Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

72-vuotias Maija menetti eläke­säästönsä Microsoft-huijarille - nyt Maija haluaa pankilta rahat takaisin

Vierailija
29.08.2021 |

Jos juon pullon viinaa ja ajan kännissä, niin se on Alkon syy. Näin pohtii Maija.

"Teknisesti olin hyväksynyt nämä siirrot verkkopankkitunnuksillani, ja silloin katsotaan, että se on minun itse aiheuttamani vahinko. Mutta sitä en käsitä, että jos käytetään huijausta näiden tietojen saamiseen, niin eikö pankilla ole mitään vastuuta asiassa, Maija kysyy"

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008222024.html

Kommentit (302)

Vierailija
301/302 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin suomalaisilla rosvoilla on tapana hyökätä nimen mukaan. Uhriksi valitaan joku Tyyne, Sylvi tai Lempi esimerkiksi. Eri ikäisten yleisempien nimien luettelo löytyy helposti netistä. 

Ja tänäänkin tuli 2 puhelua Irlannista. En jäänyt kuuntelemaan, mutta taitaa olla jo MS- kampanja nro 3 minun nimitiedoillani.

Vierailija
302/302 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkiasiointi pitäisi hoitaa yksilöidyn erillisen ohjelman kautta eikä netin kautta selainversiona.

Kyllä, esim. mobiilipankin kautta. Mikään ei kuitenkaan auta, jos henkilö itse haluaa antaa rahansa pois.

Näinpä. Ihmisiä ei täysin mahdoton suojella itseltään. Jos huijarien käyttämä tapa estetään, niin eivät huijaukset siihen lopu. He vain keksivät toisen tavan saada uhri luovuttamaan rahat heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla