Unohdin hakea työkkärin lähettämään työtarjoukseen. Haluavatko jonkin todisteen?
Työtarjouksia oli kaksi ja niin älytöttömiä ja haluttuja paikkoja (ei mitään mahkuja että valittaisiin, toisaalta matkaakin oli molempiin n.70km ja työpaikat pääkaupunkiseudulla joten hakijoita taatusti vähintään satoja) että en heti laittanut hakemusta ja sitten vain unohdin. Nyt kauhukseni työkkäristä tuli selvityspyyntö asiasta ja mukaan pyydettiin liittämään siihen liittyvät asiakirjat. Tarkoittaako se, että työkkäri vaatii sen "valitettavasti valintamme ei osunut tällä kertaa teihin"-viestejä tms. Voinko enää mitenkään luikerrella tästä ehjin nahoin. Kurjinta on, että mä oikeasti olen tosi aktiivinen työnhakija, enkä tosiaan vain maleksi kotona. Töitä olisi rahatilanteen takia saatava pian ja varmaan n. 60 hakemusta olen lähettänyt nyt neljän kuukauden sisään (ja päässyt näillä merkonomin papereilla yhteen vain haastatteluun).
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikeen usko että työkkärit kysyvät työnantajilta, sehän työllistäisi työnantajaa ihan kohtuuttomasti jos niin tehdään. Tuskin työnantajillakaan on mitään rekisteriä hakijoista, siellä raakataan vaan hakemuksia ehkä ja ei-pinoihin. Ja hakemuksia pääkaupunkiseudulla on satoja toimistotöihin! Onko työnantajilla oikeutta edes luovuttaa niitä tietoja kysymättä hakijalta? Ehkä työkkäri voi vaatia jotain todistetta, mutta en tiedä siitäkään, kun eihän sitä aina sellaistakaan saa jos valinnasta soitetaan (usein vain haastattelussa olleille).
Siitä on jo aikaa, kun työkkärin kautta työllistin henkilöitä, mutta kyllä minä kaikista laitoin tiedot työkkäriin. Valtaosalle laitoin normisti "ei tullut valituksi" mutta lusmuille, jotka tulivat asenteella "nokun työkkäristä käskettiin, ei kyllä kiinnosta" niin ilmoitin suoraan että "ei halunnut työtä" Eli ainakin silloin tuli lista henkilöistä työkkäristä joille tieto työstä oli annettu.
Miksi teit niin? Olisitko palkannut heidät? Tuskin, ja he tekivät vain palveluksen kun eivät kuluttaneet aikaasi ja resurssejasi turhaan.
Mitä sinua tai yhteiskuntaa hyödyttää että "käräytit" heidät?
Ilmeisesti valtava valtasi oli noussut päähän ja siinä huumassa aiheutit vahinkoa muille.
T: työläinen
Koska minä olen rehellinen. Ei ole minun tehtäväni huolehtia lusmujen toimeentulosta ja mahdollistaa heidä yhteiskunnalta huijaaminen.
Huijaaminen? Eivätkö he mielestäsi olleet rehellisiä?
He hakivat töitä kuten käsky kävi mutta tekivät selväksi että eivät ole sitä kohderyhmää josta haluaisit palkata.
Heillekin varmasti, ainakin valtaosalle, löytyy työpaikkoja jotka kiinnostavat ja joihin heidän on realsitista pyrkiä.
He hakivat töitä ja se riittää, mikä sinä olet sen enempää te-toimistolle heistä puhumaan. Yhtä hyvin joku k-pää voi sanoa te-toimistolle että hakija ei selvästi halunnut työtä vaikka työtön hakija ei sellaista olisi sanonut tai antanut millään tavoin ymmärtää.
Aina oppii uutta, nyt tiedän että synonyymi ilkeälle vallankäyttäjälle on "rehellinen".
Kyllä sieltä kysyttiin jokaisen kohdalta "miksi et palkannut". Minun tehtäväni ei ole valehdella viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikeen usko että työkkärit kysyvät työnantajilta, sehän työllistäisi työnantajaa ihan kohtuuttomasti jos niin tehdään. Tuskin työnantajillakaan on mitään rekisteriä hakijoista, siellä raakataan vaan hakemuksia ehkä ja ei-pinoihin. Ja hakemuksia pääkaupunkiseudulla on satoja toimistotöihin! Onko työnantajilla oikeutta edes luovuttaa niitä tietoja kysymättä hakijalta? Ehkä työkkäri voi vaatia jotain todistetta, mutta en tiedä siitäkään, kun eihän sitä aina sellaistakaan saa jos valinnasta soitetaan (usein vain haastattelussa olleille).
Siitä on jo aikaa, kun työkkärin kautta työllistin henkilöitä, mutta kyllä minä kaikista laitoin tiedot työkkäriin. Valtaosalle laitoin normisti "ei tullut valituksi" mutta lusmuille, jotka tulivat asenteella "nokun työkkäristä käskettiin, ei kyllä kiinnosta" niin ilmoitin suoraan että "ei halunnut työtä" Eli ainakin silloin tuli lista henkilöistä työkkäristä joille tieto työstä oli annettu.
Miksi teit niin? Olisitko palkannut heidät? Tuskin, ja he tekivät vain palveluksen kun eivät kuluttaneet aikaasi ja resurssejasi turhaan.
Mitä sinua tai yhteiskuntaa hyödyttää että "käräytit" heidät?
Ilmeisesti valtava valtasi oli noussut päähän ja siinä huumassa aiheutit vahinkoa muille.
T: työläinen
Koska minä olen rehellinen. Ei ole minun tehtäväni huolehtia lusmujen toimeentulosta ja mahdollistaa heidä yhteiskunnalta huijaaminen.
Huijaaminen? Eivätkö he mielestäsi olleet rehellisiä?
He hakivat töitä kuten käsky kävi mutta tekivät selväksi että eivät ole sitä kohderyhmää josta haluaisit palkata.
Heillekin varmasti, ainakin valtaosalle, löytyy työpaikkoja jotka kiinnostavat ja joihin heidän on realsitista pyrkiä.
He hakivat töitä ja se riittää, mikä sinä olet sen enempää te-toimistolle heistä puhumaan. Yhtä hyvin joku k-pää voi sanoa te-toimistolle että hakija ei selvästi halunnut työtä vaikka työtön hakija ei sellaista olisi sanonut tai antanut millään tavoin ymmärtää.
Aina oppii uutta, nyt tiedän että synonyymi ilkeälle vallankäyttäjälle on "rehellinen".
Kyllä sieltä kysyttiin jokaisen kohdalta "miksi et palkannut". Minun tehtäväni ei ole valehdella viranomaisille.
Kaikki jotka kertoivat että te-toimiststa käskettiin hakea paikkaa sanoivat myös että "ei kiinnosta"?
Vai teitkö oman tulkinnan sen perusteella että he olivat rehellisiä ja ilmoittivat saaneensa te-toimistosta käskyn (jota tarjoukseksi nimitetään) hakea paikkaa? Eivätkö he olisikaan saaneet puhua totta siitä miksi paikkaa hakivat?
Itse unohdin kerran tehdä jonkin työkkäritehtävän kun samaan aikaan oli nettiyhteyden/te-sivujen kanssa jotain häikkää useamman päivän, en muista mitä tapahtui. Taisin ilmoittaa heti kun huomasin virheen ja selitin mitä pli tapahtunut ihan kirjallisesti. Taisin saada selvityspyynnön mutta olivat sit kai vaan tarkempia tämän jälkeen ja muistuttelivat että pitää ajoissa tehdä. Kannattaa heti sanoa jos tajuaa unohtaneensa. Ihmisiä me työttömätkin ollaan, ei sais meitä odottaa sen enempää täydellisyyttä kuin työntekijöiltäkään. Töissäkin on satunnaiset mokat ok.
Kyllä joskus ottaa.