Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jatkuvasti kipeänä ja töistä pois

Vierailija
28.01.2025 |

On flunssaa, virusta, vatsatautia, mykoplasmaa, noroa, koronaa, influenssaa, kurkunpääntulehdusta, poskiontelotulehdusta you name it. 

Samoin työkaverit, sairastavat samoin. Töissä päiväkodissa ja nytkin saikulla, ihan tartuntataudin vuoksi.

Korona-aikaan kun sairaana ei sasnut tulla päiväkotiin, en sairastanut yhtään. Nyt 60 sairaspäivää paukkuu joka vuosi. Ihan kaikilla.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua. Miksi lapset viedään sairaana päiväkotiin?

Vierailija
2/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vastustuskyky vain noussut ajan myötä. 

Vierailija
4/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kai leviävät tarhoista, kouluista, ruuhkapaikoista eli julkiset tilat ja työpaikoilta. Piik.haitoista ei tiedä laskeeko se joidenkin immuunipuolustusta, vaikka sen piti nostaa, joku osaa selittää paremmin miten. Kylmässä ilmastossa tulee myös flunssaa herkästi, pitää olla lämmintä vaatetta ja kaula suojattuna. Tai jokainen tavallaan. Muistan että joitakin vuosia sitten sain kauppakeskuksesta tai marketista, bussista - kivat tuliaistaudit. Joku sanoi myös ettei tiedä mitä eläinten rehuissa on tai vesi (kokeellisia valmisteita), jolloin tuli mieleen välttää joitakin tuotteita, kaikkia ei voi.

Vierailija
5/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, tosin olen toimistotöissä joten suurimmaksi osaksi olen pystynyt tekemään etänä, niin poissaoloja ei ihan mahdottomasti ole päässyt kertymään. Mutta raskasta on

Vierailija
6/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa päiväkotiin ilmanpuhdistimia. Vähän aikaa sitten uutisoitiin tutkimuksesta, jossa havaittiin, että ilmanpuhdistimet vähensivät tauteja selvästipäiväkodissa.

Vierailija
7/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassanikin pikku lasten vanhemmat vähän väliä räkätauteissa; ne kun leviävät niin helposti, on hyvä että ei levitä tautejaan työpaikalla.

Vierailija
8/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairas.

Vierailija
9/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartuntatauteihin mitään vastustuskykyä kehity.

Vierailija
10/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastan vaihteeksi lomalla, terkkuja Norjasta! Ei jaksa vääntäytyä hiihtokeskuksesta lääkärille räkiksen takia.

Vierailija
11/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peskää käsiä, hygieniatason nosto kun alkaa räkätautiaika!

Vierailija
12/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on elintavoissa, jos vastustuskyky on noin heikko. Itse olen ollut 15v päiväkodissa töissä ja saikulla maksimissaan pari kertaa vuodessa. Niistäkin osa muuta kuin tartuntatauteja. 

Vierailija
13/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä opeteta lapsia edes pesemään käsiään?

Vierailija
14/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä opeteta lapsia edes pesemään käsiään?

Selkeästi ei. Tarkistuttaisin myös sisäilman, jos jatkuvasti on porukka kipeänä. Ei ole normaalia tuollainen edes päiväkodissa. 

Vierailija
15/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipesut saippualla ja pesua niin kauan, että ehtii laulaa Paljon onnea vaan tai muun yksinkeraisen laulun. Varmasti vähenee taudit, kun kunnolla pidetään huoli käsihygieniasta. 

Vierailija
16/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se 60 päivää on täynnä ja sairausajan palkka muuttuu 75 prosentiksi, vääntäydyt töihin sairaanakin, eli loppuvuoden epidemioiden aikaan. Siinä sitten muut joutuvat saikuttamaan ja sinä alat taas vuodenvaihteen jälkeen laukkaamaan saikuilla. Kas, kierre on taas valmis. Kannattaisi huolehtia yleiskunnostaan, jottei jokainen pöpö tartu, ota vaikka joku vahva b-vitamiinikuuri välillä.

Vierailija
17/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartuntatauteihin mitään vastustuskykyä kehity.

Väittämäsi ei pidä paikkaansa. Itse kuljin aikoinaan pitkästä matkasta töihin julkisissa kulkuneuvoissa. Olin erittäin harvoin kipeänä, mutta meillä kotona muut olivat. Olin siis ainoastaan taudinkantaja. Kun pitkä työmatka loppui, silloin tällöin nuo taudit iskivät minuunkin.

Vierailija
18/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.

kumman valitset 60 pv sairaana vai maski päällä.

Vierailija
19/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.

kumman valitset 60 pv sairaana vai maski päällä.

60pv sairaana ilman muuta. En halua tuhota keuhkojani hengittämällä omaa uloshengitysilmaani. 

Vierailija
20/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on elintavoissa, jos vastustuskyky on noin heikko. Itse olen ollut 15v päiväkodissa töissä ja saikulla maksimissaan pari kertaa vuodessa. Niistäkin osa muuta kuin tartuntatauteja. 

Ehkä kaikille ei toimi sitten ne alat, joissa saa helpommin tartuntoja, ellei se tule muusta. "Terveemmät" selviävät paremmin. Vaivaiset kyllä yleensä voivat olla muusta syystäkin kotona, jotain muita juttuja.