Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinäisen joulupöytä?

Vierailija
21.09.2014 |

mitä te muut yksinäiiset laitatte omaan joulupöytäänne? Ja miten muuten vietätte joulua? 

Itse laitan jouluvalot, kynttilöitä, katson lumiukko-animaation telkkarista ja muita leffoja, syön ainakin kaupan valmiita laatikoita ja lohta ja tietty glögiä ja punkkua! :) Radiosta kuuntelen joululauluja.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon varmaan halpaa punkkua, teen lanttulaatikkoa ja jos opiskelijabudjetti antaa periksi ostan kinkun.

Surullista.

Ei ole perhettä, jonka luokse mennä. Ennen viettänyt joulun nykyisen eksäni perheen kesken. Nyt taidan ensimmäistä kertaa olla yksin.

Vierailija
22/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:42"]Juon varmaan halpaa punkkua, teen lanttulaatikkoa ja jos opiskelijabudjetti antaa periksi ostan kinkun.

Surullista.

Ei ole perhettä, jonka luokse mennä. Ennen viettänyt joulun nykyisen eksäni perheen kesken. Nyt taidan ensimmäistä kertaa olla yksin.
[/quote]

Olisiko sulla joku ystävä kenen kanssa voisit joulua viettää?

Vierailija
24/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:42"]Juon varmaan halpaa punkkua, teen lanttulaatikkoa ja jos opiskelijabudjetti antaa periksi ostan kinkun.

Surullista.

[/quote]

Sama kohtalo mulla. Perhettä olisi, mutten ole tervetullut heidän joulunviettoonsa. Itkettää ja ahdistaa jo nyt ajatus yksinäisestä joulusta. Eksän kanssa vietettiin joulut heillä, ja oli mukavaa. Pitää yrittää nauttia siitä mitä on saatavilla. Tsemppiä meille jouluna! :)

Vierailija
25/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:42"]Juon varmaan halpaa punkkua, teen lanttulaatikkoa ja jos opiskelijabudjetti antaa periksi ostan kinkun. Surullista. Ei ole perhettä, jonka luokse mennä. Ennen viettänyt joulun nykyisen eksäni perheen kesken. Nyt taidan ensimmäistä kertaa olla yksin. [/quote] Olisiko sulla joku ystävä kenen kanssa voisit joulua viettää?

[/quote]

Ollaan siinä iässä, että kaikki viettävät joulun oman perheensä kanssa. Ei mulla sinne ole asiaa, ja se olisi vaan tuskaisempaa katsoa vierestä, mistä kaikesta itse on jäänyt elämässään paitsi.

Vierailija
26/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua. Olen aina matkoilla jouluna, mielellään sellaisessa paikassa jossa joulu ei näy mitenkään. Tänä vuonna lähden Kiinaan.

Vierailija
27/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes pöytää, teen kattauksen lattialle :(

Vierailija
28/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:54"]

En vietä joulua. Olen aina matkoilla jouluna, mielellään sellaisessa paikassa jossa joulu ei näy mitenkään. Tänä vuonna lähden Kiinaan.

[/quote]

Oi mahtavaa! Mäkin haluisin lähteä lähteä jonnekin aina jouluksi, mutta rahatilanne estää. Ja en voisi ottaa lapsiani aka kissojani mukaan.

Vierailija
29/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:42"]Juon varmaan halpaa punkkua, teen lanttulaatikkoa ja jos opiskelijabudjetti antaa periksi ostan kinkun. Surullista. Ei ole perhettä, jonka luokse mennä. Ennen viettänyt joulun nykyisen eksäni perheen kesken. Nyt taidan ensimmäistä kertaa olla yksin. [/quote] Sama kohtalo mulla. Perhettä olisi, mutten ole tervetullut heidän joulunviettoonsa. Itkettää ja ahdistaa jo nyt ajatus yksinäisestä joulusta. Eksän kanssa vietettiin joulut heillä, ja oli mukavaa. Pitää yrittää nauttia siitä mitä on saatavilla. Tsemppiä meille jouluna! :)

[/quote]

Joo kyllä mullakin se perhe löytyy, mutta isän luokse en ole tervetullut ja äitini on niin alkoholisoitunut ja vakavasti masentunut, että ravaa vähän väliä pakkohoidossa suljetulla osastolla. Ei taida äitini edes joulua viettää.

Vierailija
30/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ehdotus.

Mitä jos te kaikki, jotka nyt surette sitä yksinäistä joulua viettäisitte sen ydessä. Tässä on vaikka kuinka paljon aikaa sopia järjestelyistä.

J-P

Vierailija
31/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt joulua kaksi kertaa naispuolisen ystäväni kanssa parikymmentä vuotta sitten, kolme joulua onnellisena omassa seurassani (vaikka isä, äiti ja isosisko silloin vielä kaikki olemassa) ja yhden joulun neljän muun ystävän kanssa, kaikki olisivat muuten olleet jouluna yksin. Aina on ollut kuusi, kynttilöitä, kauniisti katettu joulupöytä,hyvää viiniä, yhdessä kun oltiin lauloimme joululauluja, kävimme hautausmaalla ja yöllä kirkossa..

"Yksinäiset" jouluni olivat myös onnellisia ja erittäin rauhallisia.

Eriasia tietysti jos yksinolo ei ole vapaaehtoista. Voisitko ehdottaa kenellekään yhteistä aattoiltaa? Jos olisi muitakin jotka haluaisivat nauttia yhdessäolosta mutta ei ole omaisia joiden kanssa olla?

Vierailija
32/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:44"]:( kuulostaa kurjalta. Eikö teillä ole läheisiä keiden luokse mennä joulua viettämään?
[/quote]

Mikä tässäkin nyt on vikana? Pitäisikö sanoa että mahtavalta kuulostaa. Anteeksi empatiani.
-3

Vierailija
33/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon kotimaassa, väsäilen voileivän pari ja vietän illan teeveen ääressä. Ei joulua, mitä silläkään tekee?

Vierailija
34/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myöhemmin avioiduttuani meillä on ollut kahtena jouluna aiemmin syksyllä eronnut ystävä luonamme, kerran kaksi naapuria jotka olisivat olleet muuten yksin..

Varmasti löytyy ihmisiä jotka haluavat teidät seuraansa, eikä mitenkään säälistä.

Vierailija
35/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan viettäisin jouluaaton vapaaehtoisena vvanhainkodissa tai hoitolaitoksessa jos mahdollista.

Vierailija
36/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ja 15 siis sama.

Vierailija
37/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen jouluaaton tyttöni kanSsa täysin kaksi ensimmäistä kertaa. Katsotaan jouluohjelmia, koristellaan kuusi, syödään jotain pientä jouluruokaa ja ehdottomasti suklaata, joulupäivänä tyttö lähtee ja palaa tapanin päivän iltana joten taidan joulupäivänä istua koko päivän byjamassa, kattoa leffoja ja kitara punkkua. Ei sureta.

Vierailija
38/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari litran leiskaa.

Vierailija
39/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:06"]

Minä varmaan viettäisin joulumaaton vapaaehtoisena vvanhainkodissa tai hoitolaitoksessa jos mahdollista.

[/quote]

viettäisit? Mikset sitten vietä? Olen itse ollut töissä ihan palkallisena kyseisissä paikoissa, joten joulun viettäminen lääkejakoa tehden, ripulipyllyjä pyyhkien ja nyrkiniskuja vastaanottaen ei oikein kiinnosta.

Vierailija
40/53 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 22:01"]

Mulla olis ehdotus.

Mitä jos te kaikki, jotka nyt surette sitä yksinäistä joulua viettäisitte sen ydessä. Tässä on vaikka kuinka paljon aikaa sopia järjestelyistä.

J-P

[/quote]

Kuka suree? Harmi että jotkut haluaa myrkyttää positiivsen ja kauniin keskusteluketjun jollain surujutuilla ja omilla yksinäisyydenpeloillaan. Olen aidosti pahoillani puolestanne. -ap