Miksi et halua syödä kasvisruokaa?
Lihaton lokakuu houkuttelisi, mutta mies ei kestä kasvisruoan syömistä kuin yhtenä päivänä viikossa, sitten alkaa marmatus. Pidän huolta proteiininsaannista lisäämällä ruokiin esim. papuja tai tofua (mies valittaa, että soija heikentää hänen testosteroniaan. Tottahan se on, mutta...), joten eivät ruoat nälkäiseksi jätä. Kahden hengen taloudessa ei viitsisi tehdä vain itselleen ruokaa ja kuunnella sitten miehen valitusta. Miksi pitää olla tuollainen vastarannankiiski?
Kommentit (578)
Mä en tykkää kasviksista muuta kuin tuoreina. Jos kasvikset höyryttää, paistaa tai keittää niin niistä tulee ällöttäviä, pehmosia ja limasia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 10:01"]Mä en tykkää kasviksista muuta kuin tuoreina. Jos kasvikset höyryttää, paistaa tai keittää niin niistä tulee ällöttäviä, pehmosia ja limasia.
[/quote]
Paitsi falafel on hyvää.
En halua syödä pelkästään kasvisruokaa, vaikka kasvisruokakin on silloin tällöin ihan hyvää. Yleensäkin vieroksun kaikenlaisia tempauksia, kuureja ja ihmedieettejä. Normaali ja monipuolinen ruokavalio kunniaan!
Kasvisruokahan on hyvää -siinä lautasella sen pihvin, kalan tai kanan kanssa siis.
Minä nimenomaan haluan syödä kasvisruokaa. Minä EN kuitenkaan halua syödä sitä tavanomaista kasvisruokana tarjottavaa mössöä, jossa "jauheliha on korvattu soijarouheella tai tofulla" ja joka ei siksi maistu millekään, ei ole terveellistä kenellekään, eikä millään lailla osa kestävää eettiistä kehitystä. Se on kamalaa. Minä haluan HYVÄÄ kasvisruokaa, joka koostuu runsaasta määrästä maukkaita kasviksia!
Älytöntä, jos ei toisen tekemä ruoka kelpaa niin kapusta kouraan ja itse pihviä paistamaan. Minä en tuollaista lässyttäjämiestä katselis päivääkään. Naiset älkää olko noin vässyköitä!
Tuo soija-testosteroni myytti on vain myytti, se on todistettu tieteellisesti vääräksi. Se varmaan jonkun karppaajaan keksimä porpaganga.
Meillä on kyllä niin että jos jotain perheenjäsentä ei huvita syödä mitä ruokaa laitan, niin vaihtoehdot on olla syömättä tai laittaa/hakea itse muunlaista ruokaa. En todellakaan ala kuunnella mitään miehen narinoita siitä mitä syödään saati ala laittaa eri ruokia eri ihmisille. Niin kauan kuin minä olen se joka tässä talossa ruoan laitan, minä myös päätän mitää syödään. Ja meillä syödään paljon kasvisruokia, lihaa ehkä parina-kolmena päivänä viikossa vaan. Tänäänkin syötän niille munakoiso-mozzarellavuokaa ja veikkaisin että maistuu mainiosti :)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:21"]
Kuinka monen sekasyöjän puolesta puhut? 51% sekasyöjäpopulaatiosta? 75% 99%?
[/quote]
No enpä ole tavannut yhtäkään sekasyöjää, joka jaksaisi kuunnella jonkun "ylevää" mussutusta omasta ruokavaliostaan. Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä omantunnon kanssa. Miksi hitossa olisi? Jälleen loistava esimerkki täysin absurdista kuvitelmasta omaan minäkuvaan liittyen *facepalm*
[/quote]Naurattaa sun pissis-facepalmit ja sivistyssanat. Syö vaikka makkara väillä, että rauhoitut. :D Ihan turhaan poljet jalkaa ja jankutat ja mussutat ylimielisesti, se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, ettei sekasyöjän ruokavalio ole eettisesti eikä ekologisesti kestävää.
[/quote]
Et ole vielä vastannut, miten ekologisia on sinun soijasi, seitan, tofu ja pähkinät? Jotka raahataan maapallon toiselta puolelta? Verrattuna suomalaiseen , rehua syöneeseen lihaan ?
[/quote]Sinulla on varmaankin tieteelliset lähteet kaikkiin? Ai niin, eihän sulla ollutkaan.
Pakenet joka keskustelusta, missä sinun ekologinen ikiliikkujasi, epäeettinen hörhöilysi tulevat paljastetuksi tyhjää täynnä olevaksi fanatismiksi kunnes taas olet seuraavassa kasvisruokakeskustelussa aloittamassa täsämälleen saman jankutuksesi alusta, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
[/quote]
Vastaas nyt selkeästi aseteltuun kysymykseeni. Luulisi olevan helppoa, olethan lähimpänä jumalolentoa, kuin me ruumiidensyöjät, joiden kroppa mätänee.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:18"]
Noh, tosiasiahan on, että yleensä kasvissyöjät saavat lihansyöjät tuntemaan huonoa omaatuntoa. Vähintäänkin siitä, miten tehotuotettuja eläimiä kohdellaan. Ja sen vuoksi lihansyöjät joutuvat kaikin tavoin puolustamaan omaa tehotuotantoa tukevaa käyttäytymistään. Siitä tuo lihansyöjien hyökkäävyys ja kasvisruuan vastustaminen kumpuaa: omasta syyllisyydestä.
[/quote]
Huoh, väärin. Sekasyöjiä yleisesti tympii tuputtavien kasvisruokailijoiden kuvitelma omasta jumallisuudestaan. Varsinkin, kun ketään ei todellakaan kiinnosta. Vähän kuin jotkut aloittelevat sporttaajat, jotka jankuttavat jokaisesta treenistään joka helvatan päivä jokaiselle helvatan piruparalle, joka sattuu sopivaan paikkaan, mistä ei pääse karkuun välittömästi.
Kun syö omasta mielestään sopivasti, on se sitten lihaa tai vegemättöä, ei siitä ole tarvetta julistaa ja jeesustella koko ajan muille. Aivan yhtä kiinnostavaa kuin suolesi toiminta.
[/quote]
Miksi sitten lihaaneilla on tarve hyökätä vegejä vastaan? Olen 12 vuotta ollut kasvissyöjä enkä julista mitään - en edes tunne yhtään sellaista stereotypistä tuputtavaa raivovegetaristia -, mutta joillekin se tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätöntä ettei minun lautaselta löydy lihaa työpaikan/koulun ruokalassa. Ei tarvitse sanoa sanaakaan, mutta silti jonkun pitää alkaa puolustelemaan omia syömisiään ja todistelemaan kuinka kuolen ilman piffiä. Ja tätä tapahtuu säännöllisesti.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:40"]
Vegaanit varmaankin syö ruohoa. - - Sieltä sitä kasvia maasta pukkaa samalla tavalla kuin sähköä töpselistä, nii.
[/quote]Tässä oli niin kovaa argumentaatiota, että pisti jokaiselle vegaanille jauhot suuhun. Huh huh.
Ei niinkään. Faktaa olen aikoinani saanut Helsingin yliopistolta, nyt odotan sitä teidän uutta tietoa.
[/quote]Helsingin yliopiston naistutkimuksen oppiaineesta selvästikin.
http://goghwest.files.wordpress.com/2013/03/vegan-vs-meat-eater.jpg
[/quote]
Tästä löytyy niin monenlaista versiota internetin syövereistä. http://i.imgur.com/MGd9I.png
[/quote]
Silti tuo oikeanpuoleinen on parempi.
[/quote]
Vasemmanpuoleinen nainen kärsii monista sairauksista. Hän on saanut itsensä kuntoon terveellisellä ruokavaliolla. Oikeanpuoleisella naisella taas on hyvät geenit.
Mä olen terveen ja ikäisekseni todella nuoren näköinen, mua luullaan usen teini-ikäisten lapsieni sisareksi. Voisin tietysti mainostaa miten tämä kaikki johtuu vegaaniruokavaliosta, jota noudatan, mutta oikeasti se johtuu vaan geeneistä. Huonot elintavat kuten tupakointi, liika dokaaminen, stressi ja vähäiset unet kyllä vanhettavat ketä vaan.
Täällä on sitten muuten hyvännäköisiä vegaaneja ja lakto-ovo vegetaristeja:
http://www.peta.org/features/2014-celebrity-vegetarian-nominees/
Mimi Kirk on 74 vuotias, vegaaniraakaruokailija. Kuvassa ikää 72v.
http://thechalkboardmag.com/wp-content/uploads/2012/03/mimi.jpg
[/quote]
No enpä ole tavannut yhtäkään sekasyöjää, joka jaksaisi kuunnella jonkun "ylevää" mussutusta omasta ruokavaliostaan. Ja ei, sillä ei ole mitään tekemistä omantunnon kanssa. Miksi hitossa olisi? Jälleen loistava esimerkki täysin absurdista kuvitelmasta omaan minäkuvaan liittyen *facepalm*
[/quote]Naurattaa sun pissis-facepalmit ja sivistyssanat. Syö vaikka makkara väillä, että rauhoitut. :D Ihan turhaan poljet jalkaa ja jankutat ja mussutat ylimielisesti, se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, ettei sekasyöjän ruokavalio ole eettisesti eikä ekologisesti kestävää.
[/quote]
Et ole vielä vastannut, miten ekologisia on sinun soijasi, seitan, tofu ja pähkinät? Jotka raahataan maapallon toiselta puolelta? Verrattuna suomalaiseen , rehua syöneeseen lihaan ?
[/quote]
Ja se suomalainen rehua syönyt liha vielä työllistää suomalaisia, joiden verorahoilla näiden ituhippien koulutus maksetaan.
"Maailmanpelastajan" pähkinöitä kerätään ja tuotetaan pahimmillaan lapsityövoimalla ;)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:45"]
Ei niinkään. Faktaa olen aikoinani saanut Helsingin yliopistolta, nyt odotan sitä teidän uutta tietoa.
[/quote]Helsingin yliopiston naistutkimuksen oppiaineesta selvästikin.
[/quote]
Ihan miten tykkäät, ei ole minulta pois.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Sinulla on varmaankin tieteelliset lähteet kaikkiin? Ai niin, eihän sulla ollutkaan.
Pakenet joka keskustelusta, missä sinun ekologinen ikiliikkujasi, epäeettinen hörhöilysi tulevat paljastetuksi tyhjää täynnä olevaksi fanatismiksi kunnes taas olet seuraavassa kasvisruokakeskustelussa aloittamassa täsämälleen saman jankutuksesi alusta, niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
[/quote]
Vastaas nyt selkeästi aseteltuun kysymykseeni. Luulisi olevan helppoa, olethan lähimpänä jumalolentoa, kuin me ruumiidensyöjät, joiden kroppa mätänee.
[/quote]Lapsellinen lällättäjä se jaksaa jankuttaa. :P
Tämä keskustelu:
- Syön lihaa, koska soija on epäekologista! Ituhippien soija raahataan toiselta puolelta maapalloa.
- Yli 80 prosenttia soijasta käytetään karjan rehun raaka-aineeksi. Vain 6 prosenttia soijasta tuotetaan suoraan ihmisten ravinnoksi.
- Syön lihaa, koska soija on epäekologista! Ituhippien soija raahataan toiselta puolelta maapalloa.
- ......
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:46"]
"Maailmanpelastajan" pähkinöitä kerätään ja tuotetaan pahimmillaan lapsityövoimalla ;)
[/quote]Lapsityövoiman käyttö on sinusta silmäniskun arvoinen läppä? Kertookin aika paljon sinusta ihmisenä ja keskustelijana.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Lapsellinen lällättäjä se jaksaa jankuttaa. :P
[/quote]
Puhut ekologisesta elämästä suu vaahdossa, mutta kysyessäni valinnoistasi, olen lällättäjä?
Lihaani-jonka ruumis mätänee ja syö hakattuja eläimien ruhoja
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 19:47"]
Tämä keskustelu: - Syön lihaa, koska soija on epäekologista! Ituhippien soija raahataan toiselta puolelta maapalloa. - Yli 80 prosenttia soijasta käytetään karjan rehun raaka-aineeksi. Vain 6 prosenttia soijasta tuotetaan suoraan ihmisten ravinnoksi. - Syön lihaa, koska soija on epäekologista! Ituhippien soija raahataan toiselta puolelta maapalloa. - ......
[/quote]
No mitä voi odottaa lihansyöjiltä, ei ne ole suurella järjellä siunattuja.
Yhtenä päivänä viikossa kasvisruokaa on jo ihan hyvä.