Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poliisi EI olisi saanut ampua kettua leikkipuistossa?

Vierailija
01.10.2014 |

Kyllä meillä täällä maalla lapset lähtee vanhempien mukaan metille heti, kun kunnolla kävelemään oppivat. Viimeistään neljän vanhana. Lapset pitää normaalina, että isä tai äiti ampuu metsässä riistaa ja ovat tottuneet näkemään kuolleen, tai kuolevan eläimen. Lisäksi oppivat/näkevät kuinka ruokaa tästä eläimestä tulee. Myös lapset ovat mukana tuhoeläinten torjunnassa, Kettu, Minkki...

En ymmärrä yhtään näitä isoja uutisotsikoita tästä ketun ampumisesta...

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:56"]

En kyllä luokittelisi itseäni viherpiipertäjäksi. En vain ymmärrä mitä iloa jotkut ihmiset saavat eläinten metsästämisestä ja tappamisesta. Onhan siinä selkeesti joku osa aivoista jäänyt vähän kehityksessä jälkeen.

[/quote]

Ymmärrätkö esim. sitä jos hirviä ei ammuttaisi kuinka suureksi hirvikannat kasvaisi ja kuinka paljon suurempi riski niistä tulisi liikenteessä? Se sitten parempi, että ihmisiä kuolisi kolareissa?

[/quote]

Kerro miksi metsästäjät ylipitävät sitten ylisuuria hirvi- ja peurakantoja talviruokinnan ansiosta? Kovat talvet kyllä karsisivat niitä tehokkaasti ilman tuota "riistanhoitoa". Auts, mutta sittenhän ei olisikaan niin paljon ammuttavaa...

Vierailija
62/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:58"] Kaikki eivät ole yhtä raakalaismaisia metsäläisiä kuin sinä ja sinun maalaiskakarasi. [/quote]   Haha -ei vittu mikä todellisuudesta vieraantunut viherpiipertäjä! :D [/quote] En kyllä luokittelisi itseäni viherpiipertäjäksi. En vain ymmärrä mitä iloa jotkut ihmiset saavat eläinten metsästämisestä ja tappamisesta. Onhan siinä selkeesti joku osa aivoista jäänyt vähän kehityksessä jälkeen.

[/quote]

Edelleen: olet hyvin todellisuudesta vieraantunut.

Pitäisi jo tajuta elämän realiteetteja hieman paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:10"]

Mistä lähtien kettu on ollut tuhoeläin? Minkki sen sijaan ei kuulu Suomen luontoon. Ketuista ei ruokaakaan tehdä. Tai no eihän teistä maalaisista tiedä, mitä kaikkea sinne juntin suuhun uppoaa.

[/quote]

Ketuista ei ruokaa tehdä, mutta on suurimpia pienriistan tuhoajia luonnossa. Kettua saa metsästää ympäri vuoden.

Miksi kaupunkilaiset on näin vieraantuneita luonnosta? Pitäisi oppiaineeksi kouluissa ottaa metsästys, eläimen suolistus, nylkeminen, ruohonkäsittely yms.. Ensimmäiset suomalaiset olivat metsästäjiä! Ei lapsi siittä traumoja saa, kun eläimen ampumisen näkee. Yleensä kiinnostuvat kovasti ja tästä olisi helppo opettaa uusi metsästäjä ja samalla riistanhoitaja.

Kyllä poliisi osaa varmistaa, että kukaan ulkopuolinen ei ole vaarassa, kun eläimen lopettaa. Turhaan av-mammamt huolehtii :)

Oli muuten minun poika ylpeä kun muutama vuosi sitten kantoi minun ampumaa metsoa äitille näytille ja poika oli silloin kolmivuotias. Kertoi päivätolkulla juttua, kuinka isi ampui ja lintu tippui :)

T:Ap

[/quote]

Ja kerrotko minulle miksi kettu ei saisi syödä pienriistaa? Siksi että metsästäjälle jää vähemmän? Mietipä hetki miten hölmö ajattelutapa metsästäjillä on. Olen kyllä huomannut tuon vinoutuneen ajattelutavan ennenkin. Täkäläinen metsästäjä sadatteli kun ilvekset syö kauriita, yritti esittää ensin että on pahoillaan niiden kauriiden vuoksi, kunnes lipsautti että toivottavasti hän saa ammuttua sen lähimetsän viimeisen kauriin ennen kuin ilves ehti saada sen.

