Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä koronarokotevastaiset haluavat yhteiskunnan tekevän?

Vierailija
30.08.2021 |

Mulle on jäänyt tämä vähän epäselväksi, kun täällä vaahdotaan vain rokotteiden vaaroista ja alapekutetaan kaikkia vaihtoehtoja?

Onko siis ajatuksena, että maskit, turvavälit ja rajoitteet pidetään ajasta ikuisuuteen, mutta samalla sallitaan rokottamattomien vapaa liikkuminen tapahtumiin, ravintoloihin ym?

Kommentit (337)

Vierailija
81/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.

Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?

Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)

Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms. 

Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.

Realismi ei ole vähättelyä. Tosiasia on, että ennen pandemiaa et ulos lähtiessäsi tai autoon mennessäsi kertaakaan ajatellut, mahtaakohan alueesi teho-osastoilla olla tilaa. Et uhrannut edes sekunnin sadasosaa ajatuksistasi asialle. 

Tällä hetkellä - tai siis eilen -  tehohoidossa oli koko Suomessa 23 koronapotilasta. Jos omalla alueellasi 96% tehohoitopaikoista on nyt koronapotilailla, se tarkoittaa, että alueellasi on ihan älyttömän vähän tehohoitopaikkoja. Ei siis tarvitsisi tapahtua edes kovin suurta kolaria, kun paikat olisivat jo täynnä. Ilman koronapotilaitakin. Suomessa on ennenkin siirretty tehohoitoa tarvitsevia muihin sairaaloihin, jos lähimmässä sairaalassa ei ole tilaa. Siis jo ennen koronaakin. 

Tällä hetkellä vain noin puolet on saanut kaksi rokoteannostaan. Vähintään yhden annoksen on saanut jo yli 70%. Nyt pitää vain malttaa odottaa, että loputkin ensimmäisen annoksen saaneista saa toisenkin annoksensa. Jos rokotteet toimivat kuten sinä ja minä uskomme niiden toimivan, koronapotilaiden määrä tehohoidossa laskee, kunhan kaikilla rokotteen haluavilla on kaksi rokoteannosta. Akaa laskea jo sitä ennen, koska ensimmäistä rokoteannostaan odottaviakin on vielä, mutta he ovat nuoria ja perusterveitä. 

Mä en puhu Suomesta. Mä puhun alueesta, jolla on tällä hetkellä vapaana noin 40/700 teho-osastopaikkaa.

Vierailija
82/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivermektiiniä tarjolle, niin jokainen voi valita, ottaako nobelvoittajalääkkeen vai kokeellisen geeniterapiapiikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.

Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?

Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)

Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms. 

Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.

Realismi ei ole vähättelyä. Tosiasia on, että ennen pandemiaa et ulos lähtiessäsi tai autoon mennessäsi kertaakaan ajatellut, mahtaakohan alueesi teho-osastoilla olla tilaa. Et uhrannut edes sekunnin sadasosaa ajatuksistasi asialle. 

Tällä hetkellä - tai siis eilen -  tehohoidossa oli koko Suomessa 23 koronapotilasta. Jos omalla alueellasi 96% tehohoitopaikoista on nyt koronapotilailla, se tarkoittaa, että alueellasi on ihan älyttömän vähän tehohoitopaikkoja. Ei siis tarvitsisi tapahtua edes kovin suurta kolaria, kun paikat olisivat jo täynnä. Ilman koronapotilaitakin. Suomessa on ennenkin siirretty tehohoitoa tarvitsevia muihin sairaaloihin, jos lähimmässä sairaalassa ei ole tilaa. Siis jo ennen koronaakin. 

Tällä hetkellä vain noin puolet on saanut kaksi rokoteannostaan. Vähintään yhden annoksen on saanut jo yli 70%. Nyt pitää vain malttaa odottaa, että loputkin ensimmäisen annoksen saaneista saa toisenkin annoksensa. Jos rokotteet toimivat kuten sinä ja minä uskomme niiden toimivan, koronapotilaiden määrä tehohoidossa laskee, kunhan kaikilla rokotteen haluavilla on kaksi rokoteannosta. Akaa laskea jo sitä ennen, koska ensimmäistä rokoteannostaan odottaviakin on vielä, mutta he ovat nuoria ja perusterveitä. 

Mä en puhu Suomesta. Mä puhun alueesta, jolla on tällä hetkellä vapaana noin 40/700 teho-osastopaikkaa.

Okei. Aloituksessa puhuttiin yhteiskunnasta eikä monikossa yhteiskunnista. En voi ottaa kantaa asuinmaasi asioihin, koska ensinnäkään en tiedä, missä maassa asut ja toiseksi en tunne sitä yhteiskuntaa lainsäädäntöineen ja muine käytäntöineen. Suomi yhteiskuntana on aivan erilainen kuin vaikkapa Kiina, Taiwan, Afganistan, Uusi-Seelanti, Marokko, Kreikka, Brasilia, Chile, USA, Kanada yms. Suomalaisena mun on täysin mahdotonta tietää, mitä noissa yhteiskunnissa olisi edes mahdollista tehdä. 

Vierailija
84/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä seuraa varmaan paskamyrsky mutta sanonpa silti. Mun elämänfilosofia on niin erilainen etten osaa murehtia tuollaisia asioita kuten tehohoitopaikkojen riittävyys jos joudun auto-onnettomuuteen. Pohjimmiltani ajattelen niin että se mikä on tarkoitettu, tapahtuu. Eli jos on tarkoitettu että kuolen tänään, niin sitten kuolen enkä voi estää sitä vaikka istuisin päivän sohvalla ettei sattuisi mitään.

Tämä ajatus ei tarkoita että eläisin holtittomasti ja vaaroja uhmaten vaan enemmän ehkä sitä ettei kaikki ole minun käsissä mitä tapahtuu.

Vierailija
85/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ivermektiiniä tarjolle, niin jokainen voi valita, ottaako nobelvoittajalääkkeen vai kokeellisen geeniterapiapiikin.

🤦🏼👆🏻🐑🐀 Otatko Buranaa bakteeritulehdukseen?

Vierailija
86/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Aloituksessa puhuttiin yhteiskunnasta eikä monikossa yhteiskunnista. En voi ottaa kantaa asuinmaasi asioihin, koska ensinnäkään en tiedä, missä maassa asut ja toiseksi en tunne sitä yhteiskuntaa lainsäädäntöineen ja muine käytäntöineen. Suomi yhteiskuntana on aivan erilainen kuin vaikkapa Kiina, Taiwan, Afganistan, Uusi-Seelanti, Marokko, Kreikka, Brasilia, Chile, USA, Kanada yms. Suomalaisena mun on täysin mahdotonta tietää, mitä noissa yhteiskunnissa olisi edes mahdollista tehdä. 

Niin. Se oli esimerkki siitä, miksi ei voi ajatella, että kunhan kaikki halukkaat saavat rokotuksen, ei rokottamattomien sairastumisesta tarvi välittää. Ja se syy on se, et jos niitä haluttomia on liikaa, terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä edelleenkään, koska delta ja ties mitä muuta. Mulla oli tällainen lähes omakohtainen esimerkki asiasta, mitä tapahtuu, kun rajoitukset poistetaan eikä rokotuskattavuus ole tarpeeksi korkea (se noin 70 % ei todennäköisesti riitä deltalle, jos nyt ajatellaan, että Suomessa kaikki halukkaat olisi hakeneet ekan annoksen). Ei sitä ollut tarkoitus pohtia, mitä tässä meidän yhteiskunnassa voitaisiin tehdä.

Meillä täällä tosiaan noin puolet tehohoitopaikoista on tällä hetkellä koronapotilailla, ja joustoahan ei ole tällä hetkellä paljon mitään sen takia. Ilman koronaa jos tulisi se iso onnettomuus, voitaisiin vapauttaa kapasiteettia, kun vaan jätettäisiin ne kiireettömämmät leikkaukset tekemättä sillä hetkellä (oon itsekin 10 vuotta sitten ollut tällaisessa tilanteessa, että mun ei-välittömästi-hengen-pelastava leikkaus siirtyi kiireellisemmän tieltä, ihan Suomessa). Nyt niitä kiireettömiä leikkauksia monessa paikassa jätetään jo tekemättä koronapotilaiden takia, niin onnettomuuden sattuessa sit... mitä, pistetään rokottamattomia koronapotilaita pihalle teholta, kun he kerran valitsivat jättää rokotteen ottamatta?

Vierailija
87/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se oli esimerkki siitä, miksi ei voi ajatella, että kunhan kaikki halukkaat saavat rokotuksen, ei rokottamattomien sairastumisesta tarvi välittää. Ja se syy on se, et jos niitä haluttomia on liikaa, terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä edelleenkään, koska delta ja ties mitä muuta. Mulla oli tällainen lähes omakohtainen esimerkki asiasta, mitä tapahtuu, kun rajoitukset poistetaan eikä rokotuskattavuus ole tarpeeksi korkea (se noin 70 % ei todennäköisesti riitä deltalle, jos nyt ajatellaan, että Suomessa kaikki halukkaat olisi hakeneet ekan annoksen). Ei sitä ollut tarkoitus pohtia, mitä tässä meidän yhteiskunnassa voitaisiin tehdä.

Meillä täällä tosiaan noin puolet tehohoitopaikoista on tällä hetkellä koronapotilailla, ja joustoahan ei ole tällä hetkellä paljon mitään sen takia. Ilman koronaa jos tulisi se iso onnettomuus, voitaisiin vapauttaa kapasiteettia, kun vaan jätettäisiin ne kiireettömämmät leikkaukset tekemättä sillä hetkellä (oon itsekin 10 vuotta sitten ollut tällaisessa tilanteessa, että mun ei-välittömästi-hengen-pelastava leikkaus siirtyi kiireellisemmän tieltä, ihan Suomessa). Nyt niitä kiireettömiä leikkauksia monessa paikassa jätetään jo tekemättä koronapotilaiden takia, niin onnettomuuden sattuessa sit... mitä, pistetään rokottamattomia koronapotilaita pihalle teholta, kun he kerran valitsivat jättää rokotteen ottamatta?

Tämä. Korona potilaat vievät muilta. Leikkausjonot kasvavat koska Korona potilaat vievät paikkoja teholla.

Vierailija
88/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan. Tai oikeastaan Ibumaxia. Eikö pitäisi?

Vierailija
89/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lueskella myös muiden maiden teho-osastotilastoja - etenkin niiden, joissa rokottaminen aloitettiin aiemmin kuin Suomessa, esim. Israelin tilannetta. Siellä yli puolet teholla makaavista on jo tuplarokotettuja. Rokotetuista on tulossa koronalinkoja. Siihen eivät mitkään koronapassit auta.

Mähän en siis puhu Suomen tilanteesta, kun en asu Suomessa. Luulin, että viittaamalla 96 %:n täyttöasteeseen teho-osastoilla ja viikoittaisen läpäisytapausraporttiin, se olisi ollut selvää. Meillä rokottaminen aloitettiin aikaisemmin kuin Suomessa ja toteutettiin tiukemmalla aikataululla. Ja tosiaan tilanne on se, että melkein 90 % sairastuneista ja vielä isompi osa sairaalassa ja teholla olevista on rokottamattomia. Israelin tilanteeseen ei toivottavasti päädytä ihan kohta, kun kolmannet annokset Israelissa näyttävät tehoavan, ja niitä täällä meilläkin aletaan ihan kohta jakaa.

Näin se menee joka paikassa. Rokottamattomissa syntyy variantit, rokotettuja joutuu edelleen vähemmän sairaalaan, kun tehosteet on kunnossa.

Nää on hassuja kun nää kritisoi sekä rokotetta että rajoituksia, jopa passia. He eivät näe lainkaan, että se on ysin absurdi ajatus, että ei olisi mitään näistä. Ainoa toimivaksi osoitettu tie on rokotteet/tehosteet-testaus-seuranta-hallinta. Hallinnassa paras on paikat auki passilla. Se menee niin, että passi ja paikat auki tai paikat kiinni; ei ole mahdollista olla paikat auki rajoittamatta.

Tämä! He eivät katso mitään muuta kuin yksittäisiä laumasuojan leviämistä edistäviä pätkiä ja rajoituksettomia aikoja per maa ja sit jauhavat, että ”no nih! Voi olla rajoittamattakin” Tällöin unohtuu kaikki asiaan liittyvät tekijät. Kyllä, monessa maassa on aikoja, jolloin sulkuja ei ole tarvittu, nytkin on monta sellaista maata. Sitä tilannetta on edeltänyt tiukemmat rajoitukset, passi, karanteenit jne. JA rokottamiset ja testaukset ovat osa kokonaiskuvaa ihan joka maassa.

On järjetöntä ajatella, että Suomi voisi lopettaa rokotukset ja samalla siirtyä laumasuojaa edistämään purkamalla rajoitukset. Ja tämä siksi, että rokotekattavuus on edelleennliian alhainen, testaus ja jäljitys laahaa pahasti ja täysun rajoituksettomia aikoja on tasan kaksi edellistä kesää. Laumasuoja ennen rokotuksia osoittautui mahdottomaksi ja edelleen se on majdoton vielä 70-80% kahdesti rokotetuissakin maissa, koska kolmas annos on väistämätön.

Yhtäkään pandemiaa ei voi katsoa ja arvioida kuolemien määrällä tai yksittäisen ajanjakson/maan/onnistumisen kautta.

Onko kukaan voinut sitä aloituksessa kysyttyä ratkaisua nyt kertoa?

Vierailija
90/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avataan yhteiskunta. Ne ketkä on rokotteen halunnut, ovat sen ottaneet. En ole erikseen pyytänyt minua suojeltavan. Ja jos sairaalat täyttyy, voin odotella vuoroani tärkeämpien ihmisten (piikitetettyjen) jälkeen. Eli yhteiskunta auki ja heti.

Vierailija
91/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lueskella myös muiden maiden teho-osastotilastoja - etenkin niiden, joissa rokottaminen aloitettiin aiemmin kuin Suomessa, esim. Israelin tilannetta. Siellä yli puolet teholla makaavista on jo tuplarokotettuja. Rokotetuista on tulossa koronalinkoja. Siihen eivät mitkään koronapassit auta.

Väitteesi on luonnonlakien vastaunen, kai sä sen ymmärrät? Kerro millä mekanismilla rokotetusta voi tulla koronalinko ja teekin se oikein.

Vierailija
92/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä kirjoitti:

Avataan yhteiskunta. Ne ketkä on rokotteen halunnut, ovat sen ottaneet. En ole erikseen pyytänyt minua suojeltavan. Ja jos sairaalat täyttyy, voin odotella vuoroani tärkeämpien ihmisten (piikitetettyjen) jälkeen. Eli yhteiskunta auki ja heti.

Ja tämä aiheuttaisi/hyödyttäisi mitä?

Vierailija
93/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi syy on se että siitä alkaen kun korona rantautui suomeen on jauhettu tuota ettei terveydenhuollon kantokyky kestä ja sellaista tilannetta ei ole Suomessa vielä kahden vuoden aikana ollut. Juu ymmärrän että on ollut rajoituksia jne mutta siitä huolimatta oli ehkä virhe heti alkuun pelotella kaikilla mahdollisilla skenaarioilla koska luulenpa ettei noihin enää moni usko eikä edes seuraa tätä uutisointia enää. Jos pari vuotta peloitellaan tyyliin et me kuollaan kaikki ihan just ja koko ajan on oma elämä kohtuullisen tyyntä niin valitettavan vaikea on uskoa enää vuoden jälkeen siihen. En siis väitä etteikö se olisi mahdollista että jos vaikka nyt vapautettaisiin yhteiskunta kaikista rajoituksista että oikeasti kävisikin niin että terveydenhuollon kantokyky ei kestä. Mutta voinee olla niinkin että kestäisi.

Vierailija
94/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota yhteiskunnalta mitään. Aivan sama mitä tekevät. Elän muutoinkin omassa kuplassani yhteiskunnan ulkopuolella. Tai siis me asumme. Kerran kuussa tullaan metsästä ihmisten ilmoille kauppaan. Puolukkaa noukkiessa ei tarvita maskeja, taikka rokotteita. Joten, en odota yhteiskunnalta koronaan liittyen mitään. Ihmisiltä odotan suvaitsevaisuutta. Onhan tämä syyllistäminen, ja maskiraivo mennyt jo liian pitkälle. On liikenneraivoa, laturaivoa, ja nyt maski-,ja rokotusraivoa. Miksi pitää niin paljon huolehtia, muiden asioista, ja moralisoida, sekä nostaa sillä itsensä jalustalle?

Vierailija
95/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rokotevastaiset mitään rajoituksia halua, kaikki elämään ihan normaalisti ja jos jollain on sellainen  halu, että ottaa rokotteen niin siitä vain ei se ainakaan minua haittaa. Rokotustodistuksenkin hyväksyn jos samalla siihen liitetään viinakortti ja seurataan alkoholinkäyttöä.

Vierailija
96/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki halukkaat ovat ottaneet piikin, niin tehohoito tullaan priorisoimaan niin, että rokottamattomat koronapotilaat eivät vie muiden tehohpitopotilaiden paikkoja. Tehohoitoon pääsee, mikäli siellä on tilaa.

Vierailija
97/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nähty,että turhaan on meitä piikitelty.Mitään hyötyä ole ollut,tosi kipeeksi vaan tuli piikistä ja kkamala ihottuma mulla joka yli kuukauden kesti.Nythän pitäisi taas uusi piikki ottaa,kun entiset ei tehoa.Mulle taitaa riittää nämä kaksi .  Luin juuri israelista,jossa kaikki on rokotettu,että nyt on siellä Euroopan pahin tilanne tartuntojen suhteen ja kuollutkin kaksi kertaa pistettyjä yli 200 ihmistä.  Joten uskon kyllä,miten joku tutkija sanoi,että se vaan jotenkin ruokki itseään,kun aina otetaan uusi piikki,niin siksi se viirus muuntautuu,kun sen pitää kilpailla,jotta pysyy elossa.Kumma tauti tää kyllä on ollu,toivon että laantuisi itestään pian.

Vierailija
98/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan. Tai oikeastaan Ibumaxia. Eikö pitäisi?

Toivotaan että se riittää kun haava pursuaa mätää.

Vierailija
99/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki halukkaat ovat ottaneet piikin, niin tehohoito tullaan priorisoimaan niin, että rokottamattomat koronapotilaat eivät vie muiden tehohpitopotilaiden paikkoja. Tehohoitoon pääsee, mikäli siellä on tilaa.

Entäs sitten, kun tehohoitopaikat on täynnä ja tulee joku rokotettu tai ei-koronasairas, millä perusteella valitaan, kuka kipataan teholta ulos?

Vierailija
100/337 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymys kuuluu mitä rokotevastaiset haluavat yhteiskunnan tekevän.

HALUAVAT. Ei kukaan ole pyytänyt mitään ratkaisuja asiaan ja asia on niin vaikea että tuskinpa se vauvapalstalla tulee ratkeamaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme