Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

72-vuotias Maija menetti eläke­säästönsä Microsoft-huijarille - nyt Maija haluaa pankilta rahat takaisin

Vierailija
29.08.2021 |

Jos juon pullon viinaa ja ajan kännissä, niin se on Alkon syy. Näin pohtii Maija.

"Teknisesti olin hyväksynyt nämä siirrot verkkopankkitunnuksillani, ja silloin katsotaan, että se on minun itse aiheuttamani vahinko. Mutta sitä en käsitä, että jos käytetään huijausta näiden tietojen saamiseen, niin eikö pankilla ole mitään vastuuta asiassa, Maija kysyy"

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008222024.html

Kommentit (302)

Vierailija
241/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä empatia? Mummoraukka menettäny eläkesäästönsä ja ihmiset vaan haukkuu täällä ja antaa yläpeukkuja. Joo, meni se vähän helppoon mut ei eläkeläiset oo internetissä aina ihan ku kala vedessä.

Kyllä mummojenkin pitäisi seurata uutisia. Ja ei kyllä mitenkään mahdu päähän, että eikö missään vaiheessa hälytyskellot soi...

Vierailija
242/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maijahan ehdotti, että suurien rahasummien siirrossa pitäisi olla aikaviive. Se on ihan hyvä ehdotus, jos jokainen asiakas voisi itse valita haluaako sellaisen. Itselläni on valittuna maksimisummat, mitä tililtä saa lähteä vuorokaudessa ja kuukaudessa. Ja tätä kyllä suosittelen jokaiselle. Tarkastakaa myös, että iäkkäillä sukulaisillanne on estot suurien rahojen siirtoon varsinkin ulkomaille.

Jos annat rosvoille eväät mennä tilillesi, niin ei  heiltä niitä nostorajoja sieltä kauankaan mene muutellessa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä empatia? Mummoraukka menettäny eläkesäästönsä ja ihmiset vaan haukkuu täällä ja antaa yläpeukkuja. Joo, meni se vähän helppoon mut ei eläkeläiset oo internetissä aina ihan ku kala vedessä.

Kyllä mummojenkin pitäisi seurata uutisia. Ja ei kyllä mitenkään mahdu päähän, että eikö missään vaiheessa hälytyskellot soi...

Mulla on kaikki sympatiat Maijan puolella, ihan kamala tilanne.

Mutta itse aiheutettu.

En oikein ymmärrä tuota miksi pankin pitäisi korvata, eli minun, Viivi-varovaisen, kun jälleen kerran saan tiedotteen siitä, että pankin maksut nousevat.

Sinällään, ei voida väittää, että Maija, iästään huolimatta, olisi joku seniili kääpä, jos hän aivan itsenäisesti hoitaa Microsoft-ongelmansa (englanniksi) ja pankkiasiansa netissä.

Mutta meidän nuorempien velvollisuus on pitää huolta, etteivät meidän mummot joudu liian haasteellisiin tilanteisiin online. Siis tarjota proaktiivisesti apua, olla sen verran läsnä, että Maijan on helppo pyytää Maija-juniorilta apua ja neuvoa.

Yhteiskunnan tai yritysten velvollisuus ei voi olla korvata ihmisen itsensä huolimattomuuttaan/tahallaan/tyhmyyttään itselleen aiheuttamaa vahinkoa, mutta todella toivon, että Maijalla on läheisiä, jotka auttavat tuon kamalan tilanteen yli henkisesti ja taloudellisestikin.

Vierailija
244/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen liike-elämä perustuu suurien maksujen liikenteeseen viipyilemättä ulkomaille, todellakin kannattaisi vain tietylle ryhmälle tarjota noita hidastuspalveluita. Ja niiden pitäisi olla niin vahvoja, että vain käymällä pankissa voisi ohittaa sen maksurajansa.

Loppujen lopuksi turvallisuus pankkimaailmassa on yhtä vahva kuin sen verkon heikoin lenkki. Meillähän on periaatteessa verkkopankkiyhteys myös vaikka Itä-Timorilaisen huoltoaseman korttimaksuautomaattiin.

Vierailija
245/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijojen takia muiden ihmisten pitäisi odotella päiviä yhtään isompia tilisiirtojaan?

EI

Vierailija
246/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki ei ole korvausvelvollinen, koska pankki ei tehnyt virhettä.

Pankit eivät saa mahdollistaa rahanpesua ja muuta rikollista toimintaa, joten kyllähän se pankin virheeltä kuulostaa etteivät ole tarkistaneet iäkkään asiakkaan tilin tavanomaisesta poikkeavien ja poikkeuksellisen suurien rahasiirtojen oikeellisuutta kuten joku kommentoija edellä mainitsi oman pankkinsa tarkistaneen.

Terveisiä täältä pankista.

Voin kertoa, että yllättävän monet eivät suostu uskomaan kun heille ilmoitetaan että olette huijauksen kohde ja rahoja ei tule siirtää.

Sitten kyllä on kova poru kun on tili tyhjä, ehkä jopa velkaannuttu siirtojen vuoksi.

Vierailija
247/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista op.ssa voi tili tyhjentää noin vaan ?

S pankissa tulee 2 euron maksuunkin tekstiviestivarmenne.

Onko op muinaisjäänne ?

Itsellä OP vaatii vahvistusta isommille maksuille. Toki jos kuittaat kaikki vahvistuksetkin, että on ok maksuun vaan, niin yllättäen menevät maksuun.

Vierailija
248/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi boomer jonka mielestä hänen itsensä idoottimaisuudet pitäisi jonkun muun paikata.

Taas yksi joka käyttää saanaa boomer tietämättä mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
249/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki ei ole korvausvelvollinen, koska pankki ei tehnyt virhettä.

Pankit eivät saa mahdollistaa rahanpesua ja muuta rikollista toimintaa, joten kyllähän se pankin virheeltä kuulostaa etteivät ole tarkistaneet iäkkään asiakkaan tilin tavanomaisesta poikkeavien ja poikkeuksellisen suurien rahasiirtojen oikeellisuutta kuten joku kommentoija edellä mainitsi oman pankkinsa tarkistaneen.

On ne siirrot tarkastettu mutta jos ää-li-ö haluaa itse lähettää rahansa huijarille kyselyistä huolimatta ei voi mitään.

Ei taatusti ole soittamalla varmistettu, että haluaako asiakas tosissaan yhtäkkiä tyhjentää kaikki säästönsä ja siirtää ne kaikki 25000 euroa tilille, johon ei ole koskaan aiemmin minkäänlaisia maksuja suorittanut.

Miksei olisi tarkistettu, näitä pankit vaihtaa? Ongelma on ettei maksaja tajua huijausta vielä tässäkään vaiheessa.

Kyllähän ne joskus puuttuvat niihin, mutta ilmeisesti ne rahansiirrot tehdään pienissä erissä.

Miten joku yleensä voi kuvitella, että siellä se pankkitoimihenkilö tarkastaa jokaisen miljoonan pankkinsa kautta lähtevän rahansiirron ja huomaa, että kappas vain Virtasen Pekka näkyy nyt laittavan paljon rahaa ulkomaille,

Ehkä voitaisiin kehittää  joku (tietysti maksullinen) palvelu, jos haluaa, että tili vaikka jäädytään joksikin aikaa, jos paljon rahaa saman päivän aikana siirretään samalle tilille vaikka moninakin siirtoina. Siinäkin sitten voisi tulla ongelmia vaikka auton oston käteismaksussa.

Aika vähänhän näitä loppujen lopuksi tapahtuu rahaliikenteen määrään verrattuna. Ehkä voisi laittaa naisihmisille jonkun Flashin aina pankkiin kirjautuessa, jossa sanottaisiin, että mieti vielä kerran, ennen kuin lähetät rahojasi. Muistaakseni sieltä tuleekin joku huomautus ja pitää vahvistaa, että tiedät olevasi lähettämässä rahaa ulkomaiselle tilille. 

Entä mitä laitetaan miesihmisille, kun ihanat nuoret ja seksikkäät naiset ulkomailta ovat heihin rakastuneet ja tulevat heidän luokseen oitis kun saavat tililleen x-määrän rahaa jouduttuaan odottamattomiin ongelmiin?

Ihmettelen, miksi uutisoidaan aina vaan naisista, vaikka lukemattomat miehet lankeavat ihan samanlaisiin huijauksiin.  Vai onko niin, että miehet eivät koskaan myönnä menneensä vipuun ja vaikenevat asiasta?

Vierailija
250/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko näistä apua hyväuskoisille vanhuksille ja heidän läheisilleen?

https://oikeus.fi/edunvalvonta/fi/index.html

"Tie­toa yleis­estä edun­val­von­nas­ta

Edunvalvoja tai edunvalvontavaltuutettu voi olla tarpeen, kun esimerkiksi vaikea sairaus tai korkea ikä ovat heikentäneet asianomaisen henkisiä kykyjä niin, että hän ei itse kykene valvomaan etujaan tai hoitamaan asioitaan.

Edunvalvojan määrää Digi- ja väestötietovirasto tai tuomioistuin. Edunvalvojana voi olla yksityishenkilö, esimerkiksi omainen tai muu läheinen.

Digi- ja väestötietovirasto tai käräjäoikeus voi määrätä edunvalvojaksi myös yleisen edunvalvojan. Tavallisesti yleinen edunvalvoja on valtion virkamies, joka toimii edunvalvontatoimistoissa. Joillakin alueilla yleisenä edunvalvojana voi toimia myös ostopalveluntuottajan palveluksessa oleva yleinen edunvalvoja.

Edunvalvontavaltuutettu on aina yksityishenkilö ja hän voi valvoa henkilön etua, jos valtuuttaja on etukäteen tehnyt edunvalvontavaltuutuksen toimintakyvyn heikkenemisen varalta.

Digi- ja väestötietovirasto neuvoo ja opastaa menettelytavoissa edunvalvojan saamiseksi."

ja RIKU, Rikosuhripäivystys:

https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/nettihuijaus/

https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/nettihuijaus/kyberrikollisuus/

https://www.riku.fi/erilaisia-rikoksia/rakkauspetokset-verkossa/

Välttäkää viimeiseen asti tuota yleistä edunvalvojaa! Ne tekevät korkeintaan lain pakottaman minimin ja siinä ei edunvalvottavan todellinen etu vaakakupissa paljon paina. Omaisuus myydään alehintaan, kunhan kaupat hoituu nopeasti jne.

Tästä on tehty jenkkileffakin, I care a lot.

Myös Britney Spears saanut nauttia tästä systeemistä. Ei edunvalvojaa ellei ihminen ole täysin muistisairas, mieluummin henkilökohtaista avustamista pankki- ja tietokoneasioiden hoitoon.

Vierailija
251/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa kyllä olla jonkinlainen sukupolvikysymys. Itse olen milleniaali ja en vastaa ollenkaan puheluihin, joissa numero ei ole tuttu. Boomereilla taas on jokin ihme pakko vastata jokaiseen puheluun. Vanhemmille vaikka kuinka yrittää sanoa että älkää vastatko outoihin numeroihin, jos jollain on oikeaa asiaa, onnistuu kyllä tavoittamaan. Saman huomannut työkaverilla, jolla työnteko keskeytyy joka päivä kun tulee puhelu joltain puhelinmyyjältä tai muulta ja aina sama paasaus että mikä näitä puhelinmyyjiä vaivaa.

Vierailija
252/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa kyllä olla jonkinlainen sukupolvikysymys. Itse olen milleniaali ja en vastaa ollenkaan puheluihin, joissa numero ei ole tuttu. Boomereilla taas on jokin ihme pakko vastata jokaiseen puheluun. Vanhemmille vaikka kuinka yrittää sanoa että älkää vastatko outoihin numeroihin, jos jollain on oikeaa asiaa, onnistuu kyllä tavoittamaan. Saman huomannut työkaverilla, jolla työnteko keskeytyy joka päivä kun tulee puhelu joltain puhelinmyyjältä tai muulta ja aina sama paasaus että mikä näitä puhelinmyyjiä vaivaa.

Ihmettelen kovin tätä vastaamattomuutta. Ei niillä soittajilla mitään telepaattisia kykyjä ole, joilla ne varastavat sielun ja rahat jos sattuu vastaamaan. Arvioin puhelun todenperäisyyttä vasta sitten kun olen vastannut, ei tämä nyt niin kovin vaikeaa ole.

Vierailija
253/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen suuresti että kun näistä tapauksista on rummutettu perinteisessä mediassa varmaan 10 vuotta, niin miten ihmiset jotka erityisesti perinteistä mediaa seuraavat (tv uutiset, painetut lehdet..) niin ei vaan mene päähän.

Vierailija
254/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hulluinta asiassa on että kun nostan tililtäni kaksi tuhatta e niin minun pitää tehdä selvitys mihin rahat käytän.

Jossain päin maailmaa tämmöisiä selvityksiä pitää tehdä jos haluaa nostaa 10 miljoonaa, mutta täällä sitä ollaan niin köyhiä että jo tuollaisista pitää tehdä

Vierailija
255/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hulluinta asiassa on että kun nostan tililtäni kaksi tuhatta e niin minun pitää tehdä selvitys mihin rahat käytän.

Jossain päin maailmaa tämmöisiä selvityksiä pitää tehdä jos haluaa nostaa 10 miljoonaa, mutta täällä sitä ollaan niin köyhiä että jo tuollaisista pitää tehdä

Ei, vaan Suomessa on pankit hyvin velvoitettu estämään harmaata taloutta ja poikkeavan suuret nostot tai panot indikoivat pimeää työntekoa.

Tai toisaalta rahan maksamista muuten kuin tilin kautta tt-asiakkaille.

Itselläkin on kysytty, ja kysyessä olen mm kertonut, että kun liikkuu veneellä saaristossa on pakko olla käteistä niin että tarvittaessa varmasti saa dieseliä, jos korttipäätteet ei toimi. Eipä tuo tuon kummallisempaa selontekoa joka eurosta vaadi.

Vierailija
256/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Suomessa on pankit hyvin velvoitettu estämään harmaata taloutta ja poikkeavan suuret nostot tai panot indikoivat pimeää työntekoa.

Tai toisaalta rahan maksamista muuten kuin tilin kautta tt-asiakkaille.

Itselläkin on kysytty, ja kysyessä olen mm kertonut, että kun liikkuu veneellä saaristossa on pakko olla käteistä niin että tarvittaessa varmasti saa dieseliä, jos korttipäätteet ei toimi. Eipä tuo tuon kummallisempaa selontekoa joka eurosta vaadi.

Minä vastaan pankille, että ostan seksiä. Jos taas pankki kyselee kun talletan, niin sanon, että myin hanuriani euron per kerta. 

Ihan se ja sama mitä säädöksiä on, nuo ovat pelkkää typeryyttä. 

Vierailija
257/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos ei saisi Maijat tai muut höpsöt mummelit siirrettyä rahojaan huijareille, niin siitäkö se itku tulisikin kun pankki estäisi heidän siirtonsa.

Ei tässä voi voittaa, näistä on vuosikymmeniä jo varoitettu. Ei sinulle kukaan soita ja pyydä verkkopankkiin pääsyä. Kukaan ei rakastu sinuun internetissä ja tarvi "hieman rahaa että pääsee käsiksi perintöön". Pitääkö tämmöinen juoni tehdä johonkin kauniit&rohkeat, salatut elämät tms sarjaan että menisi läpi kaikkien kalloon.

Vierailija
258/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla niin että pankkiin oltaisiin yhteydessä vain yhdellä ennalta määrätyllä laitteella jonka pankki tuntee.

Niinhän se on nytkin. Samasta puhelimesta tarvitaan jokainen pin-koodi(ei toimi eri laitteella) ja samasta sim-kortista mahdollinen tekstiviesti-vahvistus tilisiirrolle.

Mutta huijaustilanteessa olet yhteydessä Nigeriaan ja nigerialainen on yhteydessä pankkiisi. Nigerialainen on siinä välissä ja pankki tietää tämän mutta ei tee mitään.

Ei se pankki tiedä sitä, että olet tyhmyyksissäsi mennyt jonkin epämääräisen linkin kautta sinne nigerialaisen ylläpitämälle sivustolle ja käytät pankkitunnuksiasi siellä. Pankki ei ole vastuussa asiakkaansa internetkäyttäytymisestä, vaan asiakas itse.

Tulee vielä aika että tuo nigerian sivu on täysin samanlainen kuin oikeakin sivu on ja tähän on pankin keksittävä toimiva ratkaisu. Mikä näistä on oikea osoite. www.s~pankki.fi www.spankki.fi www.s-pankki.fi www.s-pankki.com

Mitä sinä kuvittelet pankin voivan keksiä ratkaisuksi asialle (etenkään, kun ei pankki niitä sivujaan itse tee)? Ei sellaista sivustoa ole olemassakaan, jonka koodia ja ulkoasua ei voisi kopioida ja luoda prikulleen samanlaista, hyvässä tai pahassa tarkoituksessa. Tämä on ollut tosiasia niin kauan kuin nettisivuja on ollut olemassa, ei se ole mitään tulevaisuuden dystopianäkymää.

Huijareita on aina ollut ja tulee aina olemaan, vastuu on viime kädessä aina käyttäjällä itsellään. Kuten tässä ketjussa on jo monesti sanottu, ei pankki mahda mitään sille, jos asiakas kaikesta opastuksesta ja varoituksista huolimatta itse menee väärälle sivulle linkistä tai huijarin opastamana, klikkailee mitä sattuu tai antaa toiselle pääsyn tietoihinsa ja sitten vielä hyväksyy erillisellä sovelluksella tai tunnusluvulla siirrot tililtään.

Vierailija
259/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla niin että pankkiin oltaisiin yhteydessä vain yhdellä ennalta määrätyllä laitteella jonka pankki tuntee.

Niinhän se on nytkin. Samasta puhelimesta tarvitaan jokainen pin-koodi(ei toimi eri laitteella) ja samasta sim-kortista mahdollinen tekstiviesti-vahvistus tilisiirrolle.

Mutta huijaustilanteessa olet yhteydessä Nigeriaan ja nigerialainen on yhteydessä pankkiisi. Nigerialainen on siinä välissä ja pankki tietää tämän mutta ei tee mitään.

Ei se pankki tiedä sitä, että olet tyhmyyksissäsi mennyt jonkin epämääräisen linkin kautta sinne nigerialaisen ylläpitämälle sivustolle ja käytät pankkitunnuksiasi siellä. Pankki ei ole vastuussa asiakkaansa internetkäyttäytymisestä, vaan asiakas itse.

Tulee vielä aika että tuo nigerian sivu on täysin samanlainen kuin oikeakin sivu on ja tähän on pankin keksittävä toimiva ratkaisu. Mikä näistä on oikea osoite. www.s~pankki.fi www.spankki.fi www.s-pankki.fi www.s-pankki.com

Mitä sinä kuvittelet pankin voivan keksiä ratkaisuksi asialle (etenkään, kun ei pankki niitä sivujaan itse tee)? Ei sellaista sivustoa ole olemassakaan, jonka koodia ja ulkoasua ei voisi kopioida ja luoda prikulleen samanlaista, hyvässä tai pahassa tarkoituksessa. Tämä on ollut tosiasia niin kauan kuin nettisivuja on ollut olemassa, ei se ole mitään tulevaisuuden dystopianäkymää.

Huijareita on aina ollut ja tulee aina olemaan, vastuu on viime kädessä aina käyttäjällä itsellään. Kuten tässä ketjussa on jo monesti sanottu, ei pankki mahda mitään sille, jos asiakas kaikesta opastuksesta ja varoituksista huolimatta itse menee väärälle sivulle linkistä tai huijarin opastamana, klikkailee mitä sattuu tai antaa toiselle pääsyn tietoihinsa ja sitten vielä hyväksyy erillisellä sovelluksella tai tunnusluvulla siirrot tililtään.

Ja kappas, kun tuli itsekin rikottua lainauksen koodia... Kuinka osuvaa!

Vierailija
260/302 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan nämä tapaukset ovat hyvin surullisia. Usein niissä käytetään hyväksi suojatonta vanhusta, joka on yksin. Näin nuorena ja terveenä on helppo haukkua Maijaa sinisilmäiseksi hölmöksi, mutta itsekin tulen olemaan tulevaisuuden teknologian kanssa hukassa 70-vuotiaana verrattuna nuoriin huijareihin. On hankalampaa olla varuillaan asiasta, jota ei ymmärrä. Taitava huijari iskee nimen omaan tähän epäluuloisuuteen.

Ainoa virhe, jonka Maija teki on, ettei hän sulkenut heti puhelinta. Luultavasti epäröi lopettaa puhelun, koska oikeastikin sattui tarvitsemaan apua.

Monellekin ihmiselle löytyy otollinen huijaus: kuka menee romanssihuijaukseen, kuka tullin nimissä kyseltyihin veroihin tai "sinulle on paketti" -huijaukseen, yleensä silloin kun ko. huijaus on uusi ja vielä julkisuudessa tuntematon. Joku puolestaan lankeaa uudestaan ja uudestaan tekemään ylitöitä ja ottamaan uusia projekteja, kun pomo vähän kehuu tai menee naimisiin lipeväkielen kanssa. Korona-aikana on myös kiertänyt erilaisia huijareita koti-ovilla.

Pohjimmiltaan huijauksen mahdollistaa häpeä omasta hölmöydestä. Huijattu ei halua myöntää tulleensa huijatuksi edes itselleen ajoissa, mikä mahdollistaa huijauksen viemisen loppuun.

Minäkin ihmettelen, että Maijan oli mahdollista siirtää koko omaisuutensa ilman, että pankki kyseli mitään. Mutta tonnin kun nostat lomamatkarahaa kerralla pankkitililtä niin johan soitellaan perään! Saisivat siirtää tuon käytännön koskemaan myös suuria ja poikkeavia rahansiirtoja.