[/quote]

Minäpä kerron. Jos kettujen määrää ei rajoiteta, lisääntyy se niin voimakkaasti, että pienriista katoaa tästä maasta. Ketulla ei ole paljoa luontaisia saalistajia, joten metsästäjien täytyy se tehdä. Sama käy minkin kanssa ja sen vuoksi minkkiä täytyy metsästää.

Taas riistakomiolaskennalla saadaan tietoon metsästettävän riistan määrä ja tämän mukaan tulee saaliskiintiöt joka kaudelle. Eli metsästäjä säätelee omien saaliitten määrää, kun taas kettu ei.

Vierailija
64/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:48"]

Oli muuten minun poika ylpeä kun muutama vuosi sitten kantoi minun ampumaa metsoa äitille näytille ja poika oli silloin kolmivuotias. Kertoi päivätolkulla juttua, kuinka isi ampui ja lintu tippui :)

[/quote]

Niinpä. Aivopestään iloitsemaan tappamisesta jo 3-vuotiaana. HYi helvetti mikä perhe olette.
[/quote]

No täälä on sitten ihan yhtä kuvottava perhe. Ja ihan kaupunkilaisia ollaan. Meillä kolme poikaa odottavat jo kovasti, että pääsevät äidin ja isän kanssa metsälle. Sitten pääsee, kun jaksaa asetta kannattaa ja johonkin osuu.

Vierailija
65/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:56"]

En kyllä luokittelisi itseäni viherpiipertäjäksi. En vain ymmärrä mitä iloa jotkut ihmiset saavat eläinten metsästämisestä ja tappamisesta. Onhan siinä selkeesti joku osa aivoista jäänyt vähän kehityksessä jälkeen.

[/quote]

Ymmärrätkö esim. sitä jos hirviä ei ammuttaisi kuinka suureksi hirvikannat kasvaisi ja kuinka paljon suurempi riski niistä tulisi liikenteessä? Se sitten parempi, että ihmisiä kuolisi kolareissa?
[/quote]

Huom. Puhuin eläimiä huvikseen ampuvista, niitäkin on. Ja miten kukaan täysjärkinen ajautuu töihin jossa hänen pitää ampua eläimiä? Ymmärrän kyllä että niitä pitää tappaa, en vain ymmärrä millainen ihminen pitää olla että haluaa semmoista tehdä.
[/quote]
Sellainen ihminen joka ei ole vieraantunut luonnosta?

Vierailija
66/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:01"]

Onko tämäkin tyttö epänormaali kun on noin pienenä mukana isän harrastuksessa??

http://www.tapiolantakamailla.com/2013/03/lapset-ja-metsastys.html

[/quote]

Mitä tuokaan tyttö voi  tietää normaalista luonnon ja eläinten kunnioittamisesta? Taaperoiästä annettu ymmärtää että eläinten tappaminen on hieno harrastus! Mutta onko häneltä kysytty haluaako hän julksiuuten eläinten tappamista harrastavana tyttönä? Aika ikävästi tehty vanhemmilta tuo julkisuuten tuominen. Viimeistään koulussa voi tulla vastaan se mitä suurin osa pikkutytöistä (mahdolliset kaverit) ajattelee asiasta.

[/quote]

Metsästäjät harvemmin ovat mitään välkyimpiä. Tuskin tuonkaan vanhemmat tajunneet että ehkä tuollainen julkisuus ei tee kauhean hyvää lapselle. Ja entä jos tyttö kääntääkin kelkkansa täysin jossain vaiheessa, eikä halua olla missään tekemisissä eläinten ampumisen kanssa?

Vierailija
67/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:02"]

Ja miten kukaan täysjärkinen ajautuu töihin jossa hänen pitää ampua eläimiä?

[/quote]

Eli mielestäsi teurastajan ammattia tekevät ovat psyykkisesti sairaita? He nyt ei ammu niitä vaan pistävät kurkun auki.

Vierailija
68/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:58"]

Kaikki eivät ole yhtä raakalaismaisia metsäläisiä kuin sinä ja sinun maalaiskakarasi.

[/quote]

Syötkö sinä ja sinun perheesi meidän "raakalaisten" tuottamaa lihaa? Kyllä se jauhelihapaketti on myös lähtöisin elävästä eläimestä. Taitaa kaupunkilaiset olla melko vieroksuneita luonnosta ja luonnonkulusta. Ja kyllä lapsen on jo pienenä hyvä metsästämään oppia ja näkemään mistä ruoka pöytään tulee.

[/quote]

No ehkä on eriasia syödä jauhelihaa kuin ampua eläin lapsen silmien edessä? Mä oon aikuinen ihminen enkä kestä katsoa edes televisiosta kun mikä tahansa eläin tapetaan. Syön silti lihaa, tiedän, ristiriitaista, mutta en kuitenkaan halua nähdä kun eläimiä tapetaan.
[/quote]

no on aika isokin ristiriita. Siis sä vaan odotat että joku muu tekee sen likasen työn että saat itse sen lihapaketin kaupasta ja sit sä täällä paasaat että eläimiä ei saa tappaa. Mieti vähän sanomisias. Sun nimenomaan pitäis nähä ku eläin tapetaan ja teurastetaan koska sitä lihaakin syöt eli sun takii se eläin tapetaan.

Vierailija
69/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:58"] Kaikki eivät ole yhtä raakalaismaisia metsäläisiä kuin sinä ja sinun maalaiskakarasi. [/quote]   Haha -ei vittu mikä todellisuudesta vieraantunut viherpiipertäjä! :D [/quote] En kyllä luokittelisi itseäni viherpiipertäjäksi. En vain ymmärrä mitä iloa jotkut ihmiset saavat eläinten metsästämisestä ja tappamisesta. Onhan siinä selkeesti joku osa aivoista jäänyt vähän kehityksessä jälkeen.

[/quote]

Ei sinun tarvi kaikkea ymmärtää, eikä kaikkea tarvi kieltää mitä sinä et ymmärrä.

Vierailija
70/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:01"]

Onko tämäkin tyttö epänormaali kun on noin pienenä mukana isän harrastuksessa??

http://www.tapiolantakamailla.com/2013/03/lapset-ja-metsastys.html

[/quote]

Mitä tuokaan tyttö voi  tietää normaalista luonnon ja eläinten kunnioittamisesta? Taaperoiästä annettu ymmärtää että eläinten tappaminen on hieno harrastus! Mutta onko häneltä kysytty haluaako hän julksiuuten eläinten tappamista harrastavana tyttönä? Aika ikävästi tehty vanhemmilta tuo julkisuuten tuominen. Viimeistään koulussa voi tulla vastaan se mitä suurin osa pikkutytöistä (mahdolliset kaverit) ajattelee asiasta.

[/quote]

Metsästäjät harvemmin ovat mitään välkyimpiä. Tuskin tuonkaan vanhemmat tajunneet että ehkä tuollainen julkisuus ei tee kauhean hyvää lapselle. Ja entä jos tyttö kääntääkin kelkkansa täysin jossain vaiheessa, eikä halua olla missään tekemisissä eläinten ampumisen kanssa?
[/quote]
Koko perheeni on akateemisia ja fiksuja ihmisiä ja kaikki paitsi äiti metsästävät.
Keskivertoa tyhmemmiksi voisi sanoa niitä jotka ovat täysin metsästämistä vastaan kun eläimet ovat muka samanarvoisia kuin me.

Vierailija
71/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:48"]   Oli muuten minun poika ylpeä kun muutama vuosi sitten kantoi minun ampumaa metsoa äitille näytille ja poika oli silloin kolmivuotias. Kertoi päivätolkulla juttua, kuinka isi ampui ja lintu tippui :) T:Ap [/quote] Niinpä. Aivopestään iloitsemaan tappamisesta jo 3-vuotiaana. HYi helvetti mikä perhe olette. [/quote] No täälä on sitten ihan yhtä kuvottava perhe. Ja ihan kaupunkilaisia ollaan. Meillä kolme poikaa odottavat jo kovasti, että pääsevät äidin ja isän kanssa metsälle. Sitten pääsee, kun jaksaa asetta kannattaa ja johonkin osuu.

