Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku sanoi täällä, että 65-vuotias on vanhus. Ehkä joskus 40-luvulla oli

Vierailija
23.08.2021 |

Minusta 70-vuotias alkaa olla jo vanha ja 75-vuotias on vanhus. Miten teidän mielestänne?

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-vuotias on ehdottomasti jo vanhus, ja 50-vuotiaankin leimaaminen vanhukseksi voi tulla kyseeseen.

t. 32-vuotias

Vierailija
2/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sukupolvi sitten 65-vuotias parkkeerasi kiikkutuoliin ja istui siinä niin kauan kunnes infarkti korjasi. Nyt 65-vuotiaat heiluvat yötä päivää karhujahdissa näyttämässä vähän kestävyyden mallia klopeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän alle 70 ja todellakin tunnen itseni vanhukseksi.

Vierailija
4/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin 17v. Silloin oli jo ikäloppu 20 vuotias.

Vierailija
5/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

65-vuotias on vanhus jopa virallisella mittarilla. Moniin vanhusten palveluasumisyksikköön on alaikärajana juurikin 65. 

Vierailija
6/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan vanhus jo on. Turha höpistä mitään muuta nuorekkuudesta tai muusta.

Vierailija
7/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat täyttivät 50 v. kun minä olin 25 v. Olivat mielestäni ihan käpyjä 🙄

Nyt olen itse 55 v. 🤣

Vierailija
8/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72 samoi mieheni.

Ehkä olemme vanhuksia, mutta rakennamme just luxus kakkosasuntoa ja naiskentelemme täällä puolivalmiissa isossa hirsituvassa.

Huolehdimme myös omakotitalosta ja teemme remppoja lähipiirin ihmisten kodeissa ihan harrastuksena.

Näin me vanhukset☺

Vierailija
9/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65-vuotias on vanhus jopa virallisella mittarilla. Moniin vanhusten palveluasumisyksikköön on alaikärajana juurikin 65. 

Jep. Ei se ikää muuta jos ahtaa ryppyiset lihansa liian pieneen pinkkiin t-paitaan tai ostaa harrikan, kun mikään muu ei sitten jalkovälissä enää toimikaan.

Vierailija
10/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 72 samoi mieheni.

Ehkä olemme vanhuksia, mutta rakennamme just luxus kakkosasuntoa ja naiskentelemme täällä puolivalmiissa isossa hirsituvassa.

Huolehdimme myös omakotitalosta ja teemme remppoja lähipiirin ihmisten kodeissa ihan harrastuksena.

Näin me vanhukset☺

No, vanhuksia te olettekin. Ei sille mitään voi.

Vierailija
11/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhus vaan elän elämäni parasta aikaa ja nyt voin elää ihan vaan itselleni.

- n65v -

Vierailija
12/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ei se ikää muuta jos ahtaa ryppyiset lihansa liian pieneen pinkkiin t-paitaan tai ostaa harrikan, kun mikään muu ei sitten jalkovälissä enää toimikaan.

Vain pikkulapset luulevat, että vanhus=toimintakyvytön. 

Vierailija
13/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 72 samoi mieheni.

Näin me vanhukset☺

Apua tuli ihan semmonen mielikuva että naiskentelette joka tauolla näissä kaikissa paikoissa.

Vierailija
14/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vanhus vaan elän elämäni parasta aikaa ja nyt voin elää ihan vaan itselleni.

- n65v -

Kyllä sä vaan olet vanhus. Tai seniorikansalainen, jos haluat hienostella. Mutta ei se toki estä elämästä elämänsä parasta aikaa. Sitä voi elää vaikka 100-vuotiaanakin. 

Vierailija
15/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- n65v -

Ei siitä olekaan kysymys millaista elämäsi on, vaan IÄSTÄ! Ikäsi perusteella olet vanhus.

Vierailija
16/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 65-vuotiaana jäädä vanhuuseläkkeelle?

Vierailija
17/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös 65-vuotiaana jäädä vanhuuseläkkeelle?

Ei välttämättä. Mutta vanhuuseläkkeen ikäraja on tosiaan 65. Ennen sitä ei voi saada vanhuuseläkettä kuin poikkeustapauksissa, jolloin puhutaan varhennetusta vanhuuseläkkeestä. Sille ehtona on 63-vuoden ikä.  

Vierailija
18/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 72 samoi mieheni.

Näin me vanhukset☺

Apua tuli ihan semmonen mielikuva että naiskentelette joka tauolla näissä kaikissa paikoissa.

Ei nyt sentään näin vanhuksena, muutama vuosi sitten kyllä😂

Vierailija
19/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias on ehdottomasti jo vanhus, ja 50-vuotiaankin leimaaminen vanhukseksi voi tulla kyseeseen.

t. 32-vuotias

Sinä se sitten joudut olemaan vielä tiiviisti työelämässä ja vielä monta vuotta lisää ollessasi tuossa vanhuusiässä. Mahtaapa tuo oma lohkaisusi silloin lohduttaa.

Vierailija
20/214 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 65v ja käyn ihan normaalisti vielä töissä.

Olen terve, vireä enkä väsy töistä.

Harrastan uimista ja patikointia.

Enkä todellakaan tunne itseäni vanhukseksi😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän