”En ole kuin muut tytöt” on kuulemma toksinen lause
Olkaamme siis samanlaisia, kaikki, vai mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (384)
Onko ok, jos nainen sanoo ettei pidä prinsessoista? Siis sellaisista fiktiivisistä hahmoista, en tarkoita nyt prinsessaa haukkumasanan merkityksessä. Välillä minusta tuntuu, että sekin jo liikaa joillekin.
Vierailija kirjoitti:
toksinen feminismi tässä on taustalla. feministit ovat alkaneet raatelemaan jopa toisten naisten silmiä niiden päästä.
"Kun Nelma U (Alma Uimonen) oli lapsi, Barbie-leikit olivat monilta kiellettyjä ja feministivanhemmat halveksuivat pinnallista naiskuvaa: "Halusin olla tyttömäinen tyttö, koska se oli häpeällistä"
Kun Alma Uimonen oli nuori, tyttöydessä oli jotain hävettävää. Nyt hän osoittaa musiikillaan, että siitä voi olla ylpeä."
Vierailija kirjoitti:
Koska lauseella annetaan ymmärtää olevansa parempi kuin muut tytöt, ja että tyttömäisyydessä olisi lähtökohtaisesti jotain väärää.
Ajatus on samaa koulukuntaa kuin olla ”yksi jätkistä”.
Ei, muut tytöt eivät ole huonompia kuin tämän sanoja, ne tytöt ovat ihan yhtä uniikkeja kuin sanoja. Todennäköisemmin mukavampia ihmisiä tosin. Jokainen (tytöt ja pojat) on uniikki ja erilainen, mutta sen korostaminen toisia alaspäin työntämällä ei vain ole viehättävää. Se, että sen tekee nainen naissukupuolta erityisesti halventamalla, ärsyttää monia syystä.
Näin kompleksista ajattelukulkua ei voi keksiä muut kuin hydrofeministit.
Tuota ei voi kuin ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Onko ok, jos nainen sanoo ettei pidä prinsessoista? Siis sellaisista fiktiivisistä hahmoista, en tarkoita nyt prinsessaa haukkumasanan merkityksessä. Välillä minusta tuntuu, että sekin jo liikaa joillekin.
Ei nyky naiset saa pitää prinsessoista ja muista tyttömäisistä asioista koska feminismille ne ovat liian tyttömäisiä asioita.
Jokainen nainen joka tuo mitä tahansa itsestään julki joka viittaa vastenmielisyyttä nykyfeminismiä kohtaan saa minulta aina isot plussat. Jo tämä 'en ole kuin muut tytöt/naiset', vaikka kliseinen onkin, on jo itsessään hyvä osoitus siitä ettei hetkauta siitä repeävä someulina sitten niin pätkän vertaa. Ja se on aina hyvä ja terveen ihmisen merkki.
Eli olenko minä nyt sitten näiden tätä lausahdusta demonisoivien henkilöiden näkökulmasta kuspää, kun minulle on pari miespuolista henkilöä todennut jonkin aikaa tunnettuaan, että en ole kun muut tytöt/naiset, joita he tuntevat? :D
Itse en tuota lausahdusta ole koskaan oikein ymmärtänyt, ei tuo ole kehu eikä moite ja eiköhän jokainen ole ihan vaan oma itsensä. Miten tuostakin voidaan joku ongelma saada taas aikaiseksi..
Mä en yleensä tee näin.
Olen kuullut tuon lauseen lukemattomien naisten suusta,
seksin jälkeen.
Onko kilttiksen aloitus? Hänellähän on tuo harha, että hän on niin kiltti ja muut miehet pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen oikein oot? Musta olis hassua aikuisena ihmisenä katsoa tarpeelliseksi kertoa, etten tykkää velhoista, lohikäärmeistä, tontuista yksisarvisista tai maahisista.
Sen sijaan 3-vuotiaani saattaisi mielellään kertoa mielipiteensä näistä.
Hesarista on tullut toimittajien päiväkirja.
"En ole kuin muut tytöt" pitää minun kohdallani paikkansa. Sen voi todeta ihan ulkopuolinenkin vertaamalla minun yli viisikymppistä elämääni valtavirtaan ja toteamalla, että olen suurin piirtein joka asiassa kaukana keskiarvosta. Ei tässä mitään vikaa ole.
Jos kuitenkin ryhdyn ylentämään itseäni ääneen ja kertomaan, että olen erilaisuuteni vuoksi parempi kuin muut, olen ikävää seuraa. Joidenkin kielessä toksinen. Erityisen ikävä olisin, jos tapanani olisi kertoa miehille, että koska poikkean "tyypillisestä" naisesta ja olen sen vuoksi parempi, ja tämän lisäksi vaatisin erikoista kunnioitusta, huomiota tai kohtelua, olisin yhteisön kannalta ikävä ihminen ja saattaisin aiheuttaa eripuraa.
Eu tämä mikään uusi ilmiö ole, mutta siitä saadaan uusi antamalla sille erikoinen nimi.
Sama ilmiö hieman eri paketissa on se, että ulkomailla ollessa haukutaan oma kotimaa ja sen kansalaiset ja imarrellaan ulkomaan isäntiä. Samalla korostetaan sitä, että "minä itse en ole ollenkaan tyypillinen suomalainen" ja yritetään sukeutua isäntien suosioon tekeytymällä jotenkin epäsuomalaiseksi. Useimpien ihmisten silmissä tällainen käytös on kiusallista ja herättää myötähäpeää.
tää oli taas omituinen juttu. Jopa rikollinen, meitä maskuliinisia naisia, feminisitiä naisia, ja vahvoja naisia kohtaan, jotka emme halua olla hauraita, pikkutyttöjä, niitä jotka on aina miesten huolenpidon kohteena, kukkamekkoineen ja kynsilakkoineen. Todella vihamielinen kirjoitus oli. Ja, KYLLÄ ; SE TEKEE SINUSTA PINNALLISNE JA HUONON IHMISEN jos kiinnität LIIKAA huomiota ulkoisiin seikkoihin. Raamattu: älköön kaunistuksenne olko ulkonaista, vaan sisäistä...jne älkää koristautuko kultakoruihin, tukkalaitteisiin, jne...
Puhdas pitää olla, mutta liika on liikaa. Rakennekynnet, huulitäytteet, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyky naiset saa pitää prinsessoista ja muista tyttömäisistä asioista koska feminismille ne ovat liian tyttömäisiä asioita.
Sitten niillä kielletyillä batbeilla ja nukeilla leikitään salaa kaverin luona kun omat vanhemmat eivät ole kuulemassa ja näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aikuinen nainen ihailee prinsessoja? Tai tyttömäisiä asioita? Mitä ne tyttömäiset asiat sitten ovat, letitkö? Minä en oikein ymmärrä, mitä tässä tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten niillä kielletyillä batbeilla ja nukeilla leikitään salaa kaverin luona kun omat vanhemmat eivät ole kuulemassa ja näkemässä.
Tuo edellinen kommentoija puhui naisista, ei lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen oikein oot? Musta olis hassua aikuisena ihmisenä katsoa tarpeelliseksi kertoa, etten tykkää velhoista, lohikäärmeistä, tontuista yksisarvisista tai maahisista.
Ehkä ei kannata ylpeillä omalla aikuisuudellaan, jos on sitä mieltä lohikäärmeet ovat yhtä todellisia kuin vaikka Ruotsin Victoria.
Sinänsä minun mielestäni aikuinen voi kertoa mielipiteensä niin todellisista kuin fiktiivisistäkin asioista. Saanko vaikka työpaikan tyhypäivänä sanoa että olisin mieluummin ritari kuin prinsessa? Vai tekeekö se minusta toksisen hyväjätkänaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs rantakallion vanhan maalipurkin alla sinä olet elänyt. Meillä on jo kokonaan aikuinen sukupolvi mölyämässä pitkin katuja ja larppaamassa härrypottereita, marveleiden voimafantasioita ja sen sellaisia. Aivan on aikuisten touhua se, mutta kuten sanoit, he vaikuttavat todella olevan aiemmin mielletyn 3v kehitysasteella. Nykyään kun voi itse päättää, mistäs sitä tietää vaikka identifioituvat taaperoiksi, kuten käytöksestään voi kuvitella.
Itse olen ollut erilainen kuin muut tytöt, enkä pidä sitä ollenkaan hyvänä asiana. Muut osasi käyttäytyä nätisti, harjata hiukset, käydä koulua ja heillä oli nätit, puhtaat vaatteet.
Itse tulin kamalasta kodista ja käyttäydyin kuin riivattu peikko. En vieläkään osaa olla viehättävä, naisellinen. Enkä hurmata miehiä, en rakentaa uraa, solmia ystävyyssuhteita. En edes jaksa muiden ihmisten seuraa.
Ihme kyllä, olen käynyt yliopiston ja olen johtotehtävissä. Yksinäistä on. Minua kuvataan periksiantamattomaksi, nopea älyiseksi ja vaativaksi (etenkin itseäni kohtaan).
Paljon mieluummin olisin Piritta Hagman.
Niin minkälaisia me kaikki muut tytöt sitten ollaan, jos et ole kuin kukaan meistä? Tai paremminkin minkälainen itse olet, jot et ole kuin kukaan meistä muista? Melkoinen alieni varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut erilainen kuin muut tytöt, enkä pidä sitä ollenkaan hyvänä asiana. Muut osasi käyttäytyä nätisti, harjata hiukset, käydä koulua ja heillä oli nätit, puhtaat vaatteet.
Itse tulin kamalasta kodista ja käyttäydyin kuin riivattu peikko. En vieläkään osaa olla viehättävä, naisellinen. Enkä hurmata miehiä, en rakentaa uraa, solmia ystävyyssuhteita. En edes jaksa muiden ihmisten seuraa.
Ihme kyllä, olen käynyt yliopiston ja olen johtotehtävissä. Yksinäistä on. Minua kuvataan periksiantamattomaksi, nopea älyiseksi ja vaativaksi (etenkin itseäni kohtaan).
Paljon mieluummin olisin Piritta Hagman.
Tuo viimeinen lauseesi on synninpäästösi. Olet hyväksytty niin kauan kuin et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet. Tai ainakin esität niin.
Postmodernia analysaatiota. Ei ihme, että ihmiset sekoavat. Tästä on varmaan tehty kvalitatiivinen tutkimus.