Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytöstä, jos niin miten?

Vierailija
28.09.2014 |

Tunnetko ketään, joka olisi muuttunut kannabiksenkäytön myötä? Jos niin miten?

teen koulutehtävää kannabiksen vaikutuksesta persoonallisuuteen, joten toivoisin että tämä ei poistuisi täältä :)

t. lähihoitajaopiskelija

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä kymmeniä vuosia poltekkut.

Passiivinen, venuu ja vanuu kuin räkä. Ei päivääkään tehnyt töitä.

Nukkuu pitkälle päivään, saattaa alkaa kokata, keittämään perunoita ja maustamaan pihvejä klo 2 yöllä.

Järkyttävän vainoharhainen ja tietyssä vaiheessa agressiivinen.

Vierailija
142/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:43"]

Mä oon ite poltellu 15vuotiaasta asti eli reilut 20 vuotta. Välillä päivittäin, välillä pitkiä taukoja elämäntilanteesta riippuen. Negatiivisia muutoksia mitä itsessäni huomannut runsaamman polttelun seurauksena: laiskuus, apatia, masennus, keskittymiskyvyn puute, lähimuistin heikkeneminen, oppimisen vaikeutuminen. Nämä poistuneet pitemmän tauon jälkeen, eikä onneksi ole jääneet pysyviksi. M36

[/quote]

Hyvä kun kerrot näistä negatiivisista muutoksista, mitä olet huomannut. Olet vielä kohtalaisen nuori ja huomaat esim lähimuistin heikkenemistä ja oppimisen vaikeutumista. Muutosta ei itse usein edes huomaa ja silloin läheisten ihmisten havainnot ovat tärkeitä.

Vieläkö aiot jatkaa pössyttelyä tulevaisuudessa ja luottaa siihen, että muutokset eivät ole pysyviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:33"]

Miehen veli on muuttunut, käyttäytyy kuin teini-ikäinen eikä kanna enää mistään vastuuta. Hermot ei kestä ja saa kauheita raivareita, mennyt välit kavereihin, sukuun, kämppä ja luottotiedot.. Poltellessaan on toki iloinen, hekottaa sekavia juttujaan.

[/quote]

TISMALLEEN SAMA tutullani! Näkee joka asiassa jotain hämärää ja kieroa, kaikki vaan kieroilee häntä vastaan. Ei luota keneenkään. Saa älyttömiä väkivaltaisia raivokohtauksia ja on todella arvaamaton.

Naureskelee kans maanisesti omille jutuilleen.

Vierailija
144/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 17:32"]Te keksitte kyllä päästänne näitä juttuja:). Täysin turha keskustelu. Tietämättömät kirjoittelee mitä sattuu. [/quote] Rupesko vituttaa ku kuulosti niin tutulle. Ota savut nii helpottaa??

[/quote]

Ei mua vituta yhtään, lähinnä huvittaa:). Ja ihmettelen jos joku lähäriopiskelija ottaa todesta nämä jutut. En polta itse kannabista kuin ehkä 3-5 kertaa vuodessa, mieheni polttaa useammi, alkoholia ei käytä. Ei haittaa mitenkään. Tunnen aika monta pilvenpolttajaa. Ihan normaali- ihmisiä. Mutta täällä en jankkaa tästä aiheesta, kun keskustelun taso nolla. Mukavaa sunnuntai- iltaa:).

[/quote]
Tiedätkö että keskustelu on sellainen jossa eri ihmiset ilmaisevat mielipiteensä asiasta? Ja eri ihmiset voi olla eri mieltä asiasta.

Vierailija
145/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni laukaisi skitsofrenian...

Vierailija
146/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä rupesi käyttämään. Lähimuisti heikkeni, rupesi valehtelemaan peittääkseen riippuvuutensa ja suoraan sanoen tyhmeni, kun puhe muuttui sekavaksi.

Vierailija
147/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 21:04"]

Mä oon ite poltellu 15vuotiaasta asti eli reilut 20 vuotta. Välillä päivittäin, välillä pitkiä taukoja elämäntilanteesta riippuen. Negatiivisia muutoksia mitä itsessäni huomannut runsaamman polttelun seurauksena: laiskuus, apatia, masennus, keskittymiskyvyn puute, lähimuistin heikkeneminen, oppimisen vaikeutuminen. Nämä poistuneet pitemmän tauon jälkeen, eikä onneksi ole jääneet pysyviksi. M36

[/quote]

Hyvä kun kerrot näistä negatiivisista muutoksista, mitä olet huomannut. Olet vielä kohtalaisen nuori ja huomaat esim lähimuistin heikkenemistä ja oppimisen vaikeutumista. Muutosta ei itse usein edes huomaa ja silloin läheisten ihmisten havainnot ovat tärkeitä.

Vieläkö aiot jatkaa pössyttelyä tulevaisuudessa ja luottaa siihen, että muutokset eivät ole pysyviä?

[/quote]

Kiitos viestisi äidillisestä sävystä. Vitsi vitsi. :) Kokemukseni mukaan huomaan itse kyseiset muutokset ensimmäisenä. Se välittääkö muutoksista, haluaako niistä puhua, tai myöntääkö niitä muille on sitten asia erikseen. Aion jatkaa pössyttelyä tulevaisuudessa ja luotan muutoksien väliaikaisuuteen. Olen nyt ollut melkein vuoden polttamatta ja mitään pysyviä muutoksia en huomaa. En myöskään aio polttaa enää päivittäin, koska se on vaan helkkarin tylsää.

Vierailija
148/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:26"]

[/quote]

[/quote]

Kiitos viestisi äidillisestä sävystä. Vitsi vitsi. :) Kokemukseni mukaan huomaan itse kyseiset muutokset ensimmäisenä. Se välittääkö muutoksista, haluaako niistä puhua, tai myöntääkö niitä muille on sitten asia erikseen. Aion jatkaa pössyttelyä tulevaisuudessa ja luotan muutoksien väliaikaisuuteen. Olen nyt ollut melkein vuoden polttamatta ja mitään pysyviä muutoksia en huomaa. En myöskään aio polttaa enää päivittäin, koska se on vaan helkkarin tylsää.

[/quote]

Ehkä tuo "äidillisyys" sitten tulee hoitajataustastani : ) Olen työssäni  tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät ole huomanneet muutosta itsessään, mutta oma perhe on sen huomannut. Eristäytyminen, passivoituminen, opiskelujen keskeytyminen, vuorokausirytmin sekoittuminen jne, mitä edellä on jo mainittukin.

Tottakai riippuu ihmisestä, joku voi vaaratta poltella silloin tällöin, mutta jollekin toiselle samanlainen polttelu voi laukaista psykoosin. Ja vaikka ei psykoosia tulisikaan jo passivoituminen ja esim opiskelun keskenjääminen ovat askeleita syrjääntymiseen.

Vierailija
149/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä tuo "äidillisyys" sitten tulee hoitajataustastani : ) Olen työssäni  tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät ole huomanneet muutosta itsessään, mutta oma perhe on sen huomannut. Eristäytyminen, passivoituminen, opiskelujen keskeytyminen, vuorokausirytmin sekoittuminen jne, mitä edellä on jo mainittukin.

Tottakai riippuu ihmisestä, joku voi vaaratta poltella silloin tällöin, mutta jollekin toiselle samanlainen polttelu voi laukaista psykoosin. Ja vaikka ei psykoosia tulisikaan jo passivoituminen ja esim opiskelun keskenjääminen ovat askeleita syrjääntymiseen.

[/quote]

Kyllä mä sen tiedän. Nähnyt aika paljon erilaisia käyttäjiä 20 vuoden aikana. Ap:lle alunperin vastailin henkilökohtaisista kokemuksistani/kokemistani vaikutuksista. En siitä mitä hamppu voi aiheuttaa/olla aiheuttamatta mahdollisesti joillekkin käyttäjille. Tutkimustietoa näistä vaikutuksista on netti väärällään.

Vierailija
150/164 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parannuin vaikeasta masennuksesta kannabiksen avulla. Sain uutta tahtoa elää, opiskelin ammatin, käyn töissä, minulla on 3 tervettä lasta ja en ole ollut siitä koskaan riippuvainen. 9 vuoteen en ole pajauttanut :)

Vierailija
151/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa muuta sanoa kuin että nämä kauhutarinat eivät nyt ole ihan vain kannabiksen syytä. Jos omaa pahaa oloa/epävarmuutta/kyvyttömyyttä/pettymyksiä/mitä vaan aletaan itselääkitsemään niin siihen käy mikä tahansa laillinen päihde, laiton päihde tai reseptilääkkeet. Ehkä alkoholi on jo koitettu ja kannabis on seuraavaksi helpoiten saatavilla. Tai on vedetty vähän kaikkea ja kerrottu vain kannabiksesta.

Se on psykedeeli, vaikkakin mieto sellainen. Psykedeeleillä on tapana voimistaa sitä oloa missä sitä nautitaan. Jos on hyvä fiilis niin tulee parempi fiilis ja jos on kroonisesti huono fiilis niin joko tulee hetkeksi parempi fiilis ja vasta sen jälkeen tai vaihtoehtoisesti heti entistä huonompi fiilis, hulluimmillaan harhoja, pelkoja tai psykoosi. Harvinaista, mutta totta. Poikkeuksia on, mutta yleensä näin.

Vierailija
152/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samoja kokemuksia kuin suurimmalla osalla aiemmin vastanneista. Suuri osa tuntemistani/tietämistäni pössyttelijöistä on eläviä esimerkkejä porttiteorian paikkansapitävyydestä. Seassa siis muita päihteitä, alkoholin suurkulutusta, kovempia huumeita ja lääkeriippuvuutta ja lääkkeiden väärinkäyttöä. Pienempi osa myös sosiaalisia käyttäjiä, hippielämäntyyliä ihailevia yliopistotyyppejä, "ikuisia opiskelijoita", joilla kannabis ei toistaiseksi ole johtanut muihin aineisiin, mutta elämäntavoista ja -asenteista huomaa, että ihan hirveän vakavasti ei yhtäkään asiaa oteta.

Vierailija
153/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut ottamaan tavaksi poltella joka ilta unipaukut, eli oon n. 2-3h ennen nukkumaan menoa pilvessä teen jotain rentouttavaa ja syön (huono juttu toki tuo iltasyöminen), jonka jälkeen käyn nukkumaan, mikä on todella helppoa silloin kun kannabis laskee, tosi hyvin tulee uni. Mietinkin voiko tämä olla kovin haitallista?

Vierailija
154/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon huomannu ihan saman että jos meet pilves nukkuu ni näkyy vähän erillaisia unia, ja kun taas et polta vähään aikaan niin mulle tuli tos pariviikkoo sitte tilanne, menin iha normaalisti nukkuu, puolen yön aikaan, heräsin aamulla siihen että tuli kaikkee kauhukuvii/painajaisii.

oli vähä sekava olo herätä muutenkin siihe. noita painajaisii ku ei oo normisti mulla ollu koskaan, ellei kuume houruja joskus pentuna lasketa.

Nyt on puoltoista viikkoo ollu kuosi meiningillä, arkipäivät polttoo ja viikonloput alkomahoolia. uni rytmi meni taas "kesä aikaan" eli, aamulla nukkuu, ja sit heräilen illalla.

toi edellinen postaus probikselta herätti kysymyksiä, vois ihan klikata linkkiä täss nyt kun tämän saan kirjoitettua.

pitää tosin vielä mainita että pahin uneni tuli ekalla semi tripillä tänäsyksynä ku valvoin euforian ohi... mitään niin kamalaa oloa ei mulla oo aikasemmin ollu, menin nukkuu, laitoin simmut kii ja odotin vain unen saapumista paikallani.. KUNNES aloin nähä kaikkee tribaali happo väri kuvioita ja niistä muokkautu _aina_ joku pelottava naama/kuvio ja sit avasin silmät, käänsin kylkee, cedin happee ja sit simmut kii ja uus yritys, noh, tätä noin tunnin parin ajan kunnes luovutin ja menin koneelle takasi, sitte aamutuimaan keho oli jo nii lopussa että ei aivotkaan jaksanu toimii joten nukkuminen onnistu.

toi tarina onkin sitte jo vähä offtopic ..sattuu vaan tarinointi tuulella olemaan

Vierailija
155/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 99 tyyppiesimerkki siitä, millaiseksi menee kun pajauttelee liikaa...

Vierailija
156/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ryhtyä jankkaamaan asiasta sinänsä, mutta omassa kaveriporukassani (asumme suurkaupungissa Yhdysvalloissa, kaikki opiskelijoita tai juuri valmistuneita) taitaa lähes jokainen polttaa, useimmat päivittäin, ja ovat täysin "tavallisia" nuoria. Hyviä arvosanoja, koko lukuvuoden jatkuvia vaativia työharjoitteluita joihin oli kova valintaprosessi, todella kiinnostavia lopputöitä. Itse urheilen 4-5 kertaa viikossa, syön terveellisesti, sain koulussa kiitettäviä arvosanoja ja satun polttamaan päivittäin. Eli kaikki polttelijat eivät ole mitään säälittäviä nistejä niin kuin tämä ketju antaisi ymmärtää. Kulttuuriero Suomen ja USA:n välillä tässä asiassa on kyllä varsin iso, täällä asia ei ole sen kummallisempi kuin alkoholikaan, vaikkakin joissain osavaltioissa vielä laiton.

Vierailija
157/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 04:52"]

En jaksa ryhtyä jankkaamaan asiasta sinänsä, mutta omassa kaveriporukassani (asumme suurkaupungissa Yhdysvalloissa, kaikki opiskelijoita tai juuri valmistuneita) taitaa lähes jokainen polttaa, useimmat päivittäin, ja ovat täysin "tavallisia" nuoria. Hyviä arvosanoja, koko lukuvuoden jatkuvia vaativia työharjoitteluita joihin oli kova valintaprosessi, todella kiinnostavia lopputöitä. Itse urheilen 4-5 kertaa viikossa, syön terveellisesti, sain koulussa kiitettäviä arvosanoja ja satun polttamaan päivittäin. Eli kaikki polttelijat eivät ole mitään säälittäviä nistejä niin kuin tämä ketju antaisi ymmärtää. Kulttuuriero Suomen ja USA:n välillä tässä asiassa on kyllä varsin iso, täällä asia ei ole sen kummallisempi kuin alkoholikaan, vaikkakin joissain osavaltioissa vielä laiton.

[/quote]

Ai niin ja minä tai tietääkseni kukaan kavereistanikaan ole koskaan kokeillut mitään vahvempaa.

Vierailija
158/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli ennen matalasti koulutettu perusduunari. Sitten alkoi pössytellä ja kiinnostua yhä enemmän taiteesta. Päätti vaihtaa alaa ja kouluttautua korkeammalle. On nyt valmistunut maisteriksi taiteen alalta ja hyvässä työpaikassa, kiinnostunut työstään. Polttaa pilveä n. kerran viikossa edelleen silloin kun olemme viihteellä (itse juon viiniä). Mies on iloinen, sosiaalinen, hyväkäytöksinen, fiksu ja taiteellisesti todella lahjakas. Pilven poltto ei ole nähdäkseni vaikuttanut hänen elämäänsä millään lailla negatiivisesti. Sen myötä alkoholin käyttö on selkeästi vähentynyt (ei ole enää humalahakuinen kuten oli vielä ennen alan vaihtoa) ja taiteellisuus on lisääntynyt.

Vierailija
159/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä käyttäisi tälle palstalle (tai muillekaan keskustelupalstoille) kirjoitettuja kokemuksisia minkään lopputyön tai muunkaan opiskelutehtävän tutkimusaineistona, koska tänne saattaa kuka tahansa tarinoita mitä lie mieleen juolahtaa. Suomessa yleinen ilmapiiri kannabistuotteita kohtaan on erittäin negatiivinen, joten monet innostuvat liioittelemaan ja maalailemaan kauhukuvia "ystäviensä kokemuksista".

Olen samaa mieltä kuin kommentoija nro 101. Ei kannabis ole sen kummempi kuin tupakka tai alkoholi. Itse en polta mitään tuotteita (ei kyllä ole mitään vastaankaan niitä, jotka polttavat) ja pidän oikeastaan alkoholia paljon vaarallisempana päihteenä. Varsinkin suomalaisille se alkoholi on kaikista pahin, koska sen käyttö ei vaan pysy hanskassa.

Vierailija
160/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa ja tämä pätee kaikessa. Se mikä on liikaa, on yksilöllistä. Itse en oikein ymmärrä miksi päihteitä käytetään, kuten en ymmärrä seuraavien asioiden tavoittelua: kilpailuhenkisyyttä, koulutusta, varallisuutta, normaaliutta ja monia muita. Meillä ihmisillä on outo tarve vertailla toisiamme ja se on johtanut esimerkiksi järkyttäviin sotiin joissa "erilaisuus" halutaan pois. Uskoakseni tämäkin yksinkertainen kysely sai aikaan täällä uskomattomia vertailuja, kiistelyjä ja oman kannanoton ilmaisuja. Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä