Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset voivat olla normaalipainoisia?

Vierailija
28.09.2014 |

Miten ihmiset voivat olla normaalipainoisia? Minäkin olin ennen normaalipainoinen, mutta kun lopetin fyysisesti raskaan työn teon puolitoista vuotta sitten, aloin lihoa huimaa vauhtia ja nyt on +20kg mittarissa. Miten ollaan normaalipainoinen? Kaipaisin vastauksia erityisesti laihtuneilta ja tulokset onnistuneesti säilyttäneiltä...

Kävin lääkärissäkin tarkastuttamassa etten ole sairas. Olen vain yksinkertaisesti unohtanut normaalin syömisen taidon, luulen.

Läskit on ällöjä -kommentteja tulee kuitenkin, hohhoijaa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on painoindeksi 26-27 ja ikää 40 ja en saa millään tiputettua tuota ylimääräistä pois. Vaikka kuinka syön terveellisesti, paino ei laske. Olen päässyt siihen, että paino ei tuosta enää nouse, mutta laskemaan en sitä saa millään. Laihtuminen vaatisi ilmeisesti herkkujen ihan totaalista kieltoa ja liikunnan rajua lisäämistä. Tervellisellä, normaalilla ruokavaliolla paino ei tuosta tipu ja nälässä en pysty olemaan.

Vierailija
2/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo paljon hyviä ohjeita. Itselläni hoikkuus perustuu jatkuvaan seurantaan. Jos vaatekoko uhkaa muuttua, vähennän syömistä heti. On niin paljon helpompi tiputtaa kolme kiloa kuin kolmekymmentä. syön ihan kaikkea, mutta kohtuudella.

Päivän piristys on Roman Schatzin kolumni tänään Iltasanomissa: olet sitä mitä et syö. Lukekaapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:25"]

Ap, mainitsit tuosta ähkyn tunteesta. Mulle se on tosi vastenmielinen ja tukala. En siis koskaan syö itseäni ähkyyn, vaan niin että vatsa on täynnä. Ja olen normaalipainoinen/hoikka.

Oletko kokeillut hitaampaa syömistä? Kylläisyyden tunnehan tulee vähän viiveellä. Syö hitaasti ja nauti siitä ruoasta kaikessa rauhassa, pureskele kunnolla, älä ahmi. :) Monet jotka väittävät rakastavansa hyvää ruokaa ja olevansa siksi ylipainoisia, syövät todellisuudessa sellaista vauhtia, etteivät ehdi oikeastaan maistaa sitä ruokaa kunnolla. Tai jopa pitävät "hyvänä ruokana" jotain pikaruoka/einesmättöä. 

[/quote]

Hyvä vinkki! Meillä on sikäli typerä tilanne, että meille ei mahdu ruokapöytää. Kyllä, syömme sohvalla!! Siinä tulee sitten tietenkin katseltua jotain tv-sarjaa samalla, eli varmaankin myös syötyä enemmän kuin tarvisi. Uutta kämppää odotellessa... Minulle hyvä ruoka voi olla mättöä (pitsaa tms) mutta ei eineksiä (paitsi maksalaatikko). Hyvää ruokaa voi olla maukas salaatti (ja en sitten tarkoita että 2dl kastiketta = maukas), tai ainakin näennäisesti ihan terveellistä ja normaalia ruokaa, esimerkiksi eilen se oli kotona tehdyt lihapullat ja muussi ruskealla kastikkeella, 100g herneitä ja porkkanaraastetta päälle. Tykkään laittaa ruokaa itse.

Näiden kommenttien perusteella ensimmäisenä käyttöön lähtevät vinkit siitä, että puoli kiloa kasviksia tulee joka ikinen päivä, ja tämä hitaasti syöminen! Heti tänään! (onhan sopivasti maanantaikin, hehhehheh)

-ap

Vierailija
4/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:33"]

Mulla on painoindeksi 26-27 ja ikää 40 ja en saa millään tiputettua tuota ylimääräistä pois. Vaikka kuinka syön terveellisesti, paino ei laske. Olen päässyt siihen, että paino ei tuosta enää nouse, mutta laskemaan en sitä saa millään. Laihtuminen vaatisi ilmeisesti herkkujen ihan totaalista kieltoa ja liikunnan rajua lisäämistä. Tervellisellä, normaalilla ruokavaliolla paino ei tuosta tipu ja nälässä en pysty olemaan.

[/quote]

Ehkä se sun syömäsi ruoka ei sitten olekaan niin terveellistä?

Vierailija
5/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:19"]

Kiitos taas kaikille hyvistä kommenteista! Huomaa kyllä, että ihmiset ja ihmisten kropat toimivat todella eri tavoin. Mä en voi kuvitellakaan että jättäisin aamiaisen välistä, muuten herään vasta lounasaikaan! Aamiainen mulla on vissiinkin ihan ok, ruis- tai täysjyväleipää margariinilla, juustolla ja kasviksilla (joskus vähän pullamössömpääkin kyllä mutta pääasiassa järkevämmin), kahvi rasvattomalla maidolla ja jos jaksan niin syön hedelmän. Aamulla mulla kyllä maha osaa vielä sanoa stop, kun ruokaa on ollut tarpeeksi mutta siihen se sitten jääkin. Lounaan syön 12-13 tienoilla ja seuraavan kerran päivällistä 19-20. Välissä ei kerkeä tulla nälkä. Iltapalaa en hirveästi harrasta, mutta napostelua kyllä. Omaan korvaani tää kuulostaa ihan järkevältä napostelua lukuunottamatta, ja annoskokojen täytyy olla ihan päin peetä. Viikonloppuherkuttelu on sitten vielä asia erikseen…
Miten olette saaneet pienennettyä annoskokoja? Joku täällä mainitsi sen että on ollut koukussa siihen ähkyn tunteeseen, se on mullekin tuttu juttu! Miten diilaan sen kanssa? Tulee paha mieli, jos ei saa kylläisyyden tunnetta. (Hahhah, kuulostaapa lapselliselta)

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 08:41"]
Mä en taas ymmärrä miten voisin lihota (paitsi sairaus tai kortisonikuuri) !?
Mulla hälytyskellot soi heti kun vaatteet kirraa vyötäröltä, käyn myös usein vaa'alla joten sekin kertoo paljon. Silti en tingi hyvästä ruuasta koskaan, rakastan makeaa mutta syön pieniä annoksia kerrallaan enkä joka päivä. Einekset ja mättöruuat ei kiinnosta kuin ehkä kerran kuukaudessa (mäkkärin lasten juustoateria tai kaupan pizza. Mulle ei todellakaan ruoka ole polttoainetta vaan todella suuri nautinto - parhaimmillaan lähes orgastinen kokemus:D Silti en ymmärrä miksi mun pitäisi lihota??
Lauantaina söin mm horiatikisalaattia, dolmadesia ja tsazikia sekä halloumia alkuruuaksi, stifadoa ja juvetsimakaronia pääruuaksi ja browniejuustokakkuja jälkkäriksi. Lisäksi lasi viiniä ja skumppaa. Tuossa lihottavaa oli vain kakut ja alkoholi, muuten ihan erinomaista ravintoa mikä ei itsessään lihota. Eilen 3 ruokalajia muita herkkuja anoppilassa. Viikolla sitten 2 lämmintä ateriaa (tai ruokaisa salaatti + lämmin) päivässä.
Eikä tämä liity ikäänkään, olen 50+. Ateriakoko mulla on pieni mutta en kieltäydy koskaan mistään. Ongelma tulee varmasti siitä kun on kerran lihottanut itsensä paluu normaaliin on todella vaikea!
Bmi 23,4
[/quote]

Ah, sinä onnekas! Kuulostaa todella ihanteelliselta toi sun tilanne ja syömistottumukset. Tästä haaveilen! Haluaisitko vielä kertoa, mitä teet kun huomaat, että vaatteet ovat alkaneet kiristää?

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 08:56"]
Normaalipainoinen voi olla helposti kun säilyttää samat elintavat läpi elämän.
Pienikin muutos, niin elimistö menee sekaisin. Laihduttaminen laukaisee elimistössä aineenvaihunnallisen ja hormonaalisen pommin, parempi olisi ensin opetella painonhallinta.
Sinulla on jo kysymyksessäsi vastaus siihen miten saat ne kilot karistettua: mene fyysisesti raskaaseen työhön tai urheile vapaa-aikana vastaava määrä.
[/quote]

Harrastan liikuntaa tällä hetkellä n. 2,5h / viikko, mikä on 2,5h enemmän kuin ennen tuota edellistä työtäni, ja silloin olin normaalipainoinen… Mutta kyllä varmastikin olisi varaa lisätä liikuntaa. Vielä ei ole tullut muutoksia vaakalukemiin tällä liikunnalla.

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 09:42"]
Mä en tajua sitä, että miten voi ihan huomaamatta lihota 10kg tai enemmän? Kyllähän jo vaatteet alkavat kiristää, eikä mahdu kunnolla päälle ja kai sen nyt peilistä huomaa, että vartalo pullistelee enemmän. Kyllä itsellänikin paino vaihtelee ja helposti se melkein viisikin kiloa voi tulla melko nopeasti ja huomaamatta, mutta vimeistään siinä kohtaa kyllä havahdun, että nyt äkkiä tehokuntokuuri tähän kohtaan ja tarkastamaan ruokavaliota.
Esim. imetyksen loputtua on käynyt niin, että ihan samalla syömisellä ja samalla liikkumismäärällä paino nousi nopeasti 5kg, kun en tajunnut, että kroppa ei enää kuluta niin paljon. Sitten pidin muutaman kuukauden karppauskuurin ja kävin zumbaamassa ym. liikuin enemmän ja pääsin ylimääräisistä eroon. 5kg on vielä tosi helppo pudottaa, 20kg on varmaan aikalailla eri juttu.
Mikään innokas kuntoilija en todellakaan ole ja on tosi vaikeaa motivoida itseään liikkumaan, vaikka pitäisi jo ihan siksi, että vaikka ei ole ylipainoa (no ehkä 2-3kg voisi olla vähemmän) niin kunto on surkea ja selkäkivut vaivaavat. Mutta tokihan geenit ja aineenvaihdunta vaikuttaa. Kesällä laihdun melkein itsestään, koska tulee liikuttuakin lasten kanssa niin paljon enemmän. Syksyllä paino taas aina vähän nousee.
[/quote]

Eihän sitä kukaan oikeasti huomaamattaan lihokaan näin paljon, vaan kyse on siitä että kieltäytyy uskomasta asiaa niin kuin minä. :) Mies kuitenkin kehuu edelleen kauniiksi ja seksikkääksi, joten kun tarpeeksi välttelee peiliin katsomista, voi asian kätevästi sivuuttaa mielestään. Olen joutunut ostamaan kaikki uudet vaatteet rintsikoista alkaen, puolihuomaamatta koko ajan isompia kokoja.

-ap

[/quote]

Minä olen tuo 2. lainattu - jos sellaista sattuisi että vaatteet yhtäkkiä kiristäisi pitäisin 1-2 niitä kauhisteltuja 500 kalorin päiviä (todellisuudessa mulla 600-800). Esim jos on ollut todella mässyjuhlat viikonloppuna (paino voi nousta kilon, ylikin) pidän maanantaina palautuspäivän. Tiistaina paino onkin taas normaali. Noina palautuspäivinä ei ole ollenkaan nälkä, jotenkin mun aivot menee säästöliekille eikä edes kaipaa ruokaa.

Noina päivinä teen aamulla rasvattomaan gefiluspiimään marjasmoothien, päivällä syön 1/2 rahkan ja 1/2 banaanin sokerittoman marjakeiton kanssa, klo 17 pieni annos normaalia ruokaa ja illalla toinen puolikas rahkasta ja banaanista marjakeiton kanssa.

3-4 viikon lomalla paino  nousee max 2kg - ulkomailla syömme aina ulkona ja jäätelöä + viiniä kuluu. Samalla tavalla palaudun normaalipainoon 1-2 viikossa. Mutta mun annoskoot on siis pieniä kuten kirjoitinkin.

Vierailija
6/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi huomaamatta...

Minä tajusin lihonneeni 8 kiloa, kun talven lomamatkalle yritin keväällä ostettua mekkoa päälle. Tai siis siellä reissussa en päässyt vaa'alle... Mutta tarina siis meni niin, että töissä tilanne oli tiukka, ei siinä ehtinyt ajatella syömistä tai kiloja tai mitään - luultavasti myös stressi nosti elimistön puolustustilaan.

Sitten vaan yks kaks totesi, että lokakuussa vaaka oli vielä näyttänyt lähes kymmenen kiloa vähemmän. Kahdessa kuukaudessa oli paino vaan humpsahtanut. Oho.

Vierailija
7/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 00:25"]Kiitos asiallisista vastauksista! Kunpa olisinkin tuollainen ruoka on vain polttoainetta -tyyppi, mutta ei, rakastan ruokaa liiankin kanssa... Kun syön vain silloin kun vatsa kurnii ja vain sen verran, että kurniminen loppuu, tulen sitten syöneeksi niin vähän että seuraavana päivänä on jysäri ja kaikki ärsyttää. Ei oikein hyvä ratkaisu sekään sitten että mies kärsii tiuskimisesta jne. 

Kokeilen ehdottomasti kyllä teidän vinkkejänne. Lisää saa laittaa! Mistä tiedän esimerkiksi, että mikä on normaali annoskoko, kun vatsa ei sitä kerro? (Eikä järki)

Geenejä en viitsi kyllä syyttää kuin ehkä laiskanpulskeasta luonteestani, kun kuitenkin yli 20 vuotta olin normaalipainoinen. :D

-ap
[/quote]

Minä sain painoa pois reilun 10 kg hankkimalla Amazonista Clean&Lean -kirjan blogien innoittamana ja alkamalla syömään "puhtaammin". Olin vuosia syönyt muka kevyesti (light-tuotteita; mehuja, jogurtteja, pussikeittoja jne), mutta olin ylipainoinen ja maha voi jatkuvasti huonosti. Aloin lukemaan tuota kirjaa ja havahduin siihen tosiasiaan että ruokavalioni oli oikeasti aivan retuperällä ja se vaikutti sekä mahaan että yleiseen jaksamiseen (olin lähes aina väsynyt vaikka nukuin 8 h yössä).

Kirjan idea on kertoa miten syödä mahdollisimman puhtaasti. Light-tuotteet, alkoholi, prosessoitu ruoka jne pois ja tilalle oikeaa rasvallista jogurttia, pähkinöitä, lohta, avokadoa, kasviksia.. Entinen karkki- ja roskaruoka-addikti vakuuttaa, että periaate oikeasti toimii ja eron huomaa painon lisäksi myös mielialassa ja ihossa :) Karkkia tai mäkkäriruokaa ei tee edes mieli, en halua kroppaan enää samaa fiilistä kuin minulla oli ennen koko ajan.

En usko, että koskaan enää palaan entiseen. Dieetti tämä ei ole vaan oikeastaan jo uusi elämäntapa. Paljon paljon terveellisempi sellainen. Suosittelen siis lämpimästi lukemaan kirjan. Ehkä sinäkin alat näkemään ruoan ihan eri valossa?

Vierailija
8/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää pian se 40 ja minäkin olen huomannut, että paino ei vaan enää putoa normaalisyömisellä, vaikka se olisi kuinka terveellistä. Aiemmin pari kiloa tipahti sillä, että viikon pari söi vaan vähän kevyemmin...no, ei todellakaan enää! Syön arkisin mielestäni terveellisesti, kasviksia menee lähemmäs kilo, lisäksi jotain proteiininlähteitä ja oliiviöljyä, pähkinöitä. Paino ei nouse näin, mutta jos hetkeksi erehdyn esim. lomalla syömään enemmän niin vyötärölle hymähtää pari kiloa eikä ne lähde pois kuin hirveällä nälkäkuurilla.

Vierailija
9/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 00:04"]

Minä olen laihduttanut 4 vuotta sitten 23 kg ja pysynyt painossa johon pudotin. Omat tapani:

- Jätin aamupalan pois koska minua etoo ruoka aamulla

- Jätin välipalat pois. Syön vain klo 13 ja klo 20, silloin kunnon ateriat.

- Varmistan aina että puolet ateriasta on kasvista, salaattina ja/tai kypsinä kasvislisäkkeinä.

- Herkkuja syön vain aterian jälkiruokana, paitsi joskus poikkeus esim. juhlissa

- Juomiksi ateriodien välillä vettä tai mustaa kahvia. Aterioilla vettä tai viiniä.

[/quote]

Häh, miksi alapeukut??!! En ole tämän kirjoittanut, mutta syön suunnilleen samaan tapaan. Hoikkana olen pysynyt.

Vierailija
10/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla vaatteet kiristää, alan heti kävellä. Joka ikinen päivÄ siis 7 x viikossa reipas vähintään tunnin lenkki. Parissa viikossa vaatteet on ok.

Vierailija
11/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuuden. Pienet annoskoot on painohallinnan a ja o. Ei saa mässäillä ja ahmia. Ja riittää, että syö jos on nälkä, ei muuten vaan huvikseen.

Vierailija
12/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Itse syön vain silloin, kun on nälkä. En syö siis siksi, koska edellisestä ateriasta on kulunut jo x tuntia, kun jokun muukin syö (seuraksi) tai on "virallinen" ruoka-aika, JOS minulla ei ole nälkä.

2. Lopetan syömisen, kun en ole enää nälkäinen. En syö väkisin lautasta tyhjäksi tai itselleni täysinäistä/ähkyä oloa.

T. N36, 165cm ja 54kg

Vierailija
13/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 00:04"]

Minä olen laihduttanut 4 vuotta sitten 23 kg ja pysynyt painossa johon pudotin. Omat tapani:

- Jätin aamupalan pois koska minua etoo ruoka aamulla

- Jätin välipalat pois. Syön vain klo 13 ja klo 20, silloin kunnon ateriat.

- Varmistan aina että puolet ateriasta on kasvista, salaattina ja/tai kypsinä kasvislisäkkeinä.

- Herkkuja syön vain aterian jälkiruokana, paitsi joskus poikkeus esim. juhlissa

- Juomiksi ateriodien välillä vettä tai mustaa kahvia. Aterioilla vettä tai viiniä.

[/quote]

Häh, miksi alapeukut??!! En ole tämän kirjoittanut, mutta syön suunnilleen samaan tapaan. Hoikkana olen pysynyt.

[/quote]

Etkö tajuu :) Suomessahan pitää syödä 5-6 kertaa päivässä :)  (vaikka väkisin)

Vierailija
14/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ruokavalioni tänään: brunssilla kauhallinen tomaattipastaa ja puoli kauhallista chilimuhennosta. Ruokajuomaksi puolikas lasi appelsiinimehua. Runsaasti salaattia.

Päivälliseksi kaksi kapeaa pitsasuikaletta, salaattia, raejuustoa ja keitettyjä vihanneksia. Jälkiruoaksi 1 dl mansikkajogurttia jossa viinirypäleitä ja ananasta. Ja kuppi kahvia rasvattomalla maidolla.

Välipaloiksi vettä. Pyrin myös yhdistämään aamupalan ja lounaan brunssiksi aina kun se on mahdollista niin ei tule ihan ylettömiä kalorimääriä syötyä. Varmasti lihoisin, jos söisin niinkuin "normaali" ihminen eli yli kulutukseni.

Vierailija
15/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pysyn normaalipainossa:

Syön, kun on nälkä, en syö varmuuden vuoksi. Välipaloja vain harvoin.

Syön kohtuullisia annoskokoja, en lapa lautasta täyteen. Haen lisää, jos on nälkä tai jätän lautaselle ruokaa, jos olen täynnä. Syön hitaasti.

En syö klo 20 jälkeen. 

Juon paljon vettä. 

Menen kävellen, pyörällä, enkä käytä hissiä.

Herkuttelen vain vähän kerralla ja yleensä ruuan jälkeen.

Käyn vain kaksi kertaa viikossa kaupassa.

Käyn kaksi kertaa viikossa vaa'alla ja tarkkailen, ettei paino heittele 5 kiloa enempää. 

Vierailija
16/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pysyn samassa painossa, tässä painossa olen ollut jo vuosia

- Syön säännöllisesti. En venytä syömisvälejä kuuten tuntiin, koska silloin tulee ladottua kauhea kasa ruokaa lautaselle. Välipalat kohtuullisia, esim. kourallinen pähkinöitä, hedelmä tai rahka. Toisille taas sopii se, että syövät pari kertaa päivässä. Itselleni ei, koska huomaan, että en jaksa urheilla sitten ollenkaan. Inhoan sitä oloa kun on todella kova nälkä.

- Pyrin arkisyömisessä hieman karsimaan hiilareita. En esimerkiksi noudata lautasmallia, koska vähennän hieman riisiä/pastaa/perunaa. Otan sitten enemmän salaattia ja lihaa, salaattiin lorautan oliiviöljyä.

- Minulla ei ole mitään tiettyä herkkupäivää. Jos haluan tänään karkkipussin, ei mun tarvitse odottaa lauantaihin asti. Jos annan itselleni luvan herkutella lauantaina, en voi tietää, tekeekö mun mieli silloin herkkuja ja on tyhmää syödä herkkuja ns. "varmuuden vuoksi" kun ei muuten saa. Huomaan tällä systeemillä, että karkkipussien yms mättöjen ostelu rajoittuu kertaan tai pari viikossa. Toki joskus saattaa mennä jotain muuta hyvää mahaan, mutta pienemmissä määrin ;)

- Huolehdin proteiinikiintiöni täyttymisestä. En syö mitään sokerisia jukurtteja vaan esimerkiksi maustamatonta rahkaa marjoilla. Käytän myös proteiinijauheita välipaloina.

- Jos alkaa housut kiristää niin tsekkaan ruokavalioni.

T: 24v, BMI 18

Vierailija
17/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole... Mulla oli niin että johonkin 35 ikään asti pysyin jopa liian hoikkana söinpä miten vaan. Opiskelijana varsinkin elin tosi paskoilla elintavoilla, elin lähinnä kaljalla, pikaruoalla ja karkilla, mutta olin alle 50 kg kukkakeppi. Sama paino pysyi sitten jälkeenkin, paitsi 35 iässä huomasin että oli tullut 7 kg lisää. 

Yritin tietysti puuttua asiaan ja tehdä pieniä korjauksia ruokavalioon niin ettei paino ainakaan lisää nousisi. Mutta niin vaan on käynyt, että nyt 40 vuoden iässä painan 70 kg, vaikka en mitenkään syö kohtuuttomasti :( Kulutus on vaan nykyään ilmeisesti niin pieni että täytyisi olla ihan älyttömän askeettista sen syömisen jos haluaisi painaa vaikka 55 kg. Tavanomaisella melko terveellisellä syömisellä pysyn tässä 70 kilossa. 

Vierailija
18/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa hyvin vaikeaa syömisen kanssa... Olen nyt käyttänyt kiloklubia ja kyllä tulee helposti sallitut kalorit täyteen!

Ja syitä lihomiseen riittää. Olen kärsinyt mm. masennuksesta ja peloista ja hoitanut itseäni syömällä. Lisäksi mut on opetettu pienenä syömään väkisin, oli nälkä tai ei. Edellä mainituista syistä mulle on kai sitten kehittynyt jonkinlainen ahmimishäiriökin jossain vaiheessa, ja en oikein tiedä milloin vatsa on täynnä ja pitäisi lopettaa syöminen. Mulle se vatsa on täynnä vasta sitten, kun se on aivan pullollaan ja olokin on sen mukainen... Nyt yritän opettaa itselleni, että se riittää kunhan nälkä lähtee. Ja pitää syödä paljon kasviksia ja enemmän proteiinia, niin ei tule syötyä liikaa hiilihydraatteja. Olen myöskin niitä, joille tulee pää kipeäksi jos ei syö ja allergiatkin rajottaa syömistä, mutta nuo muut syyt on kyllä pääosassa tässä.

Vierailija
19/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön viikolla todella niukanlaisesti. eli lounaaksi ja illalliseksi aina salaattia, joskus esim jotain täysjyväriisiä ja raejuustoa lisäksi. viikonloppuisin syön sitten IHAN mitä haluan. 

bmi 22.

Vierailija
20/91 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:04"]

Mulla on kanssa hyvin vaikeaa syömisen kanssa... Olen nyt käyttänyt kiloklubia ja kyllä tulee helposti sallitut kalorit täyteen!

Ja syitä lihomiseen riittää. Olen kärsinyt mm. masennuksesta ja peloista ja hoitanut itseäni syömällä. Lisäksi mut on opetettu pienenä syömään väkisin, oli nälkä tai ei. Edellä mainituista syistä mulle on kai sitten kehittynyt jonkinlainen ahmimishäiriökin jossain vaiheessa, ja en oikein tiedä milloin vatsa on täynnä ja pitäisi lopettaa syöminen. Mulle se vatsa on täynnä vasta sitten, kun se on aivan pullollaan ja olokin on sen mukainen... Nyt yritän opettaa itselleni, että se riittää kunhan nälkä lähtee. Ja pitää syödä paljon kasviksia ja enemmän proteiinia, niin ei tule syötyä liikaa hiilihydraatteja. Olen myöskin niitä, joille tulee pää kipeäksi jos ei syö ja allergiatkin rajottaa syömistä, mutta nuo muut syyt on kyllä pääosassa tässä.

[/quote]

Ja mäkin olen niitä, joille on opetettu karkkipäiväsysteemi ja muuten karkit oli ehdottomasti kielletty. Minäkin olen nyt opetellut olemaan ilman karkkipäivää ja syyllisyyden tunnetta ja sala-ahmimista ja juurikin tuota "varmuuden vuoksi" karkin syömistä lauantaisin... Toimii! Voin syödä herkkuja vaikka joka päivä, jos haluan. Herkut on osa ruokavaliota, eikä joku kamala synti. Näin niitä ei tule ahmittua ja niille ei anna samanlaista erityisasemaa ja huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi