En halua mitään ”koronapassia”, todellakaan!
Sillä on turha pelotella ottamaan rokote. Koronapassi on minulle yhdentekevä.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, elämä on valintoja. Ei ole pakko mennä paikkoihin, jossa sitä tarvitaan.
Itse en näe koronapassia sen ihmeellisempänä kuin matkustustakaan. Enhän voi matkustaakaan ilman rokotustodistusta tai testitulosta. Sekin valinta minun pitää tehdä, jos reissuun lähden.
Olen sukulaisilta kuullut, jotka asuvat ulkomailla, että koronapasseja ei paljon kysellä. Ovat matkustaneet paljon.
Katsos kun niitä kysellään sen mukaan, miten missäkin maassa on päätetty. Esim. mulla on ollut koronapassi nyt pari kuukautta ja sitä on kysytty täällä Saksassa kerran kampaajalla ja kerran ravintolassa. Eli ne tasan kaksi kertaa, joissa pitikin. Tietenkin jotkut on laiskoja kysymään, mutta ei niitä passeja myöskään tarvitse mitenkään yleisesti esitellä.
Ja kun ekat maakohtaiset koronapassit otettiin käyttöön kesän alussa, EU-passi heinäkuussa ja matkustusrajoituksia on ollut koko ajan, niin hitusen epäilen että ulkomaan sukulaiset on ehtineet erityisen paljon matkustella just passimaissa tänä aikana.
Uskoisin että jokainen joka testaa piikkiä tai tikuttelee nenäänsä, haluaa passin. Eihän passia saa eikä merkistää siihen jos ei jompaa kumpaa tointa harrasta. Ei mulla ainakaan ole
Koronapassista ei ole mitään vaivaa. Sen voi halutessaan tulostaa omakannasta, mutta ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos tällainen tulee. Siitä on hyviä kokemuksia ulkomailta.
Yhteiskunta on saatava pidettyä avoinna ja tapahtumien pitää pyöriä. Ylipäätään markkinoiden pitää pyöriä kotimaassa ja maailmalla.
Edelleen jokaisella on vaihtoehtoja, joista voi itse valita:
Jos on sairastanut koronan todistetusti, niin siitä on dataa olemassa. Taudin sairastanut saa osallistua kaikenlaisiin tilaisuuksiin ihan rauhassa todistuksen kanssa.
Jos on ottanut täyden rokotussarjan, niin todistuksella hänkin voi osallistua tapahtumiin.
Jos ei halua ottaa rokotetta, niin tuoreella negatiivisella koronatestituloksella voi osallistua tapahtumiin.
Yksilö saa siis edelleen itse päättää, mikä tapa on hänelle toimivin ja paras. Näin se pitää ollakin.
Ja täysin rokotetut juoksevat tartuttamassa muita....koronapassin rokotekohta on täysin, siis täysin turha.
Ehkä syy tällöin on näissä ei-rokotetta haluavissa. Aivan sama tilanne muidenkin rokotteiden kanssa (tuberkuloosi, polio jne). Tiettyihin maihin vaaditaan tiettyjä rokotteita tai ei pääse maahan - ns rokotepassi ei ole mitään uutta maailmassa, nyt vaan tuli lisäys joukkoon.
No minua ei yllätä tuo millään tavalla. Varaskaan ei halua, että varkauksista rangaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tanska luopui jo koronapassista. Niin valtavan hyvä oli bisneksille.
Ei luopunut, ei vaan ole käytössä nyt. Niin se joka paikassa menee, sitä vaaditaan paikkoihin vain kun tarvitsee.
Kotonakin saa edelleen pysyä, eli kukaan ei pakota koronapassin käyttöön vapaa-ajalla. Myös ammatinvalinta on jokaisen oma asia, jos töissä vaaditaan kohta koronapassia.
Nopeasti ovat suomalaiset luopumassa oikeuksistaan. Lammaskansa, todellakin- ja teuraaksi menossa enemmistövoittoisesti päät pystyssä. :/
Tässä maassa on tehty paljon työtä sen eteen, että meillä olisi kestävät perusoikeudet. Että kuka tahansa ei saisi vilkuilla toisten terveystietoja. Mutta yhtäkkiä onkin täysin ok, että kuka tahansa kumminkaima saa tietoonsa rokotuksesi (ja ehkä myös muut terveystietosi, jos tämä jatkuu), ja perusteet ovat luokkaa "pääset sillä ravintolaan".
Rokotetut levittävät koronaa; edes kahdesti rokotetulla ei ole oikeutta olla käyttämättä maskia tai olla olematta karanteenissa jos altistuu tai altistaa itse muita. Millä perusteella siis kuvitellaan, että tuollainen passi olisi jokin pelastava tekijä?
Vierailija kirjoitti:
Kotonakin saa edelleen pysyä, eli kukaan ei pakota koronapassin käyttöön vapaa-ajalla. Myös ammatinvalinta on jokaisen oma asia, jos töissä vaaditaan kohta koronapassia.
Mikä on sinusta ammatti, jota valitessa olisi voinut ennustaa koronapassin tulon? Tiesitkö, että sitä on harkittu jopa rakennustyömaalle että tehdastöihinkin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä sinulle olisi?
Hae video ja katso haittapuolia, järkyttäviä. Löytyy monelta alustalta, suomennettuna ainakin täältä
https://rapsodia.fi/rokotepassi-on-sosiaalinen-luottoluokitusjarjestelm…
Jos annetaan vapauksia pois yksi kerrallaan, lopulta on myöhäistä peruuttaa.
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae video ja katso haittapuolia, järkyttäviä. Löytyy monelta alustalta, suomennettuna ainakin täältä
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.
Minä olen kaikkea big brother-meininkiä vastaan. Siksi käytän käteistäkin, koska en halua, että kukaan voi seurata rahankäyttöni.
Mutta passi on minusta ok. Koska voin valita: rokotus tai testi.
Jos en voisi valita, niin sitten se olisi kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.Minä olen kaikkea big brother-meininkiä vastaan. Siksi käytän käteistäkin, koska en halua, että kukaan voi seurata rahankäyttöni.
Jos en voisi valita, niin sitten se olisi kynnyskysymys.
Sitten olet hölmö. Se passi avaa pandoranlippaan ja kuka tietää mitä muita tietoja siihen liitetään jatkossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.Minä olen kaikkea big brother-meininkiä vastaan. Siksi käytän käteistäkin, koska en halua, että kukaan voi seurata rahankäyttöni.
Jos en voisi valita, niin sitten se olisi kynnyskysymys.Sitten olet hölmö. Se passi avaa pandoranlippaan ja kuka tietää mitä muita tietoja siihen liitetään jatkossa?
Elämme demokratiassa. Tuollaista ei ole mahdollista tapahtua tässä ajassa. Eikä demokratiasta mennä mihinkään meidän elinaikanamme.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt, että sillä ei ole minulle minkäänlaista arvoa.
Paitsi että koronapassi pakottaa ihmiset eriarvoiseen asemaan kuten tapahtui natsisaksassa jos ei ole hiha merkkiä niin ei voi ostaa eikä myydä mitään eikä sekään merkki lopulta riittänyt vaan alkoi todellinen kansanmurha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu sairastuu ja levittää koronaa. Passilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa, vaan siihen voidaan liittää monia ominaisuuksia, ja uutisissa paljastui, että muun muassa kulunseuranta haluttaisiin liittää siihen.
Koko ajan tiedetään, missä olet, kenen kanssa olet, mielipiteet, harrastukset, vierailukohteet jne. voidaan pisteyttää, luokitella kansalaisia ja vain vähän lakeja muuttelemalla voidaan syrjiä ihmisiä ja vaikea ennustaa, miten milloinkin aiotaan lakia muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.Rokotettu sairastuu ja levittää koronaa. Passilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa, vaan siihen voidaan liittää monia ominaisuuksia, ja uutisissa paljastui, että muun muassa kulunseuranta haluttaisiin liittää siihen.
Koko ajan tiedetään, missä olet, kenen kanssa olet, mielipiteet, harrastukset, vierailukohteet jne. voidaan pisteyttää, luokitella kansalaisia ja vain vähän lakeja muuttelemalla voidaan syrjiä ihmisiä ja vaikea ennustaa, miten milloinkin aiotaan lakia muuttaa.
Eikö kännyköiden kulunseuranta riitä? Vai eikö niihin päästä tarpeeksi hyvin muka kiinni ilman koronapassia? Kiinassa ainakin päästään.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008225253.html
”Sairastettu korona suojaa uudelta tartunnalta jopa 13 kertaa rokotetta tehokkaammin”
Mitäpä kun sai useita vuosia ja jopa elinikäisen immuniteetin sairastamalla sen ekan version koronasta, ei mitään järkeä piikittää itseään sen jälkeen! Jos elimistössä on vasta-aineet, sen pitäisi riittää eikä saa pakottaa piikkeihin tai pcr testeihin. Vasta-ainetestin voi ottaa vaikka joka toinen vuosi todistaakseen, että immuniteetti on yhä, mutta tiheämpää testaamista ei tarvita.
Tämä muuten kannattaa katsoa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua mennä askel askeleelta kohti Kiinan systeemiä, vastustaa passia loppuun asti.Rokotettu sairastuu ja levittää koronaa. Passilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa, vaan siihen voidaan liittää monia ominaisuuksia, ja uutisissa paljastui, että muun muassa kulunseuranta haluttaisiin liittää siihen.
Eikö kännyköiden kulunseuranta riitä? Vai eikö niihin päästä tarpeeksi hyvin muka kiinni ilman koronapassia? Kiinassa ainakin päästään.
Puhelinta ei ole pakko pitää mukana nyt. Mutta jos ihmisille pantaisiin kulkulupa=koronapassi, olisi sitä pakko pitää mukana ja seuranta jatkuvaa.
Negatiivinen testitulos ei takaa mitään. Olen täällä kertonut aiemminkin:
Tyttäreni altistui maanantaina. Sairastui keskiviikkona ja meni testiin: nega. Myöhemmin positiivinen.
Kaverini mies ja poika olivat todistetusti taudissa. Sitten kaverini sain 40 asteen kuumeen ja meni testiin. Nega. Vasta kolmas testi, viikon päästä, oli positiivinen.
Testit eivät kerro totuutta. Rokotettu voi tartuttaa.
Uskokaa jo. Rokottamattomat eivät pysy turvassa millään muulla kuin kotona olemalla.