Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos teini on ilkeä ja

Vierailija
21.09.2014 |

veemäinen jo toista vuotta, saako olla takaisin?

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en kyllä hetkeäkään usko, etteikö teini haluaisi matkalle mukaan. riitoja ja haukkumisia on ollut jo niin paljon, teini tuntee itsensä huonoksi/inhotuksi ja ettei häntä haluta enää perheeseen. siksi rakentanut suojamuurin ympärilleen, näyttelee välinpitämätöntä vaikka todellisuudessa sattuu kovin. ei halua kuulla ettei kelpaa matkalle mukaan, siksi sanoo ettei halua lähteä mukaan. surullista,hyvin surullista!

Vierailija
162/218 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kehunut teiniä koulumenestyksestä? Sanonut kauniiksi, niin ei tarvitse netissä kerätä tykkäyksiä? Tukenut harrastuksissa ja koulunkäynnissä? Viettänyt aikaa kahdestaan? 

Mun oma äitini oli sellainen draamakuningatar, että olisi toivonut minun epäonnistuvan, jotta saisi jotakin jännitystä omaan elämäänsä. Harmi, että olin fiksu kympin tyttö. Purki jotakin omaa ahdistustaan minuun. Alkoi itse riidellä ja syytti siitä minua. Ja samalla tavalla kuin ap ihmetteli sitä, kun tulen kaikkien muiden kanssa toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:49"]Oletko koskaan kehunut teiniä koulumenestyksestä? Sanonut kauniiksi, niin ei tarvitse netissä kerätä tykkäyksiä? Tukenut harrastuksissa ja koulunkäynnissä? Viettänyt aikaa kahdestaan? 

Mun oma äitini oli sellainen draamakuningatar, että olisi toivonut minun epäonnistuvan, jotta saisi jotakin jännitystä omaan elämäänsä. Harmi, että olin fiksu kympin tyttö. Purki jotakin omaa ahdistustaan minuun. Alkoi itse riidellä ja syytti siitä minua. Ja samalla tavalla kuin ap ihmetteli sitä, kun tulen kaikkien muiden kanssa toimeen.
[/quote]
On ollut varsin mielenkiintoista huomata miten avaukseni on saanut monien äititraumat liikkeelle ja nyt minua syytetään kaikista niistä vääryyksistä mitä kukin joutunut tahoillaan kokemaan.
Olen viettänyt tyttären kanssa paljon aikaa. Kehunut ja tukenut.
No, tilanne on nyt kuitenkin se, että tytär ottanut sen linjan, että ei puhu. Siis meille. Selvästi harmittaa, kun ei pääse matkalle mukaan. Asiaa on nyt vatvottu kyllästymiseen asti ja se ei muuksi muutu. Positiivista on, että kahteen päivään ei ole ketään haukkunut. Kurjaa se, että kommunikoi vaan viestitse kanssani, kun mököttää. Mutta mököttäköön. Olen kyllä kuulolla kun hän sitä haluaa. Sen hän kyllä tietää ja siksipä onkin niin helppoa olla v-mäinen, kun tietää ettei häntä hylätä. Ap

Vierailija
164/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:48"]

Jotenkin epäilen että ap on ollut v mäinen itsekin ja nyt teini on peilinä takaisin.

[/quote]

Mä aina ihmettelen, että onko sitä oikeasti sellaisia vanhempia, jotka ei ole v-mäisiä lapsilleen?

[/quote]Miten sitten voi mennä haukkumaan teiniä, kun on itse käyttäytynyt samoin??

[/quote]

Ei kun mä olen v-mäisesti käyttäytyneen äidin aikuinen lapsi ja mietin, että onko muka vanhempia, jotka ei ole v-mäisiä lapsilleen.

Vierailija
165/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:57"]

Jotenkin epäilen että ap on ollut v mäinen itsekin ja nyt teini on peilinä takaisin.

[/quote]

Mä aina ihmettelen, että onko sitä oikeasti sellaisia vanhempia, jotka ei ole v-mäisiä lapsilleen?

[/quote]Miten sitten voi mennä haukkumaan teiniä, kun on itse käyttäytynyt samoin??

[/quote]

Ei kun mä olen v-mäisesti käyttäytyneen äidin aikuinen lapsi ja mietin, että onko muka vanhempia, jotka ei ole v-mäisiä lapsilleen.

[/quote]

On niitä olemassa.

Vierailija
166/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On niitä olemassa.

[/quote]

Miksi ette opeta niitä aikuisen käytöstapoja niillekin, jotka ovat v-mäisiä lapsilleen? On meinaan paljon kärsimystä tässä maassa v-mäisten vanhempien takia.

Vierailija
167/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää antaa kakaralle takasin sitä mitä siltä saa, miten muuten se lapsi oppii miten pahalta sen paska käytös muista tuntuu? Maistakoot omaa lääkettään.

[/quote]Lapsi kun ei sitä lääkettä keksi vaan aikuinen. Ei kannata laskeutua teinin tasolle vaan näyttää miten aikuinen toimii. Keskustella, keskustella ja keskustella. Tietty tuo linja olisi pitänyt olla kautta lapsuuden, eikä alkaa vasta kun lapsi on teini.

Vierailija
168/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, kyllä mä ymmärrän, että on teillä muutakin tekemistä. Mutta teitä tarvittaisiin. Olispa joku paikka, missä vanhemmille opetettaisiin vanhemmuutta...

26

Vierailija
169/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:02"]

Tottakai pitää antaa kakaralle takasin sitä mitä siltä saa, miten muuten se lapsi oppii miten pahalta sen paska käytös muista tuntuu? Maistakoot omaa lääkettään.

[/quote]Lapsi kun ei sitä lääkettä keksi vaan aikuinen. Ei kannata laskeutua teinin tasolle vaan näyttää miten aikuinen toimii. Keskustella, keskustella ja keskustella. Tietty tuo linja olisi pitänyt olla kautta lapsuuden, eikä alkaa vasta kun lapsi on teini.

[/quote]

Kaikki aikuisetkaan ei tiedä, miten aikuinen toimii. Oikeasti.

26

Vierailija
170/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini hakee rajojaan. Näytä esimerkkiä, älä alennu samalle tasolle. Rakasta loputtomasti. Keskustele. Älä kosta.

Vierailija
171/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:06"]

Teini hakee rajojaan. Näytä esimerkkiä, älä alennu samalle tasolle. Rakasta loputtomasti. Keskustele. Älä kosta.

[/quote]

Tuskin aloittajaakaan on rakastettu ja varsinkaan loputtomasti. Hyvä antaa neuvoja sellaiselle, jolla ei itselläänkään ole sitä mitä hänen pitäisi toiselle antaa.

26

Vierailija
172/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
173/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus av:llä kahdenkymmenen vuoden päästä: 

Mitä teen, lapseni ei enää pidä yhteyttä eikä anna minun tavata lapsenlapsiani!

26

Vierailija
174/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään siitä, että onnellinen lapsi ei ilkeile. Kannattaisi selvittää, miksi teinillä on paha olla.

Vierailija
175/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Tuskin aloittajaakaan on rakastettu ja varsinkaan loputtomasti. Hyvä antaa neuvoja sellaiselle, jolla ei itselläänkään ole sitä mitä hänen pitäisi toiselle antaa.

26

[/quote]Jaa, eli ei sitten anneta neuvoja, jätetään ap yksin arpomaan..Hän tuli tänne kysymään ja me vastataan. Näin se yleensä keskustelupalstalla menee.

Vierailija
176/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 11:54"]Minä olin teininä ilkeä äitiäni kohtaan. Äitini ajatusmaailma on oman huonon lapsuutensa vuoksi todella kiero.   Sain päivittäin (13v-17v) kuulla todella ilkeitä kommentteja ulkonäöstäni ja kavereistani. Pahimmalta tuntui kun äitini saattoi kaupassa tai julkisilla paikoilla tokaista kovaan ääneen että haisen pahalle tai että hiukseni ovat kuin kananperse. Pikkupillu oli myös suosittu sana nimittelyjen lomassa. Hän teki ystävilleni selväksi ettei hyväksy teinityttöjä kotonaan. Ihan kaikki oli väärin mitä tein.   Eräänä päivänä päätin että jatkossa kohtelen ja puhuttelen äitiäni samalla tavalla. Tästä seurasi se että eräänä iltana isä nosti rinnuksista seinille ja huusi että minun pitää pyytää äidiltä anteeksi tai lähden lastenkotiin kun KUKAAN ei jaksa katsella tuollaista käytöstä. Luulempa ettei isäni ollut ikinä pistänyt merkille äitini kohtelua minua kohtaan.   Nykyään 25 vuotiaana en osaa antaa arvoa vanhempieni kasvatusta kohtaan, enkä pidä heitä hyvinä vanhempina.   Saat olla ilkeä teiniäsi kohtaan, mutta älä huorittele tai tallo lapsesi itsetuntoa pohjamutiin. Muista pyytää anteeksi, jospa se siitä jotai oppis. [/quote] En ole tallomassa itsetuntoa enkä nimittelemässä. Tehdään ulkomaanmatka ja nyt päätin, että päänaukoja ei tule mukaan. Saa rämpiä räntäsateessa, kun me muut shoppaillaan auringossa ilman vittuilua. Eikä tuoda tuliaisia. Ap.

[/quo

jos kuvittelet tuon auttavan parantamaan teidän suhdetta, niin siitä vaan. mut todellisuudessa teinin uhma ja paha olo sekä epäkunnioitus sua kohtaan vaan kasvaa. 

Vierailija
177/218 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
178/218 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko 197, että psykiatrien listasta on jotenkin unohtunut synnynnäinen veemäinen persoonallisuushäiriö?

Varmasti tietyntyyppisistä persoonallisuusrakenteista on helpompi saada aikaan ilkeä ihminen kuin toisista, ihan kuin yhdestä koirasta saa vihaisen paljon nopeammin kuin toisesta. Mutta että ilkeys olisi joidenkin ihmisten synnynnäinen ominaisuus?!? Jos noin jäykästi ja kielteisesti suhtautuu toisiin ihmisiin, on tosiaan parempi pysyä lapsettomana.

Vierailija
179/218 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, paljon ajatusta herättävää psykologisointia ja pohdintaa! Kiitos siitä ja vaivannäöstäsi! En kuitenkaan pysty tätä ihan allekirjoittamaan: meillä ei ole riittävästi tietoa ap:n perheen tilanteesta, eikä tämä kuulosta yleispätevältä. Mielestäni näitä johtopäätöksiä ei voi soveltaa mihin tahansa tilanteeseen, jossa nuori käyttäytyy samaan tyyliin kuin ap:n tytär.

Terveisin se, jonka sisarus oli ns. kusipää (joo, varmaan joitain lieviä neurologisia häiriöitä oli, joita aikanaan ei osattu mitenkään tunnistaa. Myöhemmin on esim. lukihäiriö tajuttu)

Vierailija
180/218 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tilanne on edennyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän