”En ole kuin muut tytöt” on kuulemma toksinen lause
Olkaamme siis samanlaisia, kaikki, vai mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (384)
Minä en ole niin kuin muut palstailijat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkälaisia me kaikki muut tytöt sitten ollaan, jos et ole kuin kukaan meistä? Tai paremminkin minkälainen itse olet, jot et ole kuin kukaan meistä muista? Melkoinen alieni varmaan.
Minulle on käynyt niin, että minut on ”unohdettu” yhteisön ”naisten” kekkereistä ilmeisen tahallaan. En osaa sanoa, millainen olen, mutta ilmeisesti kuitenkin perustavasti toisenlainen.
Tämä on yksi selkeä indikaattori että et ole kuin muut. Jos et kelpaa vertaisryhmäsi seuraan tarkoittaa se, että sinua ei pidetä sopivana, koska et ole sitä mitä he ovat.
No niin, nyt minulla on siis lupa kertoa olevani toisenlainen kuin muut naiset. Kivempaa olisi toki olla samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen erilainen tyttö ei ole kiinnostunut urheilusta, käsitöistä, leipomisesta, kalastamisesta, moottoriajoneuvoista, pyöräilystä, matkailusta, hyvästä ruoasta, eläimistä, elokuvista, teatterista, politiikasta, tieteestä, taiteesta, musiikista, kirjallisuudesta, animesta, luonnosta, retkeilystä, seksistä, sisustamisesta, lapsista, viherkasveista, muodista, hyvinvoinnista jne. jne, koska muissa naisissa löytyy näistä asioista kiinnostuneita. Ovat niin erilaisia kuin kaikki muut ihmiset. Luultavasti ei edes näytä ihmiseltä.
Mitenkäs, ovatko myös kaikki miehet keskenään samanlaisia, koska aina löytyy maailmasta joku toinenkin mies, joka tykkää samoista asioista, sanotaan vaikka vaaleanpunaisesta, timpanin soitosta, kansantanssista ja selleristä? Vai onko miehille suotu etuoikeus joskus poiketa massasta?
Miehillä ei ole tapana lesoilla sillä, että eivät ole kuin muut miehet. Ainoa poikkeus baarissa iskumielessä annettu mielikuva, että olisi ihan erilainen kuin ne muut miehet, jotka yrittää päästä naisen kanssa samaan petiin (vaikka on juuri sellainen).
Toksisia ovat kaikki ne, jotka automaattisesti kuvittelevat että sanoja pyrkii kohottamaan itseään muiden yläpuolelle ja siten alkavat huutelemaan että sanoja on toksinen ja pyrkivät siten itse kohottamaan itsensä sanojan yläpuolelle.
Sairaita kaikki helv... Toksisuuden yms huutelijat.
Erilainen naiseus on yleisempää kuin stereotyyppinen naiseus.
Jokainen on tietenkin omalla tavallaan uniikki. Se meille suotakoon, että tiedostamme sen ja iloitsemme erilaisuudesta ja omista ominaisuuksistamme. Samalla tulee kuitenkin kunnioittaa myös muita ja heidän ainutlaatuisuuttaan, eikä lokeroida mitään ihmisryhmää tietynlaiseksi ja suhtautua sitten alentuvasti tähän ryhmään.
Yksilöllisyydestämme huolimatta me naiset olemme sukupuolemme perusteella ryhmä. Naiset, jotka haluavat tehdä pesäeroa tähän ryhmään miellyttääkseen miehiä ja noustakseen paremmaksi kuin toiset naiset herättävät ymmärrettävästi paheksuntaa. Asetelma, jossa naisellisiksi katsottuja ominaisuuksia halveksitaan ja naisille yleisiksi katsottuja harrastuksia sekä ammatteja halveksitaan on ikävän yleinen vieläkin. Jos nainen itse osallistuu tähän halveksuntaan, se tuntuu erityisen julmalta. Vaikka olemme yksilöitä, älkäämme halveksiko itseämme ja toisiamme myöskään ryhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen erilainen tyttö ei ole kiinnostunut urheilusta, käsitöistä, leipomisesta, kalastamisesta, moottoriajoneuvoista, pyöräilystä, matkailusta, hyvästä ruoasta, eläimistä, elokuvista, teatterista, politiikasta, tieteestä, taiteesta, musiikista, kirjallisuudesta, animesta, luonnosta, retkeilystä, seksistä, sisustamisesta, lapsista, viherkasveista, muodista, hyvinvoinnista jne. jne, koska muissa naisissa löytyy näistä asioista kiinnostuneita. Ovat niin erilaisia kuin kaikki muut ihmiset. Luultavasti ei edes näytä ihmiseltä.
Mitenkäs, ovatko myös kaikki miehet keskenään samanlaisia, koska aina löytyy maailmasta joku toinenkin mies, joka tykkää samoista asioista, sanotaan vaikka vaaleanpunaisesta, timpanin soitosta, kansantanssista ja selleristä? Vai onko miehille suotu etuoikeus joskus poiketa massasta?
Miehillä ei ole tapana lesoilla sillä, että eivät ole kuin muut miehet. Ainoa poikkeus baarissa iskumielessä annettu mielikuva, että olisi ihan erilainen kuin ne muut miehet, jotka yrittää päästä naisen kanssa samaan petiin (vaikka on juuri sellainen).
Mistä tulee tuo lesoiluajatus? Kuten edellä kerroin, minua ei ole hyväksytty naisporukoihin, jotka ovat lähtökohtaisesti olleet inklusiivisia, tyyliin ”työpaikan X naiset”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä massasta? Miksi näet muut ihmiset massana? Onko kaikki sinun läheiset tuollaisia massaihmisiä ja siksi pidät kaikkia muita ihmisiä massana?
Minä olen kuten KAIKKI MUUTKIN NAISET: peseydyn hyvällä säkällä kerran kuussa, asuntoa en siivoa koskaan, oon alkoholisti, narkki ja kliinisesti sekopää.
Onneksi KAIKKI MUUTKIN NAISET on JUST TÄLLASIA kun MINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä massasta? Miksi näet muut ihmiset massana? Onko kaikki sinun läheiset tuollaisia massaihmisiä ja siksi pidät kaikkia muita ihmisiä massana?
Mitä jos koetat nyt päästä tuon yhden sanan yli ja keskittyä itse asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih aina kun sais rahaa kun kuulee miehen sanovan että hän ei ole kuin muut miehet! Sitä olisi rikas koska melkein kaikki sanoo niin :D Ja sen jälkeen ne tekee just niin kuin kaikki muutkin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Toksisia ovat kaikki ne, jotka automaattisesti kuvittelevat että sanoja pyrkii kohottamaan itseään muiden yläpuolelle ja siten alkavat huutelemaan että sanoja on toksinen ja pyrkivät siten itse kohottamaan itsensä sanojan yläpuolelle.
Jos sanon, että en ole samanlainen kuin te, koska olen älykäs ja kunnianhimoinen, katsotko että kyseessä on neutraali kommentti? Ihan ilman arvolatauksia?
Vierailija kirjoitti:
Erilainen naiseus on yleisempää kuin stereotyyppinen naiseus.
Tämä. Ja jos sanot olevasi erilainen kuin muut naiset, oletkin itseasiassa stereotyyppinen nainen, koska enemmistö naisista on erilaisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä, että on paha jos yrittää miellyttää miehiä.
En minä ainakaan ole halunnut miellyttää miehiä, vaikka koen olevani naisena poikkeava.
Nämä oikeasti tokisiset naiset näkevät sen niin. Ensin potkivat ulos omasta ryhmästään ja sitten katsovat nyreissään, jos ulospotkittu onnistuu löytämään ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö on syntynyt siitä yksinkertaisesta asiasta, että tympeät, ankeat ja rumat feminismtinaiset ovat huomanneet ettei heitä oikein kukaan jaksa katsella ja kuunnella. Heitä sitten ahdistaa jos joku nainen ei koekaan miehiä vastustajana, vaan pääsääntöisesti ihan hyvinä tyyppeinä joiden suuntaan voisi kenties osoittaa jonkinlaista suopeutta joskus ja lähteä mukavalla asenteella lähestymään.
Nuoret naiset, älkää antako näiden ankeuttajafeministien harhauttaa teitä samaan ojaan jossa itse rypevät. Siellä ei osata enää minkäänlaista normaalia kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ja kuitenkin minulla, tympeällä ankealla ja rumalla feministinaisella on parempi ja estottomampi seksielämä kuin palstan miehillä ;-D
Minäkin olen hirveän erilainen kuin te muut naiset. Minulla on korkea älykkyysosamäärä (toisin kuin teillä muilla naisilla), olen seikkailunhaluinen (toisin kuin te muut naiset), en oikein sovi joukkoon (toisin kuin te muut naiset), miehet ihailee minua (toisin kuin teitä muita naisia). Te muut ette ole tällaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanon, että en ole samanlainen kuin te, koska olen älykäs ja kunnianhimoinen, katsotko että kyseessä on neutraali kommentti? Ihan ilman arvolatauksia?
😊😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö on syntynyt siitä yksinkertaisesta asiasta, että tympeät, ankeat ja rumat feminismtinaiset ovat huomanneet ettei heitä oikein kukaan jaksa katsella ja kuunnella. Heitä sitten ahdistaa jos joku nainen ei koekaan miehiä vastustajana, vaan pääsääntöisesti ihan hyvinä tyyppeinä joiden suuntaan voisi kenties osoittaa jonkinlaista suopeutta joskus ja lähteä mukavalla asenteella lähestymään.
Nuoret naiset, älkää antako näiden ankeuttajafeministien harhauttaa teitä samaan ojaan jossa itse rypevät. Siellä ei osata enää minkäänlaista normaalia kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ja kuitenkin minulla, tympeällä ankealla ja rumalla feministinaisella on parempi ja estottomampi seksielämä kuin palstan miehillä ;-D
Molemmat tumputtaa, joten aika sama.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut erilainen kuin muut tytöt, enkä pidä sitä ollenkaan hyvänä asiana. Muut osasi käyttäytyä nätisti, harjata hiukset, käydä koulua ja heillä oli nätit, puhtaat vaatteet.
Itse tulin kamalasta kodista ja käyttäydyin kuin riivattu peikko. En vieläkään osaa olla viehättävä, naisellinen. Enkä hurmata miehiä, en rakentaa uraa, solmia ystävyyssuhteita. En edes jaksa muiden ihmisten seuraa.
Ihme kyllä, olen käynyt yliopiston ja olen johtotehtävissä. Yksinäistä on. Minua kuvataan periksiantamattomaksi, nopea älyiseksi ja vaativaksi (etenkin itseäni kohtaan).
Paljon mieluummin olisin Piritta Hagman.
Tässä on minusta aika tyypillinen esimerkki. En tiedä huomaako kirjoittaja itse sitä. Esimerkiksi minä muistutan sinua monessakin luettelemassasi asiassa, mutta en kyllä pidä itseäni mitenkään erilaisena naisena. Tällä palstallakin vaikuttaisi oleilevan aika paljon epäsosiaalisia naisihmisiä :)
"Periksiantamaton, nopeaälyinen, vaativa" - ovatko nämä mielestäsi ominaisuuksia, jotka eivät tyypillisesti kuvaa naista, kun päädyit ne mainitsemaan?
Mitä tarkoittaa toksinen?