Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro miehestä, joka pitää lapsiperhe-elämästä

Vierailija
20.09.2014 |

Haluaisin tietää, minkälainen mies nauttii perinteisestä lapsiperheen elämästä (kaksi lasta tai useampi lapsi, ei superhelppoja lapsia, käydään töissä, ainakin yksi lapsista alle kouluikäinen). Onko tällainen mies ollut aina hyvin perheorientoitunut? Mitä hän perhe-elämästä kokee saavansa? Onko hänellä naista paremmat mahdollisuudet harrastamiseen, ystävyyssuhteiden ylläpitoon ja perheen ulkopuoliseen elämään?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:07"]

Ja on täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies, vaikka nauttisi lapsiperhe-elämästä.

[/quote]

Minusta perinteiseen miehekkyyteen ei kuulu ainakaan lapsen hoivaaminen ja kotitöiden teko rallatellen.

[/quote]

Kyllä miehekkyyteen liittyy se että pitää huolta omasta jälkikasvustaan, mutta miksi ihmeessä pitäisi kotitöitä tehdä rallatellen? Minä ainakin inhoan kaikkia kotitöitä, ja niin varmasti miehenikin. Kun mies vaikka imuroi, niin hän kiroilee koko ajan, se on ärsyttävää, minuakin vituttaa kun imuriin on menossa vaikka mitä sälää vaikka on kerätty lelut ym. pois ennen imurointia, mutta en minä koko ajan sentään kiroile :) Myös äitini inhoaa kotitöitä, mutta tekee ne kun on pakko, myös isoäitini inhosi kotitöitä, ruuanlaittoa ym. mutta teki kun oli pakko, kymmenen lasta ym. hoidettavana, mikäs teet. En tunne ketään joka rallattelisi kotitöitätehdessä, tai ehkä sellaisia hulluja on olemassa, mutta en ole ollut todistamassa moista.

Minun miehelleni oli myös oma sodan käynyt isänsä tärkeä, minä en ehtinyt appiukkoa nähdä, kuoli jo ennen minun aikaani, mutta mies on kertonut miten kävi sairaalassa syöttämässä isäänsä. Mieheni on hyvin isänmaallinen ja kunnioittaa sotaveteraaneja (kuten isäänsä). Jos nyt syttyisi sota, mieheni olisi ollut rajan toisella puolella jo jonkin aikaa tiedustelupartiossa, ja heti lähtisi kun käsky kävisi, siitä huolimatta että olisi kotona perheen kanssa mielummin. Se on mielestäni aika miehekästä.

36

Vierailija
62/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:06"] Mistä tiedät, että eivät nauti? Luultavasti ovat asevelvollisuudessa, koska on pakko ja palaisivat mielellään irakista kotiin perheensä luo. [/quote] He ovat erikoisjoukkojen ammattisotilaita, ei asevelvollisia. Ko. operaatiossa pelastettiin panttivanki (kuvassa vasemalla) ja kuoli yksi erikoisjoukkojen sotilas. [/quote] No miten se silti kertoo siitä, että eivät nauttisi myös perhe-elämästä?

[/quote]

Varmaan siitä se kertoo, jos kouluttautuu ammattisotilaaksi, että pääsee vapaaehtoisesti sotimaan ympäri maailmaa ja jossa on aika suuri vaara kuolla. Jos he nauttisivat perhe-elämästä he todennäköisesti kouluttautuisivat insinööriksi tms. ja tulisivat töiden jälkeen kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:07"]

Ja on täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies, vaikka nauttisi lapsiperhe-elämästä.

[/quote]

Minusta perinteiseen miehekkyyteen ei kuulu ainakaan lapsen hoivaaminen ja kotitöiden teko rallatellen.

[/quote]

Kyllä miehekkyyteen liittyy se että pitää huolta omasta jälkikasvustaan, mutta miksi ihmeessä pitäisi kotitöitä tehdä rallatellen? Minä ainakin inhoan kaikkia kotitöitä, ja niin varmasti miehenikin. Kun mies vaikka imuroi, niin hän kiroilee koko ajan, se on ärsyttävää, minuakin vituttaa kun imuriin on menossa vaikka mitä sälää vaikka on kerätty lelut ym. pois ennen imurointia, mutta en minä koko ajan sentään kiroile :) Myös äitini inhoaa kotitöitä, mutta tekee ne kun on pakko, myös isoäitini inhosi kotitöitä, ruuanlaittoa ym. mutta teki kun oli pakko, kymmenen lasta ym. hoidettavana, mikäs teet. En tunne ketään joka rallattelisi kotitöitätehdessä, tai ehkä sellaisia hulluja on olemassa, mutta en ole ollut todistamassa moista.

Minun miehelleni oli myös oma sodan käynyt isänsä tärkeä, minä en ehtinyt appiukkoa nähdä, kuoli jo ennen minun aikaani, mutta mies on kertonut miten kävi sairaalassa syöttämässä isäänsä. Mieheni on hyvin isänmaallinen ja kunnioittaa sotaveteraaneja (kuten isäänsä). Jos nyt syttyisi sota, mieheni olisi ollut rajan toisella puolella jo jonkin aikaa tiedustelupartiossa, ja heti lähtisi kun käsky kävisi, siitä huolimatta että olisi kotona perheen kanssa mielummin. Se on mielestäni aika miehekästä.

36
[/quote]

Kukaan täällä ei ole puhunut siitä kuinka kotityöt tehdään rallatellen, en minäkään rallattele niitä tehdessäni ne on vain pakko tehdä ja jos ei mies tekisi omaa osuuttaan saisi kyllä lähteä menemään. Ei kotitöiden teko tee miehestä epämiehekästä enkä usko, että kenenkään mies joka pitää perhe-elämästä tekee kotitöistä oman osuutens rallatellen. Kyllä meillä ainakin lentää perkeleet, kun täytyy siivota ja imuri on täynnä legoja koko ajan tai moppi ei suostu menemään lattia pitkin kunnolla.

Vierailija
64/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:18"]

Se on mielestäni aika miehekästä.

[/quote]

Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, mikä on sinun mielestäsi miehekästä vaan mikä on perinteisesti miehekästä.

Vierailija
65/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kuvauksia vain kehiin. Yllättävän vähän on vielä tullut ottaen huomioon, kuinka paljon vanhempia tänne kirjoittelee. -ap

Vierailija
66/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:06"]

Mistä tiedät, että eivät nauti? Luultavasti ovat asevelvollisuudessa, koska on pakko ja palaisivat mielellään irakista kotiin perheensä luo.

[/quote]

He ovat erikoisjoukkojen ammattisotilaita, ei asevelvollisia. Ko. operaatiossa pelastettiin panttivanki (kuvassa vasemalla) ja kuoli yksi erikoisjoukkojen sotilas.

[/quote] Mun perhekeskeinen mieheni on ollut rauhanturvaajana vaarallisella kriisialueella.

Hän viihtyy hyvin minun ja lastemme seurassa, harrastaa kylläkin liikuntaa (juoksee lenkkejä muutaman kerran viikossa, maratonin muutaman kerran vuodessa). On ammatillisesti ns. uraohjus ja korkeassa asemassa, mutta aina kuin mahdollista, viettää aikaa meidän seurassamme eikä esim halua osallistua työpaikan "pippaloihin", jos vain on mahdollisuus jäädä pois. Omia kavereitaan sen sijaan tapaa silloin tällöin, tosin enimmäkseen tosin tapaamme pariskuntina (lähes kaikki kaverit ovat naimisissa ja on lapsia). Osallistuu lasten vanhempainvartteihin ja lääkärikäynteihin siinä missä minäkin. On miehekäs ja komea. Tiedän että moni muu mies (ja varmaankin nainenkin) ihailee häntä. Asenteiltaan todellakin on lassukan vastakohta.

Vierailija
67/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on vasta yksi, molemmat haluaa toisen, kunhan tämä on isompi. Nyt on 3 kk ja mies nauttii täysin. Sanonut että lapsi on yksi parhaista asioista elämässään. Hoitaa mielellään, vaikka on uuden asian edessä. Ei ole ennen siis hirveästi hoitanut pieniä lapsia. Aina pitänyt lapsista ja kaikki hänen ystäviensä lapset ovat aivan hulluna mieheen (yksi sanoi, ettei halua synttäreilleen ketään muuta kun mieheni). Ikää 27, duunari, sosiaalinen, avulias ja välittävä luonne, harrastaa metsästystä ja kova penkkiurheilemaan.

Vierailija
68/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuusi vuotta yh ja olin todella huonojen miesten kanssa. Itse kun en baareista juuri perusta niin tietysti tapailin täysin vääriä baarikärpäsmiehiä. Rakastuinkin sellaiseen joka pyöritti mua kuin kynnysmattoa. Oli vaikea päästää miehestä irti vaikka tiesin ettei mitään tule kun hän katseli muitakin naisia ja aivan rehellisesti sanoi ettei hänestä ole vakisuhteeseen. Sitten se seurustelu vihdoin loppui. Mies sanoi että kumpaakin meitä varmaan odottaa joku ja kun ollaan yhdessä niin se ei pääse löytämään meitä.... ajattelin surullisena että en varmaan rakastu keneenkään enää kun sillä tulevalla kumppanilla täytyisi hyväksyä mun lapsetkin. Aloin myymään lasten vauva-ajan juttuja ja luovuin ajatuksesta saada enää kumppania, kunnes tapasin aivan mahtavan miehen! Tulee todella hyvin toimeen lasteni kanssa ja meillä menee kaikki niin yksiin. Baareissa ei käy kumpikaan kun se arki on parempaa ilman viinaa tms. Pelataan paljon pelejä jalaitetaan kotia ja käydään kavereilla ja elokuvissa ja milloin missäkin!

Vierailija
69/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:18"]

Se on mielestäni aika miehekästä.

[/quote]

Kyse ei kuitenkaan ollut siitä, mikä on sinun mielestäsi miehekästä vaan mikä on perinteisesti miehekästä.

[/quote]

Eiköhän jokainen tässäkin näe senkin asian ihan omasta näkövinkkelistään, mitä väliä sillä on mikä on ollut perinteisesti mitäkin, ajat muuttuu koko ajan.

Vierailija
70/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:37"]

He ovat erikoisjoukkojen ammattisotilaita, ei asevelvollisia. Ko. operaatiossa pelastettiin panttivanki (kuvassa vasemalla) ja kuoli yksi erikoisjoukkojen sotilas.

[/quote] Mun perhekeskeinen mieheni on ollut rauhanturvaajana vaarallisella kriisialueella.

[/quote]

Ei nyt verrata rauhanturvaajia ja erikoisjoukkojen sotilaita (joita ei edes suomessa ole) ja heidän tekemiään operaatioita keskenään. Puhutaan kahdesta täysin eri asiasta.

Vierailija
71/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:30"]

Eiköhän jokainen tässäkin näe senkin asian ihan omasta näkövinkkelistään, mitä väliä sillä on mikä on ollut perinteisesti mitäkin, ajat muuttuu koko ajan.

[/quote]

No sikäli on väliä, että perinteinen miehekkyys oli se asia, josta tässä puhuttiin.

Vierailija
72/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, mun lähipiirissä valtaosa miehistä nauttii perhe-elämästä ja erityisesti lasten kanssa touhuamisesta mukaanlukuen oma mies, molempien sisarusten perheet ja ystäväperheet. Kotityöt ei ehkä nappaa niin montaa, mutta harva nainenkaan niistä nauttii.

Tänä päivänä lapsia kuitenkin yleensä hankitaan sillä oletuksella, että lapsia ja sitä perhe-elämää halutaan. Toki omia menoja ja harrastuksia on, ei se sulje pois yhteistä aikaa .

Eli sanoisin, että ihan tavallinen mies. Ehdottomasti hyvä ominaisuus jos viihtyy lastensa kanssa.

Vierailija
73/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:29"] Tuli sellainen tunne, että tuon kirjoittajan mielestä lapsiperhe-elämästä pitävä mies on jotenkin säälittävä ja vähemmän miehekäs. [/quote] No onhan se todellakin vähemmän miehekäs, se nyt on selvä. [/quote] Olkoot vähemmän miehekäs teidän mielestänne, mä pidän mun vähemmän miehekkäästä miehestä <3

[/quote]

Todennäköisesti et pärjäisi oikeasti miehekkään miehen kanssa.

[/quote]

Jos se tarkoittaa perhe-elämää pakoilevaa pelimies-machoa, jolla on tarkka jako akkojen ja tosimiesten töiden kanssa, ja aina vähän paskaa housussa, niin tiedätkö, kukaan järkevä nainen ei edes halua pärjätä sellaisen kanssa.

Vierailija
74/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:56"]

Jos se tarkoittaa perhe-elämää pakoilevaa pelimies-machoa, jolla on tarkka jako akkojen ja tosimiesten töiden kanssa, ja aina vähän paskaa housussa, niin tiedätkö, kukaan järkevä nainen ei edes halua pärjätä sellaisen kanssa.

[/quote]

Jos ei halua perhe-elämää, niin onko hän perhe-elämää pakoileva? Tuo pakoileva nyt ei osu ihan joka ihmiseen jota ei perhe-elämä kiinnosta. Paskaakin on useammin perheen isillä kalsareissa kun "pelimiehillä" jotka pitävät ulkonäöstään huolta, joten sekin vertaus meni metsään.

Vierailija
75/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on väärin. Oikea tapa: Mies, joka pidät lapsiperhe-elämästä. Kerro siitä.

Vierailija
76/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:04"]Haluaisin tietää, minkälainen mies nauttii perinteisestä lapsiperheen elämästä (kaksi lasta tai useampi lapsi, ei superhelppoja lapsia, käydään töissä, ainakin yksi lapsista alle kouluikäinen). Onko tällainen mies ollut aina hyvin perheorientoitunut? Mitä hän perhe-elämästä kokee saavansa? Onko hänellä naista paremmat mahdollisuudet harrastamiseen, ystävyyssuhteiden ylläpitoon ja perheen ulkopuoliseen elämään?
[/quote]

No, meillä on kylläkin vain yksi lapsi, täytti juuri 4v.Perhe-elämästä saa omien sanojensa mukaan onnistumisen tunteen kun näkee lapsen kasvavan ja kehittyvän ja oman työn tuottavan tulosta, tuo onnellisuuden hänelle ja aika menee terveelliseen tekemiseen eikä jouten oloon. Touhuaa paljon lapsen kanssa, käy päivätöissä ja ovat lapsen kanssa mielestäni läheisempiä kuin itse olen lapseni kanssa :) Hyvä se vaan on. Molemmilla meillä on töiden ja perheen lisäksi omat ystävät joiden kanssa vietetään aikaa kun halutaan, jota on vähän. Molemmat viihtyy enemmän perheen parissa. Mies käy kaljalla kun haluaa, ja mä käyn shoppailemassa kun haluan -periaatteella eletään meillä :) Mies harrastaa punttisalia, sählyä ja seuraa intensiivisesti jääkiekkoa. Osaa olla vittumainen, mutta vaan jos on syytä, ja huomioi perhettään enemmän kuin olisi "pakko" :) onnellisia me ollaan. En voisi sellasen miehen kanssa olla onnellinen, joka ei olisi kuin mieheni.

Mä en ymmärrä sun pääkysymystä täysin, tai siis sitä että miksi kyselet tämmösiä..?

Vierailija
77/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:06"]

Mitäänsanomaton lassukka.

[/quote]

Lassukka? Siis mitä?

Esim. mun mieheni pitää lapsiperhe-elämästä, ja on niin kaukana lassukasta kuin voi. Hänessä ei ole tippaakaan naisvihaa tai katkeruutta. En ole kertaakaan kuullut hänen arvostelevan kumpaakaan sukupuolta ja tekevän yleistyksiä sukupuolista. Hän on komea, urheilullinen ja menestynyt mies ja erittäin miehekäs.

Mielestäni mies, joka pitää lapsiperhe-elämästä on todennäköisemmin terveen itsetunnon omaava miehekäs mies kuin ne miehet jotka kompensoivat itsetunnon puutettaan sovinismilla, naisvihalla ja machoilulla sekä osoittamalla että lapset ja lapsiperharki ovat asia joka ei miestä kiinnosta eivätkä miehelle kuulu.
[/quote]

Amen!

Vierailija
78/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni näyttäisi nauttivan perhe-elämästä, jopa enemmän kuin minä. Ja näin on ollut aina. Nyt lapset 12 ja 9. Hän on tyypiltään hiukan äkkiväärä, eikä kovin sosiaalinen. Toisaalta ei mikään seipäänniellyt. Perhetausta hällä kovin konservatiivinen ja onnellinenkin. Itselläni taas ei. Luulen siis, että taustansa "kannustaa" satsaamaan perheen hyvinvointiin. Ei juuri omiaan harrasta, eikä tunnu sellaista kaipaavan vaikka yritän välillä kannustaa sellaiseen. Näissä puitteissa itselleni sitten jää kiitettävästi aikaa harrastuksiin. Molemmilla meillä hyvät tulot ja ammatit.

Vierailija
79/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:04"]

Haluaisin tietää, minkälainen mies nauttii perinteisestä lapsiperheen elämästä (kaksi lasta tai useampi lapsi, ei superhelppoja lapsia, käydään töissä, ainakin yksi lapsista alle kouluikäinen). Onko tällainen mies ollut aina hyvin perheorientoitunut? Mitä hän perhe-elämästä kokee saavansa? Onko hänellä naista paremmat mahdollisuudet harrastamiseen, ystävyyssuhteiden ylläpitoon ja perheen ulkopuoliseen elämään?

[/quote]

Tavallinen, raitis, tupakoimaton, uskollinen, ei kapakoissa viihtyvä, työteliäs, menestyvä, komea, toisia ihmisiä kunnioittava, avulias, hyväkäytöksinen, lempeä, hauska, kotona viihtyvä, paljon aikaansaava, lapsista tykkäävä, lasten kanssa touhuava eri ikäkaudet huomioiden, viriketoimintaa keksivä (metsäretket, kalastusretket matojen kaivamisineen, risumajojen rakentelu, majojen rakentelu lapsille tuvassa, kehittävien lelujen tuominen tuliaisina reissuiltaan, ...),  ruoanlaitosta kiinnostunut (lastenkin kanssa), vaimoaan kunnioittava ja tunteensa osoittava, eli halii sekä vaimoa että lapsia muiden nähden, yhdessä perheen kanssa saunova (pikku lapset, isommat oman sukupuolensa kanssa meillä), jokaisen perheenjäsenen tarpeet huomioiva (polkupyörät, luistimet, sukset joka lapselle, ja vaimolle kukkia merkkipäivinä, vaimo puolestaan huomioi miehen merkkipäivät), ... On aina ollut perheorientoitunut. Lapset tehty yhteisestä halusta, odotusaikana ollut vaimon tukija ja yhdessä odottaja, neuvolakäynneillä mukana, synnytyksessä mukana, omasta tahdostaan. Lasten neuvolakäynneillä mukana myös. Hoitaa vauvaa, vaihtaa vaippoja, syöttää, myös isompia pukee ja hoitaa. Lukee iltasatuja, peittelee lapsia sänkyihinsä. Valmistaa aamupuuron. Siivoaa. Ompelee jopa pudonneita nappeja vaatteisiin! 

Eli yhdessä tehdään kaikkea mahdollista auton renkaan vaihdosta ja talon remonteista astianpesuun ja legoilla rakenteluun, mitä kulloinkin kenenkin päähän pälkähtää tehdä!

Omaa aikaakin on sekä miehellä että vaimolla, aina järjestyy, jos haluaa, mutta juuri kukaan ei halua vetäytyä paljoakaan omiin intresseihin pois perheen luota, ellei ole jokin erityinen tilanne. Perheen yhdessäolo ja yhdessä puuhastelu pitää yllä vireyttä, intoa, iloa, yhteyttä, sopua, rakkautta ja lämpöä. Se antaa niin paljon, ettei itsekkyyteen kenelläkään tarvetta. Mukaan sopii sukua, naapureita, tuttavia ja lasten kavereita, jotka aina tervetulleita!

Tämmöinen perhe meillä on ollut. Molemmilla sama arvomaailma ja paljon yhteisiä intressejä, äitinä olin kotona pikkulapsivuodet, avustin miehen työtä, sitten itsekin töissä. 3 lasta, nyt jo aikuisia. Ovat edelleen meille hyvin rakkaita ja läheisiä, vaikka elävätkin omaa elämäänsä kuka missäkin maailmalla! Menestyviä lapsia!

Rakastan miestäni yli kaiken, samoin lapsiamme! Ja menty on monenlaiset mutkat ja jyrkät mäet, joten koettelemuksiakin on, mutta niistä selvitty nimenomaan tuon hyvän yhteyden ja yhteen hiileen puhaltamisen myötä!

Vierailija
80/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 15:23"]

Oma mieheni näyttäisi nauttivan perhe-elämästä, jopa enemmän kuin minä. Ja näin on ollut aina. Nyt lapset 12 ja 9. Hän on tyypiltään hiukan äkkiväärä, eikä kovin sosiaalinen. Toisaalta ei mikään seipäänniellyt. Perhetausta hällä kovin konservatiivinen ja onnellinenkin. Itselläni taas ei. Luulen siis, että taustansa "kannustaa" satsaamaan perheen hyvinvointiin. Ei juuri omiaan harrasta, eikä tunnu sellaista kaipaavan vaikka yritän välillä kannustaa sellaiseen. Näissä puitteissa itselleni sitten jää kiitettävästi aikaa harrastuksiin. Molemmilla meillä hyvät tulot ja ammatit.

[/quote]

Tähän vielä lisään sen, että on erittäin miehekäs, eikä tossuni alla. Tosin tuntuu kuuntelevan silti toiveitani yllättävän tarkalla korvalla. Jos saisin vaikuttaa, lasteni puolisoiksi valitsisin ehjän tasapainoisen ydinperheen kersan. Viittaan miehen lapsuudenperhetaustaan...