Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työnantaja rikkoo lakia. KUKA OIKEASTI AUTTAA ?

Vierailija
25.09.2014 |

Ei maksa palkkoja, ei anna työtodistusta, muuttelee työlistoja päivä etukäteen, ei anna olla sairaslomalla tai ei maksa sairausajan palkkaa jne

KUKA AUTTAA ja puuttuu asiaan, jos työntekijät eivät kuulu liittoon. 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:15"] On joku työsuojelu liitto tms. antavat neuvoja, mutta kulut maksat itse. Liitossa olevat taas eivät joudu maksamaan. [/quote] Liityn heti liittoon, jos siitä ei joudu maksamaan. [/quote] Tämä juuri. Nämä AY-liikkeisiin kuuluvat dorkat eivät tajua, että työuransa aikana maksamilla AY-maksuillaan olisivat palkanneet vaikka Heikki Lampelan ajamaan oikeuksiaan sen yhden kerran, kun juristia sattuvat tarvitsemaan. [/quote] Joo, ehkä työuran lopussa olis säästyneenä monen tonnin lakimieslaskurahat. Useimmin apua tarvii kuitenkin uran alkupuolella. Entäs sitten ansiosidonnainen? Hauska muuten, että luottamusmiehille soittelee myös sellaiset, jotka ei kuulu liittoon? Jäsnmaksun maksaneet siis maksaa luottamusmiespalkkiot, mutta sitten liiton vastustajille kelpais ongelmakohdissa liiton apu ;)

[/quote]

Mitä tekemistä ansiosidonnaisella on liiton kanssa? Taidat olla aika aivopesty, jos luulet, että niillä on jotain tekemistä keskenään.

Vierailija
2/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:52"]

Tuosta työterveyslääkärille pääsystä vaan totean, että eihän työnantajan tosiaan ole pakko lääkäripalveluita maksaakaan. Hienoa kuitenkin, jos työnantajan kanssa erikseen sopimalla on kuitenkin mahdollisuus päästä lääkäriin.

[/quote]

KUKAAN ei todistetusti ole päässyt.  Vaikka olisi pää kainalossa ! 

[/quote]

Jos pää on kainalossa niin lääkäriin siitä! Suomessa on terveyskeskuksia vieläkin joka nurkallla, sinne vaan muiden kanssa ja ilmoitus, että tarvitsee työnantajaa varten todistuksen. Mikäli ko. lappu ei työnantajalle kelpaa, niin hän kertoo mihin lääkäriin pitää mennä ja vastaa käynnin kustannuksista.

[/quote]

Tässä kyseisessä paikassa työskentelev't ovat NUORIA ensimmäisessä paikassaan ja jos työnantaja uhkailee potkuilla jos on poissa töistä sairauden takia niin mitä luulet jonkun 17 vuotiaan tekevän ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:52"]

Tuosta työterveyslääkärille pääsystä vaan totean, että eihän työnantajan tosiaan ole pakko lääkäripalveluita maksaakaan. Hienoa kuitenkin, jos työnantajan kanssa erikseen sopimalla on kuitenkin mahdollisuus päästä lääkäriin.

[/quote]

KUKAAN ei todistetusti ole päässyt.  Vaikka olisi pää kainalossa ! 

[/quote]

Jos pää on kainalossa niin lääkäriin siitä! Suomessa on terveyskeskuksia vieläkin joka nurkallla, sinne vaan muiden kanssa ja ilmoitus, että tarvitsee työnantajaa varten todistuksen. Mikäli ko. lappu ei työnantajalle kelpaa, niin hän kertoo mihin lääkäriin pitää mennä ja vastaa käynnin kustannuksista.

[/quote]

Tässä kyseisessä paikassa työskentelev't ovat NUORIA ensimmäisessä paikassaan ja jos työnantaja uhkailee potkuilla jos on poissa töistä sairauden takia niin mitä luulet jonkun 17 vuotiaan tekevän ?

[/quote]

Sanot vaan, että jos vatsataudissa tosiaan pakotetaan menemään tekemään niitä sämpylöitä, niin seuraavaksi lähtee vinkki terveystarkastajalle. Siinähän sitten selvittää työntekijöidensä sairaslomakäytäntöjä. Palkan maksujen puuttumisesta voi vinkata myös verottajalle. aina välilllä firmoilla on muutenkin raha-asiat hoidettu ns. taiteellisesti, jos palkkaa ei pysty maksamaan ajoissa.

Vierailija
4/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on vaan kestettävä tai lähdettävä pois. Kai tuon paikan voi laittaa boikottiin...

Vierailija
5/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:12"]

[/quote]

No tässä taas nähdään, mitä kouluissa opetetaan tai opitaan. Työsuhdeasioiden osaaminen on kansalaistaitoa, ja johan se on kumma, jos ei peruskoulusta päättötodistuksen saanut niitä osaa.

Vierailija
6/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:12"]

Ei auta kukaan, jollet liitton kuulu.

[/quote] 

Ei auta kukaan eikä aina liittokaan pysty auttamaan. Myyntimiesten alalla on karseita ylilyöntejä. On niitä toki paljon hyviäkin, mutta seassa todella todella sikamaisia. Kukaan ei näihin pysty mitään. Yks mikä on tällä hetkellä erittäin pahassa maineessa on yritys (montaa eri nimeä) ja myy  pölyimureita/monitoimilaitteita. 

Vierailija
7/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kyse yhdestä Hakaniemen kaupasta ap? Jos on niin olen ollut itse siellä töissä valitettavasti

Vierailija
8/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:41"]

Kaikki vaan liittoihin ja lakkoilemaan, sillä tämä maa nostetaan lamasta.

[/quote]

Ai että vain työnantaja saa tienata palkkaa? 

Vierailija
9/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:19"]

Jos työnantaja rikkoo lakia, voi tehdä rikosilmoituksen. On aivan sama kuuluuko silloin liittoon vaiko ei.

[/quote]

Tottakai sä voit rikosilmoituksen tehdä, mutta siinä vaiheessa kun asia menee oikeuteen, tarvitset asianajajan ja liitottomana joudut maksamaan sen omasta pussistasi. 

Vierailija
10/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:57"]

Jos työnantaja rikkoo lakia, voi tehdä rikosilmoituksen. On aivan sama kuuluuko silloin liittoon vaiko ei.

[/quote]

Tottakai sä voit rikosilmoituksen tehdä, mutta siinä vaiheessa kun asia menee oikeuteen, tarvitset asianajajan ja liitottomana joudut maksamaan sen omasta pussistasi. 

[/quote]

Nuori, ensimmäisessä työpaikassaan... rikosilmoituksesta jos lähtee etenemään, niin syyttäjä syyttää, siinä ei nuori tarvitse mitään asianajajaa. Ja vaikka tarvitsisi, niin sellainen hänelle hommataa, oikeusavusta esim. Ei taida nuorisolla perse kestää lakimiesten liksoja. Joilla ei muuten ole TESsiä.

Vierailija
11/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:09"]

Ei maksa palkkoja, ei anna työtodistusta, muuttelee työlistoja päivä etukäteen, ei anna olla sairaslomalla tai ei maksa sairausajan palkkaa jne

KUKA AUTTAA ja puuttuu asiaan, jos työntekijät eivät kuulu liittoon. 

[/quote]

Minä.

Vierailija
12/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖSUOJELUUN yhteys (anteeksi huutaminen), sieltä saat apua.

Hommaa todisteita, valokuvaa työvuoro listat kun tulee ja mikäli tehdään muutoksia uudet kuvat, kirjoita epäasiallisuudet ylös muistiin.

Tee palkkasaatava ilmoitus (työsuojelusta saa tämänkin).

Tee rikosilmoitus ja käy oikeusaputoimistossa.

Oma ex pomo tuomittiin törkeästä työsyrjintä rikkomuksesta eli kokemusta löytyy.

Vierailija
13/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 12:57"]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla aika yksinkertainen. Valtio maksaa syyttääjän palkan. Ei rikosilmoituksen tehnyt henkilö.

Vierailija
14/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity vaikka salaa liittoon, ja maksat "käteisellä" maksut. Soita SAKhon.

Vierailija
15/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 09:41"]

Kaikki vaan liittoihin ja lakkoilemaan, sillä tämä maa nostetaan lamasta.

[/quote]

Eikun tämä maa nostetaan lamasta polkemalla työntekijöiden oikeuksia ja jättämällä palkat maksamatta! Jonkun pussiin nekin massit sit menee!

[/quote]

Hoh hoh! Voi miten typerää! Eihän massit voi pussiin mennä, kun massi itsessään on pussi. Se sana tarkoittaa nimittäin rahakukkaroa! Hoh hoh hoh!

[/quote]

Sorry, sulla on aukko slangitietoudessa. Ainakin pk- seudulla on jo minun esihistoriallisesta nuoruudestani lähtien sanottu massiksi. Rahamassi on toki tuttu myös, muttei oikein tätä päivää. Sanoillavoi olla useampiakin merkityksiä ja merkitykset toisinaan muuttuvat myös ajan myötä kokonaan.

ohis

Vierailija
16/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:27"]

7 vuotta kyseinen tyyppi saanut rikkoa lakia !

Ja fakta on että valitsi ITSE työsuojeluvaltuutetun.  Itse on työsuojelupäällikkö

Työntekijät kaikki nuoria, jotka eivät tiedä oikeuksiaan.  Ja jos joku uskaltaa ihmetellä jotain asiaa niin saa välittömästi potkut tms.  

Työterveyslääkärille saa lähetteen VAIN JOS TYÖNANTAJA suostuu antamaan. Pakotetaan töihin siaraana ja jos ei tule niin seuraavat kahden viikon työvuorolistoissa on ehkä tunti töitä

Monet tekee töitä kuukausia ilman työsopimusta (lupaa aina huomenna)

Muuttelee työvuorolistoja päivän varoitusajalla ja jos valittaa asiatsa, uhkaa irtisanoa tai poistaa iltalisät

Ei saa pitää taukoja

Seuraa työntekijöitä kameroilla ja loman jälkeen katsoo NAUHOITETUT tapahtumat

[/quote]

Täydennä tarinaa vielä kertomalla, että työntekijät ovat alaikäisiä tai maahanmuuttajia.

Ei tuollainen taitaisi mennä normaaleilla suomalaisilla nuorillakaan työntekijöillä 7 vuotta läpi. Luulisi edes joskus sattuneen sellaisenkin nuoren, jonka vanhemmista on apua. Kyllä väitän tietäväni asiasta jotain, kun olen itse se vanhempi. Vaikka en olekaan saanut omasta liitostani apua työsuhdeasioissta, olen silti osannut neuvoa lastani. Itse asiassa eräänlaisessa kusetusyrityksessä annettiin lapselle erittäin tiukat neuvot:et maksa mitään etkä mene ilmaiseksi töihin, ja se riitti.

Vierailija
17/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 10:27"]

7 vuotta kyseinen tyyppi saanut rikkoa lakia !

Ja fakta on että valitsi ITSE työsuojeluvaltuutetun.  Itse on työsuojelupäällikkö

Työntekijät kaikki nuoria, jotka eivät tiedä oikeuksiaan.  Ja jos joku uskaltaa ihmetellä jotain asiaa niin saa välittömästi potkut tms.  

Työterveyslääkärille saa lähetteen VAIN JOS TYÖNANTAJA suostuu antamaan. Pakotetaan töihin siaraana ja jos ei tule niin seuraavat kahden viikon työvuorolistoissa on ehkä tunti töitä

Monet tekee töitä kuukausia ilman työsopimusta (lupaa aina huomenna)

Muuttelee työvuorolistoja päivän varoitusajalla ja jos valittaa asiatsa, uhkaa irtisanoa tai poistaa iltalisät

Ei saa pitää taukoja

Seuraa työntekijöitä kameroilla ja loman jälkeen katsoo NAUHOITETUT tapahtumat

[/quote]

Täydennä tarinaa vielä kertomalla, että työntekijät ovat alaikäisiä tai maahanmuuttajia.

Ei tuollainen taitaisi mennä normaaleilla suomalaisilla nuorillakaan työntekijöillä 7 vuotta läpi. Luulisi edes joskus sattuneen sellaisenkin nuoren, jonka vanhemmista on apua. Kyllä väitän tietäväni asiasta jotain, kun olen itse se vanhempi. Vaikka en olekaan saanut omasta liitostani apua työsuhdeasioissta, olen silti osannut neuvoa lastani. Itse asiassa eräänlaisessa kusetusyrityksessä annettiin lapselle erittäin tiukat neuvot:et maksa mitään etkä mene ilmaiseksi töihin, ja se riitti.

[/quote]

Todennäköisesti myös työnantaja on mamu

Vierailija
18/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluvaltuutettu?

Vierailija
19/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksiköhän siihen liittoon kannattaisi kuulua?

Vierailija
20/69 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei auta (toivottavasti) liittoon kuulumattomia.

-AY-aktivisti-