Miksi et halua syödä kasvisruokaa?
Lihaton lokakuu houkuttelisi, mutta mies ei kestä kasvisruoan syömistä kuin yhtenä päivänä viikossa, sitten alkaa marmatus. Pidän huolta proteiininsaannista lisäämällä ruokiin esim. papuja tai tofua (mies valittaa, että soija heikentää hänen testosteroniaan. Tottahan se on, mutta...), joten eivät ruoat nälkäiseksi jätä. Kahden hengen taloudessa ei viitsisi tehdä vain itselleen ruokaa ja kuunnella sitten miehen valitusta. Miksi pitää olla tuollainen vastarannankiiski?
Kommentit (578)
adhominen jankkaaja bongattu!!!!!!!!!!!!!!! oletko siis miesvihaamisen lisäksi kus*pää vegaani? kertoo paljon susta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miesvihaaja? =D =D Lääkkeet! =D
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:52"]
Tunkekaa tää ketju anaaliinne. Tällä vegaanien vihan energiamäärällä poistuisi afrikan nälänhätäkin.
Ja ne quornit, seitanit, tofut , siemenet ja pähkinät voi jankkaaja niellä kerralla niin että tukehtuu omaan paremmuuteensa. Mielellään samaan aikaan toiseen päähän niitä survoen.
[/quote]
Unohdit hampun. Hamppujankkaaja livauttaa jokaiseen vähänkin läheltä liippaavaan aiheeseen linkin hamppusivuille ja kertoo niin kivoja vinkkejä hampun käyttöön (joka ei edes kelpaa ihmisravinnoksi). Taitaa olla palkattu kaverin hamppufirmaan vastaamaan sähköisestä markkinoinnista. Firman omistajaa varmaan ottaa päähän, kun tuli palkattua tuollainen törppö. Vituix meni sekin markkinointikamppanja.
[/quote]
Nyt jo neljä alapeukkua. Taisi osua maaliin. Antakaas kun arvaan, hamppufirmaan on palkattu hermorakenteeltaan heiveröinen vegaani (joka keskusteluissa sortuu ensimmäisenä solvaamaan kanssakeskustelijoita ja teksti muuttuu prööt-tasoiseksi, osaa myös massapeukuttaa), vegetaristi (joka valehtelee keskusteluissa silloin tällöin syövänsä lihaa, maun vuoksi, tykkää linkittää samoja linkkejä jatkuvasti) ja vegaaniliiton "näin voitat väittelyn" -kurssin käynyt toinen vegaani, joka kutsutaan paikalle erikoistilanteissa. Hän osaa arvostella kanssakeskustelijoiden argumentaation tasoa ja käyttää sujuvasti termejä derailata ja ad hominem. Se neljäs on vielä hämärän peitossa, olisko joku, joka ei osaa itse tuottaa tekstiä mutta alapeukun painaminen onnistuu?
[/quote]
Kun nyt vedossa olet, niin kerropa, ketkä alapeukuttavat ihan viattomia ja virallisia tilastotietoja, joiden mukaan suomalaiset esimerkiksi syövätkin paljon eivätkä vähän lihaa naapurimaihinsa nähden. T. Faktankertoja.
[/quote]
Vertaa niitä viattomia ja virallisia tilastotietojasi vaikka koko Eurooppaan, Suomi on siellä häntäpäässä. Enemmän lihaa ja yleensäkin eläinrasvaa syövissä maissa ollaan terveempiä kuin Suomessa (esim. SV-taudit, diabetes, ylipaino), senkin löydät varmaankin niistä tilastotiedoistasi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:23"] Mä meinasin nyt lokakuun vetää ilman lihaa kokonaan. Kalaa, munia ja maitotuotteita en meinaa tipputtaa pois. Tosin syön normaalistikin lihaa ehkä kerran viikossa, joten eipä tämä isoa eroa mun arkeen tuo. :D Kasviruoka on vain niin paljon parempaa kuin liharuoka, että harvemmin tulee se liha valittua. Lisäksi liha on mulle ongelma epäeettisyytensä ja epäekologisuutensa ansiosta... Riistaa syön kyllä mielelläni, mutta muuten en lihaa haluaisi syödä juurikaan. Mutta nyt siis riistatkin ja harva tlihansyönnit pois ja herkullista kasvisruokaa tilalle! Pähkinöitä, quornia, soijaa, tofua, papuja, linssejä, maitotuotteita, kananmunia ja kalaa voin yhä syödä eli proteiininsaannista ei tarvi huolehtia. Uskon, että mun ruokavalio on tämän kuukauden aikana (ja normaalistikin, jolloin mukana on vielä se liha noin kerran viikkoon) paljon monipuolisempi kuin valtaosan seka-/lihansyöjistä. [/quote] Nyt sun ruuat on eettisiä ja ekologisia! [/quote] No on eettisempää ja ekologisempaa kuin jos vetäisin sitä lihaa joka päivä 100g (mikä taitaa olla keskimäärinen määrä suomalaisilla nykyään?). Mun mielestä lihan tehotuotanto on jotain ihan kamalaa enkä haluaisi sitä tukea ollenkaan. Ikävä kyllä jonkin verran tulee tietty sitäkin tuettua, kun käytän paljon maitotuotteita ja munia, jotka on lihantuotannon kanssa kuitenkin yhteyksissä. Maitotuotteet ja munat ostan luomuna, mikä vähän helpottaa omaatuntoa. Tämän kuukauden kokeilun jälkeen varmaan siirryn mun viikon lihansyönneissäkin siihen, että syön vain riistaa tai luomutuotettua lihaa. Tehotuotetut lihat saa jäädä kokonaan pois eikä tuu mun lautaselle edes kerran viikossa. Poikkeuksia voin tehdä tietty kohteliaisuussyistä, mutta tähän haluaisin tähdätä. [/quote] ekologista se ois ku pysyisit vaan siinä että syöt sitä suomalaista riistaa ja suomessa kasvatettuja kasviksia ja vihanneksia. Et aiheuttais jättisaasteita sillä että sun ruokas pitää lennättää toiselta puolen maapalloa ja ihmiset kärsii noiden tofujen ja soijan tuottamisesta. Tiedätkö mitä toi quorni oikeasti on ?
[/quote]
Ruokaa harvemmin lennätetään.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 13:23"] Mä meinasin nyt lokakuun vetää ilman lihaa kokonaan. Kalaa, munia ja maitotuotteita en meinaa tipputtaa pois. Tosin syön normaalistikin lihaa ehkä kerran viikossa, joten eipä tämä isoa eroa mun arkeen tuo. :D Kasviruoka on vain niin paljon parempaa kuin liharuoka, että harvemmin tulee se liha valittua. Lisäksi liha on mulle ongelma epäeettisyytensä ja epäekologisuutensa ansiosta... Riistaa syön kyllä mielelläni, mutta muuten en lihaa haluaisi syödä juurikaan. Mutta nyt siis riistatkin ja harva tlihansyönnit pois ja herkullista kasvisruokaa tilalle! Pähkinöitä, quornia, soijaa, tofua, papuja, linssejä, maitotuotteita, kananmunia ja kalaa voin yhä syödä eli proteiininsaannista ei tarvi huolehtia. Uskon, että mun ruokavalio on tämän kuukauden aikana (ja normaalistikin, jolloin mukana on vielä se liha noin kerran viikkoon) paljon monipuolisempi kuin valtaosan seka-/lihansyöjistä. [/quote] Nyt sun ruuat on eettisiä ja ekologisia! [/quote] No on eettisempää ja ekologisempaa kuin jos vetäisin sitä lihaa joka päivä 100g (mikä taitaa olla keskimäärinen määrä suomalaisilla nykyään?). Mun mielestä lihan tehotuotanto on jotain ihan kamalaa enkä haluaisi sitä tukea ollenkaan. Ikävä kyllä jonkin verran tulee tietty sitäkin tuettua, kun käytän paljon maitotuotteita ja munia, jotka on lihantuotannon kanssa kuitenkin yhteyksissä. Maitotuotteet ja munat ostan luomuna, mikä vähän helpottaa omaatuntoa. Tämän kuukauden kokeilun jälkeen varmaan siirryn mun viikon lihansyönneissäkin siihen, että syön vain riistaa tai luomutuotettua lihaa. Tehotuotetut lihat saa jäädä kokonaan pois eikä tuu mun lautaselle edes kerran viikossa. Poikkeuksia voin tehdä tietty kohteliaisuussyistä, mutta tähän haluaisin tähdätä. [/quote] ekologista se ois ku pysyisit vaan siinä että syöt sitä suomalaista riistaa ja suomessa kasvatettuja kasviksia ja vihanneksia. Et aiheuttais jättisaasteita sillä että sun ruokas pitää lennättää toiselta puolen maapalloa ja ihmiset kärsii noiden tofujen ja soijan tuottamisesta. Tiedätkö mitä toi quorni oikeasti on ?
[/quote]
Ruokaa harvemmin lennätetään.
[/quote]
Totta. Se laivarahdilla tuotu ruoka onkin niiiin paljon ympäristöystävällisempää kuin Suomessa tuotettu, NOT.
Porpaganga-sana on sala-arvoitus lihansyöjille, sillä testataan lihaanin hoksottimet :) ravitseeko liha aivoja tarpeeksi jotta ajatuskulku olisi kyllin notkea.
Tuo soija-testosteroni myytti on vain myytti, se on todistettu tieteellisesti vääräksi. Se varmaan jonkun karppaajaan keksimä porpaganga.
Miten tämä liittyy karppaukseen mitenkään???
Soija ei liity karppaukseen mitenkään. Karppilahko on laittanut soijan pannaan ja vegaanit myös. Kauhea asia on eritoten homovegaani jollaisen Heikkilä oli nähnyt New Yorkissa. Lukekaa Heikkilän kirjasta millainen kokemus homovegaanin näkeminen oli Heikkilälle. Antti-rukka. Näinhän se menee että vegaanius on uskonto sillä on uskonnollista välttää väkivaltaa. Mutta karppaus ja lihansyönti ovat uskontovapaita ja niitä voi puolustaa raamatulla. Lihansyönti ja eläimen rituaaliteurastus kuuluu juutalaisuuteen ja islamiin mutta lihansyönti ei ole uskonto mutta vegaanius on? Vai mitenkäs tämä nyt meneekään...
http://www.anttiheikkila.com/blogi/veganismi_-uskonto_valtaa_koulut/
onkos täällä muuten taas keskustelua aiheesta "lajin mukainen ruoka" ja "lannoitus". Lannoitusta kannattavalle haluaisin esittää kysymyksen. Mitenkäs lannoitus ja pohjavesi-keskustelu? Oletko seurannut? Miten tämä nyt onnistuu kun minä en saa kykkiä omassa metsässäni tarpetani mättääseen ilman puhdistamoa mutta eläinten lantaa saa levitellä laajoille pelloille? Mitenkäs pohjavesille käy? Noh, ennustanpa että emme lannoittajalta saa taaskaan mitään vastausta tähän asiaan.
kyselit myös suomalaista seitan-valmistajaa:
http://www.mtv.fi/viihde/muut/artikkeli/ninja-sarasalolla-yllattava-aluevaltaus/2981436
"Syön kyllä kasviksiakin, tuovathan ne ihan kivan lisämaun lautaselle lihan lisukkeena. Tärkein syy miksi en kuitenkaan voisi ajatellakaan syöväni pelkkiä kasviksia on se, että olen jo vähän päälle nelikymppinen. Toisin sanoen olen syntynyt maailmaan, jossa nykyistä veganismibuumia ei vielä ollut olemassa, eikä kukaan nähnyt lihansyönnissä mitään pahaa. Silloin kun olin koululainen 1980-luvulla, ei koulussani ollut yhtään vegaania. Tuolloin ei olisi tullut kuuloonkaan, että joku oppilas ei olisi syönyt lihaa. Kenelläkään ei käynyt mielessäkään että lihan syönti olisi jotenkin tuomittavaa tai epäeettistä. Koko ilmiö sai alkunsa vasta 1990-luvulla, joten jos tämän päivän vegaanit olisivat syntyneet 20 vuotta aikaisemmin, eivät he todellakaan olisi vegaaneja."
Itse olen nelikymppinen vegaani. Aloin kasvissyöjäksi 80-90-lukujen vaihteessa. Osasin jo tuolloin ajatella omilla aivoillani että liha on epäterveellistä ja epäeettistä ja epäekologista. Ei tarvitse olla kuin lammas joka menee muiden mukana. Kasvissyöjiä on suomessa ollut jo 1900-luvun alussa, on jopa tuon aikaisia kasviskeittokirjoja olemassa.
"Olen siis saanut kasvatuksen, jonka mukaan ruoka ei ole itsestäänselvyys ja se että minulla sitä riittää on todellista luksusta. Olen oppinut arvostamaan ja kunnioittamaan ruokaa, syömään kaiken mitä eteeni tarjotaan, eikä minun tulisi mieleenikään nirsoilla ruuasta. Kertaakaan eläissäni en ole esim. heittänyt ruokaa pois. Koko veganismi on sairaus, joka on syntynyt vain koska kohonnut elintaso on antanut siihen mahdollisuuden. Tätä elintasosairautta esiintyy vain vauraissa teollisuusmaissa. Esim. Somaliassa tai Sudanissa tuskin on yhtään vegaania. Jos minä olisin teini-iässä ruvennut vegaaniksi, olisin saanut isoisältäni raippaa isänkädestä. "
Myös minun isovanhempani ja vanhempani ovat eläneet sota-aikoina ja tuolloin tosiaan on saatettu syödä pelkkää naurista. Mielestäni on hyvin elitististä, kerskamaista ja elintasosairasta olla kieltäytyä itsepintaisesti syömästä kasvisruokaa ja vaatia liharuokaa vaikka tiedetään että se on epäeettistä ja epäekologista ja tuhoaa tulevilta sukupolvilta maapalloa. Suuri osa maapallon väestöstä näkee nälkää ja syö yksinkertaista ruokaa mutta suomalainen kerskakuluttaja ei voi syödä muuta kuin lihaa nirsoudessaan: voi voi kun en minä voi syödä kasvisruokaa kun se on niin pahaa, yhyy yhyy kyynel, haluan herkutella lihoilla ja juustoilla joka hemmetin päivä ja ateria minäminäminä, minua täytyy HEMMOTELLA vaikka kuinka eläin kituisi ja luonto saastuisi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:10"]
^ Kaivatko oman osuutesi myös niistä kaikista vanhoista keskusteluista, missä superekologi-lannoitehullun faktat ovat vääriä, johtopäätökset vähintäänkin hämäriä ja jättää vastaamatta kysymyksiin, saa aina ad hominem -itkupotkuraivarin ja lähtee pois keskustelusta aloittaakseen alusta seuraavassa avauksessa? Niitäkin ketjuja on ehkä kymmenkunta. Siellähän ne ovt luettavissa, kaikille omilla aivoillaan ajatteleville ihmisille. =D
[/quote]
Nähtävissä on myös vegaanin käsitys väittelyn voittamisesta: "Mä oon jo monta kertaa linkittänyt tähän samaan ketjuun saman vegaaniliiton tai iltiksen linkin ja sinä olet tyhmä ja mun kaveri peukuttaa tätä monta kertaa ja siks me ollaan voitettu, niih."
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:14"]
Jatkan vielä tuota "tutkimuksia" sähkötainnutuksen tuottamasta kivuista. Mikäli oikeasti perehdyt niihin, niin niissä pohditaan tainnutusta edeltävää ripustamista. Se on se kipua tuottava, mutta sähköstä se eläin ei tiedä mitään. Nykyään pyritään jopa tuosta ripustuksesta eroon ja broilerit tainnutetaan enimmäkseen kaasulla, joka sekin puhuu tuota tajuissaan tapettu ajatusta vastaan.
[/quote]
Jos eläin on tajuissaan niin sähkö sattuu ja paljon. Kaasuakin on kokeiltu ihmisten tappamiseen. Erittäin tuskallinen kuolema. Juuri siksi on siirrytty myrkkyruiskeeseen koska se on vähiten kivulias tapa.
[/quote]
Oletko tosissasi?
Hyvät lihan syöjät, lopetan tämän turhan keskustelun täällä. Tsemppiä tuulimyllytaisteluun. Seuraavaksi joudutte todennäköisesti todistamaan, ettei joulpukkia ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:00"]
Tunkekaa tää ketju anaaliinne. Tällä vegaanien vihan energiamäärällä poistuisi afrikan nälänhätäkin.
Ja ne quornit, seitanit, tofut , siemenet ja pähkinät voi jankkaaja niellä kerralla niin että tukehtuu omaan paremmuuteensa. Mielellään samaan aikaan toiseen päähän niitä survoen.
[/quote]
Unohdit hampun. Hamppujankkaaja livauttaa jokaiseen vähänkin läheltä liippaavaan aiheeseen linkin hamppusivuille ja kertoo niin kivoja vinkkejä hampun käyttöön (joka ei edes kelpaa ihmisravinnoksi). Taitaa olla palkattu kaverin hamppufirmaan vastaamaan sähköisestä markkinoinnista. Firman omistajaa varmaan ottaa päähän, kun tuli palkattua tuollainen törppö. Vituix meni sekin markkinointikamppanja.
[/quote]
Nyt jo neljä alapeukkua. Taisi osua maaliin. Antakaas kun arvaan, hamppufirmaan on palkattu hermorakenteeltaan heiveröinen vegaani (joka keskusteluissa sortuu ensimmäisenä solvaamaan kanssakeskustelijoita ja teksti muuttuu prööt-tasoiseksi, osaa myös massapeukuttaa), vegetaristi (joka valehtelee keskusteluissa silloin tällöin syövänsä lihaa, maun vuoksi, tykkää linkittää samoja linkkejä jatkuvasti) ja vegaaniliiton "näin voitat väittelyn" -kurssin käynyt toinen vegaani, joka kutsutaan paikalle erikoistilanteissa. Hän osaa arvostella kanssakeskustelijoiden argumentaation tasoa ja käyttää sujuvasti termejä derailata ja ad hominem. Se neljäs on vielä hämärän peitossa, olisko joku, joka ei osaa itse tuottaa tekstiä mutta alapeukun painaminen onnistuu?
[/quote]
Kun nyt vedossa olet, niin kerropa, ketkä alapeukuttavat ihan viattomia ja virallisia tilastotietoja, joiden mukaan suomalaiset esimerkiksi syövätkin paljon eivätkä vähän lihaa naapurimaihinsa nähden. T. Faktankertoja.
[/quote]
Vertaa niitä viattomia ja virallisia tilastotietojasi vaikka koko Eurooppaan, Suomi on siellä häntäpäässä. Enemmän lihaa ja yleensäkin eläinrasvaa syövissä maissa ollaan terveempiä kuin Suomessa (esim. SV-taudit, diabetes, ylipaino), senkin löydät varmaankin niistä tilastotiedoistasi.
[/quote]
Ei se lihan määrä vaan se laatu~ t: suomalainen 10% lihan jauholenkkimakkara
Jos eläin on tajuissaan niin sähkö sattuu ja paljon. Kaasuakin on kokeiltu ihmisten tappamiseen. Erittäin tuskallinen kuolema. Juuri siksi on siirrytty myrkkyruiskeeseen koska se on vähiten kivulias tapa.
Oletko tosissasi?
Olen! Netissä löytyy asiasta paljonkin tutkimusta. On täysin naurettavaa luulla että sähköllä tappaminen ei satu. Se on sama asia kuin jäädä osaksi virtapiiriä mistä ei pääse irti.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
koska ryssillä ei ole rahaa? eikä mitään muutakaan hyllyissään?
[/quote]
ja norjalaiset syövät enemmän kalaa, joka ei ole kasvis btw.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:26"]
Helsingin yliopistokin kannattaa mainita anonyymillä palstalla omana taustanaan, kun piereskelee toisten arvoille. Kukas eliitti-ihmisen hännän nostaa, jos ei hän itse. =D
[/quote]
oletpa sinä nokkela yksilö. Muista onnitella itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:51"]
Oletko tosissasi?
Olen! Netissä löytyy asiasta paljonkin tutkimusta. On täysin naurettavaa luulla että sähköllä tappaminen ei satu. Se on sama asia kuin jäädä osaksi virtapiiriä mistä ei pääse irti.
[/quote]
Linkkiä?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:26"]
Helsingin yliopistokin kannattaa mainita anonyymillä palstalla omana taustanaan, kun piereskelee toisten arvoille. Kukas eliitti-ihmisen hännän nostaa, jos ei hän itse. =D
[/quote]
oletpa sinä nokkela yksilö. Muista onnitella itseäsi.
[/quote]
Yritä ymmärtää viestin kirjoittanutta vegaania, se nyt vaan on vähän retardi, johtuu ravinteiden puutteesta. Sama jälkeenjääneisyys on nähtävissä vegaaniruualla kasvatetuissa lapsissa ja se on ihan tieteellisesti todistettu.
minä rakastan pihvejä. Olen karppaaja. En syö broileria ettisistä syistä. Venäproteiini ei sovi vatsalleni. Minulla ei ole varaa syödä luomulihaa päivittäin. En syö possua eettisistä syistä. Olen allerginen soijalle. Ja tiedättekö, syön kestävällä tavalla, laadukasta ruokaa ja nautin siitä.
syön valtavasti juureksia ja kaalia. Teen linssikeittoa, papupihvejä ja kasvissoppia. Syön juustoja, käytän kermaa ja voita, nautin salaateista, syön kalaa, avokadoja ja pähkinöitä. Ostan punaista lihaa kerran viikossa. Sekä kroppai, että omatuntoni kiittää. Mikä teitä sekasyöjiä vaivaa, että kasvisruokavalio kiukuttaa noin paljon? Ja mikä taas hiertää vegejä? Hyvin voi syödä, kun ottaa oikeasti selvää mistä ruoka tulee ja miten eläimiä kohdellaan. Voi välttä israelilaista ja tehotuotettua, korkeaa hiilijalanjälkeä ja lisäaineita ja orjatyövoimaa. Se ei vie juurikaan aikaa. Ja kun syön sen pihvini, niin jumaloin sitä. Puhtaalla omallatunnolla, koska tiedän jättäväni puhtaamman maailman lapsilleni ja välttämällä eläinten kärsimyksä. Peräänkuulutan kaikilta vastuuta, huomioonottamista ja suvaitsevaisuutta. Niin pärjäisimme yhdessä ja tulevaisuudessa paremmin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 12:11"]
Mä en halua syödä pelkkää kasvisruokaa. Tarvitsen proteiinia jaksaakseni ja parhaiten sitä saa lihasta. Joten, syön siis sekaruokaa.
[/quote]
Vitut. Mm. seitanissa on proteiinia n. 80 prosenttia. Siinä jaa kanat ja muut lihat aika aias taakse...
[/quote]
Ja vitut. Seitanin aminohappokoostumus on tosi kaukana lihasta. Idioottimaista yrittää korvata jollain seitanilla lihaa. Ei onnistu.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:44"]
Proteiinista vähän faktaa. Proteiinin puutos on Suomessa harvinaista. Eurooppalainen suositus aikuisille on 0,83 grammaa päivässä painokiloa kohti. Suuremmistä määristä ei ole havaittu tutkimuksissa hyötyä urheilijoille. Turvallisen käytön yläraja on 1,6 grammaa painokiloa kohti vuorokaudessa. Proteiinin liikasaannista on monenlaisia haittoja.
Tästä voi jokainen laskea oman proteiinintarpeensa ja kuinka sen helpoiten täyttää. Proteiininlähteitä miettiessään kannattaa kuitenkin muistaa seuraava:
Syöpäjärjestöt suosittelevat, ettei lihaa ja lihavalmisteita syötäisi enempää kuin 300 grammaa viikossa. Suomalainen syö lihaa keskimäärin 1,5 kiloa viikossa. Suomalaisten lihankulutus on kaksinkertaistunut 40 vuodessa ja on tällä hetkellä yli kaksinkertaista maapallon keskiarvoon nähden.
[/quote]
Kai ymmärrät että treenaamisesta proteiinin kulutus moninkertaistuu?
[/quote]
Keho kuluttaa proteiinia silloin, kun hiilihydraattia ei ole urheilusuorituksiin käytettävissä. Proteiinintarve lihaksien rakentamiseen voi hieman kasvaa liikunnan myötä, mutta treenaajien hurja proteiinintarve on urbaanilegenda, jolle ei tutkimuksissa ole löytynyt katetta. Ja vaikka proteiinintarve kasvaisikin, terveellisin vaihtoehto on hankkia proteiini muualta kuin lihasta. T. Faktankertoja.
[/quote]
Lopeta jo. Proteiinin kulutuksen raju lisääntyminen ei ole mikään urbaanilegenda. Ei ole montaakaan asiaa maailmassa enemmän tutkittu kuin tuota. Ei ole sattumaan että urheilijat ympäri maailmaa syövät paljon proteiinilisiä. Ihmiset jotka käyttävät kaikki laaketieteelliset keinot suoritustensa parantamiseen jopa ne kielletyt.
[/quote]
Yllä mainitsen eurooppalaiset proteiinin enimmäissuositukset. Ne saavuttaa kyllä ilman proteiinilisiäkin. Mutta tosiaan, mitäpä ei olisi asiaansa uskova ihminen valmis kehoonsa työntämään. T. Faktankertoja.
[/quote]
Noi suositukset on ihmisille jotka eivät liiku.
[/quote]
"Suuremmasta proteiinin saannista ei näyttäisi olevan hyötyä urheilijoillekaan lihasten kasvun kannalta", toteavat Euroopan elintarviketurvallisuusviranomaiset, jotka ovat nuo edellä mainitsemani suositukset laatineet. Hmm, luottaisinkohan heihin vai nimettömään nettihuutelijaan...? T. Faktankertoja.
[/quote]
http://www.huippukuntoon.fi/ravitsemus/nauti-proteiineja-riittävästi
http://www.tohtori.fi/?page=0179162&id=5750954
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/04/11/onko-palautusjuomista-hyotya
Kyllä minä uskon mielummin oikeita asiantuntijoita kuin jotain tyhjänpäiväisiä EU byrokraatteja joilla ei ole mitään tietoa koko asiasta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 01:12"]
Oletko tosissasi? Olen! Netissä löytyy asiasta paljonkin tutkimusta. On täysin naurettavaa luulla että sähköllä tappaminen ei satu. Se on sama asia kuin jäädä osaksi virtapiiriä mistä ei pääse irti. [/quote] Linkkiä? [/quote]
En ole tuo jolle kirjoitit mutta tälläinen kuvaus löytyi netistä sähkötuolin käytöstä:
Seeking a more humane method of execution than hanging, New York built the first electric chair in 1888 and executed William Kemmler in 1890. Soon, other states adopted this execution method. Today, electrocution is not used as the sole method of execution in any state. Electrocution was the sole method in Nebraska until the State Supreme Court ruled the method unconstitutional in February 2008. For execution by the electric chair, the person is usually shaved and strapped to a chair with belts that cross his chest, groin, legs, and arms. A metal skullcap-shaped electrode is attached to the scalp and forehead over a sponge moistened with saline. The sponge must not be too wet or the saline short-circuits the electric current, and not too dry, as it would then have a very high resistance. An additional electrode is moistened with conductive jelly (Electro-Creme) and attached to a portion of the prisoner's leg that has been shaved to reduce resistance to electricity. The prisoner is then blindfolded. (Hillman, 1992 and Weisberg, 1991) After the execution team has withdrawn to the observation room, the warden signals the executioner, who pulls a handle to connect the power supply. A jolt of between 500 and 2000 volts, which lasts for about 30 seconds, is given. The current surges and is then turned off, at which time the body is seen to relax. The doctors wait a few seconds for the body to cool down and then check to see if the inmate's heart is still beating. If it is, another jolt is applied. This process continues until the prisoner is dead. The prisoner's hands often grip the chair and there may be violent movement of the limbs which can result in dislocation or fractures. The tissues swell. Defecation occurs. Steam or smoke rises and there is a smell of burning. (Hillman, 1992 and Weisberg, 1991) U.S. Supreme Court Justice William Brennan once offered the following description of an execution by electric chair:
...the prisoner's eyeballs sometimes pop out and rest on [his] cheeks. The prisoner often defecates, urinates, and vomits blood and drool. The body turns bright red as its temperature rises, and the prisoner's flesh swells and his skin stretches to the point of breaking. Sometimes the prisoner catches fire....Witnesses hear a loud and sustained sound like bacon frying, and the sickly sweet smell of burning flesh permeates the chamber. (Ecenbarger, 1994)
At postmortem, the body is hot enough to blister if touched, and the autopsy is delayed while the internal organs cool. There are third degree burns with blackening where the electrodes met the skin of the scalp and legs. According to Robert H. Kirschner, the deputy chief medical examiner of Cook County, "The brain appears cooked in most cases." (Weisberg, 1991)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 01:12"]
Oletko tosissasi? Olen! Netissä löytyy asiasta paljonkin tutkimusta. On täysin naurettavaa luulla että sähköllä tappaminen ei satu. Se on sama asia kuin jäädä osaksi virtapiiriä mistä ei pääse irti. [/quote] Linkkiä? [/quote]
En ole tuo jolle kirjoitit mutta tälläinen kuvaus löytyi netistä sähkötuolin käytöstä:
Seeking a more humane method of execution than hanging, New York built the first electric chair in 1888 and executed William Kemmler in 1890. Soon, other states adopted this execution method. Today, electrocution is not used as the sole method of execution in any state. Electrocution was the sole method in Nebraska until the State Supreme Court ruled the method unconstitutional in February 2008. For execution by the electric chair, the person is usually shaved and strapped to a chair with belts that cross his chest, groin, legs, and arms. A metal skullcap-shaped electrode is attached to the scalp and forehead over a sponge moistened with saline. The sponge must not be too wet or the saline short-circuits the electric current, and not too dry, as it would then have a very high resistance. An additional electrode is moistened with conductive jelly (Electro-Creme) and attached to a portion of the prisoner's leg that has been shaved to reduce resistance to electricity. The prisoner is then blindfolded. (Hillman, 1992 and Weisberg, 1991) After the execution team has withdrawn to the observation room, the warden signals the executioner, who pulls a handle to connect the power supply. A jolt of between 500 and 2000 volts, which lasts for about 30 seconds, is given. The current surges and is then turned off, at which time the body is seen to relax. The doctors wait a few seconds for the body to cool down and then check to see if the inmate's heart is still beating. If it is, another jolt is applied. This process continues until the prisoner is dead. The prisoner's hands often grip the chair and there may be violent movement of the limbs which can result in dislocation or fractures. The tissues swell. Defecation occurs. Steam or smoke rises and there is a smell of burning. (Hillman, 1992 and Weisberg, 1991) U.S. Supreme Court Justice William Brennan once offered the following description of an execution by electric chair:
...the prisoner's eyeballs sometimes pop out and rest on [his] cheeks. The prisoner often defecates, urinates, and vomits blood and drool. The body turns bright red as its temperature rises, and the prisoner's flesh swells and his skin stretches to the point of breaking. Sometimes the prisoner catches fire....Witnesses hear a loud and sustained sound like bacon frying, and the sickly sweet smell of burning flesh permeates the chamber. (Ecenbarger, 1994)
At postmortem, the body is hot enough to blister if touched, and the autopsy is delayed while the internal organs cool. There are third degree burns with blackening where the electrodes met the skin of the scalp and legs. According to Robert H. Kirschner, the deputy chief medical examiner of Cook County, "The brain appears cooked in most cases." (Weisberg, 1991)
[/quote]
Pointti oli mikä?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:17"]
Minä en syö kasvisruokaa, koska allergioideni takia (soija, vihannekset, hedelmät, viljat, pähkinät, siemenet...) ruokalistalle jäisi lähinnä riisi, jos päättäisin heittäytyä vegaaniksi.
[/quote]
Mitä sä sitten syöt? Lihaa (kala ja kana kuuluu tähän) ja riisiä? Mä en oikein ymmärrä tässä sitä, että eihän kasvissyöjät syö enempää kasviksia kuin sekasyöjätkään? Se suositushan on ihan sama vähintään puoli kiloa päivässä, riippumatta onko kasvissyöjä vai sekassyöjä. Se erohan tulee vaan niistä proteiininlähteistä eli sen lihan sijaan syödään papuja, linssejä, kikherneitä, soijavalmisteita, seitania, pähkinöitä ja siemeniä. Kasviksia taas pitäis syödä ihan sama määrä riippumatta siitä, mitä toi aterian proteiinipitoisempi osuus on.
[/quote]
Joo, tätä minäkin aina ihmettelen. Ehkä joku osaisi kommentoida tähän jotain? Miksi väitätte, ettette voi syödä kasvisruokaa, koska ette pidä tai ette voi syödä kasviksia, ja kuitenkin ne ihan samat kasvikset ihan samoissa määrin kuuluu myös sekaruokavalioon?
[/quote]
Onhan se nyt ihan eri asia syödä vaikka bataattisosetta, höyrytettyä kukkakaalta/parsakaalta, salaattia JA lohimedaljonki, kuin vetää pelkästään kasviksia. Siitä jäisi puuttumaan proteiini, kalan hyvät rasvat ja maku ja jokunen kalorikin.
[/quote]
En ymmärrä sun pointtia ollenkaan. Ei kasvissyöjä syö vaan bataattisosetta, höyrytettyä parsakaalia ja salaattia, ilman että siinä lautasella olisi sen lohimedaljongin tilalla jotain vastaavasti proteiinipitoista, rasvaa, makua ja kaloreita sisältävää.
Siitähän mä just puhuin, että niiden samojen kasvisten kuuluis olla sekä kasvissyöjän että sekasyöjän lautasella, ja se ero on vain siinä proteiinipitoisemmassa ainesosassa siinä lautasella. Niitä kasviksiako ei voi syödä siitä lautaselta, jos sen lohimedaljongin tilalla on vaikka papu-pähkinäpihvi?
^ Kaivatko oman osuutesi myös niistä kaikista vanhoista keskusteluista, missä superekologi-lannoitehullun faktat ovat vääriä, johtopäätökset vähintäänkin hämäriä ja jättää vastaamatta kysymyksiin, saa aina ad hominem -itkupotkuraivarin ja lähtee pois keskustelusta aloittaakseen alusta seuraavassa avauksessa? Niitäkin ketjuja on ehkä kymmenkunta. Siellähän ne ovt luettavissa, kaikille omilla aivoillaan ajatteleville ihmisille. =D