Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen osapuolen liioittelu, vääristely ja raivoaminen parisuhteessa

Vierailija
10.11.2023 |

Emme asu yhdessä vielä töiden takia (eri paikkakunnat) mutta se on tavoitteena kuitenkin. Yhdessä olemme olleet kolmisen vuotta, näemme niin usein kuin mahdollista. Itse olen lapseton, toisella on lapsia, ei enää ihan pieniä. 

Tuossa hieman taustaa vaikka se ei vaikuttanekaan siihen mikä mieltä painaa ja suhdetta kuormittaa. Riitely ei ole kummallinen asia suhteessa, mutta se miten kumppani reagoi on. Itse olen kertonut mikä on loukannut, miltä tuntuu ja sitä rataa, eli että toiselle asia ei ole arvoitus. Mutta lähes aina kumppani suuttuu, liioittelee ja vääristää mitä olen sanonut tai mitä on tapahtunut, ja se tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta. Kun suuttuu tai jopa raivostuu niin sanoo todella inhottavia asioita. Anteeksi ei koskaan pyydä, korkeintaan toteaa että suutuspäissään sitä sanoo kaikenlaista. Minulle asia ei ole sillä kuitattu. Niin, tai sitten syy on minun kun olen ärsyttänyt.

Itse arvostan kykyä pyytää anteeksi ja ottaa vastuu siitä mitä sanoo ja tekee. Kyllä itsekin joskus suutahdan mutta en huuda enkä vääristele asioita toisiksi. Pyrin totuuteen ja vastuuseen.

Paljon muuten on hyvää ja kemia pelaa. Mutta tuo asia aina vain toistuu. Erokorttia vilautellaan välillä mikä on huono tapa, itsekin siihen joskus syyllistynyt kun tuntuu että olo on toivoton, en saa toista ymmärtämään ja kuuntelemaan ja ennen kaikkea peruskunnioitus puuttuu välillä. Haluan olla luottamuksen arvoinen ja rakastan mutta en tiedä jaksanko tätä loputtomiin. Toinen vetoaa että hänellä on stressiä mitä onkin, mutta silti. En saa myöskään esim. pettyä koskaan, tai hän hermostuu tai suuttuu.

Lapsuus on ollut osittain hänellä vaikea, yritän olla ymmärtäväinen mutta rajansa kaikella. Onkohan kyseessä jokin diagnosoimaton persoonallisuuden häiriö vai mikä. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on syynsä toimia kuten toimii, mutta tässä kohtaa en ymmärtäisi, vaan jättäisin sen sian. Toivoa on, jos toinen tajuaa virheensä ja osaa pyytää niitä anteeksi, tässä tapauksessa niin ei ole. Eroa, älä vilauttele korttia. 

Vierailija
2/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin sinuna miksi annat toisen kohdella itseäsi huonosti. Sentään kolme vuotta jo kulunut. Kyllä hän on jo näyttänyt millainen ihminen on. Arvosta itseäsi ja lopeta se suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin sen kontrolloivan ja raivoavan . ÄLÄ muuta yhteen sen kanssa, jos jatkunut pikään.

Vierailija
4/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on selvä harhautustaktiikka. Kätevää johtaa keskustelu muualle kuin esittämääsi ongelmaan. 

Alkoholistit käyttää tuota usein. Suuttumisesta vielä saavat syyn lähteä juomaan.

Vierailija
5/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitelläänkö sitä alkuperäistä asiaa sitten koskaan? Sitä mistä sanoit, kun hän raivostui?

Sanoit että vetoaa että on stressiä ja selittelee nähtävästi jälkikäteen, mutta voidaanko asiasta silloinkaan keskustella järkevästi?

Itse olin hiljattain samanlaisessa suhteessa, ja yritänkin nyt pysyä erossa hänestä.

Eihän sellaisesta suhteesta mitään voi tulla, kun erehtyy jostain sanomaan niin saa kuulla kaikki mahdolliset haukkumasanat ja kaivellaan kaikki mikä minussa on vikana, paiskotaan silmille kertomiani kipeitä asioita jne.

Hän näyttää keskittyvän vain "voittamaan riidat", eli sanomaan niin pahasti että luovutan, ja asiat haudataan, ja hänestä kaikki on hyvin.

Minulla taas kaikuu vieläkin päässä että "paskalta haiseva kaksoisleukainen läski", muutama h-sana siihen perään...

Vierailija
6/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pystytään jälkikäteen puhumaan. Noin pahoja sanoja ei ole käytetty kuin edelliselle vastaajalle, h-sanaa jne. 

Lähinnä olen kuulemma ärsyttävä ja minusta oletetaan pahaa ja vääristellään. Tuon unohdinkin mainita että suuttuneena toinen saattaa vttuilla jostain asiasta mikä on minulle kipeä tai minkä olen luottamuksella kertonut. Ero voi olla piankin edessä vaikka meillä on muuten ihanaa yhdessä. Nuo piirteet vain rasittavat liikaa. Jos edes pyytäisi anteeksi, mutta joko ei itse ymmärrä mitä on tehnyt väärin tai ei välitä.

Eihän se asiaa muuta mutta mahtaako tuollainen käytös johtua jostain traumasta vai onko luonnevika.

Vierailija
7/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen ominaisuuksia nuo ovat, ei ole sinun tai kenenkään muunkaan syy!

Vierailija
8/13 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa vahvasti siltä n-häiriöiseltä. T. Narsistin vaimo 

Vierailija
9/13 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on se, että  yhdessä asuessa tilanne muuttuu mahdottomaksi. Miksi sinä siedät sitä, että sinä et saa olla oma itsesi vaan sinun pitää elää kuin tulivuoren rinteellä peläten, milloin toinen räjähtää raivoamaan? Aivan, tulivuorten rinteilläkin on asukkaita, kun siellä on niin hyvä elää siihen saakka, kunnes ...

Sillä ei ole lopputulokseen eli sinun omaan kokemukseesi mitään merkitystä, onko tuo luonnevika, stressiä vai mikä. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, miksi sinun pitää olla niin mahdottoman ymmärtäväinen, mutta toinen saa kiukutella ja raivota sinulle mielin määrin?

Vierailija
10/13 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epävakaalle tai narsistiselle persoonallisuushäiriöiselle ihmiselle. Tuollainen käytös on niin tyypillistä heille. Kokemus juuri tuollaisesta kohtelusta jota ap kuvailee. Juokse. Älä olw enää yhteydessä häneen. Hän tulee rikkomaan sinut ennenpitkää. 

Vierailija
11/13 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä hyväksikäyttösuhde jossa mennään sen toisen, hyväksikäyttäjän ehdoilla. Ei ole vastavuoroinen suhde. Luultavasti on narsisti. Ei kannata jatkaa. Muuttuu vaan pahemmaksi.

Suosittelen lukemaan tarinoita narsistien uhrien tuki sivuilta. Tulet huomaamaan kuinka samanlainen tarinani on heidän kanssaan.

Vierailija
12/13 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on selvä harhautustaktiikka. Kätevää johtaa keskustelu muualle kuin esittämääsi ongelmaan. 

Alkoholistit käyttää tuota usein. Suuttumisesta vielä saavat syyn lähteä juomaan.

Ja narsistien toiminta taktiikka myös.

Vierailija
13/13 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pystytään jälkikäteen puhumaan. Noin pahoja sanoja ei ole käytetty kuin edelliselle vastaajalle, h-sanaa jne. 

Lähinnä olen kuulemma ärsyttävä ja minusta oletetaan pahaa ja vääristellään. Tuon unohdinkin mainita että suuttuneena toinen saattaa vttuilla jostain asiasta mikä on minulle kipeä tai minkä olen luottamuksella kertonut. Ero voi olla piankin edessä vaikka meillä on muuten ihanaa yhdessä. Nuo piirteet vain rasittavat liikaa. Jos edes pyytäisi anteeksi, mutta joko ei itse ymmärrä mitä on tehnyt väärin tai ei välitä.

Eihän se asiaa muuta mutta mahtaako tuollainen käytös johtua jostain traumasta vai onko luonnevika.

Älä sorru siihen " että kun on ihanaa yhdessä-ajqtteluun" . Kuka tahansa voi esittää ihanaa kenelle tahansa ja luoda illuusion kemiasta ja muusta. Se on todennäköisesti feikkiä. Narsistin teatteriesitystä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi