Mitä ajattelet 30-vuotiaasta miehestä joka...
...on harrastanut viimeksi seksiä n. kymmenen vuotta sitten? Samoin silloin viimeksi seurustellut?
Onko mahdollista löytää enää elämänkumppania vai onko aivan toivoton tapaus?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:10"]
No, taas mainitsit omat käsitykseni, mutta en minäkään tätä ole suunnitellut, että näin kävisi, joskus elämä vain menee niinkuin menee. Ei tämä minullekaan mikään ylpeydenaihe varsinaisesti ole.
Se minua kuitenkin kiinnostaa, voisitko perustella miksi se kokemus on sinulle niin ratkaisevan tärkeää? Onko kysymys vain omista ennakkoluuloistasi, että oletat ihmisen olevan tietynlainen jos ei ole kokenut, vai onko kyse jostain käytännön jutuista, josta et usko miehen selviytyvän?
[/quote]
Mielikuva ei ole hehkeä, epävarmuus ja se, ettei toinen tiedä mitä haluaa ja millä tavalla. Lisäksi en voi välttää sitä, että inhimillisenä olentona teen johtopäätölsiä muista ja kokemattomuus luo toiseen tietyn haloefektin. Jos mies ei ole kelpuuttanut ketään tai ketään häntä, niin se nostaa vaan kysymyksiä ja lisää mielikuvia sekä oletuksia.
Tosin, en tiedä olisiko asia eri jos oikeasti pitäisin henkilöstä. Sellaista tilannetta ei vain koskaan ole tullut vastaan, että täytyisi miettiä miten valitsee jos pitemmän tapailun jälkeen käy tuollainen seikka ilmi. Mutta pääasiassa yhtenä syynä on myös itseni suojeleminen, yleisesti ottaen ne henkilöt ovat kohdelleet parhaiten sekä parisuhteessa että seksissä, joilla on kokemusta enemmän, mutta sekin perustuu vain omiin kokemuksiini joten yleistyksiä muille ei voi tehdä.
Mua oikeasti surettaa naisten asenne. Miten ihmeessä tällaisia epäloogisuuksia koko ajan? Surraan miesten pillun perässä juoksemista (=eivät halua suhdetta ja jos haluavatkin, pettävät), mutta kuitenkaan mies, joka ei juokse pillun perässä, on vähintään säälittävä ja epäkiinnostava tai jopa outo ja uhkaava. Miten niin? Luuletteko, että mies, joka on preferoinut elämässä muita asioita valtaosan nuoruudestaan heti syöksyy väkivalloin kiinni naiseen, kun jää tämän kanssa kaksin?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:19"]
Mua oikeasti surettaa naisten asenne. Miten ihmeessä tällaisia epäloogisuuksia koko ajan? Surraan miesten pillun perässä juoksemista (=eivät halua suhdetta ja jos haluavatkin, pettävät), mutta kuitenkaan mies, joka ei juokse pillun perässä, on vähintään säälittävä ja epäkiinnostava tai jopa outo ja uhkaava. Miten niin? Luuletteko, että mies, joka on preferoinut elämässä muita asioita valtaosan nuoruudestaan heti syöksyy väkivalloin kiinni naiseen, kun jää tämän kanssa kaksin?
[/quote]
Katos kun AV-logiikan mukaan niiden pleijereittenkin tempaukset ovat ilmeisesti näiden kaikkien muiden sinkkumiesten syytä. Ja miesten väkivaltaisuus ja pettäminen, etc. Pettämätöntä logiikkaa....
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:24"]
[/quote]
Katos kun AV-logiikan mukaan niiden pleijereittenkin tempaukset ovat ilmeisesti näiden kaikkien muiden sinkkumiesten syytä. Ja miesten väkivaltaisuus ja pettäminen, etc. Pettämätöntä logiikkaa....
[/quote]
Niin ja sitten vielä valitellaan, että mistään ei löydy kunnon miehiä tämä asenne päällä. Minulla on teille uutinen: Te ette ansaitse niitä kunnon miehiä, vaan ansaitte sen pleijerin hyväksykäyttämäksi joutumisen ja mahdollisesti väkivaltaisen miehen tällä asenteella. Kannattaisi yrittää iskeä varattuja miehiä, niin silloin taas saisi pettäjän itselleen.
[/quote]
Ja mistäs päättelet, että se mies joka on pillun perässä ilmoittaa sen rehellisesti naiselle joka sanoo ettei haittaa? Ehei miehet. Valehtelua, valehtelua.
Arvostan. En tykkää miehistä jotka panee kaikkea joka liikkuu. Hyi. Sun kaltasia miehiä vois olla enemmänkin ;)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 21:10"]
No, taas mainitsit omat käsitykseni, mutta en minäkään tätä ole suunnitellut, että näin kävisi, joskus elämä vain menee niinkuin menee. Ei tämä minullekaan mikään ylpeydenaihe varsinaisesti ole.
Se minua kuitenkin kiinnostaa, voisitko perustella miksi se kokemus on sinulle niin ratkaisevan tärkeää? Onko kysymys vain omista ennakkoluuloistasi, että oletat ihmisen olevan tietynlainen jos ei ole kokenut, vai onko kyse jostain käytännön jutuista, josta et usko miehen selviytyvän?
[/quote]
Mielikuva ei ole hehkeä, epävarmuus ja se, ettei toinen tiedä mitä haluaa ja millä tavalla. Lisäksi en voi välttää sitä, että inhimillisenä olentona teen johtopäätölsiä muista ja kokemattomuus luo toiseen tietyn haloefektin. Jos mies ei ole kelpuuttanut ketään tai ketään häntä, niin se nostaa vaan kysymyksiä ja lisää mielikuvia sekä oletuksia.
Tosin, en tiedä olisiko asia eri jos oikeasti pitäisin henkilöstä. Sellaista tilannetta ei vain koskaan ole tullut vastaan, että täytyisi miettiä miten valitsee jos pitemmän tapailun jälkeen käy tuollainen seikka ilmi. Mutta pääasiassa yhtenä syynä on myös itseni suojeleminen, yleisesti ottaen ne henkilöt ovat kohdelleet parhaiten sekä parisuhteessa että seksissä, joilla on kokemusta enemmän, mutta sekin perustuu vain omiin kokemuksiini joten yleistyksiä muille ei voi tehdä.
[/quote]
Selvä, kiitos. Eli aika paljon on omia ennakkoluulojasi pelissä. Ei kuitenkaan kannata tuomita ihmisiä sen yleisen käsityksen mukaan, mikä aikuisista sinkuista tuntuu olevan ilmoilla, vaan tehdä omat johtopäätökset. Esim. Phoebeä näytellyt Lisa Kudrow on muistaakseni menettänyt neitsyytensä 32 vuotiaana, jos oikein muistan. Silti ihan fiksulta ja hauskaltakin ihmiseltä vaikuttaa.
Tuo ettei ihminen tiedä mitä haluaa ja millä tavalla, jaa'a, vaikken ole seksiä harrastanut, olen kuitenkin seksuaalinen ihminen ja ehtinyt pohtia ja ajatella asiaa aika paljon. Kyllä minullakin jokin käsitys asiasta on. Kyllä ihminen kypsyy vaikkei seksiä harrastaisikaan. Ainakaan en elä harhaluulossa, että olisin maailman kovin panomies, ja ymmärrän myös ettei nainen ole pelkkä alusta johon tyydyttää omat tarpeeni. Jotkut nuoremmat kollit ei sitä välttämättä aina tajua, vaikka olisi kokemustakin.
Mä ottaisin neitsytmiehen koska tahansa itelleni :) joku niissä vetää mua puoleensa. Olen kylläkin varattu perheenäiti, mutta välillä kaupassa jos olen vaikka yksin asioimassa ja näen tällaisen selkeästi vähän nörtihtävän ja yksinäisemmän miehen, flirttailen katseellani minkä kerkeän :)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:50"]
No anteeksi jos loukkasin tunteitasi, mutta en haukkuisi ylimieliseksi, jos en puheistasi sitä käsitystä saisi. Sinä vaan perustelematta alennat minut joksikin vajakiksi sen perusteella, että olen kokematon. Puhut eri kriteereistä ja näkemyksistä, vaikket tiedä minun näkemyksistäni mitään. Minun näkemykseni tulevaisuudelle voivat olla täysin samanlaiset, vaikka en sellaista elämää olekaan vielä kokenut. Tuomitset siis ihmisen hänen menneisyytensä perusteella, riippumatta siitä millainen ihminen on muuten kyseessä. Et näe muuta vaihtoehtoa kuin sen, että tämän täytyy olla oleellisesti erilainen jopa jotenkin viallinen ihminen kuin sinä vain siksi ettei ole harrastanut seksiä.
Sen voin sanoa, että olisin voinut ehkä päätyä elämässäni parisuhteeseen, jos olisin ottanut ihmisen josta en ollut kiinnostunut. Olisiko se sinun standardiesi mukaan ollut parempi?
[/quote]
Tarkoituksenani ei ollut antaa kuvaa mistään vajakkiudesta kuitenkaan, pikemminkin epäsopivuudesta. Sinulla on omat käsitykset ja omani on se, että toisella tulee olla kokemusta. Minut itseni on tuomittu ja tullaan tuomitsemaan minusta täysin riippumattomista syistä parisuhdemielessä, mutta se on aina tarkoittanut, että jossain vaiheessa tulen löytämään henkilön jolle nuo asiat eivät ole mikään ongelma. Nuo mainitsemani seikat eivät edes liity minuun henkilönä, mutta esimerkkinä tekijöistä, joita kyllä katsotaan kun punnitaan sitä miten joku henkilö sopii itselle.
Ei tietenkään olisi parempi. Pointtinahan mulla on ollut, että valinnanvapaus ja omat kriteerit. Tärkeintä on, että on itse onnellinen tai ainakin yrittää siihen pyrkiä ja tulee tapaamaan ihmisiä, jotka on itselle sopivia.
[/quote]