Miks ojennatte rahat näin?
Te jotka maksatte käteisellä ja ojennatte myyjälle rahat niin että kolikot on setelin päällä. MIKSI? Seteli on liukas ja kolikot tipahtelee minne sattuu. Seteli olisi hyvä saada siistinä ja sileänä eikä hädissään rypistettynä kun pitää kannatella niitä kolikoita.
Miksi ette voi antaa ensin kolikoita kouraan ja setelin sitten näppeihin?
Kommentit (15)
en minä noin anna. Ehkä ensin setelit ja sitten kolikot prään, jos tarvitsee lisää.
Jotta myyjä näkee ne kolikot ja pystyy laskemaan että tasaraha. Usein myyjä ottaa ensin kolikot ja sitten setelin. Välillä myyjä voi pyytää että laittaisin rahat siihen "tiskille".
siis eihän asiakkaat noin tee vaan nimenomaan ne vaihtorahaa antavat myyjät!
hyi teitä
Tämä on itse asiassa hyvä kysymys, päivastoin kuin täällä yleensä. Ehkä taustalla on se, että halutaan näkyvästi osoittaa että tulossa on sekä kolikoita että seteli. Jos samalla kädellä yrittää antaa kolikot ensin ja setelin perään on vaarana, että vastaanottaja yllättyy ja pudottaa jotain.
Niinhän ne myyjätkin antaa vaihtorahat asiakkealle takas, kolikot seteleiden päällä.
Minä annan aina kolikot ensin ja setelin sitten, tai vaihtoehtoisesti jos haluat pyöristää johonkin summaan, niin ensin setelin ja sitten "tässä olis toi 15 senttiä". Mutta aika usein saan vaihtorahat juuri noin että kolikot keikkuvat setelin ja kuitin päällä. Kerran yksi myyjä antoi oikein kaksinkäsin, taiteili niin että piti kiinni setelin kummastakin kapean reunan kulmasta ja minä sitten äkki kopeloin sen vastaan ettei tuo hieno viritelmä vaan romahda ja kolikot lentele mihin sattuu.
Mä ladon rahat aina siihen tiskille, jos on montaa eri laatua. Jos on vain yksi raha, kolikko tai seteli, sen annan käteen.
Koska tulee huuto jos jättää maksamatta.
Piti oikein testata kuinka homma toimii. Mulla on kolikot kämmenessä ja seteli sormien välissä. Annan setelin ensin, koska se on siinä näkyvillä ja siitä pääsee helpoiten eroon. Sitten kippaan kolikot kourasta myyjälle. Myyjät antaa setelin ja kuitin pohjalla, kolikot siinä päällä. Siitä on helppo laskea vaihtorahan määrä ja liu'uttaa kolikot kolikkotaskuun. Asiakkaalla tämä tapa ei ole niin helppo, kun rahojen asetteluun ei voi käyttää kahta kättä kunnolla. Toinenhan pitää kiinni lompakosta.
Täällä Ruotsissa on tosi kätevää, kun kolikot laitetaan suoraan automaattiin joka laskee ne. Sama automaatti antaa myös vaihtokolikot.
Varmaan kassoilta opittu tapa. Hyvin harvoin saan vaihtorahat kassatädiltä takaisin niin ettei kolikkojen kanssa tarvitsisi kikkailla.
No niinpä!! Oon myöhässä mutta toi on ärsyttävää. Ite aina pyydän sellaisia myyjiä jatkossa tekemään toisin
Ai että mä nauran makeasti sitten kun tulee joku isompi kriisi jolloin pankit ei toimi kenties viikkoihin eikä myöskään ne kortit, koska sunkaltaiset ihmiset ei tajua pitää käteistä säästössä hätävarana.
Edesmennyt rakas mummini antoi minulle rahaa silleen ohimennessään, ettei kukaan pirtissä huomannut. Silleen ohimennessään tarttui pienestäni kädestäni kiinni ja kas siinä oli ryppyinen seteli.
T. onnen tyttö
Onpa vieras ongelma, kun en ole varmaan 10 vuoteen juuri mitään rahalla maksanut. Kortti vaan vinkuu. Saisi siirtyä historiaan jo koko käteinen.