Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos silitän kissaa, se saattaa parin silityksen jälkeen läimäistä?

Vierailija
25.09.2014 |

Mitähän varten? Joskus näykkäisee samassa tilanteessa :( ensin kehrää kun silitän ja yhtäkkiä lyö/näykkää. Tulee paha mieli :(

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellä näykkiminen tai läimiminen voi olla myös kissan hyväntahtoinen vastaus silittämiseen. Kokeile jatkaa silittämistä. Jos kissa ei kovenna otteitaan tai häivy, se todennäköisesti tykkää silittämisestä. Väkisin ei kuitenkaan kannata silittää tai pitää sylissä. -4

Vierailija
22/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:13"]Pahoittaakp joku ihan oikeasti mielensä eläimen käyttäytymisen takia?
[/quote]
Eläinystävät kyllä.
[/quote]

Minulla kissa ja koira enkä kyllä pahoita moisesta mieltäni! Niilläkin on oikeus omiin tunteisiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyysaggressio on monille kissoille ihan tyypillistä. Älä silitä enää kun näykkää.

Vierailija
24/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bitch please, riittää jo se hempeily"

Vierailija
25/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo näykkiminen kuulostaa lähinnä "kirputtamiselta", eli kisu vähän puraisee samaan tyyliin, kuin itseäänkin pestessään. Läimäisy tarkoittaa, että nyt riitti.

Toiset kissat on sosiaalisempia kuin toiset, näinhän se on. Jos kisu ei sua satuta, niin annat vaan olla.

Minun toinen kissani ei tykkää, että mahaan kosketaan. Toinen taas heittäytyy aina selälleen jalat levällään, että rapsuttaisin mahaa. Toinen kehrää tosi harvoin, toinen aina, kun on vieressä.

Jos sulla on jo aikuinen kisu, joka ei oikein tunnu silittämisestä välittävän, älä ota sitä itse silitettäväksi. Anna sen itse tulla luoksesi. Pentukissaa sen sijaan voi "opettaa" ja totuttaa kosketteluun.

Hyvä vinkkiryhmä facessa: Kissa on paras kaveri.

Vierailija
26/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pahoinpidellään kissani toimesta lähes päivittäin :(. Olen analysoinut asian niin että kissa sietää rakkaudenosoitukseni muutaman silityksen verran, vähänkin enemmän niin kissan kuppi on nurin ja tulee kynsiviitosta. Kissa tosin tuntuu olevan pahoillaan väkivaltansa jälkeen, se tulee jalkoihin köyristelemään kuin mitään ei ole tapahtunut.

Vierailija
27/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuota ei yleensä tapahdu. Vien käden lähelle kissaa ja annan kissan itse tarjota silitettävää kohtaa. Annan kissan vetäytyä tai kun näen kissan helauttavan häntäänsä tai katsovan esim ruokakupin suuntaan, tiedän, että haluaa jotain muuta kuin silitystä.

Vierailija
28/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:16"]

Hellyysaggressio on monille kissoille ihan tyypillistä. Älä silitä enää kun näykkää.

[/quote]

tätä näkee ihmisilläkin. Hellyysaggressio, mainio termi! otan käyttöön

Vierailija
29/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tyttökissa? Ihan normaalia on. Silität sentin väärästä kohdasta tai jotenkin muuten ärsyttävästi. :D Voi olla paha päivä tms. 

Vierailija
30/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:15"]

Hellä näykkiminen tai läimiminen voi olla myös kissan hyväntahtoinen vastaus silittämiseen. Kokeile jatkaa silittämistä. Jos kissa ei kovenna otteitaan tai häivy, se todennäköisesti tykkää silittämisestä. Väkisin ei kuitenkaan kannata silittää tai pitää sylissä. -4

[/quote]

Minäkin olen kuullut, että hellä näykkiminen olisi osoitus hyväntahtoisuudesta. Sen sijaan jos kissa ei halua silitystä, se rimpuilee tai puree.

Vierailija
31/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän kissani korvien asennosta ja hännän liikkeestä, että nyt riitti silitys.

Silloin sillä on korvat suippoina taaksepäin ja häntä heiluu ihan pientä sivuttaisliikettä. Tiedän lopettaa silityksen, ennenkuin tulee tassusta.

Tarkkaile sinäkin, miltä kissasi näyttää, ennenkuin se nappasee.

Vierailija
32/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSKAP

No hehheh. Kissat on just sellaisia eikä sille mitään voi.

Vierailija
33/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa niiden kissojen itse lähestyä teitä. Antakaa niiden kertoa teille, mitä he haluavat palvelusväkensä tekevän ja milloin he haluavat rapsutuksia. Kissaahan pitää kohdella talon kuningattarena.

Vierailija
34/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se läpsiminen ja ja kevyt pureminen voi olla vain ihan leikkiäkin. Katsokaapa vain kun nuoret kissat telmivät keskenään, niin läimäytyksiä ja kevyitä puraisuja satelee, mutta kumpikaan ei ole erityisen tosissaan, vaan leikkivät vain. Ehkä se kissa haluaa haastaa sinut kissapainiin ;)

Vierailija
35/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusjuttu. Meilläkin kissa harrastaa tuota, eikä se sinänsä tarkoita mitään. Joskus luin jostain, että toi olis kissan tapa varmistaa, että oot luotettava? Eli jatka vaan silittelyä, mikäli kissa ei ala osoittaa muita kyllästymisen merkkejä. Mielentilan näkee helposti naamasta ja hännästä.

Vierailija
36/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile silittää vastakarvaan, se saattaisi jopa pitää siitä :D

Vierailija
37/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:21"]

Taitaa olla tyttökissa? Ihan normaalia on. Silität sentin väärästä kohdasta tai jotenkin muuten ärsyttävästi. :D Voi olla paha päivä tms. 

[/quote]

Kuten PMS? ;)

Vierailija
38/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää enemmän kun rapsuttaa? Sillä ehkä se silittely tekee karvan sähköiseksi ja kissa saa jotain "sisäisiä" sähköiskuja siitä turkista esim. selkärankaansa?

Vierailija
39/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kissa?

Oma kissa teki samoin ja käytin muun asian takia lääkärissä jolloin selvisi että kissalla on nivelrikko, ja irtoluupaloja nivelissä. siksi oli ärhäkkä. Nyt on lääkitys ja kissa antaa silittää. kerralla loppui tassulla läpsiminen..

ja voi toki myös olla niin että sinun kissa haluaa olla rauhassa. ei ole tottunut läheisyyteen..

Vierailija
40/55 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on vähän mulkkuja. Tiedät nyt, ettei kannata silittää kuin pari kertaa.