Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilottaako Tinder normaalit miehet?

Vierailija
30.08.2021 |

Luin, että käyttäjä saa näkyvyyttä sen mukaan kuinka paljon hän tykkää ihmisistä ja kuinka paljon muut hänestä. :( Sovellus näyttää vain paljon komeita lihaskimppumiehiä, jollaiset eivät koskaan lähesty minua vaikka saattavat vilkaista. Näkemistäni miehistä 70% on komeita pelimiehiä. Tarjonta on täysin todellisuudesta irrallaan.

Kommentit (401)

Vierailija
81/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä, että urheilullinen ja koulutettu mies saa kourallisen tykkäyksiä 5 vuotta vanhemmilta maatuskoituneilta venakoilta ja työttömiltä moniongelmaisilta röökimuijilta, kutsutaan piilottamiseksi niin joo kyllä piilottaa.

Vierailija
82/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin näytti lähinnä huulet törröllään olevia salipeilaajia, toinen oli nämä jetset tyypit shampanja tai viinilasiensa kanssa. Ei kiitos.

Näitä on ihan älyttömästi tinderissä! Käytännössä kaikki aasialaiset naiset on kaikki muka jotain "CEO" ammatiltaan, kasvot photoshopattu ja silmät suurennettu luonnottoman isoiksi, shampanjalasit kädessä ja kalliit puitteet taustalla. Tyhjäpäinen hymy kasvoilla joka kuvassa. Kotimaisilla vastaavilla on liikuntakuvia ja tietysti lasi alkoholia kädessä + tekonauru joka kuvan ottohetkellä. Yleensä joku pakollinen tekopirteä lomakuva, jossa tehty hyppy ilmaan X-asennossa. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se taitaa laittaa ne halutuimmat/suosituimmat aina ensiksi (Tinderhän rankkaa kaikki käyttäjät sisäisellä algoritmillaan). Näin miehenäkin kun Helsingin alueella tinderöi, niin alkuun tulee käsittämätön määrä instabeibejä, jopa julkkiksia ja muita kaunottaria. Ei noi voi edustaa millään keskivertonaista. Saa pitkään swaippailla että tulee jotain ns. normaalimpaa. Itse etin ihan tavallista naista enkä pintaliitäjää.

Kyllä minulle pk-seudulla tuli heti ekana selailupäivänä laidasta laitaan ihmisiä tarjolle. Oli kuvattomia, tosi kauniita, tosi rumia, tavallisia jne.

Vierailija
84/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille naisille 50 km on liian pitkä matka, ja siksipä ilmeisesti jotkut suomalaiset miehet löytävät ulkomailta naisen jolle 5000 km ei ole liikaa.

Minulle 44v miehelle 50km on siinä rajalla, että voin harkita mutta todellisuudessa haluan välimatkan olevan lyhyempi. Ei minua kiinnosta viettää liikaa aikaa autossa suuntaan tai toiseen.

Itselleni tuo on uskomatonta. En olisi koskaan tavannut nykyistä puolisoani, jos olisin pitänyt tuollaista keinotekoista rajaa. Eksäni asui vielä kauempana eikä suhteemme kaatunut silloinkaan välimatkaan. Aikoinaan seurustelin toisessa maassa asuvan ihmisen kanssa, tapasimme jopa kahtena viikonloppuna kuukaudessa ja vietimme lomat yhdessä, eikä sekään suhde kaatunut välimatkaan.

Olisin varmaan sinkku vieläkin, jos olisin etsinyt vain 50 km:n sisältä. Ja asuin sentään kehä III:n sisäpuolella.

Vierailija
85/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä, että urheilullinen ja koulutettu mies saa kourallisen tykkäyksiä 5 vuotta vanhemmilta maatuskoituneilta venakoilta ja työttömiltä moniongelmaisilta röökimuijilta, kutsutaan piilottamiseksi niin joo kyllä piilottaa.

Ei kannata pitää ikäasetusta vuottakaan vanhemmissa, muuten edistät naisten hypergamianirsoilua.

Vierailija
86/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö miehet tee Tinderissä ihan samaa, kaikki pommittaa niitä muutamaa kauneinta naista? En tiedä kun en ole Tinderissä. Mutta tosiaan, ei niitä taviksia voi valita siellä jos niitä ei näe joten ei silloin ole kenenkään muun sovelluksen vika. Sovelluksen etuhan on että ihmiset selaa sitä ikuisesti löytämättä ikinä vakituista kumppania, koska silloin ne poistais sovelluksen. Sovelluksen kannattaa koukuttaa ihmiset selaamiseen lupaamalla koko ajan jotain herkumpaa seuraavan pyyhkäisyn takana. Kuulostaa ihan totaaliselta katastrofilta parisuhteen löytämiseen, irtoseksiin varmasti toimii.

Eikös Tinderissä melkein kaikki miehet oikeastaan pommita melkein kaikkia naisia, koska miehiä on ehkä 5x enemmän?

Mutta ota huomioon, että valtaosa Tinder-miehistä on varattuja seksinvonkaajia, jotka ovat naisille käytännössä arvottomia. Joten niitä potentiaalisia kumppaneita, joista naiset ovat oikeasti kiinnostuneita, ei todellakaan ole 5 x enemmän.

Vierailija
87/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydätkö todella Tinderistä päivittäin 50 sellaista naista, joiden kanssa voisit haluta intohimoisen, rakastavan loppuelämän parisuhteen? Vai haetko sieltä jotain muuta? Miten on mahdollista, ettet jo ole parisuhteessa, jos on noin paljon sellaisia naisia, joihin voisit ihastua ja rakastua?

Kuka osaisi lyhyen profiilin ja muutaman kuvan pohjalta tuollaista arvioida? Iso osa Tinder-profiileista on vielä sellaisia, joista et osaa sanoa suuntaan tai toiseen mitään. Riippuen oletko optimisti tai et niin heität nämä profiilit jatkoon tai et. 

Itse koen, että tykkäys on osoitus kiinnostuksesta tutustua. Osan kanssa on voinut viestien pohjalta jo todeta, ettei kannata tuhlata aikaa treffeille menemällä. Olemme liian erilaiset. Osan kanssa treffeillä huomaa, ettei meillä ole mitään kemiaa, joten homman voi lopettaa suht pian. 

Vierailija
88/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä on noin neljä kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä synnyttää ongelman algoritmiin: keiden miesten profiileja naisille näytetään, kun miesprofiilien pinkka on niin paljon paksumpi kuin naisprofiilien.

Ongelma on ratkaistu niin, että naisille näytetään pääsääntöisesti niitä suosituimpia miesten profiileita, eli niitä miehiä joilla on paras "ELO score". Mitä enemmän käyttäjän profiili saa tykkäyksiä, avausviestejä ja interaktiota, sitä parempi ELO score hänellä on, eli kyseessä on Tinderin metodi rankata käyttäjät paremmuusjärjestykseen.

Mutta lyhyt vastaus siis kysymykseen: kyllä, Tinder näyttää naisille pääsääntöisesti niitä parhaita miesprofiileja.

Ei Tinder enää ELO-pisteytystä käytä, eikä se ennenkään toiminut noin vaan pyrki näyttämään niitä potentiaalisia matcheja joiden ELO-ranking olisi suurinpiirtein sama kuin itsellä.

Nykyinen algoritmi profiloi sinut swaippaustesi perusteella ja yrittää tarjota sinulle sellaisia ehdokkaita joista muut samoin profiloituneet käyttäjät ovat tykänneet. Eli jos Mirkku ja Maija ovat molemmat tykänneet Ollista ja Pertistä ja Mirkku sen lisäksi Villestä, niin Villeä saatetaan tarjota myös Maijalle.  Toki todellisuudessa alustalla on valtavasti enemmän dataa käytössään eikä tarkkoja yksityiskohtia uudesta algoritmista ole julkisesti saatavilla joten tuo on varmastikin hyvin raju yksinkertaistus.

Vierailija
89/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavisnaisen tinder-käytös

- "Teenpä tähän nyt profiilin ja laitan pelkkiä kuvia. Ei tähän mitään tekstiä ei tarvitse miettiä, kysykööt jos kiinnostaa. Mä haluan vain viestejä niiltä jotka on aidosti kiinnostuneita ja näkee vähän vaivaa kyselläkseen." 

- "Hei, tää on hyvä kuva kun mä hymyilen tässä niin itsevarmasti ja voimaantuneesti!" (oikeasti kuvassa näkyy luotaantyöntävä "hitto mä näytän hyvältä"-itserakas ilme duckface-huulilla)

- "Hei, tuli mätsi tän tyypin kanssa, kun pyyhkäisin oikealle. En todellakaan aloita viestittelyä, tulee muuten niin epätoivoinen olo." Kun mies lopulta aloittaa keskustelun: "Olipas tavallinen ja tylsä aloitus mieheltä, ei mitään uniikkia ja kiinnostaa. Ei jatkoon, en tiedä mitä mä edes näin siinä tyypissä".

- "Hei missä kaikki normaalit, eli komeat, pitkät, ruskeasilmäiset, tummatukkaiset, koulutetut, hyvätuloiset, liikunnalliset miehet, jotka arvostaa tatuoitua yh-naista ja ovat mystisesti vielä 35-vuotiaina sinkkuja ja lapsettomia ja tykkää naisista joilla on luonnetta (=vaikeita)??"

Vierailija
90/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löydätkö todella Tinderistä päivittäin 50 sellaista naista, joiden kanssa voisit haluta intohimoisen, rakastavan loppuelämän parisuhteen? Vai haetko sieltä jotain muuta? Miten on mahdollista, ettet jo ole parisuhteessa, jos on noin paljon sellaisia naisia, joihin voisit ihastua ja rakastua?

Kuka osaisi lyhyen profiilin ja muutaman kuvan pohjalta tuollaista arvioida? Iso osa Tinder-profiileista on vielä sellaisia, joista et osaa sanoa suuntaan tai toiseen mitään. Riippuen oletko optimisti tai et niin heität nämä profiilit jatkoon tai et. 

Itse koen, että tykkäys on osoitus kiinnostuksesta tutustua. Osan kanssa on voinut viestien pohjalta jo todeta, ettei kannata tuhlata aikaa treffeille menemällä. Olemme liian erilaiset. Osan kanssa treffeillä huomaa, ettei meillä ole mitään kemiaa, joten homman voi lopettaa suht pian. 

No oma lähtökohtani olisi se, että pitäisi erottua positiivisesti ja kiinnostavasti, jotta haluaisin edes jutella. En usko, että millään löytäisin päivittäin viittäkymmentä tai edes kymmentä sellaista miestä, jotka herättäisivät kiinnostukseni ulkonäöllään JA profiilillaan. Saa ihan vapaasti alkaa huutaa taas korkeista kriteereistä, ei liikuta koska en oikeasti ole mihinkään Tinderiin menossa vaan olen onnellisesti parisuhteessa.

Vierailija
91/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- "Teenpä tähän nyt profiilin ja laitan pelkkiä kuvia. Ei tähän mitään tekstiä ei tarvitse miettiä, kysykööt jos kiinnostaa. Mä haluan vain viestejä niiltä jotka on aidosti kiinnostuneita ja näkee vähän vaivaa kyselläkseen." 

- "Hei, tää on hyvä kuva kun mä hymyilen tässä niin itsevarmasti ja voimaantuneesti!" (oikeasti kuvassa näkyy luotaantyöntävä "hitto mä näytän hyvältä"-itserakas ilme duckface-huulilla)

- "Hei, tuli mätsi tän tyypin kanssa, kun pyyhkäisin oikealle. En todellakaan aloita viestittelyä, tulee muuten niin epätoivoinen olo." Kun mies lopulta aloittaa keskustelun: "Olipas tavallinen ja tylsä aloitus mieheltä, ei mitään uniikkia ja kiinnostaa. Ei jatkoon, en tiedä mitä mä edes näin siinä tyypissä".

- "Hei missä kaikki normaalit, eli komeat, pitkät, ruskeasilmäiset, tummatukkaiset, koulutetut, hyvätuloiset, liikunnalliset miehet, jotka arvostaa tatuoitua yh-naista ja ovat mystisesti vielä 35-vuotiaina sinkkuja ja lapsettomia ja tykkää naisista joilla on luonnetta (=vaikeita)??"

Miksi miehet siis käyttävät Tinderiä? En ymmärrä.

Vierailija
92/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuo on uskomatonta. En olisi koskaan tavannut nykyistä puolisoani, jos olisin pitänyt tuollaista keinotekoista rajaa. Eksäni asui vielä kauempana eikä suhteemme kaatunut silloinkaan välimatkaan. Aikoinaan seurustelin toisessa maassa asuvan ihmisen kanssa, tapasimme jopa kahtena viikonloppuna kuukaudessa ja vietimme lomat yhdessä, eikä sekään suhde kaatunut välimatkaan.

Olisin varmaan sinkku vieläkin, jos olisin etsinyt vain 50 km:n sisältä. Ja asuin sentään kehä III:n sisäpuolella.

Ihmiset ovat erilaisia. Kokeilin etäsuhdetta ja totesin, ettei se ole minun juttu. Jollakin muulla toimii. 

Vierailija
93/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen algoritmi profiloi sinut swaippaustesi perusteella ja yrittää tarjota sinulle sellaisia ehdokkaita joista muut samoin profiloituneet käyttäjät ovat tykänneet. Eli jos Mirkku ja Maija ovat molemmat tykänneet Ollista ja Pertistä ja Mirkku sen lisäksi Villestä, niin Villeä saatetaan tarjota myös Maijalle.  Toki todellisuudessa alustalla on valtavasti enemmän dataa käytössään eikä tarkkoja yksityiskohtia uudesta algoritmista ole julkisesti saatavilla joten tuo on varmastikin hyvin raju yksinkertaistus.

Oletko Tinderillä töissä vai arvailetko vain? Kun profiilissa ei ole tietoa nimeksikään, niin paha siitä tehdä suurempaa analyysia käyttäjästä. 

Vierailija
94/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereistani kahdeksan (8!) on pariutunut Tinderistä löytämänsä miehen kanssa, ja kaikilla varsin normaali mies.

En myöskään itse ole törmännyt Tinderissä oikeastaan muihin kuin normaaleihin miehiin, vaikka ei sieltä mulle sitä elämän miestä olekaan löytynyt.

Tosi normaaleja siellä tuntuu suunnilleen kaikki olevan.

Vierailija
95/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet siis käyttävät Tinderiä? En ymmärrä.

Toisaalta omien tinderöinti-kokemusten pohjalta en tunnista lainaamasi Vierailijan näkemyksiä. Voi myös olla eroa ikäluokissa, mutta omassa 38-48 vuotiaissa ei tuollaisia näe.

Vierailija
96/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Tinderillä töissä vai arvailetko vain? Kun profiilissa ei ole tietoa nimeksikään, niin paha siitä tehdä suurempaa analyysia käyttäjästä. 

Julkista tietoa, oli mediassa kun algoritmia vaihtoivat samoihin aikoin kun emoyhtiö osti jonkun firman jolla on vastaava algoritmi käytössä. Huomaa että kirjoitatin "profiloi sinut swaippaustesi perusteella" . Aina kun swaippaat jonkun johonkin suuntaan, kertyy mieltymyksistäsi palvelimelle lisää tietoa jota voidaan muihin käyttäjiin verrata.

Vierailija
97/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, normi mies ei saa mätchejä joten se poistaa kk parin jälkeen sovelluksen.

Jos mammat svaippaisivat normi miehiä oikealle niin heidän elo-pistemäärä nousisi ja heitä näytettäisiin enemmän. Ihan on peiliin katsominen miksi tinder on täynnä jotain sigspäkk salimakeja ja komeita pelimiehiä.

Noinhan se periaatteessa on.

Itse normaalina miehenä jos teen täysin uuden tilin niin saan ekan kahden päivän aikana ne 15-20 tykkäystä ja sovellus ikään kuin aina "kuolee" sen jälkeen eli uusia tykkäyksiä ei tule eli mun profiili lakkaa saamasta näyttökertoja ilmeisesti kokonaan.

Sama se on naisena, vaikka toki tykkäysten lukumäärä on suurempi, koska edelleen moni mies laittaa kaikki naiset oikealle. Mutta ihan max 4-7 päivää tulee matcheja, sen jälkeen ei mitään. Ellei tee koko profiilia uudestaan.

Suurin osa ekan viikon matcheista ei myöskään vastaa viesteihini, koska ovat juuri heitä jotka ovat laittaneet sydämen kaikille, ja sitten kun minä kirjoitan, en kelpaakaan heille. Itse annan tykkäyksiä valikoiden, panomiehet ja paidattomat menevät hylkyyn, ruutupaitainen silmälasipää on enemmän mun tyylinen. Heistä ehkä yksi kymmenestä vastaa aloitusviestiini.

Tinder on karkkikauppa vain sille ylivoimaisesti parhaimman näköiselle porukalle, sukupuolesta riippumatta. Me tavikset joudutaan "tekemään töitä" eli kahlaamaan tarjontaa läpi ja kokemaan kymmenet ja sadat torjunnat.

Mutta se 4-7 matchia johtuu siitä että sä et vedä oikealle joka päivä 50 miestä niinkuin mä miehenä teen naisille. Ei niitä matcheja tule jos ei itse tykkää...

En ole koskaan Tinderissä ollut, mutta jos sen avaisin, niin uskallan väittää ettei sieltä löytyisi päivittäin edes yhtä sellaista miestä, joka herättäisi kiinnostuksen. Arvioini perustuu tosin vain nettideittihistoriaani aikoinaan, voi olla että Tinderissä olisi ihan eri tasoinen tarjonta.

Voin helposti löytää tinderistä Pääkaupunkiseudulla päivässä 50 naista, jotka näyttävät riittävän hyvältä siihen, että jos kemiat ja jutut mätsäisivät niin heistä yhden kanssa voisin kuvitella loppuelämän parisuhdetta. En mä rakastu profiiliin. Ette te naiset niin yksilöllisiä siellä ole. Kyse on mahdollisuuden antamisesta, ei lupauksesta. Mun pitää antaa monille mahdollisuus mätsätä mut, koska niin harva antaa sen minulle.

Vierailija
98/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö miehet tee Tinderissä ihan samaa, kaikki pommittaa niitä muutamaa kauneinta naista? En tiedä kun en ole Tinderissä. Mutta tosiaan, ei niitä taviksia voi valita siellä jos niitä ei näe joten ei silloin ole kenenkään muun sovelluksen vika. Sovelluksen etuhan on että ihmiset selaa sitä ikuisesti löytämättä ikinä vakituista kumppania, koska silloin ne poistais sovelluksen. Sovelluksen kannattaa koukuttaa ihmiset selaamiseen lupaamalla koko ajan jotain herkumpaa seuraavan pyyhkäisyn takana. Kuulostaa ihan totaaliselta katastrofilta parisuhteen löytämiseen, irtoseksiin varmasti toimii.

Miehet laittaa tykkäyksiä kaikille naisille, sitten kuitenkin valittaa täällä , että miksi saa mätsejä vain rumilta ja liha ilta naisilta, ja sitten kuitenkin valittaa, kuten täällä, että miksi naiset eivät mättää, ja mätsejä saa vain 1% miehistä. Oikeasti ne itse tähtää niihin kauniimpi8n naisiin. Täällä on vaan kiva syyttää naisia , kun ei mätsejä tule.

Vierailija
99/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te miehet, jotka täällä valitatte, että ette saa Tinderissä mätsejä, saatteko mätsejä livenä?

Vierailija
100/401 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkista tietoa, oli mediassa kun algoritmia vaihtoivat samoihin aikoin kun emoyhtiö osti jonkun firman jolla on vastaava algoritmi käytössä. Huomaa että kirjoitatin "profiloi sinut swaippaustesi perusteella" . Aina kun swaippaat jonkun johonkin suuntaan, kertyy mieltymyksistäsi palvelimelle lisää tietoa jota voidaan muihin käyttäjiin verrata.

Edelleen miten luokittelet vaikka kolme profiilia pelkkien tykkäysten perusteella? Suomessa vielä pk-seutua lukuunottamatta käyttäjämäärät ovat varsin pienet, joten aika nopeasti olet selannut oman alueesi ihmiset läpi ja sovellus ehdottelee globaali toimintoa. Toki helppo syyttää ilkeää algoritmia, kun ei huonolla profiililla saa tykkäyksiä. Pisteenä iin päälle naisten syyttäminen, kun kehtaavat olla valikoivia tykkäystensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän