Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka vastustatte metsästämistä

Vierailija
02.10.2014 |

Syöttekö lihaa?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:08"]

Et ole ainut. Näitä ihme piipertäjiä näkee paljon. Eläimiä ei saa tappaa mutta nahkakengät ja nahkavyö ym. eläimestä tehty tuote jopa lisäravinteet jotka on tehty eläinperäisestä aineesta kelpaa.

Päälle pitää laittaa puuvillaa jonka kasvatus on tuhonnu maaperän, pohjavedet ja terveyden niiltä köyhiltä jotka siellä pellolla nälkäpalkalla tekee töitä. Puhumattakaan miten paljon lentäminen saastuttaa.  Usenin heillä näkee saksan armeijan vanhoja vaatteita, vaikka he niin rauhaa rakastavatkin. Mutta tappajan vaatteet on sitten niin in.

Mutta villityksiä on niin monen laisia eikä heitä voi vakavasti ottaa mitenkään.

[/quote]

Ei mulla muuta mutta Saksan armeija = tappajat. :D Tiedätkö Saksasta muuta kuin sen mitä opit II maailmansodasta peruskoulussa? Ei tarvitse vastata.

Vierailija
62/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:11"]Kerran keskustelin erään miehen kanssa maataloudesta ja erehdyin mainitsemaan, että lain mukaan lehmien täytyy päästä ulos jne. Hän raivostui oikein toden teolla.

"Tuollaiset viherpiiperöt ne saa nuo lait ja säännökset päättää ja sanoa kuinka me elukoita kohdellaan! Luulette, että ne on jotain lemmikkejä, vaikka niillä tehdään raahaa!".

Kyseessä oli vielä alle kolmikymppinen mies, niin kyllä minä järkytyin siitä, miten kovasti hän meuhkasi. Olin elänyt siinä uskossa, että eläimillä olisi nykyään paremmat oltavat, muun muassa lakien ja sukupolvenvaihdosten myötä. Olihan tämä yksittäistapaus, mutta silti hänen asenteensa yllätti.
[/quote]

Harva ei tajua että maatila on elinkeino! Maajussit turtuu teurastamiseen ja kaikki lait eläinten hyvinvoinniksi ovat rahaa pois heidän pusseistaan! Uudistuksia ei tehdä mielellään, vaan vasta sitten kun on ihan pakko ja mahdollisimman halvalla. Moni ei tätä tajua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:11"]

Kerran keskustelin erään miehen kanssa maataloudesta ja erehdyin mainitsemaan, että lain mukaan lehmien täytyy päästä ulos jne. Hän raivostui oikein toden teolla.

"Tuollaiset viherpiiperöt ne saa nuo lait ja säännökset päättää ja sanoa kuinka me elukoita kohdellaan! Luulette, että ne on jotain lemmikkejä, vaikka niillä tehdään raahaa!".

Kyseessä oli vielä alle kolmikymppinen mies, niin kyllä minä järkytyin siitä, miten kovasti hän meuhkasi. Olin elänyt siinä uskossa, että eläimillä olisi nykyään paremmat oltavat, muun muassa lakien ja sukupolvenvaihdosten myötä. Olihan tämä yksittäistapaus, mutta silti hänen asenteensa yllätti.

[/quote]

Anteeksi kirjoitusvirhe, piti lukea ..niillä tehdään rahaa.

Vierailija
64/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:11"]Kerran keskustelin erään miehen kanssa maataloudesta ja erehdyin mainitsemaan, että lain mukaan lehmien täytyy päästä ulos jne. Hän raivostui oikein toden teolla. "Tuollaiset viherpiiperöt ne saa nuo lait ja säännökset päättää ja sanoa kuinka me elukoita kohdellaan! Luulette, että ne on jotain lemmikkejä, vaikka niillä tehdään raahaa!". Kyseessä oli vielä alle kolmikymppinen mies, niin kyllä minä järkytyin siitä, miten kovasti hän meuhkasi. Olin elänyt siinä uskossa, että eläimillä olisi nykyään paremmat oltavat, muun muassa lakien ja sukupolvenvaihdosten myötä. Olihan tämä yksittäistapaus, mutta silti hänen asenteensa yllätti. [/quote] Harva ei tajua että maatila on elinkeino! Maajussit turtuu teurastamiseen ja kaikki lait eläinten hyvinvoinniksi ovat rahaa pois heidän pusseistaan! Uudistuksia ei tehdä mielellään, vaan vasta sitten kun on ihan pakko ja mahdollisimman halvalla. Moni ei tätä tajua...

[/quote]

Tottakai se on elinkeino. Mutta olet oikeassa siinä, että en tajua silti tuota asennetta.

Vierailija
65/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin perehtyä asiaan ennen kuin tuomitsee.

Vierailija
66/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Itse en syö kuin metsästettyä lihaa.

Metsästetty eläin elää pitkän ja onnellisen elämän ja kuolee silmanräpäyksessä ilman kipua tai kärsimystä.

Massatuotettu eläin kärsii koko elämänsä ja tapetaan kiduttamalla. Kaikkialta Suomesta kuljetetaan ensin liian pienissä vaunuissa Kokkolaan, jossa eläin päätyy liukuhihnalle koneen teurastamaksi.

Vierailija
67/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään jokea ei vieheellä kalastamalla saa ryöstettyä tyhjäksi, verkoilla saa. Enemmän minua pelottaa ylittää jalankulkijana suojatie kuin että susi syö minut metsässä.

Metsästäessä saalis ei ole tärkeintä vaan luonnossa kulkeminen. Metsästäessä saa käyttää vaistoja ja vuosien myötä opittuja taitoja näkö, kuulo, jälkien seuraaminen, eläimen käyttäytymisen ymmärrys, ampumataidot. Joskus tuntien jäljestämisen jälkeen jättää ampumatta koska jo se kokemus ja luonnon kunnioitus on se mitä ensisijaisesti metsästykseltä hakee.

Metsästyksessä on kyse myös selviytymistaitojen harjoittamisesta, moniko teistä tietää pärjäävänsä kun nakataan pystymetsään selviytymään omilla taidoillaan ja vaistoillaan. Metsästys ja kalastus on vanha kulttuuri. Ja kaikkihan tietävät, että nimenomaan huonot metsästäjät kehittivät veganismin.

Vierailija
68/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mitä riistanhoito on. Joten ehkä on aika hieman paikata aukkoa sivistyksessäsi. Riistanhoito ei ole ainoastaan metsästysä. Se on pieni osa sitä. Ja jopa metsästyksellä tehdään riistanhoitoa koska silloin voidaan pitää kurissa petokantaa kuten Minkit, supikoirat, näädät ym. pienriistaa syövät eläimet. Metsästyksellä myös pidetään riistakantaa asiallisenan kuten Hirvikantaa, näin suojelemme metsälle aiheutuvia tuhoja, eläin sairauksien leviämistä ja liikenteen haittoja.

Riistanhoito:

- tehdään lajikohtaista laskentaa jotta tiedetään mikä on riistan määrä.Saadaan todellista tietoa eläinlajikohtaisesta määrästä neliökilometrillä. Kun huomataan jonkin lajin vähenevän se saadaan nopeasti rauhoitettua. Riistan laskennalla saadaan myös ajan tasalla oleva tieto petoeläinten määrästä.

-  saadaan nopea tieto leviävästä sairauksista

- lajikohtaiset tiedot eläinten ikäjakautumasta ja kunnosta

- eläimet saa ruokaa kovina pakkas- ja runsaslumisina talvina

- heidän elinolojaan parannetaan riistapelloilla sekä muulla luonnon hoidollisilla toimenpiteillä

Eli riistanhoidolla suojellaan luontoa paljon enemmän kuin nämä luonnon suojelijat ja metsästystä vastustavat ihmiset tekee koskaan. Kuinka moni metsästystä vastustava ihminen lähtee rämpimään metsään 35km päivässä kaatosateessa, vain siksi että laskeen vaikka kaikki Teeret kyseisellä alueella. Jotta näitä kyseisiä lintuja voitaisiin suojella. Ei kovinkaan moni. Mutta suu jauhaa kovasti metsästystä vastaan. Herätkää ja hakekaa ensin tietoa asiasta ennen kuin tuomitsette. 

Vierailija
69/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:08"]Et ole ainut. Näitä ihme piipertäjiä näkee paljon. Eläimiä ei saa tappaa mutta nahkakengät ja nahkavyö ym. eläimestä tehty tuote jopa lisäravinteet jotka on tehty eläinperäisestä aineesta kelpaa.

Päälle pitää laittaa puuvillaa jonka kasvatus on tuhonnu maaperän, pohjavedet ja terveyden niiltä köyhiltä jotka siellä pellolla nälkäpalkalla tekee töitä. Puhumattakaan miten paljon lentäminen saastuttaa.  Usenin heillä näkee saksan armeijan vanhoja vaatteita, vaikka he niin rauhaa rakastavatkin. Mutta tappajan vaatteet on sitten niin in.

Mutta villityksiä on niin monen laisia eikä heitä voi vakavasti ottaa mitenkään.
[/quote]

Miten sitten pitäisi/voisi elää, että aiheuttaisi mahdollisimman vähän vahinkoa muille? Olen kasvissyöjä ja murehdin noita asioita JOKA PÄIVÄ. Kulttuurimme perustuu heikompien hyväksikäyttöön (sekä eläinten että ihmisten) ja kuluttamiseen, ja tätä asetelmaa on pedattu kymmeniä tuhansia vuosia. Tahtoisin vain olla hyvä ihminen ja olla tuottamatta kärsimystä kenellekään, mutta saan jatkuvasti paskaa niskaan tuputtamisesta (= joku saa selville etten syö lihaa ja alkaa saarnata siitä kuinka pahoitan tällä muiden mielen) ja tekopyhyydestä (= jos ei ole täydellinen ei kannata edes yrittää, mikset muuta erakoksi luolaan ja elä valoravinnolla). Ihmiset ovat niin sokeita maailman pahuudelle koska joutuvat elämään ja selviytymään sen keskellä. Sitten pitäisi vielä huolehtia siitä että on jonkun mielestä vakavastiotettava? Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä?

Vierailija
70/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]

Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä?

[/quote]

Ala nyt vaikka aluksi polttamaan pilveä ja lopeta saarnaaminen.

Vierailija
71/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]

Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä?

[/quote]

Ala nyt vaikka aluksi polttamaan pilveä ja lopeta saarnaaminen.
[/quote]

Miksi pitäisi polttaa pilveä? Mitkä kohdat tuosta turhautuneesta vuodatuksestani koskien henkilökohtaista kokemustani sinä koit saarnaamisena?

Vierailija
72/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 08:35"]Täällä yksi "ällöttävä metsästäjä" ;) 21-v nainen. Ja kyllä minä pidän siitä, että metsästäjät pitävät huolta kapia levittävien kettujen ja supien vähentämisestä, pienentävät hirvikolarin riskiä, mahdollistavat luonnon monimuotoisuutta vähentämällä liikaa leviävä eläimiä ym. Esim. Supikannan käsittely parantaa metsäjänisten poikasten määrää ja metsäjänis on kuitenkin menettänyt elinalueita ja ravintoa jo vieraslaji rusakolle. Varikset ovat myös riistanhoitokohteita. Varikset tuhoavat mm. pöllöjen ja muiden petolintujen pesiä. Samoin metsäkanalintujen poikasia. [/quote] Mitäs ne metsäkanalinnut tuhoaa? Tapathan sinä niitäkin.

[/quote]

Minä tapan metsäkanalinnun siksi että silloin kun syön lihaa, syön sitä vapaana luonnossa elänyttä lintua enkä hallissa tuhannen muun lehmän kanssa ahtaasti kasvanutta lehmää jonka ainoa kosketus ulkoilmaan on ehkä ollut siirtyminen sieltä hallista rekan kyytiin.

Vierailija
73/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 08:35"]Täällä yksi "ällöttävä metsästäjä" ;) 21-v nainen. Ja kyllä minä pidän siitä, että metsästäjät pitävät huolta kapia levittävien kettujen ja supien vähentämisestä, pienentävät hirvikolarin riskiä, mahdollistavat luonnon monimuotoisuutta vähentämällä liikaa leviävä eläimiä ym. Esim. Supikannan käsittely parantaa metsäjänisten poikasten määrää ja metsäjänis on kuitenkin menettänyt elinalueita ja ravintoa jo vieraslaji rusakolle. Varikset ovat myös riistanhoitokohteita. Varikset tuhoavat mm. pöllöjen ja muiden petolintujen pesiä. Samoin metsäkanalintujen poikasia. [/quote] Mitäs ne metsäkanalinnut tuhoaa? Tapathan sinä niitäkin.

[/quote]

Minä tapan metsäkanalinnun siksi että silloin kun syön lihaa, syön sitä vapaana luonnossa elänyttä lintua enkä hallissa tuhannen muun lehmän kanssa ahtaasti kasvanutta lehmää jonka ainoa kosketus ulkoilmaan on ehkä ollut siirtyminen sieltä hallista rekan kyytiin.

[/quote]

Jos syöt ainoastaan itse metsästettyä lihaa, pidän sitä ihailtavana.

70

Vierailija
74/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]  Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä? [/quote] Ala nyt vaikka aluksi polttamaan pilveä ja lopeta saarnaaminen. [/quote] Miksi pitäisi polttaa pilveä? Mitkä kohdat tuosta turhautuneesta vuodatuksestani koskien henkilökohtaista kokemustani sinä koit saarnaamisena?

[/quote]

En minä ole lukenut koko kommenttejasi, ehdotin vaan pilven pottoa koska se rauhoittaa mieltäsi. Saarnaksi tulkitsin sen siksi, koska kirjoitus näytti hyvin pitkältä, enkä jaksanut lukea kun viimeisen lauseen johon vastasin.

Vierailija
75/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoi, ei ole kauaakaan kun eräälle ituhippikaupunkilaiselle kerroin tästä elämän kiertokulusta, että ei niitä hirviä vaan huvikseen tapeta ja jätetä sinne mätänemään vaan siinä on ihan hyötypuoliakin. Aika monella tuntuu olevan käsitys että metsässä asuu Bambi ja Bambin söpöt suurisilmäiset kaverit, siellä ne järjestää juhlia ja rakastaa toisiaan. 

Tosi inhottava muuten lukea tätä keskustelua kun täällä on näköjään monta ihmistä jotka ei osaa yhdyssanoja. 

Vierailija
76/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:08"]Et ole ainut. Näitä ihme piipertäjiä näkee paljon. Eläimiä ei saa tappaa mutta nahkakengät ja nahkavyö ym. eläimestä tehty tuote jopa lisäravinteet jotka on tehty eläinperäisestä aineesta kelpaa. Päälle pitää laittaa puuvillaa jonka kasvatus on tuhonnu maaperän, pohjavedet ja terveyden niiltä köyhiltä jotka siellä pellolla nälkäpalkalla tekee töitä. Puhumattakaan miten paljon lentäminen saastuttaa.  Usenin heillä näkee saksan armeijan vanhoja vaatteita, vaikka he niin rauhaa rakastavatkin. Mutta tappajan vaatteet on sitten niin in. Mutta villityksiä on niin monen laisia eikä heitä voi vakavasti ottaa mitenkään. [/quote] Miten sitten pitäisi/voisi elää, että aiheuttaisi mahdollisimman vähän vahinkoa muille? Olen kasvissyöjä ja murehdin noita asioita JOKA PÄIVÄ. Kulttuurimme perustuu heikompien hyväksikäyttöön (sekä eläinten että ihmisten) ja kuluttamiseen, ja tätä asetelmaa on pedattu kymmeniä tuhansia vuosia. Tahtoisin vain olla hyvä ihminen ja olla tuottamatta kärsimystä kenellekään, mutta saan jatkuvasti paskaa niskaan tuputtamisesta (= joku saa selville etten syö lihaa ja alkaa saarnata siitä kuinka pahoitan tällä muiden mielen) ja tekopyhyydestä (= jos ei ole täydellinen ei kannata edes yrittää, mikset muuta erakoksi luolaan ja elä valoravinnolla). Ihmiset ovat niin sokeita maailman pahuudelle koska joutuvat elämään ja selviytymään sen keskellä. Sitten pitäisi vielä huolehtia siitä että on jonkun mielestä vakavastiotettava? Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä?

[/quote]

No jos et käytä nahkakenkiä tai nahkavöitä tai lisäravinteita jotka ovat eläinperäisiä niin eihän se sinua sitten koskettanut.

Mutta

Kyllä se kasvissyöntikin aiheuttaa kärsimystä ja on epäekologista täällä suomessa. Eli siis älä puutu muiden tekemisiin niin muut eivät puutu sinun tekemisiin. Jos joku silti puutuu niin sinulla on (kai?) suu joka avata ja sanoa tuo mitä tuossa yllä mainitsit.

Kyllä pitää olla uusavuton ku kaikki pitää toisen kertoa valmiiksi eikä ite osata ajatella..

Älä tee itsestäsi marttyyria vaan nosta pää pystyyn ja kehitä sitä itsetuntoasi ihminen!

Vierailija
77/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:08"]Et ole ainut. Näitä ihme piipertäjiä näkee paljon. Eläimiä ei saa tappaa mutta nahkakengät ja nahkavyö ym. eläimestä tehty tuote jopa lisäravinteet jotka on tehty eläinperäisestä aineesta kelpaa. Päälle pitää laittaa puuvillaa jonka kasvatus on tuhonnu maaperän, pohjavedet ja terveyden niiltä köyhiltä jotka siellä pellolla nälkäpalkalla tekee töitä. Puhumattakaan miten paljon lentäminen saastuttaa.  Usenin heillä näkee saksan armeijan vanhoja vaatteita, vaikka he niin rauhaa rakastavatkin. Mutta tappajan vaatteet on sitten niin in. Mutta villityksiä on niin monen laisia eikä heitä voi vakavasti ottaa mitenkään. [/quote] Miten sitten pitäisi/voisi elää, että aiheuttaisi mahdollisimman vähän vahinkoa muille? Olen kasvissyöjä ja murehdin noita asioita JOKA PÄIVÄ. Kulttuurimme perustuu heikompien hyväksikäyttöön (sekä eläinten että ihmisten) ja kuluttamiseen, ja tätä asetelmaa on pedattu kymmeniä tuhansia vuosia. Tahtoisin vain olla hyvä ihminen ja olla tuottamatta kärsimystä kenellekään, mutta saan jatkuvasti paskaa niskaan tuputtamisesta (= joku saa selville etten syö lihaa ja alkaa saarnata siitä kuinka pahoitan tällä muiden mielen) ja tekopyhyydestä (= jos ei ole täydellinen ei kannata edes yrittää, mikset muuta erakoksi luolaan ja elä valoravinnolla). Ihmiset ovat niin sokeita maailman pahuudelle koska joutuvat elämään ja selviytymään sen keskellä. Sitten pitäisi vielä huolehtia siitä että on jonkun mielestä vakavastiotettava? Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä?

[/quote]

No jos et käytä nahkakenkiä tai nahkavöitä tai lisäravinteita jotka ovat eläinperäisiä niin eihän se sinua sitten koskettanut.

Mutta

Kyllä se kasvissyöntikin aiheuttaa kärsimystä ja on epäekologista täällä suomessa. Eli siis älä puutu muiden tekemisiin niin muut eivät puutu sinun tekemisiin. Jos joku silti puutuu niin sinulla on (kai?) suu joka avata ja sanoa tuo mitä tuossa yllä mainitsit.

Kyllä pitää olla uusavuton ku kaikki pitää toisen kertoa valmiiksi eikä ite osata ajatella..

Älä tee itsestäsi marttyyria vaan nosta pää pystyyn ja kehitä sitä itsetuntoasi ihminen!
[/quote]

Juuri tätä tarkoitan. Kasvissyönti ei kelpaa, koska sekin aiheuttaa kärsimystä. Älä saarnaa, mutta älä pysy tuppisuuna. En ole viestissä haukuttu ihminen, mutta uusavuton, itsenäiseen ajatteluun kykenemätön marttyyri.

Et luultavasti uskoisi jos kertoisin millaisia reaktioita pelkkä kasvissyönti herättää. Kyllä, ihmiset puuttuvat siihen ilman provokaatiota ja kyllä, osaan puolustautua. Tämä vain muuttuu vuosi vuodelta uuvuttavammaksi, kun asiallinen keskustelu päättyy lihansyöjän naama punaisena huutamaan hokemaan "etelän kaunamedia". Pelkkä lause "en pidä metsästyksestä" tuo monille edelleen mieleen kommentoimani stereotyypin helsinkiläisestä ituhipistä joka paijaa söpöjä eläimiä eikä ole koskaan opiskellut biologiaa. Että kiitos huolenpidostasi, mutta en tarvitse ketään ajattelemaan puolestani. Olen vain väsynyt tähän kaikkeen.

Vierailija
78/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 10:40"]  Mitä minun pitäisi tehdä, tappaa itseni etten varmasti ole tekopyhä? [/quote] Ala nyt vaikka aluksi polttamaan pilveä ja lopeta saarnaaminen. [/quote] Miksi pitäisi polttaa pilveä? Mitkä kohdat tuosta turhautuneesta vuodatuksestani koskien henkilökohtaista kokemustani sinä koit saarnaamisena?

[/quote]

En minä ole lukenut koko kommenttejasi, ehdotin vaan pilven pottoa koska se rauhoittaa mieltäsi. Saarnaksi tulkitsin sen siksi, koska kirjoitus näytti hyvin pitkältä, enkä jaksanut lukea kun viimeisen lauseen johon vastasin.
[/quote]

Tämä selittääkin, miksi palstalla on niin paljon mitä absurdeimpia vastauksia :D

Vierailija
79/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. En oikein osaa tarkasti määritellä, mikä on kantani metsästykseen... Toisaalta tehotuotanto on paljon paljon pahempaa, ja siihen verrattuna luonnonvaraisen eläimen tappaminen ruoaksi on suorastaan armollista. Toisaalta taas metsästys viihteenä ja huvin vuoksi on mielestäni aika sairas konsepti. No, salakaatajat perustelevat että kun maalla ei ole muutakaan tekemistä. "Riistanhoito" taas kuulostaa lähinnä tekosyyltä tälle viihteelle, "we have to kill them to protect them"-tyyppiseltä ratkaisulta.

[/quote]

Taas yksi joka ei edes tiedä mitä se riistanhoito on.

Ja salakaatajat ovat nimensä mukaan salaa toimivia etkä voi heidän typeristä teoistaan syyttää koko metsästäjäkuntaa.

Metsästys on nykyään monelle harrastus mutta myös keino saada puhdasta ja ekologista lihaa.

Mutta aina unohtuu se ettei se saalis ole tärkeintä.

Me mieheni kanssa vietetään monesti päivä metsässä niin että aamulla pakataan autoon eräsukset, koirat ja muut varusteet. Ajetaan parikymmentä km metsään johon jätetään auto ja lähdetään hiihtämään. Koirat saa juosta vapaasti missä haluvat (ovat metsästyskoiria joilla kova riistavietti, eli ovat onnesta soikeina metsässä juostessan) hiihdellään rauhassa, nähdään eläinten jälkiä ja todella hyvällä tuurilla joskus joku eläinkin. Välillä pysähdytään ja tehdään nuotio, keitellään kahvit ja teet ja valmistetaan nuotiolla ruokaa. Istutaan ja jutellaan ja kuunnellaan vaan hiljaisuutta. Jatketaan matkaa hiihdellen.  Ase on aina mukana siltä varalta että saadaan mahdollisuus ampumiseen joka ei ole mikään itsestäänselvyys.

Me kunnioitetaan luontoa suuresti ja se on meille todella tärkeä paikka. Se antaa meille todella paljon hyvää ravintoa ja siitä ollaan kiitollisia. Asetta käytetään silloin kun ollaan varmoja että osutaan ja saalis kuolee sillä yhdellä laukauksella.

Rakastetaan meidän koiria ja ne saan meiltä maailman parasta hoivaa ja huolenpitoa. Aina kun ne pääsee metsään ne on niin onnellisia ja ne tykkää siellä olla. Metsästys on niiden verissä. Koirathan on alunperin tarkoitettu vain metsästyskäyttöön.

Ikävää kun metsästäjät kuvataan aina hullunkiilto silmissä autossa istuvina isomahaisina äijinä jotka ei välitä mistään muusta kuin että pääsee räiskimään pyssyllä.

Vierailija
80/89 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:31"]

En syö. En oikein osaa tarkasti määritellä, mikä on kantani metsästykseen... Toisaalta tehotuotanto on paljon paljon pahempaa, ja siihen verrattuna luonnonvaraisen eläimen tappaminen ruoaksi on suorastaan armollista. Toisaalta taas metsästys viihteenä ja huvin vuoksi on mielestäni aika sairas konsepti. No, salakaatajat perustelevat että kun maalla ei ole muutakaan tekemistä. "Riistanhoito" taas kuulostaa lähinnä tekosyyltä tälle viihteelle, "we have to kill them to protect them"-tyyppiseltä ratkaisulta.

[/quote]

Taas yksi joka ei edes tiedä mitä se riistanhoito on.

Ja salakaatajat ovat nimensä mukaan salaa toimivia etkä voi heidän typeristä teoistaan syyttää koko metsästäjäkuntaa.

Metsästys on nykyään monelle harrastus mutta myös keino saada puhdasta ja ekologista lihaa.

Mutta aina unohtuu se ettei se saalis ole tärkeintä.

Me mieheni kanssa vietetään monesti päivä metsässä niin että aamulla pakataan autoon eräsukset, koirat ja muut varusteet. Ajetaan parikymmentä km metsään johon jätetään auto ja lähdetään hiihtämään. Koirat saa juosta vapaasti missä haluvat (ovat metsästyskoiria joilla kova riistavietti, eli ovat onnesta soikeina metsässä juostessan) hiihdellään rauhassa, nähdään eläinten jälkiä ja todella hyvällä tuurilla joskus joku eläinkin. Välillä pysähdytään ja tehdään nuotio, keitellään kahvit ja teet ja valmistetaan nuotiolla ruokaa. Istutaan ja jutellaan ja kuunnellaan vaan hiljaisuutta. Jatketaan matkaa hiihdellen.  Ase on aina mukana siltä varalta että saadaan mahdollisuus ampumiseen joka ei ole mikään itsestäänselvyys.

Me kunnioitetaan luontoa suuresti ja se on meille todella tärkeä paikka. Se antaa meille todella paljon hyvää ravintoa ja siitä ollaan kiitollisia. Asetta käytetään silloin kun ollaan varmoja että osutaan ja saalis kuolee sillä yhdellä laukauksella.

Rakastetaan meidän koiria ja ne saan meiltä maailman parasta hoivaa ja huolenpitoa. Aina kun ne pääsee metsään ne on niin onnellisia ja ne tykkää siellä olla. Metsästys on niiden verissä. Koirathan on alunperin tarkoitettu vain metsästyskäyttöön.

Ikävää kun metsästäjät kuvataan aina hullunkiilto silmissä autossa istuvina isomahaisina äijinä jotka ei välitä mistään muusta kuin että pääsee räiskimään pyssyllä.

[/quote]

Saanko kysyä ihan asiasta ohimenevän kysymyksen? Mitä mieltä olet kissoista?