Mitä toivoisitte kahvilalta?
Haluaisin tietää mitä toivoisitte kahvilalta?
Esim. Palvelu, tuotteet, sisustus ja jne..
Kommentit (93)
Lehtiä luettavaksi. Tilassa piano ja välillä joku sitä soittamassa. Seinillä vaihtuva taide- tai valokuvanäyttely.
Kahvilalla saisi olla tarina. Isoisoisäni piti tätä kahvilaa jo 150 vuotta sitten. Alma -mummun reseptillä tehdyt leivonnaiset. 1920-luvun tai 1700-luvun kahvila ajalle tyypillisine sisustuksineen ja tarjoomuksineen. Oopperakahvila. Sarjakuvakahvila. My Litteä Pony- kahvila.. Mitä nyt vaan teemaksi keksit.
Itse paikan päällä puristettuja ja tehtyjä mehuja! Omenamehu joltain paikalliselta omenatilalta tai Ahvenanmaalta. Ei mitään makeita pillimehuja tai ainakaan niitä virolaisia Mehuiza -mehuja, mistään ei enää muuta saakaan kuin niitä.
Kohtuulliset hinnat, myös maidottomille.
Itse olen maidoton ja erikoiskahvit maksavat normaalistikin jo 4-5 euroa siihen vielä yleensä euron lisä soija tms. Maidosta.
Unohda. Olettamusta...Mutta miksi hitossa naiset lähtevät yrittäjiksi aloille, joilla on ylitarjontaa. Kahville ei voi niin paljon laittaa katetta, että se kannataa.
Hyvä jäätelövalikoima ja herkullisia, monipuolisia jäätelöannoksia.
No, ap, aiotko perustaa tällaisen kahvilan?
Se palvelu, se palvelu. Ja hinta. Siis edullinen. Suolaista purtavaa, ei aina vain makeaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:43"]
Hyvä jäätelövalikoima ja herkullisia, monipuolisia jäätelöannoksia.
[/quote]
Täällä on pdf:nä sellainen jäätelöannosmenu, millaista Suomen kahviloihin kaipaisin
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:35"]Mihis olet kahvilaa laittamassa?
[/quote]
Olen töissä kahvilassa jossa omistajalta on into loppu eikä muutenkaan kiinnosta ja eikä varmaankaan pyöritä tätä enään kuin vuoden päivät..
Tämän rakennuksen omistaa eräs eläkeläisrouva jonka kanssa tulen hyvin juttuun ja välillä hän tekee töitä täällä jos on tarve.
Hän on ehdotellut minulle jos ostaisin tämän pois pomoltani koska näkee minussa paljon potentiaalia.
Sijainti on erinomainen maiseman kannalta ja on keväästä syksyyn erittäin suosittu kahvila mutta talvella hiljenee hieman mutta jos on hyvä talvi niin silloinkin käy paljon porukkaa ja kahvilalla on todella vankka vakio asiakas porukka.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:41"]
Unohda. Olettamusta...Mutta miksi hitossa naiset lähtevät yrittäjiksi aloille, joilla on ylitarjontaa. Kahville ei voi niin paljon laittaa katetta, että se kannataa.
[/quote]
Älä lyttää. Jos oikeasti perustaisi kahvilan, jossa olisi tässä kuvailtu miljöö, kuten vaikka Niederegger-marsipaanitehtaan kahvilassa ja laadukas, runsas leivonnaisvalikoima, erikoisruokavaliot otettu huomioon, itse tehdyt tuoreet tuotteet, tuossa yllä kuvattu jäätelölista, hyvä sijainti, pitkät aukioloajat ja lisäksi kohtuulliset hinnat, esim juoma ja leivonnainen 5 €, niin uskon, että olisi suosittu paikka.
Kohtuulliset hinnat! En halua kahvihetkestä maksaa enemmän kuin lounaasta..
Usein haluaisin kahvino kanssa jotain pientä. Pieni keksi tai pulla. Eli eri kokoisia syömisiä :)
Ja ne aukioloajat!!!! Itse pääsen kahvilaan työajan ulkopuolella, mutta näköjään tässä maassa pitää kaikilla olla samat työajat :/
Kuinka kannattava se kahvila on? Mitä jää viivan alle, kun kulut vähennetty?
Soija-/tai jotain muuta kasvimaitoa saataville kahvin kanssa tavallisen lehmänmaidon sijaan. :)
Lapsivapaata aluetta, jonne ei saisi tulla p..kaisilla rattailla ja vaunuilla ollenkaan tukkimaan kulkuväyliä.
Aukioloajat ja palvelu. Ei tarvitse mennä kuin ahvenmaalle niin on jo ihan erimeininki tässäkin kulttuurissa. Siellä on ns. lounasaikaan kuhinaan ja sitten hiljeneen ja taas illalla torit täyttyy ihmistä.
Palvelu maksaa ja eikä suomalainen jaksa odottaa. Sitä henkilökuntaa kun ei voi loputtomasti palkata, että palvelu olisi ripeää. Laaja tuote valikoimakin maksaa ja makuja on monenlaisia. Eikä erikoistuotteiden asiaskunta pieni.
Yleensä se valikoima perustuu kysyntään. Eli vaikka sitä jotain spesiaalia olisikin valinta kohdistuu siihen tuttuun ja turvalliseen. Siksi sitä on myös tarjolla.
Sellainen ei liian naismainen, että saa miehenkin mukaan.
Samoja asioita kuin nro 2 ja koska tämä kysymys on esitetty vauvapalstalla, niin äitinä toivoisin riittävästi tilaa vaunuille/rattaille joko siellä pöytien joukossa tai sitten pieni parkkipaikka niitä varten. Toisaalta en koe tarpeelliseksi kärryineni tunkea niihin kahviloihin, joiden kohdeasiakaskuntaan en selkeästi ainakaan tilasta päätellen kuulu.
Pidän kahviloista joissa on lämminhenkinen tunnelma (lämpimät värit, pullan tuoksu...). Itse en juo kahvia tai teetä ja välillä tulee haaveiltua paikasta, jossa olisi mehuja, muitakin kuin ne ainaiset tripit ja grandit. No joo, onhan noitakin paikkoja, mutta vähemmän. Kahvi + munkki tarjouksessa voisi edes joskus olla maininta, että kahvin voi vaihtaa vaikka mehuun.