Mitä koronarokotevastaiset haluavat yhteiskunnan tekevän?
Mulle on jäänyt tämä vähän epäselväksi, kun täällä vaahdotaan vain rokotteiden vaaroista ja alapekutetaan kaikkia vaihtoehtoja?
Onko siis ajatuksena, että maskit, turvavälit ja rajoitteet pidetään ajasta ikuisuuteen, mutta samalla sallitaan rokottamattomien vapaa liikkuminen tapahtumiin, ravintoloihin ym?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kysymys oli esitetty koronarokotevastaisille, mutta täällä hilluu ja vastailee ihan toinen ryhmä.
Aiheuttaako rokote luetun ymmärtämisen vaikeuden vai laajemmankin aivovaurion?
Kysymys ei ollut "mitä TE koronarokotevastaiset ..." vaan "mitä koronarokotevastaiset .."
Kysymys oli esitetty näin varmaankin sen takia, että vastaiset eivät taida oikein itsekään tietää ?
Näiden lisäksi elvytyskielto kannattaa ruksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Palataan normaaliin.
Sitten tartunnat leviävät, ihmisiä (vanhoja ja tiettyjä sairauksia omaavat?) sairastuu vakavasti, ja kaikki tarvitsevat eivät mahdu sairaalaan. Tai ei ole hoitajia hoitamaa. Ts. Terveydenhuollon kantokyky ei riitä.
Mitä sitten haluatte, että yhteuskunta toimii? Sanoo vain, että voi voi?
Miksi ette vastaa tähän kysymykseen?
Tästähän tässä on koko ajan ollut vain ja ainoastaan kyse: terveydenhuollon kestävyydestä.Vai ajatteletteko, että tömä ei ole enää ongelma, koska rokotuksia on paljon? Eli olettekin rokotemyönteisiä - jos vain joku muu ottaa rokotteen kuin minä itse.
Ei. Missä maassa koronarokote on ratkaissut koronaongelman? Israelissa?
No, jos ei olisi rokotetta, niin sairaalat pursusivat. Mieti vähän brasiliaa ennen rajoituksia. Israelissa terveydenhoito kestää. Ilman rokotteita ei ehkä kestäisi.
No nimenomaan Israelissa sairaalat pursuavat rokotetuista.
Ja sinähän tiedät kaiken Israelin tilanteesta ?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia rokotevastustajia muistuttaisin kirjaamaan KANTA palveluun, että ei kokeellissia hoitoja (kaikki koronan hoito on kokeellista, eikä lääkecoctaileja ole testattu tai hyväksyttä vielä). Kirjatkaa myös "ei tehohoitoa" hoitotahto, tehohoito tappaa 20% nuoristakin siihen joutuneista!
Tähän piti vastata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Palataan normaaliin.
Sitten tartunnat leviävät, ihmisiä (vanhoja ja tiettyjä sairauksia omaavat?) sairastuu vakavasti, ja kaikki tarvitsevat eivät mahdu sairaalaan. Tai ei ole hoitajia hoitamaa. Ts. Terveydenhuollon kantokyky ei riitä.
Tästähän tässä on koko ajan ollut vain ja ainoastaan kyse: terveydenhuollon kestävyydestä.Vai ajatteletteko, että tömä ei ole enää ongelma, koska rokotuksia on paljon? Eli olettekin rokotemyönteisiä - jos vain joku muu ottaa rokotteen kuin minä itse.
No, jos ei olisi rokotetta, niin sairaalat pursusivat. Mieti vähän brasiliaa ennen rajoituksia. Israelissa terveydenhoito kestää. Ilman rokotteita ei ehkä kestäisi.
Joo, ja he ovat yli 70-vuotiaita, joilla on perussairauksia. Todennäköisesti he olisivat siis kuolleet ilman sitä rokotusta.
Mutta tämä ei ole se pointti, vaan se, että mitä odottaisitte yhteiskunnan tekevän, kun ei olisi rajoituksia, ihmisiä ja etenkin vanhoja kuolisi runsain mitoin ja sairaalat olisivat täynnä.
Kuoliko Suomessa runsain mitoin ketään ja oliko sairaalat täynnä missään vaiheessa tätä pandemiaa? Eihän meillä ole rajoituksia, varsinkaan rokotuksia, ollut koko aikaa käytössä. Voimakkaimmilla rajoituksilla sitä yritettiin ehkäistä, mutta rajoitteet poistui nopeasti kun huomattiin ettei meillä mikään sairaala pursua yhtään mistään.
Ainoastaan testaus ja jäljitys -show on nyt kuormittanut terveydenhuoltoa, kun niihin on siirretty työntekijöitä ja testauksia tehdään paljon. Tähän päälle rokotukset, jotka nekin vaatii terveydenhuollon ammattilaisia.
Olemme verrattavissa Ruotsiin, jossa 10 000 kuollutta ja sairaalahoitoa vaativia tuotiin Suomen puolelle.
Olisit siis halunnut saman meille?
Höpöhöpö. Muisteleppa nyt kunnolla tätä koronan alkuvaihetta, Ruotsissa tilanne oli aivan eri jo alusta asti ennenkuin ensimmäistäkään rajoitusta otettiin käyttöön. Lisäksi ymmärtänet eron Suomen ja Ruotsin väkiluvussa sekä ylipäänsä koko maissa. Kovin mustavalkoista on tuo ajattelusi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.
Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?
Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)
Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkia ja kehittää rokotteita ja lääkkeitä. Antaa yksilölle valinnan vapaus ilman painostusta. Tutkia haittavaikutuksia jotka ilmoitetaan. Myöntää ja korvata aiheutuneet haitat. Tässä nyt jotain aluksi. En kannata yhteiskunnan vuosikausia kiinni pitämistä.
FDA USAssa on myöntänyt Pfizerin rokotteelle täydet luvat, enään siellä ei siis ole kyseessä hätätilalupa kuin Euroopassa. Jos Eurooppa myöntää saman luvan, onko vielä tarvetta vastustaa?
Haittavaikutuksiin sanoisin että oletko lukenut haittavaikutukset kaikista saamistasi, Suomen rokotusohjelmaan kuuluvista rokotteista? Ne harvinaisetkin? Ja miten tuntuu että nämä nyt tulevat eroavat niistä?
FDA jatkoi hätälupaa. Löytyy heidän sivuiltaan, mutta media uutisoi väärin.
FDA on täysin hyväksynyt Lahden rokotteen sarjan yli 16-vuotiaille. Emergency use authorization on edelleen voimassa 12-15-vuotiaiden rokotteille (koska seuranta-aika on vielä liian lyhyt, eli tämän vuoden puolella tulee tämäkin lupa pysyväksi) ja kolmannelle annoksella rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koronarokoteVASTAINEN - en esimerkiksi usko kansainvälisiin salaliittoihin - mutta itse en aio rokotetta ottaa, etenkään nyt kun siitä on näemmä tulossa loputon kierre. Harkitsen asiaa uudestaan kun laajamittaisista tuplarokotuksista on vähintään kaksi vuotta.
Ehdotan, että rokotetaan perussairaat, vanhat ja muut halukkaat ja sitten business as usual.
Minun ikäryhmästäni (20 - 29) ei Suomessa yksikään ole kuollut koronaan koko pandemian aikana.
On kuollut useita nuoria.
Tarkistapa tilastot uudestaan. THL:n sivulta löytyy. Suomessa ei ole kuollut yksikään alle kolmikymppinen.
Niin, mutta kun hänestä tuntuu siltä, että on kuollut. Ei siinä faktat auta.
Minusta on itse asiassa aika ällistyttävää, että kukaan alle 30 v ei ole siihen kuollut. Miettikää miten monia narkkareita, lihavia, sairaita ja rapakuntoisia tuosta ryhmästä löytyy, sellaisia joista voisi luulla ärhäkän flunssankin tekevän selvän. Eikä siltikään!
Seuraavassakin ikäryhmästä (30-39) on kuollut vain 8.
Ovatko nämä luvut teistä ihan suhteessa median luomaan koronahysteriaan ja pakotteisiin? Oikeasti?
Vai voiko olla että koska on ollut rajoituksia, niin harva on sairastunut ettei kukaan ole vielä kuollut?
Ps. Pakotteet on eri asia senkin daiju.
Tiedossa olevia tartuntatapauksia on tuolla ikäryhmällä liki 30 000. Kuolleita 0. Voit syöttää nämä luvut vaikkapa prosenttilaskuriin ja pohtia sen perusteella kuinka riskaabeli tuo virus suomalaiselle nuorelle aikuiselle onkaan.
Sitten vielä ynnäät siihen ne lukuisat tartunnat, joita ei ole tilastoissa lainkaan.
Ps. Hyvät argumentaatiotaidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.
Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?
Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)
Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms.
Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Palataan normaaliin.
Joo, ja he ovat yli 70-vuotiaita, joilla on perussairauksia. Todennäköisesti he olisivat siis kuolleet ilman sitä rokotusta.
Mutta tämä ei ole se pointti, vaan se, että mitä odottaisitte yhteiskunnan tekevän, kun ei olisi rajoituksia, ihmisiä ja etenkin vanhoja kuolisi runsain mitoin ja sairaalat olisivat täynnä.
Kuoliko Suomessa runsain mitoin ketään ja oliko sairaalat täynnä missään vaiheessa tätä pandemiaa? Eihän meillä ole rajoituksia, varsinkaan rokotuksia, ollut koko aikaa käytössä. Voimakkaimmilla rajoituksilla sitä yritettiin ehkäistä, mutta rajoitteet poistui nopeasti kun huomattiin ettei meillä mikään sairaala pursua yhtään mistään.
Ainoastaan testaus ja jäljitys -show on nyt kuormittanut terveydenhuoltoa, kun niihin on siirretty työntekijöitä ja testauksia tehdään paljon. Tähän päälle rokotukset, jotka nekin vaatii terveydenhuollon ammattilaisia.
Olemme verrattavissa Ruotsiin, jossa 10 000 kuollutta ja sairaalahoitoa vaativia tuotiin Suomen puolelle.
Olisit siis halunnut saman meille?Höpöhöpö. Muisteleppa nyt kunnolla tätä koronan alkuvaihetta, Ruotsissa tilanne oli aivan eri jo alusta asti ennenkuin ensimmäistäkään rajoitusta otettiin käyttöön. Lisäksi ymmärtänet eron Suomen ja Ruotsin väkiluvussa sekä ylipäänsä koko maissa. Kovin mustavalkoista on tuo ajattelusi nyt.
Ruotsissa on 10,23 miljoonaa asukasta ja Suomessa 5,52 miljoonaa. Väkilukuun suhteutettuna meillä olisi Ruotsin meiningillä nyt jo 7900(!) kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lueskella myös muiden maiden teho-osastotilastoja - etenkin niiden, joissa rokottaminen aloitettiin aiemmin kuin Suomessa, esim. Israelin tilannetta. Siellä yli puolet teholla makaavista on jo tuplarokotettuja. Rokotetuista on tulossa koronalinkoja. Siihen eivät mitkään koronapassit auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koronarokoteVASTAINEN - en esimerkiksi usko kansainvälisiin salaliittoihin - mutta itse en aio rokotetta ottaa, etenkään nyt kun siitä on näemmä tulossa loputon kierre. Harkitsen asiaa uudestaan kun laajamittaisista tuplarokotuksista on vähintään kaksi vuotta.
Ehdotan, että rokotetaan perussairaat, vanhat ja muut halukkaat ja sitten business as usual.
Minun ikäryhmästäni (20 - 29) ei Suomessa yksikään ole kuollut koronaan koko pandemian aikana.
Tarkistapa tilastot uudestaan. THL:n sivulta löytyy. Suomessa ei ole kuollut yksikään alle kolmikymppinen.
Minusta on itse asiassa aika ällistyttävää, että kukaan alle 30 v ei ole siihen kuollut. Miettikää miten monia narkkareita, lihavia, sairaita ja rapakuntoisia tuosta ryhmästä löytyy, sellaisia joista voisi luulla ärhäkän flunssankin tekevän selvän. Eikä siltikään!
Ovatko nämä luvut teistä ihan suhteessa median luomaan koronahysteriaan ja pakotteisiin? Oikeasti?
Vai voiko olla että koska on ollut rajoituksia, niin harva on sairastunut ettei kukaan ole vielä kuollut?
Ps. Pakotteet on eri asia senkin daiju.Tiedossa olevia tartuntatapauksia on tuolla ikäryhmällä liki 30 000. Kuolleita 0. Voit syöttää nämä luvut vaikkapa prosenttilaskuriin ja pohtia sen perusteella kuinka riskaabeli tuo virus suomalaiselle nuorelle aikuiselle onkaan.
Sitten vielä ynnäät siihen ne lukuisat tartunnat, joita ei ole tilastoissa lainkaan.
Suomessa on koronaan kuollut koko pandemian aikana 0,02% koko väestöstä.
Vertailun vuoksi vuonna 2018 Suomessa kuoli 0,01% väestöstä influenssaan ja tämä siis vain vuoden aikana, eli lyhyemmältä ajalta kuin koronapandemia.
Vähän suhteellisuudentajua.
Kuten huomaat, täälläkin ihmiset jauhaa vain kuolemista. Se on heidän argumenttinsa, koska heillä ei ole mitään järkevää ratkaisua. Miten voisikaan olla, kun he eivät tajua mitä on pandemia ja sen hallinta?
Rokote ja passi on ainoa suunta eteenpäin, mutta eivöthän he sitä näe tai tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Pakotteet on eri asia senkin daiju.Tiedossa olevia tartuntatapauksia on tuolla ikäryhmällä liki 30 000. Kuolleita 0. Voit syöttää nämä luvut vaikkapa prosenttilaskuriin ja pohtia sen perusteella kuinka riskaabeli tuo virus suomalaiselle nuorelle aikuiselle onkaan.
Suomessa on koronaan kuollut koko pandemian aikana 0,02% koko väestöstä.
Vertailun vuoksi vuonna 2018 Suomessa kuoli 0,01% väestöstä influenssaan ja tämä siis vain vuoden aikana, eli lyhyemmältä ajalta kuin koronapandemia.
Vähän suhteellisuudentajua.
Miten tämä liittyy aloitukseen?
Oli mielipide mikä hyvänsä, toisen/toisten haukkuminen ja halveeraaminen keskustelussa ei vakuuta ainakaan minua, eikä muuta mielipidettäni. Vaikutus voi olla jopa päinvastainen kuin on haluttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lueskella myös muiden maiden teho-osastotilastoja - etenkin niiden, joissa rokottaminen aloitettiin aiemmin kuin Suomessa, esim. Israelin tilannetta. Siellä yli puolet teholla makaavista on jo tuplarokotettuja. Rokotetuista on tulossa koronalinkoja. Siihen eivät mitkään koronapassit auta.
Mähän en siis puhu Suomen tilanteesta, kun en asu Suomessa. Luulin, että viittaamalla 96 %:n täyttöasteeseen teho-osastoilla ja viikoittaisen läpäisytapausraporttiin, se olisi ollut selvää. Meillä rokottaminen aloitettiin aikaisemmin kuin Suomessa ja toteutettiin tiukemmalla aikataululla. Ja tosiaan tilanne on se, että melkein 90 % sairastuneista ja vielä isompi osa sairaalassa ja teholla olevista on rokottamattomia. Israelin tilanteeseen ei toivottavasti päädytä ihan kohta, kun kolmannet annokset Israelissa näyttävät tehoavan, ja niitä täällä meilläkin aletaan ihan kohta jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.
Realismi ei ole vähättelyä. Tosiasia on, että ennen pandemiaa et ulos lähtiessäsi tai autoon mennessäsi kertaakaan ajatellut, mahtaakohan alueesi teho-osastoilla olla tilaa. Et uhrannut edes sekunnin sadasosaa ajatuksistasi asialle.
Tällä hetkellä - tai siis eilen - tehohoidossa oli koko Suomessa 23 koronapotilasta. Jos omalla alueellasi 96% tehohoitopaikoista on nyt koronapotilailla, se tarkoittaa, että alueellasi on ihan älyttömän vähän tehohoitopaikkoja. Ei siis tarvitsisi tapahtua edes kovin suurta kolaria, kun paikat olisivat jo täynnä. Ilman koronapotilaitakin. Suomessa on ennenkin siirretty tehohoitoa tarvitsevia muihin sairaaloihin, jos lähimmässä sairaalassa ei ole tilaa. Siis jo ennen koronaakin.
Tällä hetkellä vain noin puolet on saanut kaksi rokoteannostaan. Vähintään yhden annoksen on saanut jo yli 70%. Nyt pitää vain malttaa odottaa, että loputkin ensimmäisen annoksen saaneista saa toisenkin annoksensa. Jos rokotteet toimivat kuten sinä ja minä uskomme niiden toimivan, koronapotilaiden määrä tehohoidossa laskee, kunhan kaikilla rokotteen haluavilla on kaksi rokoteannosta. Akaa laskea jo sitä ennen, koska ensimmäistä rokoteannostaan odottaviakin on vielä, mutta he ovat nuoria ja perusterveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän en siis puhu Suomen tilanteesta, kun en asu Suomessa. Luulin, että viittaamalla 96 %:n täyttöasteeseen teho-osastoilla ja viikoittaisen läpäisytapausraporttiin, se olisi ollut selvää. Meillä rokottaminen aloitettiin aikaisemmin kuin Suomessa ja toteutettiin tiukemmalla aikataululla. Ja tosiaan tilanne on se, että melkein 90 % sairastuneista ja vielä isompi osa sairaalassa ja teholla olevista on rokottamattomia. Israelin tilanteeseen ei toivottavasti päädytä ihan kohta, kun kolmannet annokset Israelissa näyttävät tehoavan, ja niitä täällä meilläkin aletaan ihan kohta jakaa.
Näin se menee joka paikassa. Rokottamattomissa syntyy variantit, rokotettuja joutuu edelleen vähemmän sairaalaan, kun tehosteet on kunnossa.
Nää on hassuja kun nää kritisoi sekä rokotetta että rajoituksia, jopa passia. He eivät näe lainkaan, että se on ysin absurdi ajatus, että ei olisi mitään näistä. Ainoa toimivaksi osoitettu tie on rokotteet/tehosteet-testaus-seuranta-hallinta. Hallinnassa paras on paikat auki passilla. Se menee niin, että passi ja paikat auki tai paikat kiinni; ei ole mahdollista olla paikat auki rajoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt tajuta että kuolema ei ole ainoa mittari. Juuri nuorehkoja on nyt sairaaloissa. Hoito kuitenkin kelpaa?
Teidän takianne rajoitukset vain venyvät, kiitti v*tusti.