Ystäväni uusi naisystvä ei vaan voi sietää minua
Kyseessä on todella läheinen ystävä, jonka kanssa ollaan tunnettu vuosikaudet. Meillä on ollut ystäväpohjalta satunnaista seksiä aikoinaan, mutta ei enää vajaaseen vuoteen. Molemmat ollaan aina seurusteltu tahoillamme, eikä ystävyytemme ole koskaan aiemmin häirinnyt parisuhteita... Ja siis tietenkään seksiä meillä ei siis keskenämme ole ollut koskaan jos ollaan parisuhteessa oltu.
Emme ole myöskään koskaan mainostaneet tätä kenellekkään, eli ystäväni uuden naisystävän ei edes pitäisi tietää tästä menneisyydestä. Mutta hän tietää, että minä olen hänen seurustelukumppaninsa läheinen ystävä, vastakkaista sukupuolta ja sinkku. Se on selkeästi liikaa.
Nykyään jos soitan ystävälleni, nainen aina keskeyttää puhelun sanomalla miehelle tiukasti että nyt on kiire tms. Jos nähdään porukalla vaikka baarissa, tämä nainen ingooraa minut täysin ja omii ystäväni koko illaksi itselleen. Jos kutsun ystäväni luokseni kylään, tai ystäväni kutsuu minut hänen luokseen, nainen yrittää aina änkeä mukaan.
Ystävääni tämä mustasukkaisuus jaksaa vaan naurattaa, minua ei. Olen kyllästynyt kilpailemaan ystäväni huomiosta ja haluaisin edelleen jakaa hänen kanssaan asioita niinkuin ennen, en kertoa yksityisasioistani myös hänen uudelle naiselleen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Eroako tässä pitää odottaa, että saa taas yhden parhaista ystävistään takaisin? Vai pitääkö tässä alkaa väkipakolla seukkaamaan, ettei toisen tarvisi olla niin mustankipeä. Tänään nousi taas tunteet pintaan, kun leffailta peruuntui tunnin varoitusajalla, koska uusi tyttökaveri oli varannutkin saunavuoron. Argh!
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:27"]No mites ne teidän kaupinkilomat ja mökkireissut? Paneskelitteko? Jos kyllä, niin sittenhän olitte noilla matkoilla käytännössä pariskuntana.
[/quote]
On sulla ollut huonoja parisuhteita..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:25"]
Minä olen kyllä apn puolella. Minun exäni on hyvä ystäväni. Olemme tunteneet vuosia, seurustelimme 4 vuotta ja exä sanoo yhä että olen ainut nainen johon hän voi luottaa täysin. Ei meidän välillä ole mitään seksuaalista. Exä on myös hyvä ystävä ex aviomiehelleni ja nykyiselle avopuolisolleni. Kumpikaan näistä ei ole kieltänyt minua tapaamasta tätä ystävääni. Minulla on myös monta muuta miespuolista kaveria ja kaikki ovat sanoneet haluavansa minua. Mutta koska minä en halua heitä niin ei se ole ongelma puolisolleni :) Puolisolleni olenkin tehnyt selväksi, että ystäviäni en hylkää, he eivät mene kaiken edelle, mutta en koskaan luovu ystävistäni mustasukkaisen puolison takia. Tämä exäni/ystäväni sanoi myös minulle ettei anna yhdenkään naisen pilata meidän ystävyyttä. Silti en halua mennä kenenkään parisuhdetta pilaamaan, sairas mustasukkaisuus sen suhteen pilaa jos joku, en minä.
[/quote]
Mutta sinä et pane exäsi kanssa vaikka olisitte molemmat sinkkuja? Jos, niin tässä on se ero aidon ystävyyden ja Apn tilanteen kanssa.
