Mitä teet silloin, kun et saa unta?
Olin tänään järkyttävän väsynyt töiden jälkeen. Viime yö tuli nukuttua huonosti. Tietenkin nukahdin sohvalle 1,5 tunniksi ja nyt ei väsytä ei sitten yhtään. Mitä te yleensä teette silloin, kun ette saa unta? Makoiletteko sängyssä, luette, teette jotain muuta?
Kommentit (46)
Katselen sängyssä tv:tä kunnes nukahdan, telkkari sammuu itsestään sitten.
Alan lukemaan tenttikirjaa. Nukahdan 15 minuutin sisällä 100% varmuudella. Tämä toimii myös esim. kirjastossa.
-Kuuntelen hiljaa kuulokkeilla musiikkia, jotain sellaista biisiä, missä ei lauleta. Koska se rauhoittaa minua, ja saa minut nukahtamaan.
-Tai alan lukemaan jtn kirjaa himmeässä valossa, koska siitä nukahtaa helposti! :)
Hipelöin kassejani....eipä auta mutta ainakin vaihtuu vitutus panetukseen..
Katson TV:tä.
Haen ruokaa.
Luen kirjaa.
Selailen tätä palstaa.
// Siinä jotain \\
Otan Ketipinorin. Varma tipahtaminen tunnin sisään. Tosin unet voi olla melko ahdistavia..
Laitan Säkkijärven polkan soimaan ja kaikki valot päälle, rymistelen pitkin huoneita ja hoilaan ihan hulluna. Joskus keitän kahvit ja joskus leivon pullaakin. Olen myös soitellut kavereilleni, mutta monikaan ei nykyään vastaa ennen aamua. Lähettelen sitten tekstareita, joissa kysyn, oletko jo lukenut uutisen Stubbista/Obamasta ja eikö olekin kamalaa. Paneudun palstalaisten huoliin ja käyn pitkiä keskusteluja muiden yöeläjien kanssa. Pesen vessanpöntön tai teen jotain muuta tylsää (esim. luen vanhoja tiliotteita). Kirjoitan viranomaisille sähköpostia ja kysyn jotain "tärkeää".
Yritän nukahtaa ja jos ei onnistu millään niin nousen vähäksi aikaa ylös ja menen uudestaan sänkyyn. Sänkyyn ei kannata jäädä pyörimään.
Makoilen sängyssä ja pyörittelen ajatuksia.
Kuvittelen, että minulla on kissa, joka hengittää rauhallisesti vieressäni. Sen turkki on ihanan pehmeä ja lämpöinen. Silitän sitä välillä kevyesti ajatuksissani. Muutun vähitellen itse kissaksi, joka osaa rentoutua ja nukkua makeasti murehtimatta huomisesta.
Pistän pään tyynylle. Nukahdan aina n. 3 minuutissa kun menen makuuasentoon.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 00:35"]
Pistän pään tyynylle. Nukahdan aina n. 3 minuutissa kun menen makuuasentoon.
[/quote]
Kunpa saisikin tuollaisen unen lahjan...
Alan päässäni laskea kertotauluja järjestyksessä näin:
1×1=1, 1×2=2, 1×3=3......4×4=16, 4×5=20, 4×6=24....jne.
Ikinä en ole vielä päässyt kympin keetotauluun saakka joten mulla ainaki toimii :D
Otan melatoniinia, luen, katson jotain tv-sarjaa ohjelmakirjastosta tai dvd:ltä. Brittiläiset murhamysteerit on tähän parhaita. En jää sänkyyn pyörimään, koska se ei auta.