Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytöstä, jos niin miten?

Vierailija
28.09.2014 |

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytön myötä? Jos niin miten?

teen koulutehtävää kannabiksen vaikutuksesta persoonallisuuteen, joten toivoisin että tämä ei poistuisi täältä :)

t. lähihoitajaopiskelija

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oppaassa on hyvää asiaa, ja ainakin oman mieheni kohdalla opas vaikutti hyvinkin paikkansa pitävältä.

http://droginfo.com/pdf/guidefi.pdf

Vierailija
82/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Hänestä tuli pysyvästi mieleltään hitaampi ja jotenkin tahdoton. Vetelä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 14:46"]Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytön myötä? Jos niin miten?

teen koulutehtävää kannabiksen vaikutuksesta persoonallisuuteen, joten toivoisin että tämä ei poistuisi täältä :)

t. lähihoitajaopiskelija
[/quote]

Kaveteiden todellisuudentaju hämärtyi, alkoivat väittää salaliittoteorioita ties mistä aina, masentuivat joten polttivat masennukseen josta masentuivat lisää, ja monilla johti sitä kautta kovempiin aineisiin. Itsekin olen poltellut eikä sopinu mun mielenterveydelle (alkoi siis masennusta puskemaan ja kärsin paniikkihäiriöstä), vajaan vuoden polttelun jälkeen aloin seurustelemaan ihmisen kanssa joka ei moista sulattanut ja lopetin. Ollaan nyt 4v oltu yhdessä ja kertaakaan en ole polttanut, ja meni yli vuosi lopetuksesta kun tajusin kuinka hulluja asioita polttelu aiheuttaa. Nyt vuosien varrella seurannut niiden entisten kavereiden menoa, ja surullistahan se on.. :/

Vierailija
84/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ystävistä jotka käytti säännöllisesti yksi sai skitsofrenian, muutama lopetti ja suuri osa siirtyi vahvempiin.

Vierailija
85/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän tällänen muna vai kana -kysymys. Onko mielenterveysongelmat ollut ennen kannabiksen polttelua vai onko ne aiheutuneet siitä? Tai päihdehakuisuus? Johtuuko vahvempiin aineisiin siirtyminen siitä, että poltteli kannabista, vai huomasi sen olevan liian mieto päihde itselleen?

Olen joskus lukenut tutkimuksen jossa kerrottiin, että kannabista jotkut skitsofreenikot käyttävät juurikin oireiden hillitsemiseen.

Ja joku kertoi lapsensa ruokahalun hävinneen. Kannabis lisää ruokahalua, joten epäilen lapsesi käyttävän lisäksi jotain ruokahalua vähentävää päihdettä. Helposti ihmiset kertovat vaan, että käyttävät kannabista, koska onhan se hyväksytympää kun kertoa puolitutulle piikittävänsä amfetamiinia.

Vierailija
86/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on se, että ruokahalu väheni yleisesti ottaen, vaikka päihtyneenä teki mieli makeaa.

Vierailija
87/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:32"]Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu. [/quote] Rupesko vituttaa ku kuulosti niin tutulle. Ota savut nii helpottaa??

[/quote]

Ei mua vituta yhtään, lähinnä huvittaa:). Ja ihmettelen jos joku lähäriopiskelija ottaa todesta nämä jutut. En polta itse kannabista kuin ehkä 3-5 kertaa vuodessa, mieheni polttaa useammi, alkoholia ei käytä. Ei haittaa mitenkään. Tunnen aika monta pilvenpolttajaa. Ihan normaali- ihmisiä. Mutta täällä en jankkaa tästä aiheesta, kun keskustelun taso nolla. Mukavaa sunnuntai- iltaa:).

[/quote]

Kaikki tuntemani pilvenpolttajat pitävät poltteluaan ihan harmittomana hommana. Kukaan heistä ei itse näe muutosta itsessään, tai pilvikavereissaan. Ongelmattomia satunnaiskäyttäjiä tietysti on, mutta joko on puolustusmekanismit täydessä toiminnassa tai sitten sulla ei ole mitään tietoa tai kokemusta pitkäaikaisen käytön vaikutuksesta, jos väität että vuosia jatkuvasti polttava ihminen ei mitenkään muutu (huonompaan suuntaan).

Vierailija
88/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa olisi saada myös kokemusperäistä tietoa siitä, ovatko muisti- ja motivaatio-ongelmat poistuneet ajan myötä käytön lopettamisen jälkeen (vinkki ap:lle uudeksi ketjuksi).

Vierailija
89/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että sain lukea vastauksianne! Helpotti jotenkin lukea ne. Exäni käytti vuosikausia pilveä. Lopulta päivittäin. Ei kestänyt mitään ilman pikku pössistä. Ja polttelu taas masensi häntä. Lääkkeenä siihen poltti lisää. Kaveripiirinsä koostui kaltaisistaan luusereista, joista osa oli varsinaisia vätyksiä. Osa veteli mitä tahansa millä sai pään sekaisin, sieniä ja pameja mm. Työttömyyttä oli useilla. 

Pistää niin vihaksi aina täältäkin lukea vakuutteluja siitä kuinka pilven polttelu ei aiheuta mitään lieveilmiöitä, että ihan normaalit perheenäiditkin voi pössytellä. Laillistamispuheet ärsyttää todella. Pitäisi lisää olla näitä tarinoita mistä tekin kerrotte! 

Vierailija
90/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:32"]Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu. [/quote] Rupesko vituttaa ku kuulosti niin tutulle. Ota savut nii helpottaa??

[/quote]

Ei mua vituta yhtään, lähinnä huvittaa:). Ja ihmettelen jos joku lähäriopiskelija ottaa todesta nämä jutut. En polta itse kannabista kuin ehkä 3-5 kertaa vuodessa, mieheni polttaa useammi, alkoholia ei käytä. Ei haittaa mitenkään. Tunnen aika monta pilvenpolttajaa. Ihan normaali- ihmisiä. Mutta täällä en jankkaa tästä aiheesta, kun keskustelun taso nolla. Mukavaa sunnuntai- iltaa:).

[/quote]

Kaikki tuntemani pilvenpolttajat pitävät poltteluaan ihan harmittomana hommana. Kukaan heistä ei itse näe muutosta itsessään, tai pilvikavereissaan. Ongelmattomia satunnaiskäyttäjiä tietysti on, mutta joko on puolustusmekanismit täydessä toiminnassa tai sitten sulla ei ole mitään tietoa tai kokemusta pitkäaikaisen käytön vaikutuksesta, jos väität että vuosia jatkuvasti polttava ihminen ei mitenkään muutu (huonompaan suuntaan).

[/quote]

Minä ja mieheni olemme jo lähes 50v ja kaveripiiri samoin. kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että tämän keskustelun taso on naurettava ja av- mammat keksii päästään näitä psykoosijuttuja.

Jos joku masentuu pilveä polttaessaan, on varmasti ongelmia ollut alunperinkin. mutta helppohan täällä on kirjoitella mitä sattuu.

Vierailija
91/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:35"]

Kiitos, että sain lukea vastauksianne! Helpotti jotenkin lukea ne. Exäni käytti vuosikausia pilveä. Lopulta päivittäin. Ei kestänyt mitään ilman pikku pössistä. Ja polttelu taas masensi häntä. Lääkkeenä siihen poltti lisää. Kaveripiirinsä koostui kaltaisistaan luusereista, joista osa oli varsinaisia vätyksiä. Osa veteli mitä tahansa millä sai pään sekaisin, sieniä ja pameja mm. Työttömyyttä oli useilla. 

Pistää niin vihaksi aina täältäkin lukea vakuutteluja siitä kuinka pilven polttelu ei aiheuta mitään lieveilmiöitä, että ihan normaalit perheenäiditkin voi pössytellä. Laillistamispuheet ärsyttää todella. Pitäisi lisää olla näitä tarinoita mistä tekin kerrotte! 

[/quote] Kunpa erottaisitte pilven polttajat näistä muiden päihteiden käyttäjistä. Miksi AINA vedetään kannabiskeskusteluun mukaan jotkut pamit ja sienet jne. Eikös ap kysynyt VAIN kannabiksesta??

Vierailija
92/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuneet hitaiksi, eivätkä käy ''ihan täysillä''.

Vierailija
93/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vastannut aivan vain kannabikseen liittyen. Taitaa olla jollakin pössyttelijällä pinna kireällä.

Vierailija
94/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä ja mieheni olemme jo lähes 50v ja kaveripiiri samoin. kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että tämän keskustelun taso on naurettava ja av- mammat keksii päästään näitä psykoosijuttuja.

Jos joku masentuu pilveä polttaessaan, on varmasti ongelmia ollut alunperinkin. mutta helppohan täällä on kirjoitella mitä sattuu.

[/quote]

Mitä teidän iällä on tekemistä asian kanssa? Joko olette ongelmattomia silloin tällöin polttelijoita, tai sitten näitä "kannabis on vaaratonta" hokevia aivonsa sumentaneita pilviveikkoja :-) Kannabiksen haittavaikutuksista pitkäaikaiskäytössä ja siitä kuinka kannabis lisää psykoosin riskiä nuorilla on ihan tutkimustietoa. Sama se oliko ongelmia ennen polton aloittamista vai ei - pitkäaikainen ja jatkuva käyttö pahentaa niitä. Psykoosin laukeamisen riski myös kasvaa nuorilla, ja vaikka joillakin saattaa olla jo ennestään haavoittuvuus tai taipuvaisuus psykoosiin, niin ilman kannabista ongelmat eivät välttämättä olisi kasvaneet niin suuriksi.

Vierailija
95/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaessani yliopiston kolme vuotta sitten syntyi bielporukka, jossa osa veti alkoholia, osa myös pössytteli. Kaikkia olivat opintojen alussa amalla viivalla ja innostuneita opiskelusta. Näistä pössyttelijöistä on useimmista tullut täysi luusereita opiskelujen edetessä. Mikään ei kiinnosta, kaikki ahdistaa, ei jaksa tehdä mitään muutta kuin pössytellä. Todella suuri ero vain alkoholia käyttäviin. Monet kannabiksen käyttäjät vakuuttaelevat, että ei muuta käytöstä mitenkään, mutta kyllä oman kokemuksen mukaan kannabis tyhmentää ja laiskistaa, sekä aiheuttaa ahdistusta.

Vierailija
96/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta kannabiksen satunnaiskäyttäjää, mutta kukaan ei ole muuttunut siitä.

Vierailija
97/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Minä taas tunnen teidän ikäisen miehen, joka meni parikymppisenä kannabiksen polttelun tuloksena psykoosin. Siihen jäivät yliopisto-opiskelut eikä hän sen jälkeen ole ollut päivääkään töissä. Siirtyy sairauseläkkeeltä suoraan vanhuuseläkkeelle, ei ole vaimoa (enää) eikä lapsiakaan.

Vierailija
98/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

NIIN HYVIN SANOTTU ! (Y) juuri näin.

Vierailija
99/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:43"]

Moni on vastannut aivan vain kannabikseen liittyen. Taitaa olla jollakin pössyttelijällä pinna kireällä.

[/quote]

Pössyttelijöillä on harvemmin pinna kireällä:). Mutta vakavasti puhuen, kyllä täällä nämä porttiteoriat ja sienet ja pillerit on tullut esiin, jos vain jaksat lukea.

Vierailija
100/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et ihminen, joka polttelee pilveä, on _pelkästään_ pilven polttelija. Ihminen nyt vaan oikeasti on monen asian summa, kokonaisuus.

Voisi kysyä miten alkoholi on muuttanut tuntemianne alkoholin käyttäjiä. Voisin kertoa oman vastaukseni. Yks porukka asuu hoitokodissa, on ollut suljetuilla osastoilla, yksi yrittänyt tappaa itsensä, moni sairastunut psykoosiin, yks joutu deliriumiin, monet syö darraansa bentsoja (porttihuume toi alkoholi... ja paha sellanen), moni käyttää jo subutexia, amfetamiinia yms.... Mut sit taas jotkut käy töissä, menestyy jne.

Mut toi on vähän sellanen asia, et ihmiset on erilaisia. Eikä yleistyksiä oikein voi tehdä. "Tunnen naisen, joka sairastu skitsofreniaan, se käytti punasta paitaa! Sen skitsofrenia johtuu ilmiselvästi sen paidan väristä!" Mikä johtuu mistäkin? Kannabiksen ympärille vaan on maalattu semmonen kuva, ihanku se aiheuttais ne ongelmat. Millanen esimerkiks lapsuus on ollut tuntemillanne henkilöillä? Onko joutunut kestämään väkivaltaa yms, onko se se kannabis mikä ne ongelmat on AIHEUTTANUT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän