Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena äidiksi?

Vierailija
20.09.2014 |

Mitä mieltä olette ovatko 18-22 vuotiaat valmiita äideiksi?
-nainen 19v-

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:36"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:10"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:03"]Olen nyt 16v, täytän loppuvuodesta 17v, ja olen jo vähän miettinyt vauvajuttuja. Seurustelua takana lähes 3v, ja valmistun koulusta en nyt keväällä, vaan seuraavana. Eli olisin 18v valmistuttuani. Haluaisin tehdä vauvan siinä välissä, ehkä vähän opiskella samalla kotona ollessa ja jatkaa siitä työelämään. Poikaystävä, ja tuleva avomies, valmistuu nyt keväällä, ja töitä olisi vähän jo tiedossa.

Suurinosa ihmisistä vain on sitä mieltä, ettei tässä olisi mtn järkeä :/ Olen kuitenkin sen verran nuori, että kerkeen vielä, mutta jos saisin lapsen ollessani vajaa 20v, niin tämä muuttaisi kotoa ollessani vajaa 40v. Sen jälkeen kerkeisi tehdä ties mitä.

Mutta niin, kaikkea pitää miettiä. Pystynkö tarjoamaan lapselle hyvän tulevaisuuden, vai riittävätkö rahat hädintuskin meihin kahteen jne. Paljon asioita. Älkääkä kysykö mitä teen av:lla kolmelta aamuyöstä.
[/quote]

Pliis... Jos suhde on noin vakaa niin etkö voisi odottaa vielä ainakin 5v? Oikeasti, voisit tarjota lapselle paremman elämän.
[/quote]

Nimenomaan haluaisin saada lapsen nuorena :/
[/quote]

Olet nuori vielä sen viiden vuoden päästäkin. Teet mitä teet mutta tajua että "koska mä haluun" ei välttämättä ole lapsesi parhaaksi.

Vierailija
42/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:52"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:37"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:31"]Ihmiset ovat oikeasti yksilöitä. Joku 21-vuotias voi olla asunut kolme vuotta yksin, ollut vaihtarina lukiossa ja asunut kesät ulkomailla au pairina. Hän saattaa olla valmistumissa juuri amk:sta sairaanhoitajaksi tai yliopistosta lastentarhanopettajaksi. Ollut juuri viikon valvomassa yökkönä vuodeosastolla vastaten yöt 12 vanhuksesta yksin jne. Joku toinen miettii minne hakisi välivuosien jälkeen ja säästää rahaa matkusteluun. Aika suuri ero samanikäisten välillä. [/quote] Mä oon 21, asunut kolme vuotta ensin yksin Suomessa ja sen jälkeen kaksi Hollannissa (töitä tehden). Eli yhteensä viisi vuotta. Viime viikolla tuli testiin plussa. Jännittää aika paljon, mutta uskon "kasvavani" äitiyteen matkan varrella. Minulla on käytynä vain lukio, enkä aio opiskella muuta enää, sillä "alallani" (matkailu) kokemus on tärkeämpää. :) [/quote] Just niin. Kasvavasi äitiyteen. Voi luoja mitä PASKAA!

[/quote]

Tottakai sitä ihminen kasvaa joka päivä. Sama juttu se on äitihommankin kanssa, ei sitä kukaan oo valmis heti.
[/quote]

Tietysti kasvaa. Mutta se että olet asunut eri maissa ei kerro MITÄÄN sinun kokemuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:52"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:51"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:37"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:31"]Ihmiset ovat oikeasti yksilöitä. Joku 21-vuotias voi olla asunut kolme vuotta yksin, ollut vaihtarina lukiossa ja asunut kesät ulkomailla au pairina. Hän saattaa olla valmistumissa juuri amk:sta sairaanhoitajaksi tai yliopistosta lastentarhanopettajaksi. Ollut juuri viikon valvomassa yökkönä vuodeosastolla vastaten yöt 12 vanhuksesta yksin jne. Joku toinen miettii minne hakisi välivuosien jälkeen ja säästää rahaa matkusteluun. Aika suuri ero samanikäisten välillä. [/quote] Mä oon 21, asunut kolme vuotta ensin yksin Suomessa ja sen jälkeen kaksi Hollannissa (töitä tehden). Eli yhteensä viisi vuotta. Viime viikolla tuli testiin plussa. Jännittää aika paljon, mutta uskon "kasvavani" äitiyteen matkan varrella. Minulla on käytynä vain lukio, enkä aio opiskella muuta enää, sillä "alallani" (matkailu) kokemus on tärkeämpää. :) [/quote] Just niin. Kasvavasi äitiyteen. Voi luoja mitä PASKAA! [/quote] Tottakai sitä ihminen kasvaa joka päivä. Sama juttu se on äitihommankin kanssa, ei sitä kukaan oo valmis heti. [/quote] Tietysti kasvaa. Mutta se että olet asunut eri maissa ei kerro MITÄÄN sinun kokemuksista.

[/quote]

Tottakai se kertoo, sehän on osa minua ja tietty se kasvattaa.

Vierailija
44/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kutosta.

Vierailija
45/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:59"]

Komppaan kutosta.

[/quote]

Eiks se ole kudosta?

Vierailija
46/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:56"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:52"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:51"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:37"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:31"]Ihmiset ovat oikeasti yksilöitä. Joku 21-vuotias voi olla asunut kolme vuotta yksin, ollut vaihtarina lukiossa ja asunut kesät ulkomailla au pairina. Hän saattaa olla valmistumissa juuri amk:sta sairaanhoitajaksi tai yliopistosta lastentarhanopettajaksi. Ollut juuri viikon valvomassa yökkönä vuodeosastolla vastaten yöt 12 vanhuksesta yksin jne. Joku toinen miettii minne hakisi välivuosien jälkeen ja säästää rahaa matkusteluun. Aika suuri ero samanikäisten välillä. [/quote] Mä oon 21, asunut kolme vuotta ensin yksin Suomessa ja sen jälkeen kaksi Hollannissa (töitä tehden). Eli yhteensä viisi vuotta. Viime viikolla tuli testiin plussa. Jännittää aika paljon, mutta uskon "kasvavani" äitiyteen matkan varrella. Minulla on käytynä vain lukio, enkä aio opiskella muuta enää, sillä "alallani" (matkailu) kokemus on tärkeämpää. :) [/quote] Just niin. Kasvavasi äitiyteen. Voi luoja mitä PASKAA! [/quote] Tottakai sitä ihminen kasvaa joka päivä. Sama juttu se on äitihommankin kanssa, ei sitä kukaan oo valmis heti. [/quote] Tietysti kasvaa. Mutta se että olet asunut eri maissa ei kerro MITÄÄN sinun kokemuksista.

[/quote]

Tottakai se kertoo, sehän on osa minua ja tietty se kasvattaa.
[/quote]

pysy ihmeessä siinä uskossa. Ei tästä kannata vääntää, tulokset tulet näkemään n. 15-20v kuluttua. Katsotaan sitten pystyitkö. Vai oletko yksi niistä "kaikkeni olen tehnyt mutta" äideistä.:)

Vierailija
47/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:56"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:54"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:52"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 04:51"] [quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:37"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 03:31"]Ihmiset ovat oikeasti yksilöitä. Joku 21-vuotias voi olla asunut kolme vuotta yksin, ollut vaihtarina lukiossa ja asunut kesät ulkomailla au pairina. Hän saattaa olla valmistumissa juuri amk:sta sairaanhoitajaksi tai yliopistosta lastentarhanopettajaksi. Ollut juuri viikon valvomassa yökkönä vuodeosastolla vastaten yöt 12 vanhuksesta yksin jne. Joku toinen miettii minne hakisi välivuosien jälkeen ja säästää rahaa matkusteluun. Aika suuri ero samanikäisten välillä. [/quote] Mä oon 21, asunut kolme vuotta ensin yksin Suomessa ja sen jälkeen kaksi Hollannissa (töitä tehden). Eli yhteensä viisi vuotta. Viime viikolla tuli testiin plussa. Jännittää aika paljon, mutta uskon "kasvavani" äitiyteen matkan varrella. Minulla on käytynä vain lukio, enkä aio opiskella muuta enää, sillä "alallani" (matkailu) kokemus on tärkeämpää. :) [/quote] Just niin. Kasvavasi äitiyteen. Voi luoja mitä PASKAA! [/quote] Tottakai sitä ihminen kasvaa joka päivä. Sama juttu se on äitihommankin kanssa, ei sitä kukaan oo valmis heti. [/quote] Tietysti kasvaa. Mutta se että olet asunut eri maissa ei kerro MITÄÄN sinun kokemuksista. [/quote] Tottakai se kertoo, sehän on osa minua ja tietty se kasvattaa. [/quote] pysy ihmeessä siinä uskossa. Ei tästä kannata vääntää, tulokset tulet näkemään n. 15-20v kuluttua. Katsotaan sitten pystyitkö. Vai oletko yksi niistä "kaikkeni olen tehnyt mutta" äideistä.:)

[/quote]

En mä ole vielä äiti ollenkaan.

Vierailija
48/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kai ovat. Anoppi oli tuolloin jo kahden lapsen äiti eli myös mieheni.

Vierailija
49/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:16"]Sain esikoisen puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten täytin 20. Olen omasta mielestä täysin valmis äidiksi ja olen aina ajatellu että haluan lapset nuorena:)
[/quote]

Mäki halusin ponin

Vierailija
50/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:16"]Sain esikoisen puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten täytin 20. Olen omasta mielestä täysin valmis äidiksi ja olen aina ajatellu että haluan lapset nuorena:) [/quote] Mäki halusin ponin

[/quote]

Ihme naljailua, miten tuo liittyy aiheeseen?

Vierailija
51/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ollut,valitettavasti lapsella adhd.aina ei kaikki mee putkee

Vierailija
52/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:11"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:16"]Sain esikoisen puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten täytin 20. Olen omasta mielestä täysin valmis äidiksi ja olen aina ajatellu että haluan lapset nuorena:) [/quote] Mäki halusin ponin

[/quote]

Ihme naljailua, miten tuo liittyy aiheeseen?
[/quote]

Miksi sun pitää jankata kaikesta? Anna ihmisten kirjoittaa! Vai onko oma päätös osoittautunut huonoksi? Nyt pitää sitä avlla todistella?

Vierailija
53/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka kirjoitit puheet äidiksi kasvamisesta paskaksi: olitko itse 100% valmis, kun plussasit? Jopa oma äitini sanoi, että äidiksi kasvetaan äitiyden myötä. Äitilläni on ikää sentään 59 ja kokemusta 6 lapsen kasvattamisesta, joten tietää jokseenkin mistä puhuu. Kokemukset ovat toki henkilökohtaisia, mutta valehtelisin, jos väittäisin olevani nyt täysin valmis lapseen. Raskaus on jo suuri valmistautumisen prosessi.

Mitä tulee ulkomailla asumiseen, se ei ollut pointtini. Kerroin vain oman elämäntilanteeni 21-vuotiaana. Onhan se eri asia tulla äidiksi viiden vuoden itsenäisen elämän jälkeen, kuin viiden kuukauden.

Vierailija
54/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:11"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:10"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:16"]Sain esikoisen puoli vuotta sitten ja kuukausi sitten täytin 20. Olen omasta mielestä täysin valmis äidiksi ja olen aina ajatellu että haluan lapset nuorena:) [/quote] Mäki halusin ponin [/quote] Ihme naljailua, miten tuo liittyy aiheeseen? [/quote] Miksi sun pitää jankata kaikesta? Anna ihmisten kirjoittaa! Vai onko oma päätös osoittautunut huonoksi? Nyt pitää sitä avlla todistella?

[/quote]

Sinäkö et jankkaa?

Vierailija
55/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 ja 41 ovat sama henkilö, muita en ole kirjoittanut. Ihan vain epäselvyyksien välttämiseksi mainitsen.

t."hollantilainen"

Vierailija
56/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:18"]Äidiksi on valmis, jos haluaa lapsen ja on valmis ja kykenevä siitä huolehtimaan. Jos tarvitsee kovasti varmistusta av-palstalta kannattaa vielä pari vuotta odotella.
[/quote]

Olen ohis mutta lisään: lapsen kasvattaminen on pääosin henkistä työtä. Harva parikymppinen siihen kykenee HYVIN. Kaikkihan nyt lapsesta huolehtia osaavat, vaan kun siitä lapsesta pitäisi kasvattaa tunnollinen aikuinen.
[/quote]

Me nuorempi sukupolvi olemme sitä suvaitsevaista ja maailmaa nähnyttä porukkaa. On meillä paljon opittavaakin, mutta en ainakaan itse kasvata lastani sossupummiksi tai koulukiusaajaksi.

t. Tyttö 18v, ei vielä äiti. Ehkä joskus.

Vierailija
57/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
58/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:18"]Äidiksi on valmis, jos haluaa lapsen ja on valmis ja kykenevä siitä huolehtimaan. Jos tarvitsee kovasti varmistusta av-palstalta kannattaa vielä pari vuotta odotella.
[/quote]

Olen ohis mutta lisään: lapsen kasvattaminen on pääosin henkistä työtä. Harva parikymppinen siihen kykenee HYVIN. Kaikkihan nyt lapsesta huolehtia osaavat, vaan kun siitä lapsesta pitäisi kasvattaa tunnollinen aikuinen.
[/quote]

Me nuorempi sukupolvi olemme sitä suvaitsevaista ja maailmaa nähnyttä porukkaa. On meillä paljon opittavaakin, mutta en ainakaan itse kasvata lastani sossupummiksi tai koulukiusaajaksi.

[/quote]

Valitettavasti ysäreissä ovat edustettuina konservatiivinen ääripää.. Ja sitten ne wt-nuoret.

Vierailija
59/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:22"]

Minusta ihmisen täytyy kasvaa ja kokea ensin itse, ja sen jälkeen vasta alkaa kasvattamaan muita. Aivot kehittyvät n. 25-vuotiaaksi, joten pitäisin sitä fiksuna ikänä aloittaa lastenhankinta.

[/quote]

ihan mielenkiinnosta, mitä pitää kokea? 

Itse olen saanut lapsen 20- vuotiaana ja sain todella paljon kritiikkiä joka puolelta, en vieläkään ymmärrä miksi minut haukuttiin lyttyyn ja arvosteltiin kovin sanoin, siitä ei jäänyt kuin paha mieli itse kullekkin.
[/quote]

Esim työelämää, nähdä maailmaa, kehittää itseään ja aikuistua ennen lapsen tuomista maailmaan.
[/quote]

Olisi mielenkiintoista tietää, moniko yli 40-vuotias on parikymppisenä kiertänyt maailmaa? En tunne henk.koht.yhtäkään. Nykynuoret kyllä tekevät sitä kaikki...

Vierailija
60/83 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:33"][quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 05:29"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 22:18"]Äidiksi on valmis, jos haluaa lapsen ja on valmis ja kykenevä siitä huolehtimaan. Jos tarvitsee kovasti varmistusta av-palstalta kannattaa vielä pari vuotta odotella.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Valitettavasti ysäreissä ovat edustettuina konservatiivinen ääripää.. Ja sitten ne wt-nuoret.
[/quote]

Onneksi en tunne. Eiköhän jokaisesta ikäluokasta löydy se vähemmän hyvä aines. Onneksi meidän hikkelukiossa ei oo tuota ongelmaa. Enemmänkin "yli-ihmisyys" ja turha jeesustelu.

se 18v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi