Mitä koronarokotevastaiset haluavat yhteiskunnan tekevän?
Mulle on jäänyt tämä vähän epäselväksi, kun täällä vaahdotaan vain rokotteiden vaaroista ja alapekutetaan kaikkia vaihtoehtoja?
Onko siis ajatuksena, että maskit, turvavälit ja rajoitteet pidetään ajasta ikuisuuteen, mutta samalla sallitaan rokottamattomien vapaa liikkuminen tapahtumiin, ravintoloihin ym?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koronarokotemyönteiset täysin tietoisia mitä aineita teihin piikitetään? Kaikki ainesosat eivät todellakaan lue suoraan ainesosaluettelossa. Piikeissä on lista myös aineista jotka kuuluvat liikesalaisuudenalle ja näinollen ei tarvitse sitä suoraan ainesosaluettelossa ilmoittaa. Siellä on aineita joita ei ole tarkoitettu ihmisiin pistettäväksi. Miettikää vähän ennenkuin ryntäätte piikille ja tehkää taustatyö.
https://injektiopiikki.com/2021/08/17/paljastaako-rokotteen-tuoteselost…
Käsittämätöntä että tässä maassa painostetaan ottamaan hämärä ja kokeellinen injektio, minkä turvallisuudesta kukaan ei osaa sanoa tässä vaiheessa muuta kuin että pahalta näyttää haittavaikutusilmoitusten määrää katsoen. Ja ottaja kantaa itse vastuun tässä leikissä. Jos lukisitte edes pfizerin sopimuspaperin tai ottaisitte selvää käyttöturvallisuusselosteesta, niin kavahtaisitte varmasti näitä "lääkkeitä" ja kiertäisitte kaukaa. Hullu maailma.
Jo lähteesi nimi paljastaa, mitä huuhaata se on. Injektiopiikki, mikä se on olevinaan? Piikkipiikki? Tuollaista soopaako te uskotte?
Voit pyytää itse pfizeriltä tuoteturvallisuustiedotteen ja todeta mitä sinuun injektoidaan arvonen kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Lampaat bääääääää laitettava aitaukseen bäääää. 🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑.
Bäää lampaat käyttävät maskia bäääää. Ja ottavat rokotuksen bäääää. 🐑🐑🐑🐑.
Kaksi sanaa tulee mieleen. Karma ja Darwin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koronarokotemyönteiset täysin tietoisia mitä aineita teihin piikitetään? Kaikki ainesosat eivät todellakaan lue suoraan ainesosaluettelossa. Piikeissä on lista myös aineista jotka kuuluvat liikesalaisuudenalle ja näinollen ei tarvitse sitä suoraan ainesosaluettelossa ilmoittaa. Siellä on aineita joita ei ole tarkoitettu ihmisiin pistettäväksi. Miettikää vähän ennenkuin ryntäätte piikille ja tehkää taustatyö.
Käsittämätöntä että tässä maassa painostetaan ottamaan hämärä ja kokeellinen injektio, minkä turvallisuudesta kukaan ei osaa sanoa tässä vaiheessa muuta kuin että pahalta näyttää haittavaikutusilmoitusten määrää katsoen. Ja ottaja kantaa itse vastuun tässä leikissä. Jos lukisitte edes pfizerin sopimuspaperin tai ottaisitte selvää käyttöturvallisuusselosteesta, niin kavahtaisitte varmasti näitä "lääkkeitä" ja kiertäisitte kaukaa. Hullu maailma.
pälä pälä. Ihmiset douppaavat itseensä viina joka viikonloppu ja selviävät jopa kemiallisten aseiden aikaansaamista myrkytyksistä. Mutta koronarokote, ei, koska piikissä on ihan varmasti Novitshokia ja lääkeyhtiöt haluavat tuhota omat asiakkaansa eli ihmiset.
Tampio, koronarokotteet on nyt kliinisessä testissä, eli kyse ei ole tutusta ja turvalliseksi testatusta tuotteesta.
Sinä voit ottaa piikin, jos haluat, mutta kun rokote on testissä, sinä saatat saada suolaliuosta, koska kliinisessä testissä on kaksi verrokkiryhmää. Toinen saa testattavaa rokotetta ja toinen suolaliuosta. Kyse on arpajaisista, kumman piikin saa.
Mutta 2023 testi päättyy ja vasta silloin tiedetään varmuudella rokotteen turvallisuus, tai haitat.
Vierailija kirjoitti:
Tuon blogin kirjoittaja on tyhmä tai huijari, luultavasti molempia. Samoista kemikaaleista on ihan tavallista tehdä erikseen laboratoriolaatua, lääkinnällistä laatua, elintarvikelaatua, teknistä laatua jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.
Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?
Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)
Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms.
Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.
Mielikuva siitä että kiireetön leikkaus johtaa teholle, heh.
Käypä kuule, hehheh, lukemassa vaikka tuolta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pälä pälä. Ihmiset douppaavat itseensä viina joka viikonloppu ja selviävät jopa kemiallisten aseiden aikaansaamista myrkytyksistä. Mutta koronarokote, ei, koska piikissä on ihan varmasti Novitshokia ja lääkeyhtiöt haluavat tuhota omat asiakkaansa eli ihmiset.
Tampio, koronarokotteet on nyt kliinisessä testissä, eli kyse ei ole tutusta ja turvalliseksi testatusta tuotteesta.
Sinä voit ottaa piikin, jos haluat, mutta kun rokote on testissä, sinä saatat saada suolaliuosta, koska kliinisessä testissä on kaksi verrokkiryhmää. Toinen saa testattavaa rokotetta ja toinen suolaliuosta. Kyse on arpajaisista, kumman piikin saa.
Mutta 2023 testi päättyy ja vasta silloin tiedetään varmuudella rokotteen turvallisuus, tai haitat.
No nyt oot kyllä ymmärtänyt ihan väärin, jos välität, että kliinisen testin nimissä puolelle tähän mennessä rokotetuille olisi annettu plaseboa.
Vain murto-osa ihmisistä kuuluu vakavaam riskiryhmään. Mutta tällaisen ihmisen läheisenä sanon, että meidän elämä on ollut yhtä helvettiä koko pandemian ajan ja tämä helvetti vain jatkuu nyt. Virusta on yhä enemmän liikkeellä, ihmiset eivät välitä suojata toisia ollenkaan ja rokotteiden teho alkaa laskea.
Jos muuta en tänä aikana ole oppinut, niin ainakin vihaamaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan tämä Israelin tilanne esimerkiksi niin eikö kenessäkään muussa herätä epävarmuutta/hämmennystä tuo uutisointi josta ei ota lopen selvää että onko siellä tehohoidossa nyt niitä rokotettuja vai rokottamattomia vai molempia vai miten se meni? En usko mihinkään "oho, toimittaja ei juuri nyt osannutkaan hepreaa vaikka ennen on hyvin sujunut Israelin kirjeenvaihtajana oleminen"- bullshitti.
On hämmentävää! Aivan todella hämmentävää, kuten uutisointi koronan aikana ylipäätään. Oletan sen johtuvan osittain siitä, että kotonaan liittyvillä uutisilla saadaan hyvin klikkauksia, niin kaikki pienetkin tutkimukset ja "tutkimukset" ja lisätiedot nostetaan välittömästi otsikoihin. Sitten aina välillä saattaa jäädä vähän epäselväksi, mitä dataa jutussa nyt käsitelläänkään (saatetaan esimerkiksi ensin antaa ymmärtää, että Israelin tilanne on x, vaikka juttua pidemmälle lukiessa käykin ilmi, että tilanne on x jossain yhdessä sairaalassa ja sit pitää ihmetellä, että onko se Israelin tilanne myös tämä vai häh), ja kuinka luotettavaa tai merkittävää se nyt onkaan.
On myös tosi surkeaa, että heprea on yksi niistä kielstä, joista on ihan mahdoton edes yrittää päätellä mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oot kyllä ymmärtänyt ihan väärin, jos välität, että kliinisen testin nimissä puolelle tähän mennessä rokotetuille olisi annettu plaseboa.
Mistä sinä tiedät, mitä sinuun on rokotettu?
Lääketieteessä kliininen testi tarkoittaa sitä, mitä kirjoitin. Rokotteet on nyt kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Lääketieteellinen kliininen testi toimii lääketieteen sääntöjen mukaisesti ja siitä asiasta sinä et tiedä mitään.
Jos minä olen ymmärtänyt väärin, ole hyvä ja esitä todisteet väitteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vain murto-osa ihmisistä kuuluu vakavaam riskiryhmään. Mutta tällaisen ihmisen läheisenä sanon, että meidän elämä on ollut yhtä helvettiä koko pandemian ajan ja tämä helvetti vain jatkuu nyt. Virusta on yhä enemmän liikkeellä, ihmiset eivät välitä suojata toisia ollenkaan ja rokotteiden teho alkaa laskea.
Meinaatko sitten, että koko loppuelämä jatketaan rajoituksia, koska korona ei ainakaan näillä rokotteilla poistu mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
https://valheet.com/2021/08/17/paljastaako-rokotteen-tuoteseloste-kaikk…
Hämärä ja kokeellinen on vain sun omassa mielikuvituksessa. Minua ei ole kukaan painostanut rokotteen ottamiseen ja se on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo lähteesi nimi paljastaa, mitä huuhaata se on. Injektiopiikki, mikä se on olevinaan? Piikkipiikki? Tuollaista soopaako te uskotte?
Voit pyytää itse pfizeriltä tuoteturvallisuustiedotteen ja todeta mitä sinuun injektoidaan arvonen kehitysvammainen.
Alat sitten pilkkaamaan, kun piikkipiikki-sivuanne kritisoidaan. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko sitten, että koko loppuelämä jatketaan rajoituksia, koska korona ei ainakaan näillä rokotteilla poistu mihinkään?
Kyllä vaan jotkut näyttävät olevan sitä mieltä, että vähemmistön sanelemilla ehdoilla tässä mennään hamaan tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, mitä sinuun on rokotettu?
Lääketieteessä kliininen testi tarkoittaa sitä, mitä kirjoitin. Rokotteet on nyt kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Lääketieteellinen kliininen testi toimii lääketieteen sääntöjen mukaisesti ja siitä asiasta sinä et tiedä mitään.
Jos minä olen ymmärtänyt väärin, ole hyvä ja esitä todisteet väitteellesi.
Hahahaha, ei jessus mikä tollo. Sinäkö siis tosiaan kuvittelet, että se kliininen testi tehdään tuosta noin vaan väestössä tyrkkäämällä puoliin rokotteita ja toiseen puoleen ei? Hahahahaa, ei hyvänen aika, miten kummallinen aivotoiminta tai pikemminkin sen puute oikein pitääkään olla, että tuollaiseen tulokseen päätyy...
Kliiniset testit tehdään tietylle rajatulle ja testijoukolle, jota seurataan eri tavoin tarkkaan.
Sinä tosiaan olet ymmärtänyt väärin. Etkä tosiaan taida ymmärtää paljon mistään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämärä ja kokeellinen on vain sun omassa mielikuvituksessa. Minua ei ole kukaan painostanut rokotteen ottamiseen ja se on vapaaehtoista.
Tämä on palstan Kokeellinen Injektio -salaliittokannattajalammas. Aina samat tarinat kokeellisista injektioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan tämä Israelin tilanne esimerkiksi niin eikö kenessäkään muussa herätä epävarmuutta/hämmennystä tuo uutisointi josta ei ota lopen selvää että onko siellä tehohoidossa nyt niitä rokotettuja vai rokottamattomia vai molempia vai miten se meni? En usko mihinkään "oho, toimittaja ei juuri nyt osannutkaan hepreaa vaikka ennen on hyvin sujunut Israelin kirjeenvaihtajana oleminen"- bullshitti.
On hämmentävää! Aivan todella hämmentävää, kuten uutisointi koronan aikana ylipäätään. Oletan sen johtuvan osittain siitä, että kotonaan liittyvillä uutisilla saadaan hyvin klikkauksia, niin kaikki pienetkin tutkimukset ja "tutkimukset" ja lisätiedot nostetaan välittömästi otsikoihin. Sitten aina välillä saattaa jäädä vähän epäselväksi, mitä dataa jutussa nyt käsitelläänkään (saatetaan esimerkiksi ensin antaa ymmärtää, että Israelin tilanne on x, vaikka juttua pidemmälle lukiessa käykin ilmi, että tilanne on x jossain yhdessä sairaalassa ja sit pitää ihmetellä, että onko se Israelin tilanne myös tämä vai häh), ja kuinka luotettavaa tai merkittävää se nyt onkaan.
On myös tosi surkeaa, että heprea on yksi niistä kielstä, joista on ihan mahdoton edes yrittää päätellä mitään...
Iltalehti on tunnettu paskoista jutuista ja virheellisistä faktoista.
Google translate osaa kääntää hepraa suomeksi. Muutama sana jää kääntämättä, mutta melko helposti pystyy lukemaan kuinka monta potilasta on sairaalassa tai hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole rokotettu, rokote on harkinnassa. Olen sitä mieltä että yhteiskunnan voi avata kun kaikki halukkaat ovat tuplarokotettu. Tämmöset mun kaltaiset jahkailijat myöhästyy tai pistää päätöksentekoon vauhtia. En oleta että minun päättämättömyyden vuoksi pidetään rajoituksia yllä yhtään sen pidempään kun on tarvetta.
Mut ongelmaksi tulee, että jos se jahkailijoiden ryhmä on tarpeeksi suuri, niin rajoitusten poisto johtaa sairaaloiden täyttymiseen. Mua pelottaa, että joudun onnettomuuteen, kun täällä, missä asun, on teho-osastoiden kapasiteetista käytössä 96 %, isolta osalta korona takia. Ensimmäinen koronapotilas jo kuoli odottaessaan paikkaa teholta. Entä, jos joku ajaa mun päälle autolla ja lähimmissä sairaaloissa ei olekaan teholla tilaa?
Siksi se rokottamattomuus ei ole vain rokottamatonta itseään koskeva asia. (Viimeisimmän viikoittaisen läpäisytapausraportin mukaan täällä sillä viikolla sairastuneista reilu 10 % oli rokotettuja (aikuisista melkein 60 % rokotettu) ja koko aikana reilu 5 % täysin rokotetuista sairastuneista on joutunut sairaalaan eli ei voi sanoa, että rokotetut täyttäisivät sairaaloita tällä hetkellä.)
Sulla on ollut jo aiemmin tuo täsmälleen sama ongelma, jos alueellasi sattuu isompi kolari tms.
Ihanaa vähättelyä. Joo, totta, ison onnettomuuden sattuessa voisi tulla kapasiteettiongelmia lähimmissä sairaaloissa. Mutta kun koronapotilailla on nyt käytössä puolet tehohoitopaikoista (ja kiireettömämmät leikkaukset yms. ovat taas seis, jotta niitä paikkoja riittää), ja vapaita tehohoitopaikkoja on vajaa kymmenen per miljoona asukasta, niin en mä nyt sanoisi, että tilanne on ihan verrannollinen suureen onnettomuuteen. Ihan jo sen takia, että suurin osa niistä koronapotilaista on siellä teholla turhaan, koska rokotettuja sinne ei tällä hetkellä päädy juurikaan.
Realismi ei ole vähättelyä. Tosiasia on, että ennen pandemiaa et ulos lähtiessäsi tai autoon mennessäsi kertaakaan ajatellut, mahtaakohan alueesi teho-osastoilla olla tilaa. Et uhrannut edes sekunnin sadasosaa ajatuksistasi asialle.
Tällä hetkellä - tai siis eilen - tehohoidossa oli koko Suomessa 23 koronapotilasta. Jos omalla alueellasi 96% tehohoitopaikoista on nyt koronapotilailla, se tarkoittaa, että alueellasi on ihan älyttömän vähän tehohoitopaikkoja. Ei siis tarvitsisi tapahtua edes kovin suurta kolaria, kun paikat olisivat jo täynnä. Ilman koronapotilaitakin. Suomessa on ennenkin siirretty tehohoitoa tarvitsevia muihin sairaaloihin, jos lähimmässä sairaalassa ei ole tilaa. Siis jo ennen koronaakin.
Tällä hetkellä vain noin puolet on saanut kaksi rokoteannostaan. Vähintään yhden annoksen on saanut jo yli 70%. Nyt pitää vain malttaa odottaa, että loputkin ensimmäisen annoksen saaneista saa toisenkin annoksensa. Jos rokotteet toimivat kuten sinä ja minä uskomme niiden toimivan, koronapotilaiden määrä tehohoidossa laskee, kunhan kaikilla rokotteen haluavilla on kaksi rokoteannosta. Akaa laskea jo sitä ennen, koska ensimmäistä rokoteannostaan odottaviakin on vielä, mutta he ovat nuoria ja perusterveitä.
Mä en puhu Suomesta. Mä puhun alueesta, jolla on tällä hetkellä vapaana noin 40/700 teho-osastopaikkaa.
Okei. Aloituksessa puhuttiin yhteiskunnasta eikä monikossa yhteiskunnista. En voi ottaa kantaa asuinmaasi asioihin, koska ensinnäkään en tiedä, missä maassa asut ja toiseksi en tunne sitä yhteiskuntaa lainsäädäntöineen ja muine käytäntöineen. Suomi yhteiskuntana on aivan erilainen kuin vaikkapa Kiina, Taiwan, Afganistan, Uusi-Seelanti, Marokko, Kreikka, Brasilia, Chile, USA, Kanada yms. Suomalaisena mun on täysin mahdotonta tietää, mitä noissa yhteiskunnissa olisi edes mahdollista tehdä.
Niin. Se oli esimerkki siitä, miksi ei voi ajatella, että kunhan kaikki halukkaat saavat rokotuksen, ei rokottamattomien sairastumisesta tarvi välittää. Ja se syy on se, et jos niitä haluttomia on liikaa, terveydenhuollon kapasiteetti ei riitä edelleenkään, koska delta ja ties mitä muuta. Mulla oli tällainen lähes omakohtainen esimerkki asiasta, mitä tapahtuu, kun rajoitukset poistetaan eikä rokotuskattavuus ole tarpeeksi korkea (se noin 70 % ei todennäköisesti riitä deltalle, jos nyt ajatellaan, että Suomessa kaikki halukkaat olisi hakeneet ekan annoksen). Ei sitä ollut tarkoitus pohtia, mitä tässä meidän yhteiskunnassa voitaisiin tehdä.
Meillä täällä tosiaan noin puolet tehohoitopaikoista on tällä hetkellä koronapotilailla, ja joustoahan ei ole tällä hetkellä paljon mitään sen takia. Ilman koronaa jos tulisi se iso onnettomuus, voitaisiin vapauttaa kapasiteettia, kun vaan jätettäisiin ne kiireettömämmät leikkaukset tekemättä sillä hetkellä (oon itsekin 10 vuotta sitten ollut tällaisessa tilanteessa, että mun ei-välittömästi-hengen-pelastava leikkaus siirtyi kiireellisemmän tieltä, ihan Suomessa). Nyt niitä kiireettömiä leikkauksia monessa paikassa jätetään jo tekemättä koronapotilaiden takia, niin onnettomuuden sattuessa sit... mitä, pistetään rokottamattomia koronapotilaita pihalle teholta, kun he kerran valitsivat jättää rokotteen ottamatta?
En nyt aio ottaa enempää kantaa asuinmaasi asioihin. Suomessa ensimmäisen rokoteannoksensa on saanut jo yli 70% ja läheskään kaikki rokotteen haluavat eivät ole saaneet vielä ensimmäistäkään. Joten emme voi vielä tietää, mikä tulee Suomessa olemaan rokotekattavuus. Se nähdän vasta sitten, kun kukaan ei enää halua ensimmäistäkään rokoteannosta.
Toiseksi on huomioitava sekin asia, että Suomessa on pärjätty vähäisiin rajoituksiin nähden erittäin hyvin. Yksi merkittävä syy tähän on - ulkosuomalaisten niin paljon inhoama - sisäänpäinkääntyneisyys ja muu mörököllimäinen eläminen. Kaikki se, miksi monen mielestä Suomi on ihan paska maa asua. Pandemiatilanteessa se paska on kuitenkin kääntynyt suomalaisten eduksi. Suurin osa suomalaista kotitalouksista on yhden hengen talouksia. Suomalainen ei halua asua solussa eikä kämppisten kanssa. Toiseksi suurin on kahden hengen kotitaloudet. Kolmen tai sitä suurempian kotitalouksien määrä on huomattavasti vähemmän. Jo pelkästään tämä vaikuttaa koronaviruksen leviämiseen. Yksin asuva ei tartuta kotona ketään ja kaksin asuva korkeintaan asuinkumppaninsa. Tulisi liian pitkä kommentti, jos kirjoittaisin kaikki loputkin asiat, mutta lyhyesti: ei puhuta tuntemattomille, pidetään luontaisesti etäisyyttä, ei juurikaan halailla eikä poskisuudella, ei kokoonnuta sunnuntaisin mamman lihapatojen ääreen, vanhukset eivät asu lastensa ja lastenlastensa luona, ei juurikaan käydä perhetuttujen kanssa ravintoloissa syömässä, edelleenkin juodaan useammin kahvit kotona kuin kahviloissa jne jne.
Tästä olen kanssasi ihan samaa mieltä (ja oi, kuinka mielelläni muuttaisin Suomeen takaisin). Ja niin kuin tuossa kanssasi samaan aikaan kirjoittelin, niin uskon suomalaisten olevan myös täkäläisiä orientoituneempia noudattamaan sääntöjä ja suosituksia.
Tuon "jos nyt ajatellaan, että Suomessa kaikki halukkaat olisi hakeneet ekan annoksen" poimin lähinnä omasta viestistäsi, jossa kirjoitat, että "Nyt pitää vain malttaa odottaa, että loputkin ensimmäisen annoksen saaneista saa toisenkin annoksensa". Kokonaisuudessaan siellä kyllä taitaa rokotuskattavuuskin muodostua paremmaksi kuin täällä.
Tuohon jälkimmäiseen kappaleeseen....meillä tosiaan on tällä hetkellä vain 23 koronapotilasta tehohoidossa, vaikka vasta 50,1% on kahdesti rokotettuja. Erinomainen tilanne siis ja aina vaan paranee, kun loputkin, jotka NYT ovat saaneet vasta ekan rokotteensa, saavat toisenkin. Huomioitavaa tässä on, että osa ekan rokotteen saaneista on 12-15 -vuotiaita lapsia, joiden todennäköisyys päätyä koronan vuoksi tehohoitoon olisi ilman rokotettakin erittäin pieni. Mikä tulee olemaan lopullinen rokotekattavuus, sitä ei voi kukaan vielä tietää.
Suomessa on ollut hyvin vähän rajoituksia. Kesällä oli festareita, joista lähti tartuntoja, mutta tehohoitopaikat eivät täyttyneet. Ne, joilla on suurin riski päätyä koronan vuoksi tehohoitoon, eivät taida olla innokkainta festarikansaa. Ravintoloista on tullut tartuntoja, mutta suomalainen osaa halutessaan vetää perseet olalle jo ennen klo 23, kun anniskelu loppuu. 1980-luvulla valomerkki tuli klo 00:30 eikä kukaan valittanut, että pitäisi saada juoda vielä kolme tuntia. Porukka, joita nykyiset rajoitukset lähinnä koskevat, ovat nuoria. Niitä, joiden todennäköisyys päätyä tehohoitoon on pieni. Sitten on tietysti nyt syksyn tullen toinenkin ryhmä eli ihmiset, jotka haluavat mennä katsomaan jääkiekon SM-liigaa, käydä erilaisilla messuilla jne. Koko ajan kuitenkin rokotetaan, rokotteiden saatavuudessa ei ole mitään ongelmaa ja moni em ryhmään kuuluva ehtii saada toisenkin rokoteannoksensa hyvissä ajoin.
En pidä rokotetta haluamattomia Suomessa kovinkaan suurena uhkana tehohoitokapasiteetille. Ainakin tämän aamuisen Ylen aamulähetyksen mukaan he ovat pääasiassa nuoria. Niitä, jotka eivät rajoitusten purkamisenkaan jälkeen tule täyttämään teho-osastoita, vaikka koronatartunnan saisivatkin. Lisäksi on ihmisiä, jotka eivät ota rokotetta, koska eivät koe tarvitsevansa sitä. Ihmisiä, jotka eivät ennen pandemiaakaan eläneet "riskialttiisti".
Nyt kannattaa jokaisen olla oikein rokotemyönteinen. Piikkiä on tulossa puolen vuoden välein:
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri Husin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen pitää rokotenopeutta ensi keväänä tärkeämpänä kuin tiukkaa rokotejärjestystä.
–Jos rokotusten saatavuus on hyvä, ei järjestyksen kanssa kauaa kannata kursailla, vaan rokottaa kaikki, joilla on kulunut kuusi kuukautta kakkosrokotteesta, Lehtonen kommentoi sunnuntaina Iltalehdelle.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/fac4adef-6cbd-4a61-bfb2-b7c8ae32…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kliinisessä testissä oleva todellakin kokeellinen rokote on ihan oikeaa todellisuutta. Todellisuus ei muutu siitä, että sinä olet vapaaehtoinen koekaniini.