Silloin kun ystävyyssuhteeseemme kuului seksi, harrastimme sitä myös muuallakin kuin kotona. Silloin kun ei, emme harrastaneet seksiä missään. Pariskunta emme ole olleet koskaan, emme käytännössä emmekä periaatteessa. Meillä ei ole ollut yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia romanttisessa mielessä. Olemme aina olleet ystäviä ja niin se tulee olemaankin.
Ap
Miehelläni saa tietysti olla ystäviä, se kumpaa sukupuolta he ovat on ihan toissijainen juttu. Mutta siinä vaiheessa kun puhutaan, saako kaveerata vanhojen panojen kanssa, asia on ihan eri. Se vaan on sillä lailla että niitä ihmisiä ei kaivata enää, olkoon kyseessä kuinka mukava ihminen noin muuten.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:07"]
On se bi-seksuaaleilla varmaan kurjaa, kun suhteen ulkopuolella ei ole sallittua olla kumpaakaan sukupuolta edustavia läheisiä ystäviä. Ihan käsittämättömiä reaktioita täällä suurimmalla osalla eukoista.
[/quote]
Läheisiä ystäviä saa olla, sukupuoleen katsomatta. Läheisiä potentiaalisia panokavereita ei, sukupuoleen katsomatta. T: bi-nainen
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:33"]
Miehelläni saa tietysti olla ystäviä, se kumpaa sukupuolta he ovat on ihan toissijainen juttu. Mutta siinä vaiheessa kun puhutaan, saako kaveerata vanhojen panojen kanssa, asia on ihan eri. Se vaan on sillä lailla että niitä ihmisiä ei kaivata enää, olkoon kyseessä kuinka mukava ihminen noin muuten.
[/quote]
Tämä
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 19:55"]Kyllä taas on ketju täynnä äijiään talutushihnassa pitäviä mustasukkasia eukkoja. Hyvä jos roskia päästätte viemään, ettei vaan pääsis ukko pettään silläkin reissulla.
Ap, uskon että tilanteenne tuosta rauhoittuu. Anna sille uudelle naisystävälle aikaa. Kyllä se siitä!
[/quote]
Sanat suustani hyvä ihminen.
Melkoinen joukko itsestään epävarmoja ellejä...Mahtaa todella olla lyhyet lieat näiden miehillä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:33"]Miehelläni saa tietysti olla ystäviä, se kumpaa sukupuolta he ovat on ihan toissijainen juttu. Mutta siinä vaiheessa kun puhutaan, saako kaveerata vanhojen panojen kanssa, asia on ihan eri. Se vaan on sillä lailla että niitä ihmisiä ei kaivata enää, olkoon kyseessä kuinka mukava ihminen noin muuten.
[/quote]
Perhana piti oikeasti miinustaa tätä vainoharhasta eukoa.
Jännä homma, että psykologitkin ovat sitä mieltä, että aikuisen ihmisen suhteista tärkein tulee olla seurustelu(mahdollisesti myöhemmin avio)suhde.
Seurustelu ei tietenkään sulje ystäviä pois, mutta ne entiset panokaverit kyllä sulkee. Se vain on fiksun ihmisen merkki, että osaa ottaa etäisyyttä "ystävään", joka on uhkana parisuhteelle, olkoon se entinen panovosu tai sitten äijäkaveri, jonka mielestä miehen pitäisi joka viikonloppuna roikkua baarissa, kuten "vanhoina hyvinä aikoina, ettei vain ole tossun alla".
ps. Tämä vaikuttaa porvoolaiselta threadilta, pari kuukautta sitten taisi olla viimeksi samanlainen aloitus.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:47"]
Jännä homma, että psykologitkin ovat sitä mieltä, että aikuisen ihmisen suhteista tärkein tulee olla seurustelu(mahdollisesti myöhemmin avio)suhde.
Seurustelu ei tietenkään sulje ystäviä pois, mutta ne entiset panokaverit kyllä sulkee. Se vain on fiksun ihmisen merkki, että osaa ottaa etäisyyttä "ystävään", joka on uhkana parisuhteelle, olkoon se entinen panovosu tai sitten äijäkaveri, jonka mielestä miehen pitäisi joka viikonloppuna roikkua baarissa, kuten "vanhoina hyvinä aikoina, ettei vain ole tossun alla".
ps. Tämä vaikuttaa porvoolaiselta threadilta, pari kuukautta sitten taisi olla viimeksi samanlainen aloitus.
[/quote]
Onko asia oikeasti noin yksioikoinen, että jos on päätynyt joskus harrastamaan seksiä ystävän kanssa, hän ei muka ole enää ystävä vaan panokaveri, josta pitää hankkiutua eroon?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:47"]
[/quote]
Onko asia oikeasti noin yksioikoinen, että jos on päätynyt joskus harrastamaan seksiä ystävän kanssa, hän ei muka ole enää ystävä vaan panokaveri, josta pitää hankkiutua eroon?
[/quote]
Niin ja jos olet päätynyt ystävän kanssa sänkyyn ja myöhemmin jatkatte ystävinä niin tämä toinen on sitten vosu. Vaikka olisi paneskellut joskus jonkun kanssa niin ei se tarkoita että niin tapahtuisi aina. Ap kertoi ettei sekstaile ystävän kanssa jos toinen heistä on parisuhteessa. Sinkut tehkööt mitä haluaa. Jotkut osaa erottaa seksin ja tunteen :)
Minä en osaa, mutta en silti koe mitään vetoa vanhoihin panoihin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:47"]Jännä homma, että psykologitkin ovat sitä mieltä, että aikuisen ihmisen suhteista tärkein tulee olla seurustelu(mahdollisesti myöhemmin avio)suhde.
[/quote]
Tosissasiko julistat tätä ainoana oikeana totuutena?
Mitä vittua mä täältä oikein luen, huomaa kyllä sivuston tason.. Kuinka monen mielestä oikeasti uusi suhde ajaa vanhojen ystävien edelle 100-0? Tietysti ymmärrän sen, että uuden rakkaan kanssa haluaa olla mahdollisimman paljon, mutta ei se oikeuta pettämään lupauksia ystäville. Melkosta porukkaa täällä. :D
Ja AP:lle plussaa siitä, että jaksaa näin asiallisesti vastailla täällä. (Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta mitä alkua lueskelin)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:25"]Minä olen kyllä apn puolella.
Minun exäni on hyvä ystäväni. Olemme tunteneet vuosia, seurustelimme 4 vuotta ja exä sanoo yhä että olen ainut nainen johon hän voi luottaa täysin. Ei meidän välillä ole mitään seksuaalista.
Exä on myös hyvä ystävä ex aviomiehelleni ja nykyiselle avopuolisolleni. Kumpikaan näistä ei ole kieltänyt minua tapaamasta tätä ystävääni. Minulla on myös monta muuta miespuolista kaveria ja kaikki ovat sanoneet haluavansa minua. Mutta koska minä en halua heitä niin ei se ole ongelma puolisolleni :) Puolisolleni olenkin tehnyt selväksi, että ystäviäni en hylkää, he eivät mene kaiken edelle, mutta en koskaan luovu ystävistäni mustasukkaisen puolison takia.
Tämä exäni/ystäväni sanoi myös minulle ettei anna yhdenkään naisen pilata meidän ystävyyttä. Silti en halua mennä kenenkään parisuhdetta pilaamaan, sairas mustasukkaisuus sen suhteen pilaa jos joku, en minä.
[/quote] ja luulet, että tollasen vosun mies on uskollinen.
Minun miehelläni oli kymmeniä naispuoleisia ystäviä, kun tavattiin. Enää ei yhtään. Koska heistä oli enemmän haittaa. Mitään seksiä ei edes ollut heidän välillään ikinä, mutta silti esim öisin soiteltiin känni avautumisia, kun minä raskaana yritin nukkua. Aina oltiin ruinaamassa kyytiä johonkin. Pyydettiin kahville jne. Oli ilmeisen vaikea ymmärtää. Että minä ja lapset mentiin heidän edelleen. Sitä roikkumista jatkui kunnes mies vaihtoi puh numeron. Vieläkin välillä facessa otetaan yhteyttä. Tottakai annoin miehen aluksi nähdä näitä ystäviä ja tutustuin heihin itsekkin. Itseasiassa yhden yhteisen naispuolisen kaverin kautta tapasin miehenkin. Mutta jossain kohtaa kumpikin jätti kaverit taka-alalle ja keskittyi perheeseen. Miehen miespuoliset kaverit tyytyi kyllä siihen, että näkevät harvoin, mutta nämä naisetpa eivät. Siksi eivät näe enää lainkaan.
No, mulla on ystävä, mies, jonka kanssa meillä oli alastonta ystävyyttä tuttavuutemme alkuvaiheessa, silloin kun oltiin sinkkuja eikä ollut esteitä. Sittemmin olemme pariutuneet kumpikin tahoillamme. Mun puolisoni tietää asiasta eikä se ole ongelma. En tiedä, tietääkö ystäväni vaimo menneisyydestämme vai ei, mutta ainakin hän suhtautuu minuun asiallisen ystävällisesti. Selvästikään en ole vaimon mielestä uhka.
En himoitse ystävääni. En ole salaa rakastunut häneen. Olen täysin uskollinen parisuhteessani vaikka tapaankin ystävääni kahden kesken. En suunnittele naivani ystäväni kanssa tulevaisuudessa. Kyllä, pidän mahdollisena, että nain häntä vielä joskus, jos käy niin, että olemme molemmat vapaita ja halukkaita.
Ei, tämä ei ole unta tai haave tai trolli vaan ihan todellista elämää. En ole tajunnut olevani vosu ennen kuin luin teidän analyysinne. Enkä missään nimessä ole ymmärtänyt aiemmin, että ystäväni on kusipää.
Puput, on muunkinlaisia ihmisiä ja todellisuuksia kuin oma nukkekotinne.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 20:25"]Minä olen kyllä apn puolella.
Minun exäni on hyvä ystäväni. Olemme tunteneet vuosia, seurustelimme 4 vuotta ja exä sanoo yhä että olen ainut nainen johon hän voi luottaa täysin. Ei meidän välillä ole mitään seksuaalista.
Exä on myös hyvä ystävä ex aviomiehelleni ja nykyiselle avopuolisolleni. Kumpikaan näistä ei ole kieltänyt minua tapaamasta tätä ystävääni. Minulla on myös monta muuta miespuolista kaveria ja kaikki ovat sanoneet haluavansa minua. Mutta koska minä en halua heitä niin ei se ole ongelma puolisolleni :) Puolisolleni olenkin tehnyt selväksi, että ystäviäni en hylkää, he eivät mene kaiken edelle, mutta en koskaan luovu ystävistäni mustasukkaisen puolison takia.
Tämä exäni/ystäväni sanoi myös minulle ettei anna yhdenkään naisen pilata meidän ystävyyttä. Silti en halua mennä kenenkään parisuhdetta pilaamaan, sairas mustasukkaisuus sen suhteen pilaa jos joku, en minä.
[/quote] ja luulet, että tollasen vosun mies on uskollinen.
[/quote]
On, en luule vaan tiedän että on :) Olet varmasti joko katkera pirttihirmu tai provo mutta kerroppa mikä minusta tekee vosun jos olen ystävä exäni kanssa?
Todennäköisesti ystäväsi pian kyllästyy ja sairaalloinen mustasukkaisuus lakkaa olemasta "söpöä" joten ongelmasi poistuu luonnollista tietä.
No mites ne teidän kaupinkilomat ja mökkireissut? Paneskelitteko? Jos kyllä, niin sittenhän olitte noilla matkoilla käytännössä pariskuntana.