[/quote]

Kivat teille. Onneksi lapseni eivät tunne teidän lapsia, enkä minä sinua.

Vierailija
72/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hrvikantaan pyrtään pitämään kohtuullisen suurena juurikin metsästäjien iloksi. Jos liikennettä ja metäsnhoitoa ajateltaisiin, niin hirvet tapettaisiin viimeiseen sorkaan, eikä niitä tarvitsi sen jälkeen juuri metästää.

t. itsekkin metsästäjä

Vierailija
73/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:48"]   Oli muuten minun poika ylpeä kun muutama vuosi sitten kantoi minun ampumaa metsoa äitille näytille ja poika oli silloin kolmivuotias. Kertoi päivätolkulla juttua, kuinka isi ampui ja lintu tippui :) T:Ap [/quote] Niinpä. Aivopestään iloitsemaan tappamisesta jo 3-vuotiaana. HYi helvetti mikä perhe olette. [/quote] No täälä on sitten ihan yhtä kuvottava perhe. Ja ihan kaupunkilaisia ollaan. Meillä kolme poikaa odottavat jo kovasti, että pääsevät äidin ja isän kanssa metsälle. Sitten pääsee, kun jaksaa asetta kannattaa ja johonkin osuu.

[/quote]

[/quote]
Säälin sun lapsia. Ei oo tervettä olla noin vieraantunut luonnosta.

Vierailija
74/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ap vittu

Vierailija
75/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:03"]

[/quote]

[/quote]

Kerro miksi metsästäjät ylipitävät sitten ylisuuria hirvi- ja peurakantoja talviruokinnan ansiosta? Kovat talvet kyllä karsisivat niitä tehokkaasti ilman tuota "riistanhoitoa". Auts, mutta sittenhän ei olisikaan niin paljon ammuttavaa...

[/quote]

Vitut. Hirviä ei kyllä talvella ruokita ja ne pärjää loistavasti suomen talvessa.

Vierailija
76/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maalaisiakin on monenlaisia. Eivät kaikki maalaisetkaan metsästä.

Isäni on kotoisin maalta, hän on kasvanut pienviljelijän poikana pienellä paikkakunnalla 40- ja 50-luvulla eikä hänen perheessään kukaan käynyt metsästämässä riistaa. Marjat kerättiin metsästä ja järvestä kalastettiin kaloja, mutta villieläimiä ei menty tappamaan. Isäni onkin aina sanonut, ettei ole koskaan ihan "ymmärtänyt" metsästystä, jossa viattomia luontokappaleita tapetaan niiden omassa elinympäristössä. Joten eivät kaikki maalaiset ole raakalaisia, vaikka sellaista yritetään esittää.

Vierailija
77/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:05"]

[/quote]

[/quote]

Mistäs tiedät?

Vierailija
78/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:03"]

[/quote]

Kyllä ne kannat kasvaa ylisuuriksi ihan ilman syöttämistäkin ja ammuttavaa riittää. Vähän aikaa sitten hirvikanta oli paisunut jo 140 tuhanteen ja sitä harvennettiin tarkoituksella 95 tuhanteen. Ne hirvikannat ei todellakaan paisu syöttämisen myötä, eikä kovat talvet niitä tarpeeksi karsi.

Vierailija
79/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:58"]

Kaikki eivät ole yhtä raakalaismaisia metsäläisiä kuin sinä ja sinun maalaiskakarasi.

[/quote]

Syötkö sinä ja sinun perheesi meidän "raakalaisten" tuottamaa lihaa? Kyllä se jauhelihapaketti on myös lähtöisin elävästä eläimestä. Taitaa kaupunkilaiset olla melko vieroksuneita luonnosta ja luonnonkulusta. Ja kyllä lapsen on jo pienenä hyvä metsästämään oppia ja näkemään mistä ruoka pöytään tulee.

[/quote]

No ehkä on eriasia syödä jauhelihaa kuin ampua eläin lapsen silmien edessä? Mä oon aikuinen ihminen enkä kestä katsoa edes televisiosta kun mikä tahansa eläin tapetaan. Syön silti lihaa, tiedän, ristiriitaista, mutta en kuitenkaan halua nähdä kun eläimiä tapetaan.
[/quote]

no on aika isokin ristiriita. Siis sä vaan odotat että joku muu tekee sen likasen työn että saat itse sen lihapaketin kaupasta ja sit sä täällä paasaat että eläimiä ei saa tappaa. Mieti vähän sanomisias. Sun nimenomaan pitäis nähä ku eläin tapetaan ja teurastetaan koska sitä lihaakin syöt eli sun takii se eläin tapetaan.
[/quote]

Voin olla ilman lihaa. Se että oon ilman ei lopeta lihan tuotantoa ja ymmärrän että eläimiä pitääkin tappaa koska muuten esim. niitä hirviä olisi liikaa. Mutta sitä en ymmärrä miksi se kettu piti tappaa lasten edessä. Enkä ymmärrä miksi kukaan haluaisi tappaa eläimen ihan muuten vaan ja opettaa vielä pienet lapset tekemään sitä.

Vierailija
80/204 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:10"]

Mistä lähtien kettu on ollut tuhoeläin? Minkki sen sijaan ei kuulu Suomen luontoon. Ketuista ei ruokaakaan tehdä. Tai no eihän teistä maalaisista tiedä, mitä kaikkea sinne juntin suuhun uppoaa.

[/quote]

Ketuista ei ruokaa tehdä, mutta on suurimpia pienriistan tuhoajia luonnossa. Kettua saa metsästää ympäri vuoden.

Miksi kaupunkilaiset on näin vieraantuneita luonnosta? Pitäisi oppiaineeksi kouluissa ottaa metsästys, eläimen suolistus, nylkeminen, ruohonkäsittely yms.. Ensimmäiset suomalaiset olivat metsästäjiä! Ei lapsi siittä traumoja saa, kun eläimen ampumisen näkee. Yleensä kiinnostuvat kovasti ja tästä olisi helppo opettaa uusi metsästäjä ja samalla riistanhoitaja.

Kyllä poliisi osaa varmistaa, että kukaan ulkopuolinen ei ole vaarassa, kun eläimen lopettaa. Turhaan av-mammamt huolehtii :)

[/quote]

Ja kerrotko minulle miksi kettu ei saisi syödä pienriistaa? Siksi että metsästäjälle jää vähemmän? Mietipä hetki miten hölmö ajattelutapa metsästäjillä on. Olen kyllä huomannut tuon vinoutuneen ajattelutavan ennenkin. Täkäläinen metsästäjä sadatteli kun ilvekset syö kauriita, yritti esittää ensin että on pahoillaan niiden kauriiden vuoksi, kunnes lipsautti että toivottavasti hän saa ammuttua sen lähimetsän viimeisen kauriin ennen kuin ilves ehti saada sen.

[/quote]

Minäpä kerron. Jos kettujen määrää ei rajoiteta, lisääntyy se niin voimakkaasti, että pienriista katoaa tästä maasta. Ketulla ei ole paljoa luontaisia saalistajia, joten metsästäjien täytyy se tehdä. Sama käy minkin kanssa ja sen vuoksi minkkiä täytyy metsästää.

Taas riistakomiolaskennalla saadaan tietoon metsästettävän riistan määrä ja tämän mukaan tulee saaliskiintiöt joka kaudelle. Eli metsästäjä säätelee omien saaliitten määrää, kun taas kettu ei.

[/quote]

Sinä et selvästikään ymmärrä luonnosta oikein mitään. Kantoja säätelee moni muukin asia kuin saalistajat.

"Riistanhoito" on aika sairas käsite, se on käytännössä metsästäjien edunhoitoa. Paras tasapaino on niissä ekosysteemeissä joita ihminen ei häiritse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä