Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua mitään ”koronapassia”, todellakaan!

Vierailija
29.08.2021 |

Sillä on turha pelotella ottamaan rokote. Koronapassi on minulle yhdentekevä.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että sille voi vaan sanoa ”ei kiitos”? Ihan ku se olis teidän haluamisesta kiinni?

Vierailija
22/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti työt ei mene alta tästä johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että menee.

T. Hoitaja

Vierailija
24/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä hyötyä koko koronapassista on. 2 kertaan rokotetut kun voivat tartuttaa edelleen ja saada tartunnan. Minusta tuo vain kannustaa vastuuttomaan käyttäytymiseen. Ehdoton EI Koronapassille!

Vierailija
25/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin introvertti että ”tapahtumat” eivät kiinnosta.

Vierailija
26/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä ole pakko käyttää. 

Ja käyttämättömänä sen hyöty on, niin mikä?

Entä mikä haitta? 

Rokotehaitat on vielä laajalti realisoitumatta, mutta kyllä ne vielä realisoituvat parin vuoden sisällä, älä yhtään epäröi.

Ja liitty passiin miten?

Vierailija
27/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että menee.

T. Hoitaja

Sama.

Varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
28/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä haitta? 

Rokotehaitat on vielä laajalti realisoitumatta, mutta kyllä ne vielä realisoituvat parin vuoden sisällä, älä yhtään epäröi.

Ja liitty passiin miten?

Passin saa kun ottaa rokotuksen, siten kai.

Vierailija
29/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos tällainen tulee. Siitä on hyviä kokemuksia ulkomailta. 

Yhteiskunta on saatava pidettyä avoinna ja tapahtumien pitää pyöriä. Ylipäätään markkinoiden pitää pyöriä kotimaassa ja maailmalla.

Edelleen jokaisella on vaihtoehtoja, joista voi itse valita:

Jos on sairastanut koronan todistetusti, niin siitä on dataa olemassa. Taudin sairastanut saa osallistua kaikenlaisiin tilaisuuksiin ihan rauhassa todistuksen kanssa.

Jos on ottanut täyden rokotussarjan, niin todistuksella hänkin voi osallistua tapahtumiin.

Jos ei halua ottaa rokotetta, niin tuoreella negatiivisella koronatestituloksella voi osallistua tapahtumiin.

Yksilö saa siis edelleen itse päättää, mikä tapa on hänelle toimivin ja paras. Näin se pitää ollakin. 

Juuri näin, paitsi tuo sairastettu tauti oitäisi niputtaa rokottamattomiin, ei rokotettuihin.

Vierailija
30/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas testiin. Töissä pitää olla koronatodistus. Rokotukset eivät riitä, enintään 72 h vanha testitulos tarvitaan että pääsee työmaalle.

Hah.

Tänään kympiltä aika testiin. Tulos ehtii varmasti huomiseksi kun käy ennen puolta päivää.. Tulee kilsat ja sunnuntaipalkka, että minulle kyllä sopii oikein hyvin.

Vierailija
31/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mitään passeja kaipaa. Kakkosrokotteen saan parin viikon päästä.

Vierailija
32/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mitä hyötyä koko koronapassista on. 2 kertaan rokotetut kun voivat tartuttaa edelleen ja saada tartunnan. Minusta tuo vain kannustaa vastuuttomaan käyttäytymiseen. Ehdoton EI Koronapassille!

En minkään ihan tajua passin ideaa: rokotetut voivat levittää tautia ja negatiivinen testitulos ei ole satavarma.

Meihän siitä ole mitään haittaa, että kahteen kertaan rokotetut saavat taudin, koska se on lievä. Eli kahteen kertaan rokoteut saisivat hillua miten haluaa. Siis yhdessä taudin sairastaneiden kanssa.

Rokottamattomia ei voi oikein pitää turvassa.

Vierailija
33/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano mikä on vaihtoehto? Aivan, ei ole kuin huonompia vaihtoehtoja. Passi toimii maailmalla ja vieläpä hyvin. Toki Suomi on nyt tekemässä virheitä passin suhteen, mutta jospa vielä muuttuisi.

Passi toimii hyvin kun A) Se on voimassa vain neg.testillä, B) Testivälit on erilaisia. Rokotettu 1-2krt/kk, rokottamattomat 1-2vkon välein ja C) Sairastettu tauti on yhtä kuin rokottamaton.

Vierailija
34/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mikä haitta? 

Et taida ymmärtää, että suomalaisista yli 12-vuotiaista yhtään rokotusta ei ole saanut noin 15%. Sinä kuulut tähän ryhmään; ryhmään joka uskoo rokotteiden takaa löytyvän huuhaa-salaliittoteoriat ja muut trumppilaiset hölynpölyt.

Vierailija
35/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ok. ettei halua koronapassia, mutta se olisi hyvä esim. tapahtuma-aloilla, ravintoloissa jne. jolloin ne voisi toimia normaalisti ja ympäristö olisi turvallinen asiakkaille.

Se mikään sen turvallisempi ole. Ihan yhtä turvallinen kuin aina ennekin, ja korona leviää ihan samaan tahtiin. Haluatte vain saada bisnekset rullaamaan ja tuo passi on joku keinotekoinen väline saada porukkaa tulemaan paikalle.

Vierailija
36/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ok. ettei halua koronapassia, mutta se olisi hyvä esim. tapahtuma-aloilla, ravintoloissa jne. jolloin ne voisi toimia normaalisti ja ympäristö olisi turvallinen asiakkaille.

Ei rokotukset ja koronapassi takaa turvallisuutta. Pitää olla tuore negatiivinen testitulos kaikilta.

Vierailija
37/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska luopui jo koronapassista. Niin valtavan hyvä oli bisneksille.

Vierailija
38/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on valmiita mihin vain. Jos THL ja hallitus keksisi, että vain takaperin yhdellä jalalla hyppien pääsee ravintolaan tai vain dildo suussa pääsee festareille, niin tietty osa ei ollenkaan epäröisi. Varsinkin jos kuulisi, että oikein asiantuntijat tätä suosittelevat ja näin tehdään myös Ranskassa. Nämä myös turvaa ihan yhtä paljon kuin joku passi.

Ja minulla on rokotteet. Ehdoton ei ntsipassille.

Vierailija
39/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos tällainen tulee. Siitä on hyviä kokemuksia ulkomailta. 

Yhteiskunta on saatava pidettyä avoinna ja tapahtumien pitää pyöriä. Ylipäätään markkinoiden pitää pyöriä kotimaassa ja maailmalla.

Edelleen jokaisella on vaihtoehtoja, joista voi itse valita:

Jos on sairastanut koronan todistetusti, niin siitä on dataa olemassa. Taudin sairastanut saa osallistua kaikenlaisiin tilaisuuksiin ihan rauhassa todistuksen kanssa.

Jos on ottanut täyden rokotussarjan, niin todistuksella hänkin voi osallistua tapahtumiin.

Jos ei halua ottaa rokotetta, niin tuoreella negatiivisella koronatestituloksella voi osallistua tapahtumiin.

Yksilö saa siis edelleen itse päättää, mikä tapa on hänelle toimivin ja paras. Näin se pitää ollakin. 

Ja täysin rokotetut juoksevat tartuttamassa muita....koronapassin rokotekohta on täysin, siis täysin turha.

Vierailija
40/109 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi tätä asiaa ei ap päätä, vaikka miten kiukuttaisi.

Rokottamaton vähemmistö ei voi määrätä yhtään mistään.

Oikeasti kun alkaa tulla tällaisia uhkailupuheita, niin alan pikkuhiljaa toivomaan rokotteista seurauksia. En voinut ottaa rokotetta sairauksieni vuoksi.