Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun tytär ei kuukautisten takia suostu uimaan?

Vierailija
25.09.2014 |

Tyttärellä olisi huomenna liikuntatunnilla uintia, mutta hän ei kuulemma aio mennä vedoten kuukautisiin. Ne eivät kuitenkaan minusta ole mikään este, tarpeeksi imukykyinen tamponi vain mukaan niin ei olisi mitään ongelmaa. Tytär valittaa, että ne kuitenkin tulisivat läpi mutta ei varmasti tulisi. Hän aikoo kuulemma vain olla menemättä ja jättää poissaolon minun selvitettäväkseni. Mielestäni tämä ei ole oikein, mutta mitä voin tehdä? En voi tytärtä väkisinkään veteen raahata. Ja ei, en ole mikään tiukkapipoinen kamala äiti, mutta tytöllä on jo ennestäänkin aika paljon poissaoloja. Lukioikäisestä tytöstä siis kyse.

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:20"]Jännä juttu ettei ap tule kertomaan mitä se opettaja sanoi... Soittamaanhan se ap oli yhdessä vaiheessa menossa...? [/quote] No, voin kertoa nyt. Soitin tosiaan opettajalle ja kerroin, että tytär ei suostu uimaan kuukautisten takia. Kerroin myös, ettei hän suostu kävelemäänkään. Opettajan kanssa olimme samaa mieltä siitä, että kyseessä on luvaton poissaolo, koska kävelykään ei muka onnistu ja opettaja merkitsikin sen sitten luvattomaksi. Ja hän oli samaa mieltä siinäkin, että tamponin kanssa uiminen onnistuisi. Nyt tytär mököttää, en olisi kuulemma saanut soittaa opettajalle, vaan minun olisi pitänyt kuitata poissaolo luvalliseksi kuukautisiin ja kuukautiskipuihin vedoten. ap

[/quote]
Miksi susta on niin vakava ja hirveä asia, jos tyttö on yhden liikuntatunnin pois kuukautisten ja kuukautiskipujen takia? Oikein opettajalle piti soittaa ja jo keskustelun alussa sanoit, kuinka poissaolo on merkattava luvattomaksi, miksi sekin oli niin tärkeää? Outoa, että joku arvottaa yhden liikuntatunnin noin korkealle, vaikka tytär ei varmasti arvosta tällaista tapaa toimia eikä luota ja tukeudu äitiinsä ainakaan hetkeen.

Vierailija
102/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani puolestasi.

Luin tämän ketjun nyt uudelleen ja luin viestin 184. Sinä ja luokkalaisesi olette olleet hyvin samanhenkistä porukaa aikanaan ja ilmeisesti olette olleet samanlaisia myös fyysisesti, jos olette kaikki käyttäneet tamponeita jo nuoresta asti. 

Itse jouduin huomaamaan hyvin pian, ettei tyttäreni pitänyt samoista asioista kuin minä. Itsekään en ole ollut koskaan mikään hyvä uimari, mutta olisin mielelläni vienyt tyttöä taidenäyttelyihin ja erilaisia tanssiesityksiä katsomaan. Vaan häntä ei ole koskaan kiinnostanut. Tämä on vähän sama asia mielestäni kuin tuo uiminen sinun kohdallasi, kai. Toivottavasti tuo uintijuttu ei kuitenkaan tulehduta sinun ja tyttäresi välejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas arvon daamit. Jos lukioikäinen jätkä ei tiedä menkoista mitään niin on kyllä koulussa opetuksen suhteen epäonnistuttu. Eli ei naisten ja murrosikäisten pimujen menkkoja tarvitse mitenkään hävetä. Lenkille vaan. Ja ap. Relaa nyt!

Vierailija
104/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee mikä idioottiäiti olet Ap!!

Eihän kaikki lukioikäiset edes käytä vielä tampoonia!!  Itse kokeilin niitä vasta 19 vuotiaana ensimmäisen kerran ja vasta 30 vuotiaana aloin käyttämään niitä vähän useammin.

Vierailija
105/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 09:26"]Yläasteella oli se käytäntö, että opettaja kurkkasi pikkareihin. Kerran se alkoi epäilemään feikkausta ja työnsi sormensa sisälleni. Nipisti vähäsen, nuori kun olin. Opettaja oli isokourainen mies.
[/quote]Enpä usko, että tytöillä on mies liikkamaikkana ja muutenkin mauton trolli

Vierailija
106/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 05:58"]

Onpa pakkomielle ap:lla tamponiin. Kunnon tamponi-ap! :-D

[/quote]Ap ei ymmärrä, että kaikille se tamponi ei yksinkertaisesti menen sisään. Itse en pystynyt käyttämään teininä tamponeja, ei sovi ei mahdu, herra saa rahat takaisin. Ap varmaan ollut löysä nuori.
[/quote]

Jossain viestissä kerroin, että tiedän tytön käyttävän tamponeja. Tai en ainakaan mitään muuta syytä keksi sille, että hän niitä pyytää ostamaan. Ja ei tosiaan kerro mistään löysyydestä tamponin käyttö, lähes kaikkihan niitä käyttää. Sinulla ei varmaan mahdu sitten peniskään sisälle, olen pahoillani. ap
[/quote]

Kyllähän se tamponi mahtuu aikuiselle, mutta käsittä'äkseni ei ole kyse ap:n uinnista vaan teinityttären.
On mahtunut isokin kyrpä ja lapsiakin olen synnyttänyt, mutta eipä vaan teininä ollut niin löysää, että olisi se tamponi mahtunut.
Nyt terv.huollon ammattilaisena olen myös saanut tietää, ettei se ole edes harvinaista.
Mutta muistakaa äidit, miten kohtelette nuorisoanne, niin se tulee monin kerroin teille eteen myöhemmin.
Sorry

Vierailija
107/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kerroit meille miten siinä kävi. Jos tytöllä tosian on niin kovat kivut ettei hän voi lähteä kävelylle, hänen kannattaisi mennä käymään terveydenhoitajalla. Ei pelkästään luvallisen poissaolon saamiseksi, vaan oman hyvinvointinsa vuoksi.

Vierailija
108/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan uimaan ilman tamponia. Kiva punainen vana jää jälkeen, kun kroolaa allasta päästä päähän ja jos on hyvä tuuri, niin verisiä klimppejä hiutuu veteen bikinien reunan ali.

Vierailija
109/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:20"]Jännä juttu ettei ap tule kertomaan mitä se opettaja sanoi... Soittamaanhan se ap oli yhdessä vaiheessa menossa...? [/quote] No, voin kertoa nyt. Soitin tosiaan opettajalle ja kerroin, että tytär ei suostu uimaan kuukautisten takia. Kerroin myös, ettei hän suostu kävelemäänkään. Opettajan kanssa olimme samaa mieltä siitä, että kyseessä on luvaton poissaolo, koska kävelykään ei muka onnistu ja opettaja merkitsikin sen sitten luvattomaksi. Ja hän oli samaa mieltä siinäkin, että tamponin kanssa uiminen onnistuisi. Nyt tytär mököttää, en olisi kuulemma saanut soittaa opettajalle, vaan minun olisi pitänyt kuitata poissaolo luvalliseksi kuukautisiin ja kuukautiskipuihin vedoten. ap

[/quote]

Mun äitipuoli toimi aikanaan juuri niin kuin sinä nyt. Ei pelkästään tuo yksittäinen teko vaan koko asenne.

Viime kesänä menin naimisiin. Äitipuolta ei kutsuttu tilaisuuteen mukaan, itse asiassa koko 100 hengen juhla pidettiin häneltä salaa. Voit vain arvata sen raivon määrän.

Vierailija
110/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta voidaanko tyttö pakottaa käyttämään tamponia silloin kun ei itse sitä halua käyttää?

Toisekseen, jos kerran on kuukautiskipuja, on ihan perusteltua jättää myös kävely väliin.

Em. seikkojen vuoksi epäilen koko jutun todenperäisyyttä. Voiko nykypäivänä oikeasti olla noin pihalla olevia äitejä ja liikunnanopettajia? Enpä usko.

Vierailija
111/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä provon huutajat ärsyttää mutta melkein laittaisin tämän siihen kastiin..

Vierailija
112/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:06"]

Se oli aikoinaan jännä yhteensattuma, että tietyllä kourallisella, suorastaan hämmästyttävällä määrällä, oli aina kuukautiset kun oli uintia.

[/quote]

Minulla oli aina kun oli uintia menkat. Juu, päästiin kävelemään mutta kun pääsin teini-iästä yli ja ajattelin asiaa niin kyllä siinä olisin kaivannut enemmänkin tukea kuin sitä että annetaan lupa lintsata. Minusta se on sama kuin ei tunnilla osallistu tuntitehtävään.

Minulla on kaksi tytärtä ja he tulevat tajuamaan että planeetta on pullollaan uitia harrastavia ja kilpailevia naisia ja tyttöjä! Ei ne jää pois harkoista tai kisoista kun on hillikset. Se vaikuttaa lapsen todistusnumeroon jos ei tee mitä opettaja on suunnitellut. Puhu tyttären kanssa ja käykää uimassa itsekin.

Tuollaiseen ei oikeasti tarvita kuin yksi tyttö luokalta joka pinnaa ja vetää mukanaan muutaman kaveriksi. Minä menin mukaan sellaiseen. Ja se on oikeasti tyhmää. Sillä tytöllä varmaan oli jotain syitä miksei tahtonut uida tai riisuutua (viiltelyjälkiä yms kuka tietää) mutta hän pinnasi ja kuiski osan tytöistä mukaansa.

Vierailija
113/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:42"]

Lukiolainen on itse vastuussa koulunkäynnistään. Ei sinun tarvitse hänen poissaoloaankaan sen kummemmin selvitellä, puhukoon itse opettajan kanssa.

[/quote]
Kyllä on selvitettävä, kun on Wilma käytössä ja tytär ei aio opettajalle tästä itse puhua. Laitan poissaolojen selitykseksi varmaan lintsaamisen, jos tytär ei suostu uimaan. ap

[/quote]Hei kamoon.. anna tytön olla rauhassa. Ei ihme jos nuorella ja äidillä on välit kireinä, kun tuommosestakin tehdään iso haloo. Itsekkään en voi uida jos menkat(olen jo lähellä viittäkymmentä) ja tiedän etteivät ystävänikään mene jos vuotaa. Kunniotusta puolin ja toisin.

[/quote]

Minä en näe tuossa mitään toisen kunnioittamista jos sallitaan pinnaus. Vanhemman tehtävä on sanoa että sääntöjä noudatetaan, ei sallia kaikkea tai muuten lapsi suuttuu? Huhhuh. Teet juuri kuten vanhempani.. Ne oli eronneet eikä tahtoneet aiheuttaa mielipahaa joten aloin käyttää tilanteita hyväkseni.

Vaikka nuori kiukkuaa ja purnaa kun vanhemmat tekee lapselleen rajat, niin siitä oikesti aikuisena tuo lapsi voittaa kun on ollut säännöt ja niiden kanssa toimittu. Minä olen opetellut elämään niin, etten toista vanhempien virheitä. Kyllä koti on se paikka jossa negatiivisetkin jutut (kuten sori mutta pakko herättävä/mentävä nukkumaan JO.. ((lässytilässyn))  -ja lapsi valvoa pösöttää menemään).

Kyllä minä olisin kaivannut enempi tukea vanhemmiltani kuin lupaa laistaa.

177

Vierailija
114/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:52"]

[/quote]

Mun äitipuoli toimi aikanaan juuri niin kuin sinä nyt. Ei pelkästään tuo yksittäinen teko vaan koko asenne.

Viime kesänä menin naimisiin. Äitipuolta ei kutsuttu tilaisuuteen mukaan, itse asiassa koko 100 hengen juhla pidettiin häneltä salaa. Voit vain arvata sen raivon määrän.

[/quote]

Sinä varmaan pitäisit sen OK asiana jos lähiperheessä mennään naimisiin ilman sinua, salassa. Siis tehän tuossa kamalia olette olleet! Miten se parisuhde jaksaa jossa mies menee salaa tyttärensä häihin eikä vaimoa kutsuta ja se salataan? Kyllä mää ihmettelen miksi se pari naimisissa on.

Sinä vielä kehtaat ilkkua asialla? Etkä näe sitä kurjana? Ehkä se uhri on tuo äitipuolesi.

Vierailija
115/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:52"]

[/quote]

[/quote]

Sinä varmaan pitäisit sen OK asiana jos lähiperheessä mennään naimisiin ilman sinua, salassa. Siis tehän tuossa kamalia olette olleet! Miten se parisuhde jaksaa jossa mies menee salaa tyttärensä häihin eikä vaimoa kutsuta ja se salataan? Kyllä mää ihmettelen miksi se pari naimisissa on.

Sinä vielä kehtaat ilkkua asialla? Etkä näe sitä kurjana? Ehkä se uhri on tuo äitipuolesi.

[/quote]

Missä ihmeessä kirjoitin, että isäni oli mukana häissä?

Toisaalta - jos on yhtä paskamainen ihminen kuin äitipuoleni, niin ansaitseekin sen, että häneltä mennään salassa naimisiin. Biologinen tyttärensä meni niin pitkälle, että avioitui ulkomailla vain siksi, että saattoi kertoa äidilleen tehneensä juuri niin kuin äiti oli kieltänyt.

Vierailija
116/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo ei ole normaali tapa suhtautua tyttären kuukautisiin.

Vierailija
117/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, ei kai kukaan oikeasti ole noin idiootti? Ilmiselvä provo. :D

Vierailija
118/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 16:37"]Heh heh, ei kai kukaan oikeasti ole noin idiootti? Ilmiselvä provo. :D
[/quote]

Kyllä tuollaisia ihmisiä on, valitettavasti.

Vierailija
119/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nykyajan maailma on kyllä sairas! Kun itse olin yläasteella ja lukiossa, niin olimme erittäin iloisia, jos menimme uimaan. Kaikki (huom. kaikki!) yleensä osallistuivat, jos ei nyt mitään lentsua tms. ollut. Silloin 25 vuotta sitten alasti oleminen toisten edessä oli luonnollisempaa. Nykyajan maailma on tehnyt sen, että nuoret joutuvat olemaan epävarmoja itsestään, ja vertaavat itseään muihin. Kaikki on nykyään niin vit*n hankalaa, ja lapset ja nuoret joutuvat selviämään tällaisessa maailmassa. No, tästä saamme syyttää vain itseämme - me olemme luonneet yhteiskunnan tällaiseksi. Ottaa vaan päähän, kun ennen oli helpompaa kasvaa aikuiseksi terveellä tavalla.

Vierailija
120/181 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et voi olla tosissasi. Provo!

Minun sisääni ei tamponi olisi edes mahtunut ennen ekaa yhdyntää. Tai itse asiassa yhdyntäkään ei onnistunut ennen pientä operaatiota, mutta se on eri juttu...

Ja kyllä kuukautiset voivat oikeasti olla hyvin kivuliaat. Onko tyttärelläsi mitään kipulääkettä menkkoja varten? Burana on yleensä hyvä kipulääke menkkoihin, mutta jos sekään ei auta, niin varatkaa tytölle aika gynekologille. Itse sain muinaisella 80-luvulla gynikseltä reseptilääkkeen kuukautiskipuihin.

Ja tosiaan, kyllä olen oman tyttöni liikkunnan opettajalle useamman kerran kirjoittanut lapun, että tyttö ei pääse uimaan tänään, koska on menkat. 

Lisäisin vielä, että jos lukioikäinen ei tykkää uimisesta, niin hän on jo niin vanha, etten pakottaisi häntä siihen muutenkaan. Ajattele, jos kyseessä olisi ystäväsi. Sanoisitko hänellekin, että laita vaan tamponi ja mene mukaan?

Mistä näitä itsepäisiä vanhempia oikein tulee?