yksinäisen joulupöytä?
mitä te muut yksinäiiset laitatte omaan joulupöytäänne? Ja miten muuten vietätte joulua?
Itse laitan jouluvalot, kynttilöitä, katson lumiukko-animaation telkkarista ja muita leffoja, syön ainakin kaupan valmiita laatikoita ja lohta ja tietty glögiä ja punkkua! :) Radiosta kuuntelen joululauluja.
Kommentit (53)
Aika lailla samaa voin sanoa kuin 12. Olen viettänyt jouluja täysin yksin tai käynyt aattoaterialla jonkun ystävän luona tai "porukkajoulussa". Ihan samalla lailla laitan herkut ja koristeet ym. itselleni kuin isommallekin porukalle. Vähemmällä vaivalla pääsee kun ei tarvitse tehdä toisten lempiruokia ollenkaan. Rauhallista ja tunnelmallista se on yksinkin. Stressaavinta oli perinteisen perhejoulun järjestäminen, joka nyt on onneksi jo ohi, kun lapset ovat isoja ja isovanhemmat kuolleet.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään? [/quote] Mikä tässäkin nyt on vikana? Pitäisikö sanoa että mahtavalta kuulostaa. Anteeksi empatiani. -3
[/quote]
Koska sä oot idiootti. Se, että joulun viettäminen yksin on sun mielestä kurjaa, ei tee siitä totuutta. Säästä siis alentuva empatiasi kärsiville ihmisille, ei ihmisille, jotka haluaa jo eutkäteen fiilistellä joulua ja jopa nauttii siitä! Tän piti olla positiivinen ketju! -ap
Mullakin olis tullut yksinäinen joulu, mutta onneksi eräs ystäväni kutsui minut kylään. En malta odottaa! Olen 4 viimeistä joulua viettänyg yksin, ja iloisia ovat nekin olleet.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]
:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään?
[/quote]
Itse viihdyn omissa oloissni. Miksi pitäisi mennä mihinkään jos ei halua?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"]Mullakin olis tullut yksinäinen joulu, mutta onneksi eräs ystäväni kutsui minut kylään. En malta odottaa! Olen 4 viimeistä joulua viettänyg yksin, ja iloisia ovat nekin olleet.
[/quote]
Hienoa :)
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:24"]Mullakin olis tullut yksinäinen joulu, mutta onneksi eräs ystäväni kutsui minut kylään. En malta odottaa! Olen 4 viimeistä joulua viettänyg yksin, ja iloisia ovat nekin olleet.
[/quote]
Ihana viesti
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:55"]
Minulla ei ole edes pöytää, teen kattauksen lattialle :(
[/quote]
Osta Ikeasta sellanen mini lastenpöytä ja syö sen äärellä vähän niin kuin jotkut aasialaiset. Laitat lattialle tyynyjä ja istut niiden päällä ja pöydälle joululiina :)
Mä olen nyt naimisissa ja vietämme joulua mieheni kanssa kahdestaan. Sinkkuna vietin jouluni yksin vaikka mulla on perhettäkin, äiti ja veli perheineen. Ja se oli ihanaa! Aamulla söimme puuron yhdessä äitini luona ja sitten hajaannuimme. Mä kävin läheisten haudoilla ja sen jälkeen menin saunaan taloyhtiömme yleiseen saunaan josta olin varannut vuoron. Sen jälkeen rennot kotivaatteet päälle ja kynttilät palamaan. Katsoin telkkaa, surffasin netissä, luin kirjoja, join viiniä ja söin hyviä ruokia. Muina pyhinä saatoin ulkoilla, käydä haudoilla tai salilla. Mun jouluherkkuja oli silloin ja yhä on erilaiset kalat, sienisalaatti, lihapullat ja joku vuosi paistoin pienen kinkunkin :)
Mä olen parikymppinen ja vietän jo toisen yksinäisen joulun. En siis mene vanhempieni luokse (tähän on varsin painavat syyt, enkä välitä vaikka minua pidetäänkin itsekkäänä ja kylmänä tämän vuoksi), eikä minulla ole parisuhdetta. Ystävät ovat sen ikäisiä, että käyvät vielä kotona jouluna.
Ei tässä mitään. Viime jouluna katsoin joitakin lastenohjelmia, join glögiä jonkun verran, muutoin paastosin (paastosin koko jouluviikon ja uudenvuoden). Tein vähän kouluhommia, koska en saanut töitä.
Harmittaa, jos tänäkään vuonna en pääse kiireapulaiseksi minnekään. Olisi helpompaa, jos voisi olla jotenkin edes hyödyksi, vaikka eipä sillä, ei minua harmita olla yksin.
Ei siis ollut sen suurempia joulupöytiä minulla, heh.
Todennäköisesti käyn äitini ja hänen uuden aviomiehensä luona (ketä en oikein voi sietää, jaksa sen idiootin juttuja jne..hyvin rasittava persoona) Muuten olisi paljon mukavempaa kun tää mies ei olisi paikalla, mutta minkäs teet.. Visiittini ovat paljon harvempia ja lyhyempiä, mikäli hän on siellä. Ja siskoa nään myös jouluna. Varmaankin olen aaton ja muut vastaavat joulupyhät töissä. Ei oikeastaan haittaa tässä tilanteessa. Jos olisi oma rakas niin silloin olisi ihana viettää hänen kanssaan joulua tms. Muuten tuntuu, että mitä enemmän ikää tulee, niin joulu menettää vain merkitystään koko ajan. Olen päälle parikymppinen. Tykkään silti joulun tunnelmasta ja koristeista. Kotia on kiva laittaa joulukuntoon. Tunnelmallista voi olla yksinkin. Mutta nykyinen joulunvietto seura ei vain ole kovin mielekästä :/
Mitä joulupöytään tulee, kotona en laita ruokaa, koska en jaksa sinkkuna asuessa sydä sitä samaa jokapäivä :D Mulle riittää se yks tai kaks ruokailua äidin luona. Ja sit kaupasta ostan glogiä ja pipareita, ja mitä mieli tekee joulunaikana.
Anteeksi. Lupaan olla kirjoittamatta enää tähän ketjuun.
J-P