Onko muita ruosteettomia automerkkejä kuin Toyota ja Mercedes?
Pitäisi vaihtaa auto, mutta tojota ja mersu ovat kalliita, eikä huvittaisi hitsauttaa heti kättelyssä.
Kommentit (80)
Toyota 😂😂😂. Noi kotterot on varmaan epävakaimpia, tehottomimpia, ja eniten vikoja täynnä olevia muovivehkeitä. Osta nyt kunnon auto.
Toyota on katsastustilastojen ykkönen vuodesta toiseen.
Uusissa Ranskalaisissa on niin vähän metallia että niihin ei ruoste tartu.
Vierailija kirjoitti:
Toyota 😂😂😂. Noi kotterot on varmaan epävakaimpia, tehottomimpia, ja eniten vikoja täynnä olevia muovivehkeitä. Osta nyt kunnon auto.
No ei ole. Rumia ovat, mutta todella, todella edulliset huollot ja moottori kestää 500,000km.
Ruostuvat kyllä.
Minulla on 25 vuotta vanha Volvo. Aika lailla täysin ruosteeton, vaikka on ulkoruokinnassa kesät talvet. Ilmeisesti hyvin sinkittyä peltiä.
Jos haluat kunnon auton, löydä hyvällä pidolla ollut Audi A8.....et tule katumaan. Itsellä ollut kaksi, 3.3 Litran V8 Diesel sekä 4,2 Litran V8 bensavehje. Ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa.
Milloin Mersuista tuli ruosteettomia? Tämä oli uusi tieto. Tekniikka on monessa vanhemmassakin Mersussa kunnossa mutta pelleiltään osa hämmentävänkin huonossa kunnossa. - Tästä tietysti uusien autokauppiaat saavat aihetta paasata ja syyllistää suomalaisia siitä että emme osta heiltä tarpeeksi uusia autoja. Ja kuinka he kärsivät siitäkin, että suomalaien ostaisikin käytetyn autonsa muualta kuin täältä ja saisi sen todennäköisesti huomattavasti halvemmalla
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 25 vuotta vanha Volvo. Aika lailla täysin ruosteeton, vaikka on ulkoruokinnassa kesät talvet. Ilmeisesti hyvin sinkittyä peltiä.
2000-luvun jälkeen ei ole kestäviä autoja osattu tehdä. Ukilla oli 900:sia Saabeja 80-90 luvuilta ja olivat pirun kestäviä ja ei ruostekkaan ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Toyota on katsastustilastojen ykkönen vuodesta toiseen.
Koska se on ylivoimaisesti yleisin automerkki Suomessa. Jos katsoo vikatilastoja suhteessa autojen määrään niin Toyota on yksi luotettavimpia. Siksi ne on niin suosittuja käyttöautoja kun ne toimii.
Mersulla on historiassaan niin pahasti ruostuvia pommeja, etten kyllä ihan pelkän merkin perusteella hankkisi.
Muutenkin nämä saksalaiset premiumautot, joiden maine (siis se positiivinen maine) luotiin 60-90 luvuilla, on nykyään sellaisia vikapommeja, että kyllä kävelen mielummin. Saksalainen itse vaihtaa autoaan vuoden välein, ja sen vuoden ne kestää. Siitä kun ne lyödään jonkun turkkilaisen käteen, niin siihen loppuu valmistajan kiinnostus. Tai siitä alkaa valmistajan varaosamyynnin kiinnostus.
Mersu ja Toyota on huonoja esimerkkejä ruostumattomista autoista. Monelta muulta kantilta katsottuna aivan mahtavia autoja, mutta ruostumisen kannalta on olemassa parempiakin. Etenkin vanhat mersut on aika haperoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 25 vuotta vanha Volvo. Aika lailla täysin ruosteeton, vaikka on ulkoruokinnassa kesät talvet. Ilmeisesti hyvin sinkittyä peltiä.
2000-luvun jälkeen ei ole kestäviä autoja osattu tehdä. Ukilla oli 900:sia Saabeja 80-90 luvuilta ja olivat pirun kestäviä ja ei ruostekkaan ottanut.
Niin oli. Missä ne nyt ovat? 900 Saabia ei tule edes joka vuosi vastaan. Sen aikakauden mersuja joka päivä ja Toyotoita.
Meillä on vanha Tojota ja aivan saa hätyytellä ostajia, missä vaan kuljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Toyotassa on vahva persun leima.
Persuauto voisi olla joku Dodge RAM
Toyota on ihan liian sivistynyt, järkevä ja vähäpäästöinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mersu ja Toyota on huonoja esimerkkejä ruostumattomista autoista. Monelta muulta kantilta katsottuna aivan mahtavia autoja, mutta ruostumisen kannalta on olemassa parempiakin. Etenkin vanhat mersut on aika haperoa.
2010 mersut ovat jo haperoa. Pakettiautot alkavat ruostua jo alle kymmenen vuoden iässä.
AUDI 100.