/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksiön sähkölasku noin 6 euroa kahdelta kuukaudelta enkä edes kehtaa lähettää sitä kelaan, vaikka toimeentulotukea saankin. Kasvatatteko normaalisti pilveä vai mitä?

Vierailija
55/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kymmentä työtöntä kohden on yksi palkkatyöpaikka, niin siinä on kaikkien vähän paha "mennä töihin".

Vai tarkoititko kenties sitä, että kaikkien työttömien pitäisi ruveta yksityisyrittäjiksi ja myydä palveluja toisilleen, jotta saadaan Suomi nousuun? xD

Hauskaa on myös se, miten keskimääräinen tiuskiva veronmaksaja unohtaa joka kerta, että myös tuista maksetaan veroa.

Jos valmistat fyysistä tavaraa vientiä varten, niin tuo nenänvartta pitkin katsominen on ehkä hieman perustellumpaa. Muussa tapauksessa ne sinunkin tienestisisi ovat ihan samalla tavalla leikkirahaa kuin muidenkin.

Eli meillä on siis liikaa työttömiä suomessa. Ylimääräiset voisi ehkä jauhaa koiranruuaksi, niin saisimme työmarkkinat tasapainoon ja verot laskisivat huomattavasti.

Vierailija
56/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.

Tee mitä haluat, mutta tee se omilla rahoillasi äläkä muiden rahoilla.

Vierailija
57/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo lasku siis kolmelta kuukaudelta? Jos on, niin pitäisi mennä vielä ns. kohtuullisen sähkönkäytön rajoihin. Käsittääkseni yksinasuvan taloudessa yläraja on 45 €/kk. Siitä ylimenevää osaa ei enää makseta.

Vierailija
58/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksiön sähkölasku noin 6 euroa kahdelta kuukaudelta enkä edes kehtaa lähettää sitä kelaan, vaikka toimeentulotukea saankin. Kasvatatteko normaalisti pilveä vai mitä?

Jos elää pimeässä ilman tietokonetta, televisiota, jääkaappia yms niin varmaan AP:n sähkönkäyttö vaikuttaakin hirveältä kerskakulutukselta.

Noin muuten osoittaa lähinnä kirjoittajan täydellistä pihallaolemista pitää 3€/kk sähkölaskua jotenkin normaalina, tai 130€ sähkölaskun kertomista jostain kannafarmista.

Vierailija
59/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei?

"Yhteiskunta" maksaa aika paljon muutakin random paskaa, helteillä inhimillisten olojen luominen on vähintään yhtä perusteltua kuin television tai tietokoneen sähkökulutuksen maksaminen.

Ei kukaan ole pelkkä saaja tai maksaja. Veroja täällä maksetaan kaikki, ja myös tuista menee verot.

miksi työnvälttelijällä pitäisi olla inhimilliset olot muiden maksamana?

Vierailija
60/198 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne ja milloin? Mikä työnkuva? Entä palkka?

ap

Rotan vastaushan sieltä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi