Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytöstä, jos niin miten?

Vierailija
28.09.2014 |

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytön myötä? Jos niin miten?

teen koulutehtävää kannabiksen vaikutuksesta persoonallisuuteen, joten toivoisin että tämä ei poistuisi täältä :)

t. lähihoitajaopiskelija

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kysytään, tunnetko ketään jota kannabiksen käyttö on muuttanut. Sitten kun ihmiset kertovat, että tuntee, niin käyttäjät tulee mesoamaan kannabiksen vaarattomuudesta... Ei käy mielessä, että osa tosiaan muuttuu aktiivikäyttäjinä passiivisiksi ja vainoharhaisiksi, jopa niiden muiden aineiden käyttäjiksi.

Kaikista kannabiksen käyttäjistä ei tule nistejä, mutta suurin osa nisteistä on aloittanut kannabiksesta. Tutkimuksia on, mutta en todellakaan ala niitä tänne penkomaan. Etsikööt ne, jotka todistelua kaipaa.

Omassa teinivuosien kaveripiirissä pilveä poltettiin ensin kokeiluna, sitten viihteenä. Isosta porukasta parissa vuodessa puolet kyllästyi, uutuudenviehätys katosi. Toisesta puolesta osa jäi viihdekäyttäjäksi, noin puolet aktiivikäyttäjiksi ja parista tuli nistejä. Teininä ei mitenkään osannut arvata kuka päätyy mihinkin kategoriaan. Nisteillä erityisesti liukuma päivittäispössyttelystä kovempiin aineisiin tapahtui salakavalasti vuosien saatossa ( sienet, muut psykedeeliset aineet, rauhoittavat, lääkkeet...). 

Opiskeluaikana ja töissä olen tutustunut aikuisiin pajauttelijoihin. Hymyilyttää nämä kannabiksen himopuolustajien kommentit, jotka ovat juuri niitä samoja, joita tutut ongelmakäyttäjät jankuttaa. Töissä vielä 15 vuoden käytön jälkeen pystyvät käymään, mutta turha sössöttää, ettei käyttö näy päälle päin. Koska se näkyy, jos vaan osaa katsoa. Ne, jotka ei osaa, ihmettelee vaan miten voi olla niin aikaansaamaton työntekijä. Vapaa-ajalla oon istunut iltaa näiden tyyppien kanssa ja kun he tarpeeksi jumissa on, niin tunnustaa, et saattaa olla pieni ongelma luonnontuotteen kanssa. Ongelma on just sitä, et lääkitään aivan kaikkea kannabiksella, vaikka huomataan ettei se auta. Myös sosiaaliset ongelmat kasvaa: on paniikkihäiriöitä, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, masennusta, vaino- ja suuruusharhoja. Koko elämä pyörii tavalla tai toisella kannabiksen ympärillä. 

Kannabiksen käytössä, kuten alkoholissakaan, sä et voi ennakkoon tietää kuka jää koukkuun. Eihän alkoholikaan oo ongelma enemmistölle. Mut ne kenelle alko tai kannabis on ongelma, se on oikeasti ongelma. Porttihuumeteoriassa idea onkin just siinä, että kun kannabiksen käyttö arkipäiväistyy ja tylsistyy, osa siirtyy vahvempiin. Monillehan pajauttelu ei ole pelkkä zenläinen rentoutumiskeino vaan yksi keino lisää saada pää sekaisin. Ei siis kaikille, mutta monille eli osalle.

Vierailija
162/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tripeistä ja hapoistahan toi selittikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä hyvästä ystävästäni on tullut ihan zombie. Ei pysty opiskelemaan eikä tekemään töitä. Todellisuudentaju hävinnyt, esim. viime viikolla mun luonani ollessaan kaverinsa tuli sovitusti kylään. Kyse olikin siitä, että kaveri tuli ostamaan häneltä kannabista. Siis MUN luonani! Eikä ystäväni nähnyt tässä mitään ongelmaa. Hän on siis alkanut jo välittämäänkin huumeita. Lisäksi on alkanut kasvattaa itse muutamia kasveja kotonaan.

Lisäksi polttelun määrät nousevat koko ajan. Aluksi pari kertaa kuussa, sitten pari kertaa viikossa, sitten päivittäin, nykyään monta kertaa pitkin päivää.

Kaikki kaverinsa ovat samanlaisia luusereita. Itse en enää mielelläni tätä ystävääni tapaa.

Vierailija
164/164 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma tarvitsee enemmän rakkautta, välittämistä, tarinan kertojia ja parantajia. Ei pörssidilllejä, välistävetäjiä, uraohjuksia, kokoomuslaisia, valehtelijoita jne.

http://briancimins.files.wordpress.com/2013/06/dalai-lama.jpg?w=600

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan