Voiko Kela valittaa jos normaalisti 70e sähkölasku olikin nyt 130e kun ilmastoitilaitetta piti käyttää paljon helteillä?
Katsoin että sähkölasku on hyvin kallis tällä kertaa koska asuntoa piti viilentää paljon.
Saan siis perustoimeentulotukea ja Kela maksaa sähkölaskuni.
Onko muilla tuensaajilla täällä kokemusta poikkeuksellisen isosta sähkölaskusta?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka menisit töihin?
Minne ja milloin? Mikä työnkuva? Entä palkka?
ap
Miten ihmeessä voi vaikuttaa noin paljon? Joku ikivanha laite?
Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.
Joo vähän off topic mutta ihmetytti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni uusi laite, eka viilennyskesä takana. Heinäkuussa päällä 24/7. Silti sähkönkulutus jopa vähän PIENEMPI kuin viime heinäkuussa.
Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.
ap
Vai "piti viilentää." Sulta varmaan löytyy jotain lääkärintodistusta tukemaan tätä viilennyksen tarvetta.
Ilmoittavat poliisille joka tekee kotietsinnän. Noin suuri nousu kertoo laittomista viljelmistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka menisit töihin?
Mitä järkeä mennä töihin, kun Suomessa voi elää tuilla suht leppoisaa elämää? Ällöttävä ajatuskin joku työntekö. Silloinhan joutuis esim.heräämään aamuisin vaikka nukuttais vielä.
Aika kallis toi normaalikin. Oma sähkölasku oli 8€/kk. Mitä laittomuuksia oikein kasvatat siellä?
Kelan mielipide selviää sitten, kun laitat laskun Kelaan ja tt-tuesta tulee päätös.
Itsellä oli joskus 140€ vesilasku ja Kela maksoi sen, vaikka normaalisti se oli aina 30€. Ei hajuakaan miksi se oli noin suuri yhtenä kuukautena.
En enää ole tt-tuen asiakas, mutta olen edelleen erittäin kiitollinen Kelalle ja kaikille veronmaksajille, jotka omalla toiminnallaan pitivät huolta minusta, kun en itse siihen kyennyt. Kiitos.
Saattaa ne kysellä miksi lasku on yhtäkkiä noussut, mutta pitäisi mennä läpi tuolla selvityksellä, varsinkin jos laskut on jatkossa taas pienempiä.
Mikä ihmeen maa tämä on jossa Kela maksaa laskut?
Maksaako tt-tuki ilmalämpöpumpun? Minulla ei sähköä mennyt entistä enempää, säästäähän se jääkaappia ja pakastinta.
Kuukaudessako? Taisi tuonverran mennä helmikuussa sähkölämmitteinen ok talo.
Vierailija kirjoitti:
2 kuukautta
ap
Mitä jos vaikka maksaisit itse laskusi?
Vierailija kirjoitti:
Kaksio kyseessä
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka maksaisit itse laskusi?
Ei ole rahaa maksaa niitä
ap
Neuvoteltavissa on. Pojalle maksoivat koppimönkijän että pääsee jääkiekko harjoituksiin.
No sitten ei tuhlata jos ei ole rahaa! Jotenkin kummasti siihen laitteeseen oli varaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi laite, tänä kesänä gigantista ostettu.
ap
Olihan siihen laitteeseen kunnan/kelan maksusitoumus, olihan.
Käsittääkseni sähkölaskussakin on jokin yläraja, eiköhän kelan sivuilta löydy tietoa.