Mitä teet silloin, kun et saa unta?
Olin tänään järkyttävän väsynyt töiden jälkeen. Viime yö tuli nukuttua huonosti. Tietenkin nukahdin sohvalle 1,5 tunniksi ja nyt ei väsytä ei sitten yhtään. Mitä te yleensä teette silloin, kun ette saa unta? Makoiletteko sängyssä, luette, teette jotain muuta?
Kommentit (46)
Periaatteessa pitäisi vain maata pimeässä sängyn alla mutta eihän siitä mitään tule :/
Masturboinnin olen todennut parhaaksi kikaksi jos ei meinaa uni tulla
Otan melatoniinia. Lueskelen mahdollisimman himmeässä valossa.
Nousen ylös ja selailen tylsiä kirjoja.
Istun pimeässä, tuuletan kunnolla, hieron niskaa, hartioita ja käsien akupisteitä.
Makaan sängyssä ja alan päässäni miettimään asioita, joista saan kehitettyä sitten hirveän ongelman ja ahdistun. Yksin valvominen ei tee selkeästi hyvää :D
Katson ASMR-videoita. Vaikka kaikista videoista ei tulekaan niitä väristyksiä, niin yksitoikkoisen rauhallinen video ainakin hiljentää sen jokaöisen ajatusmyrskyn.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 00:46"]
Periaatteessa pitäisi vain maata pimeässä sängyn alla mutta eihän siitä mitään tule :/
[/quote]
Pitäisikin kokeilla sängyn alla makoilua. Melkein kaikkea muuta olenkin kokeillut unettomuuteen.
Minä menen nukkumaan vasta väsyneenä. Onneksi ei ole työelämässä juuri nyt.
Valvon. Selaan nettiä tai pelaan puhelimella. Lukeminen esim vaan piristää, pelaaminen saa usein silmät ristiin pian.. En taatusti osaa edes mennä sänkyyn jos ei väsytä.
1. Otan nukahtamislääkkeen
2. Painelen pehkuihin ja yritän olla selaamatta AV:ta
3. Nukahdan noin 20 minuutin kuluttua
Kokeilen nukahtamiskikkaa. Tyhjennän pääni kaikista ajatuksista. Rentoudun täysin ja kuvittelen olevani pimeässä määrittelemättömässä isossa tilassa. Suljen silmäni ja odotan, että näen sieluni silmillä esim jonkun henkilön kävelevän mielessäni. Katson, minne se menee. Lähden seuraamaan sitä. Sitten saatan nähdä (kuvitella) vaikka lentokoneen, jonka siivillä lähden seuraamaan, minne se menee. Kuulostelen korvillani, mitä aaniä kuulen, ja mielikuvitus varmasti siinä vaiheessa heittää peliin jotain kuvitteluäänitä, joihin uppoudun syvemmälle. Menen mukaan tarinaan, jota alitajuntani luo ja annan sen soljua eteenpäin. Nautin rennosta fiiliksestäja kuvittelen vaikkapa lentäväni tai hyppiväni pitkiä höyhenenkevyitä loikkia. Kohta alkaa väsyttää ja mielikuvitus ja alintajunta alkaa viedä minua yhä syvemmälle uneen. Siinä vaiheessa on on mukavan rento olo.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 01:58"]
Kokeilen nukahtamiskikkaa. Tyhjennän pääni kaikista ajatuksista. Rentoudun täysin ja kuvittelen olevani pimeässä määrittelemättömässä isossa tilassa. Suljen silmäni ja odotan, että näen sieluni silmillä esim jonkun henkilön kävelevän mielessäni. Katson, minne se menee. Lähden seuraamaan sitä. Sitten saatan nähdä (kuvitella) vaikka lentokoneen, jonka siivillä lähden seuraamaan, minne se menee. Kuulostelen korvillani, mitä aaniä kuulen, ja mielikuvitus varmasti siinä vaiheessa heittää peliin jotain kuvitteluäänitä, joihin uppoudun syvemmälle. Menen mukaan tarinaan, jota alitajuntani luo ja annan sen soljua eteenpäin. Nautin rennosta fiiliksestäja kuvittelen vaikkapa lentäväni tai hyppiväni pitkiä höyhenenkevyitä loikkia. Kohta alkaa väsyttää ja mielikuvitus ja alintajunta alkaa viedä minua yhä syvemmälle uneen. Siinä vaiheessa on on mukavan rento olo.
[/quote]
Tai sitten voisit vaan runkata.
[/quote]
It's not my cup of tea.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 01:58"]
[/quote]
Tai sitten voisit vaan runkata.
[/quote]
Miksi sää runkkari kuvittelet että orgasmi väsyttäisi kaikkia? Mä olen yli 40v ja olen saanut tuhansia orkkuja elämäni aikana, eikä kertaakaan ole ruvennut väsyttämään.
Käytänkin sitä nimenomaan _piristys_keinona.
Keinoja on monia. Jos aamulla ei ole aikainen herätys, niin voi lueskella keskustelupalstoja kuten tätä. Toinen hyvin unettava vaihtoehto on katsella sängyssä tabletilla ns. tubettajien tyhjänpäiväisiä videoita youtubesta. Kolmas kikka on kuunnella sängyssä Yle Puhetta niin pienellä volyymilla kuin mahdollista.
Kuvittelen olevani jossain haastattelussa, eli mielessäni kysyn itseltäni kysymyksiä ja vastaan niihin. Tyyliin "kerro työpaikkasi ilmapiiristä tai mistä ruuista pidät eniten"...
Toinen kikka on sellainen, että luettelen mielessäni esim. sisarussarjoja tai muistelen, millainen matto ja valaisin meillä missäkin huoneessa on.
Selaan tätä palstaa.