Mitä tehdä, kun tytär ei kuukautisten takia suostu uimaan?
Tyttärellä olisi huomenna liikuntatunnilla uintia, mutta hän ei kuulemma aio mennä vedoten kuukautisiin. Ne eivät kuitenkaan minusta ole mikään este, tarpeeksi imukykyinen tamponi vain mukaan niin ei olisi mitään ongelmaa. Tytär valittaa, että ne kuitenkin tulisivat läpi mutta ei varmasti tulisi. Hän aikoo kuulemma vain olla menemättä ja jättää poissaolon minun selvitettäväkseni. Mielestäni tämä ei ole oikein, mutta mitä voin tehdä? En voi tytärtä väkisinkään veteen raahata. Ja ei, en ole mikään tiukkapipoinen kamala äiti, mutta tytöllä on jo ennestäänkin aika paljon poissaoloja. Lukioikäisestä tytöstä siis kyse.
Kommentit (181)
Meillä oli yläasteella todellinen natsi liikunnanopena. Jos ei halunnut uimaan menkkoihin vedoten, joutui vessaan opettajan kanssa ja piti vilauttaa veristä sidettä todisteeksi. Ei varmaan onnistuisi enää nykypäivänä, eiköhän tuosta kohu syntyisi. Opettaja siis ajatteli lähtökohtaisesti, että kaikki lintsaavat uinnista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:42"]
Lukiolainen on itse vastuussa koulunkäynnistään. Ei sinun tarvitse hänen poissaoloaankaan sen kummemmin selvitellä, puhukoon itse opettajan kanssa.
[/quote]
Kyllä on selvitettävä, kun on Wilma käytössä ja tytär ei aio opettajalle tästä itse puhua. Laitan poissaolojen selitykseksi varmaan lintsaamisen, jos tytär ei suostu uimaan. ap
[/quote]Lämminhenkinen äippä.
Toivottavasti en itse ole ikinä moinen äiti kuin ap. Eihän se tyttö mitään lintsaa, jos menkat on. Menee sitten kävelemään tai mitä se liikunnan ope ikinä keksiikään.
En koskaan ole uinut menkkojen aikana. Ikää nyt 37v. Enkä pidä tampooneista. Joskus jostain pakottavasta syystä toki voin laittaa, mutta kotiin en niitä koskaan osta. Ihmiset on erilaisia eikä tyttöä voi pakottaa tamppoonia käyttämään.
Just joo - tämä ei ole totta eihän :D
Ensinnäkin jätän itsekin uimatta jos on menkat. Mun mielestä jo hygieniasyistä jätän menemättä. Ehtii sitä uimaan kuivanakin aikana
Olen yli 40v ja olen käyttänyt elämässäni varmaan 4 tamponia. Mielestäni ne on inhottavia ja en neitsyenä niitä edes käyttäisi
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:55"]
Toivottavasti en itse ole ikinä moinen äiti kuin ap. Eihän se tyttö mitään lintsaa, jos menkat on. Menee sitten kävelemään tai mitä se liikunnan ope ikinä keksiikään.
En koskaan ole uinut menkkojen aikana. Ikää nyt 37v. Enkä pidä tampooneista. Joskus jostain pakottavasta syystä toki voin laittaa, mutta kotiin en niitä koskaan osta. Ihmiset on erilaisia eikä tyttöä voi pakottaa tamppoonia käyttämään.
[/quote]
Mutta kun tyttö ei suostu menemään kävelemäänkään vedoten kuukautiskipuihin (varmaan tekosyy), joten kyllä voi sanoa, että kyseessä on tunnilta lintsaaminen. Ja tiedoksi kaikille, tiedän tytön käyttävän tamponeja, kun hän itse niitä pyytää aina ostamaan. Joten miksi ihmeessä hän ei voisi nytkin sitä käyttää ja uida hyvillä mielin? ap
Sitten taas on paikkakuntia, joilla joko ei ole uimahallia tai uimahalliin on muuten niin pitkä matka, että sinne on tilattava bussikuljetus, jolloin tyttöjen ja poikien uintitunnit ovat yhtä aikaa.
Se oli aikoinaan jännä yhteensattuma, että tietyllä kourallisella, suorastaan hämmästyttävällä määrällä, oli aina kuukautiset kun oli uintia.
Minulla tuli aina tamponin kanssa ohivuotoja vuodon määrästä riippumatta. Kun aloin tutustua omaan anatomiaani kuukupin käytön myötä, hoksasin, ettei tamponi kerta kaikkiaan voi toimia minun anatomiallani. Kohdunnapukkani on kuukautisten aikana sen verran alhaalla, että tamponi ei mahdu sisään ilman että se menee osittain kohdunnapukan ohi - jolloin osa kohdunnapukasta valuvasta verestä tulee ulos. (Sivumennen sanottuna kuukuppikaan ei tästä syystä toimi minulla samoin kuin naisten enemmistöllä - kohdunnapukkani on kupin sisässä, jolloin sinne mahtuu paljon vähemmän vuotoa kuin normaalisti, eli kupinkin kanssa ohivuotoja sattuu normaalia herkemmin.)
Toinen ongelma minulla tamponin kanssa olivat niukan vuodon päivät, joita minulla on kuukautisten loppuvaiheessa useampiakin. Saattaa mennä yli vuorokausikin ilman vuotoa, mutta välillä sitten lorahtaa. Oli muuten aika kivuliasta yrittää kiskoa sitä kuivaa tamponia ulos.
Long story short: Kaikille se tamponi ei vain sovi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:55"]
[/quote]
Mutta kun tyttö ei suostu menemään kävelemäänkään vedoten kuukautiskipuihin (varmaan tekosyy), joten kyllä voi sanoa, että kyseessä on tunnilta lintsaaminen. Ja tiedoksi kaikille, tiedän tytön käyttävän tamponeja, kun hän itse niitä pyytää aina ostamaan. Joten miksi ihmeessä hän ei voisi nytkin sitä käyttää ja uida hyvillä mielin? ap
[/quote]
Jankuti jankuti jaa. Jankuti.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:06"]
Ap on just sellainen ihminen, joka on inhottavin jonka tiedän! "Ei mulla ole koskaan tamponi vuotanut ohi, ei se silloin niin tee kenelläkään muullakaan." Elämähän menee aina kaikilla JUST niinkuin sulla, eikö?
Sorry, ei kaikki muut kyllä ole yhtä tyhmiä kuin sinä.
[/quote]
Tamponissa on kyllä jotain vikaa, jos se vuotaa ohi yhtään kenelläkään. Nehän on tehty nimenomaan pitämään kuukautisvuoto sisällään. ap
Ap saa vereni kiehumaan, ei vaan voi olla tosissaan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Haluaisitko kertoa, että miksi näin? ap
Toivottavasti et oikeasti ole niin hirveä äiti kuin miltä tämän keskustelun perusteella kuulostat.
en pidä tuosta kuukautiskipujen vähättelystä. ne voi olla niin pahoja, että invalidisoivat täysin.
kevennys: mä menin kerran järveen uimaan kuukautissuojan kanssa. keräsi tajuttomasti vettä!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:20"]
[/quote]menkkaveren? :D
Kuukautiset on niin henkilökohtainen ja subjektiivisesti koettava asia, että mä pidän kyllä totaali-idioottina sellaista, joka sanoo miten toisen pitäisi niiden aikana toimia. Jotkut vaan on niin besserwissereitä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:36"]
en pidä tuosta kuukautiskipujen vähättelystä. ne voi olla niin pahoja, että invalidisoivat täysin.
[/quote]
Totta, mutta tytär ei näytä yhtään invalidisoituneelta. Sitä paitsi liikunta voi auttaa kuukautiskipuihin. ap
Voi apua taas...jossain lukiossa yksi uintikerta sinne tai tänne IHAN SAMA!
Ap on takuulla joku menkkapervo joka haluaa kertomuksia kuinka on teininä pakotettu uimaan kun on ollut menkat :(
Kai nyt melkein aikuinen ihminen saa päättää itse uiko vai ei...