Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kohtuuttomasti. Nainen valitti lapsistani bussissa.

Vierailija
27.09.2014 |

Meillä on todella hiljaiset lapset, käyttäytyvät vieraissa paikoissa ja julkisissa tiloissa mallikkaasti. Keskustelevat julkisen liikenteen välineissä hiljaisesti, eivät koskaan riehu, antavat vanhemmille ihmisille paikan jne. Kotona osaavat käyttäytyä tyhmästi, kiusaavat sisaruksiaan jne. 

Tänään tulimme teatterista keskustasta ja lapset istuivat neljän hengen vastakkaisilla paikoilla bussissa. Juttelivat niitä näitä, kunnes yksi kertoi jonkun hauskan jutun. Kaikki nauroivat ja väsymyksen takia nauru ei meinannut loppua millään. Eikä ollut mitään räkätystä, vaan tavallista naurua. Yrittivät naurun seasta sanoa, että 'lopeta', 'en kestä enää' ja 'älä naurata!'.

Yksi nainen kääntyi käytävän toiselta puolelta meidän puoleemme (istuimme lasten takana) ja tosi tylysti sanoi 'Ettekö te todellakaan saa noita kakaroita hiljaisiksi?? Tää on niin tätä, kun nykypäivän lapsia ei sitten kasvateta. Riehutaan bussissa kuin apinat!'. En osannut sanoa mitään, mieskin meni aivan hämilleen. Kukaan, siis _kukaan_ ei ole koskaan torunut meidän lapsia missään, ei päiväkodissa, ei koulussa, ei missään. Säästävät kaikki paukut kotiin ja todellakin osaavat käyttäytyä muiden ilmoilla. 

Minua harmittaa tämä aivan kohtuuttoman paljon. Tuntuu siltä, että minua vastaan hyökättiin, minun kasvatustapaani arvosteltiin julkisesti bussissa, minun lapsiani haukuttiin apinoiksi ja kakaroiksi. Tiedän, että pitäisi vain laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta harmittaa.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että sinua harmittaa KOHTUUTTOMAN paljon..

Vierailija
2/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä normaaleja elämän ääniä niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja ja paikkoja joissa on riski törmätä muihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt vain ovat ärsyttäviä. Kestä se, että lapsistasi ei kaikki pidä.

Vierailija
4/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. En usko että tuollaista tapahtuu. Tässä nyt haetaan jotain pöyristymistä siitä, että "lapsia ei suvaita enää missään, normaalit elämän äänet ovat kiellettyjä" Jne.

Vierailija
5/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, jotkut vain ovat sitä mieltä, että jos heillä ei ole kivaa, niin ei saa olla kenellä muullakaan. Ja sympatiat nro 16, tiedän tasan tarkkaan tuon ylihysteerisen teinikälätysräkätysnaurun. Se jos mikä on hermoja raastavaa.

Vierailija
6/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt liity ap:hen mutta välillä osun samaan bussiin alakouluikäisten lasten kanssa, jotka koulurempan takia kulkevat paikasta toiseen ja se meteli on jotain järkyttävää. Parikymmentä lasta huutaa täyttä kurkkua eikä kuski puutu siihen mitenkään. Viimeksi huomautin lapsille ja ehkä jonkin verran aleni desibelit.

Vierailija
7/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti puolustella jos se jotain häiritsi niin se silloin häiritsi.
Miks lapset istuvat ensinnäkin keskenään kerran ei osata käyttäytyä?
Olet just sellainen minun enkelini ja naapurin pikkupirut. ;)
Lapset puhuvat ja kirkuvat kimeästi kuitenkin...

Vierailija
8/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran tulossa juna-asemalta vedettävän matkalaukun kanssa. Menin puolityhjään bussiin ja istuin tarkoituksella neljän paikalle selkä menosuuntaan päin, siihen nk. "huonoimmalle" paikalle, ettei ainakaan haittaisi ketään, että vien kaksi paikkaa laukkuni kanssa. Minua vastapäätä istui keski-ikäinen nainen, joka myös oli varannut kaksi paikkaa, ikkunapaikalle hän oli laittanut normaalikokoisen kauppakassin, joka olisi mennyt hyvin sylissäkin. Kun olin käymässä istumaan, nainen mutisi itsekseen "olisi voinut mennä taksilla" ja katsoi minua erittäin paheksuvasti. Jälkikäteen harmitti, etten sanonut mitään. Myöhemmin näin saman naisen bussissa ja hän huusi bussikuskille jotain. Eli kyllä noita mielensäpahoittajia maailmaan mahtuu.

Vierailija
9/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapsesta voi lähteä "mukava ääni". Kanssamatkustajat tulisi kuitenkin ottaa huomioon julkisilla liikkuessa ja tuon ikäiset lapset kyllä ovat hiljempaa, jos vanhemmat niin kehoittavat. Se oma kultamussukoiden naurunremakka, ei välttämättä tunnu yhtä mukavalta muista kanssamatkustajista / bussikuskista, kuten teistä vanhempina.

Vierailija
10/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, kohta kukaan ei iästä riippumatta saa lausua sanakaan / nauraa oman kodin senien ulkopuolella... Muistakaa opettaa viittomakieltä lapsillenne!

Vierailija
11/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei kannata loukkaantua ja jos ottaa päähän niin pitää sillä hetkellä pistää kanssaihmisile luu kurkkuun. Itse en jaksa vatvoa noinkin vähäpätöistä asiaa ja jos joku hyppii minun silmilleni turhasta niin kyllä sanon ystäväsmielisesti, että ei puutu toisten asioihin.

Vierailija
12/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se naururemakka saattoi oikeasti olla tosi kova, ja nainen ei kuitenkaan ole voinut tietää, että nyt oli kyse yksittäisestä kerrasta. Peukut pystyyn siitä että lapset ovat yleensä rauhallisesti ja hiljaa, nyt vain sattui näin ja ihan ymmärrettävää ärsyyntyä jos ei itse lapsista pidä tai jos vaikka itsekin on väsynyt.

Vierailija
13/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheille on kummallinen käsitys, että lapsien takia heillä on oikeus kaikkeen.

Hysteerisenä riekkuvat kakarat kuriin paikoissa , joissa on muita, maksavia asiakkaita.

On aivan sama , onko lapsesi kotona kilttejä ja herranterttuja, julkisilla paikoilla odotan käytöstapoja silti.

Lapsesi eivät voi terrorisoida muita matkustajia eikä asiakkaita, oli se sitten bussi, lentokone tai ravintola.

Vierailija
15/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit olla ap itsekin väsynyt, kun noin harmittaa :) Itsekin muistan kuinka minua suunnattomasti ketutti, kun tyttäreni laittoi uimahallissa kengät jalassa takkiaan naulaan (oli kuiva keli ulkona, joten kengistä ei tarttunut mitään likaa penkille), niin eiköhän joku virkaintoinen äiti ehtinyt napauttamaan tytölle tökerösti asiasta. Olisin puuttunut itse asiaan, sillä pidän yleistä viihtyvyyttä tärkeänä. Mutta ei lapsille tarvitse puhua tiuskimalla. Lisäksi arka lapseni ei koskaan tehnyt tahalleen mitään väärin, tämä oli asia, jota en ollut vielä ehtinyt hänelle opettaa. Siksikin harmitti lapsen puolestä, hän nimittäin säikähti tuota tiuskaissutta naista. 

Minä itse puhun lapsille samalla lailla kuin puhuisin aikuisillekin. Yhtä kohteliaasti. 

Minulle puolestaan sanoi joku mies lentokoneessa tässä kesällä:"Siirrä perseesi." Sekin oli mielestäni tylysti sanottu. Ensinnäkään minulla ei ole persettä, se on takapuoli tai pylly, toiseksi ei se mun takamus ollut hänen tiellään. Toki seisoin lentokoneessa, mutta seisoskeli siellä muitakin käytävällä. En ollut ainoa. Ärsytti, kun ei voinut nätisti sanoa.

Vierailija
16/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:46"]Ota jatkossa banskuja mukaan ja anna niitä apinoille niin hiljenevät.
[/quote]

Sit voi ystävällisesti kysyä haluaako rouvakin banaanin ;)

Vierailija
17/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta huh... Lauma räkättää vissiin aika kovaa.

Vierailija
18/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:50"]

=D Huutonaurua =D Paras kohta oli toi kun kerroit et te tulitte teatterista. =D =D =D =D =D 

[/quote]

Öööööööö, niinku what? Kyllä monet ihmiset käyvät teatterissa. Sinäkö vissiin et?

Vierailija
19/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja harmittaa. Mitä väliä? Joku hullu kommentoi jotain ja otat sitten asian tosissaan? Anna olla. Jätä taakse. Astu eteenpäin. Älä jää nurkkaan valittamaan. Unohda. Älä harmittele. Peace.

Mäkin muistan yhden jutun, kun olin lasten kanssa menossa syömään eräällä uimarannalla. Siellä tankin kokoinen bitch trokasi keittoa keittiöstä tarjoilualtaaseen melkoisella vauhdilla. Kukaan ei voinut aavistaa että ovi lennähtää sepposen selälleen ja sieltä vyöryy tankki päälle kuuman soppansa kanssa. Mun lapsen oli tietysti siinä edessä ja tämä tankki heittää komennentin "pommeja" selvästikin harmissaan. Kun se tuli takaisin, pidin tarkoituksellisesti lapset edessä (nyt ei ollu enää kuumaa soppaa kyydissä) ja tankki joitui odotteleen 30 s lisää ja pääkopassa ilmeisesti kiehui. Jätin homman taakseni about 1 sekunnin kuluttua, en jäänyt harmitteleen. Mulla on peace asian kanssa, astuin eteenpäin. Astu sinäkin.

Vierailija
20/76 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:48"]

Suomi on hiljainen maa ja täällä ei saa jutella ääneen julkisilla paikoilla. *pyörittää päätään. *se siis oli joku umpijuntti, perseellle ammuttu lehmä*

[/quote]

Kännisen mekastus hyväksytään Suomessa normaaliin elämään kuuluvana äänenä. Lasten naurua ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän