Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro miehestä, joka pitää lapsiperhe-elämästä

Vierailija
20.09.2014 |

Haluaisin tietää, minkälainen mies nauttii perinteisestä lapsiperheen elämästä (kaksi lasta tai useampi lapsi, ei superhelppoja lapsia, käydään töissä, ainakin yksi lapsista alle kouluikäinen). Onko tällainen mies ollut aina hyvin perheorientoitunut? Mitä hän perhe-elämästä kokee saavansa? Onko hänellä naista paremmat mahdollisuudet harrastamiseen, ystävyyssuhteiden ylläpitoon ja perheen ulkopuoliseen elämään?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:34"]Hyviä vastauksia, muuten. Kyllä tästä varmaan alkaa jonkinlainen profiili muodostua. Voisiko joku vielä avata vähän tätä "kotona viihtymistä". Mitä se tarkoittaa, että mies viihtyy kotona? Miten se näkyi miehessä ennen kuin lapsia syntyi? -ap [/quote] No me pääasiassa ollaan kotona! Tai jos ei oltu kotona niin kaksisteen istuttiin ja höpötettiin jossain lähikallioilla/-kuppilassa. Nyt liikutaan sitten kolmin.

[/quote]

Tarkoittaako kotona viihtyminen siis ennen kaikkea kumppanin kanssa viihtymistä vai ihan fyysisesti kodissa viihtymistä tai jopa kotiin liittyvissä askareissa viihtymistä? Kysyn tätä, koska asun kaupungissa, ja vaikka viettäisin koko päivän puolisoni kanssa, välillä kotona käydään lähinnä nukkumassa. -ap
[/quote]
Kyllä me paljon ihan kotona kotona ollaan tai sitten kodin lenkkipolulla (asumme meren äärellä). Näin oli ennen lastakin. Katsoimme aina jotain tvsarjaa, harrastimme seksiä, käytiin lähiruokakaupassa, tehtiin ruokaa. Jos ihan villiksi heittäydyttiin niin mentiin illalla yksille lähikuppilaan ;)

Vierailija
42/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Kasvanut perhekeskeisessä perheesssä. Äiti on "pyhä", siksi minäkin nautin suurta kunnioitusta. Rakastaa minua ja poikaansa yli kaiken . Haluaa tehdä kaiken yhdessä, koska olo ei ole kokonainen ilman perhettä. Fiksu mutta ei suuria urahaaveita. Pienet asiat tekevät iloiseksi. Vie poikaa puistoon ja ulos. Haluaa että poika on kivasti puettu. Opettaa poikaa kunnioittamaan naisia. Aamiainen sänkyyn, kukkia . Kumma kyllä mieheni on vielä miehekäskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:29"] Tuli sellainen tunne, että tuon kirjoittajan mielestä lapsiperhe-elämästä pitävä mies on jotenkin säälittävä ja vähemmän miehekäs. [/quote] No onhan se todellakin vähemmän miehekäs, se nyt on selvä. [/quote] Olkoot vähemmän miehekäs teidän mielestänne, mä pidän mun vähemmän miehekkäästä miehestä <3 [/quote] Todennäköisesti et pärjäisi oikeasti miehekkään miehen kanssa. [/quote] :D Olen ollut miehekkään miehen kanssa, en vain ymmärrä kuka vapaaehtoisesti kuuntelee päivästä toiseen, kun mies solvaa ja selittää sovinisti juttujaan ja pettää kun silmä välttää. Joten kyllä näin on parempi, ole sä lassukoiden kanssa jos sulle on hyvä niin, mä olen tossukoiden.

[/quote]

Edes sellainen perinteinen maskuliinisuus, jossa korostuvat miehiset hyveet kuten rohkeus, aggressiivisuus, tarmokkuus, viriiliys ja niin edelleen, ei millään tavalla edellytä sovinismia ja naisvihamielisyyttä. Moni sanoisi että vapaaehtoisesti lapseton George Clooney on hyvin miehekäs mies, ja hän tuskin on mikään sovinisti.

Vierailija
44/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 jatkaa vielä, kun joku mainitsi neuvolan, meillä mies on ollut mukana heti varhaisesta ultrasta asti neuvolassa mukana, meillä meni 8 vuotta ennenkuin saatiin noi pojat, ja heidän hyvinvointinsa on niin tärkeää, että on ollut töistä pois osallistuakseen neuvolakäyntiin, myös minun tyttäreni tuli mukaan usein neuvolaan, hänellekin pikkuveljien hyvinvointi on ollut aina erityisen tärkeää, hän kun oli jo 14,5 vuotias kun sai kauan kaipaamansa pikkuveljet, eli meillä neuvola on ollut koko perheen juttu.

Vierailija
45/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:29"] Tuli sellainen tunne, että tuon kirjoittajan mielestä lapsiperhe-elämästä pitävä mies on jotenkin säälittävä ja vähemmän miehekäs. [/quote] No onhan se todellakin vähemmän miehekäs, se nyt on selvä. [/quote] Olkoot vähemmän miehekäs teidän mielestänne, mä pidän mun vähemmän miehekkäästä miehestä <3 [/quote] Todennäköisesti et pärjäisi oikeasti miehekkään miehen kanssa. [/quote] :D Olen ollut miehekkään miehen kanssa, en vain ymmärrä kuka vapaaehtoisesti kuuntelee päivästä toiseen, kun mies solvaa ja selittää sovinisti juttujaan ja pettää kun silmä välttää. Joten kyllä näin on parempi, ole sä lassukoiden kanssa jos sulle on hyvä niin, mä olen tossukoiden.

[/quote]

Edes sellainen perinteinen maskuliinisuus, jossa korostuvat miehiset hyveet kuten rohkeus, aggressiivisuus, tarmokkuus, viriiliys ja niin edelleen, ei millään tavalla edellytä sovinismia ja naisvihamielisyyttä. Moni sanoisi että vapaaehtoisesti lapseton George Clooney on hyvin miehekäs mies, ja hän tuskin on mikään sovinisti.
[/quote]

Teillä nyt vain sattuu olemaan sellainen käsitys, että mies joka pitää perhe-elämästä ei voi olla miehekäs ja on aivan hirveä tossu Mun mieheni on maskuliininen, rohkea, tarmokas ja erittäin viriili, mutta viihtyy silti kotona. On aivan,oma persoona eikä minin pompoteltavissa. Miten se voi olla vaikea käsittää, että miehekäskin mies voi nauttia isänä olemisesta?

Vierailija
46/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies on fyysisesti sekä henkisesti miehekäs.. -43.
Tottahan se on, että kaikkea ei voi saada. Mutta joskus saa melkein kaiken!

Vierailija
48/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:57"]

Miten se voi olla vaikea käsittää, että miehekäskin mies voi nauttia isänä olemisesta?

[/quote]

Tässä on miehekkäitä miehiä ja he eivät nauti vaippojen vaihdosta eikä perhe-elämästä.. http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/06/29/article-2009228-0CC7816F00000578-458_634x412.jpg

Vierailija
49/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että jaksoit kirjoittaa noin seikkaperäisen vastauksen, 36. Arvostan sitä todella. -ap

Vierailija
50/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:39"]

En tunne muita kuin sellaisia miehiä, jotka ovat joutuneet ansaan eivätkä velvollisuudentunteesta voi lähteäkään.

[/quote] Tässä tuli vastaus lassukaltakin.

Vierailija
51/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:46"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:29"] Tuli sellainen tunne, että tuon kirjoittajan mielestä lapsiperhe-elämästä pitävä mies on jotenkin säälittävä ja vähemmän miehekäs. [/quote] No onhan se todellakin vähemmän miehekäs, se nyt on selvä. [/quote] Olkoot vähemmän miehekäs teidän mielestänne, mä pidän mun vähemmän miehekkäästä miehestä <3 [/quote] Todennäköisesti et pärjäisi oikeasti miehekkään miehen kanssa. [/quote] :D Olen ollut miehekkään miehen kanssa, en vain ymmärrä kuka vapaaehtoisesti kuuntelee päivästä toiseen, kun mies solvaa ja selittää sovinisti juttujaan ja pettää kun silmä välttää. Joten kyllä näin on parempi, ole sä lassukoiden kanssa jos sulle on hyvä niin, mä olen tossukoiden. [/quote] Edes sellainen perinteinen maskuliinisuus, jossa korostuvat miehiset hyveet kuten rohkeus, aggressiivisuus, tarmokkuus, viriiliys ja niin edelleen, ei millään tavalla edellytä sovinismia ja naisvihamielisyyttä. Moni sanoisi että vapaaehtoisesti lapseton George Clooney on hyvin miehekäs mies, ja hän tuskin on mikään sovinisti. [/quote] Teillä nyt vain sattuu olemaan sellainen käsitys, että mies joka pitää perhe-elämästä ei voi olla miehekäs ja on aivan hirveä tossu Mun mieheni on maskuliininen, rohkea, tarmokas ja erittäin viriili, mutta viihtyy silti kotona. On aivan,oma persoona eikä minin pompoteltavissa. Miten se voi olla vaikea käsittää, että miehekäskin mies voi nauttia isänä olemisesta?

[/quote]

Sekoitat nyt kaksi asiaa.

Joidenkin mielestä perhekeskeisyys tekee miehestä epämiehekkään. Se, että haluaa hoivata lapsia, tekee miehestä joidenkin mielestä epämiehekkään.

Toisten mielestä perinteisellä tavalla miehekkäät miehet ovat väistämättä myös sovinisteja.

Näistä ensimmäinen näkemys voi pitää paikkaasa (koska miehekkyys on subjektiivista) mutta toinen ei pidä. On täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies ilman että on sovinisti. 

Vierailija
52/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:57"]

Miten se voi olla vaikea käsittää, että miehekäskin mies voi nauttia isänä olemisesta?

[/quote]

Tässä on miehekkäitä miehiä ja he eivät nauti vaippojen vaihdosta eikä perhe-elämästä.. http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/06/29/article-2009228-0CC7816F00000578-458_634x412.jpg
[/quote]

Mistä tiedät, että eivät nauti? Luultavasti ovat asevelvollisuudessa, koska on pakko ja palaisivat mielellään irakista kotiin perheensä luo.

Vierailija
53/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:46"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:29"] Tuli sellainen tunne, että tuon kirjoittajan mielestä lapsiperhe-elämästä pitävä mies on jotenkin säälittävä ja vähemmän miehekäs. [/quote] No onhan se todellakin vähemmän miehekäs, se nyt on selvä. [/quote] Olkoot vähemmän miehekäs teidän mielestänne, mä pidän mun vähemmän miehekkäästä miehestä <3 [/quote] Todennäköisesti et pärjäisi oikeasti miehekkään miehen kanssa. [/quote] :D Olen ollut miehekkään miehen kanssa, en vain ymmärrä kuka vapaaehtoisesti kuuntelee päivästä toiseen, kun mies solvaa ja selittää sovinisti juttujaan ja pettää kun silmä välttää. Joten kyllä näin on parempi, ole sä lassukoiden kanssa jos sulle on hyvä niin, mä olen tossukoiden. [/quote] Edes sellainen perinteinen maskuliinisuus, jossa korostuvat miehiset hyveet kuten rohkeus, aggressiivisuus, tarmokkuus, viriiliys ja niin edelleen, ei millään tavalla edellytä sovinismia ja naisvihamielisyyttä. Moni sanoisi että vapaaehtoisesti lapseton George Clooney on hyvin miehekäs mies, ja hän tuskin on mikään sovinisti. [/quote] Teillä nyt vain sattuu olemaan sellainen käsitys, että mies joka pitää perhe-elämästä ei voi olla miehekäs ja on aivan hirveä tossu Mun mieheni on maskuliininen, rohkea, tarmokas ja erittäin viriili, mutta viihtyy silti kotona. On aivan,oma persoona eikä minin pompoteltavissa. Miten se voi olla vaikea käsittää, että miehekäskin mies voi nauttia isänä olemisesta?

[/quote]

Sekoitat nyt kaksi asiaa.

Joidenkin mielestä perhekeskeisyys tekee miehestä epämiehekkään. Se, että haluaa hoivata lapsia, tekee miehestä joidenkin mielestä epämiehekkään.

Toisten mielestä perinteisellä tavalla miehekkäät miehet ovat väistämättä myös sovinisteja.

Näistä ensimmäinen näkemys voi pitää paikkaasa (koska miehekkyys on subjektiivista) mutta toinen ei pidä. On täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies ilman että on sovinisti. 
[/quote]

Ja on täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies, vaikka nauttisi lapsiperhe-elämästä.

Vierailija
54/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:49"]

Kyllä me paljon ihan kotona kotona ollaan tai sitten kodin lenkkipolulla (asumme meren äärellä). Näin oli ennen lastakin. Katsoimme aina jotain tvsarjaa, harrastimme seksiä, käytiin lähiruokakaupassa, tehtiin ruokaa. Jos ihan villiksi heittäydyttiin niin mentiin illalla yksille lähikuppilaan ;)

[/quote]

Selkis! Voisitko vielä varmuuden vuoksi mainita joitakin asioita, joita sellaiset ei niin hyvin kotona viihtyvät pariskunnat tekevät? Vaikkapa tosi menevät kaverinne? -ap

Vierailija
55/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:06"]

Mistä tiedät, että eivät nauti? Luultavasti ovat asevelvollisuudessa, koska on pakko ja palaisivat mielellään irakista kotiin perheensä luo.

[/quote]

He ovat erikoisjoukkojen ammattisotilaita, ei asevelvollisia. Ko. operaatiossa pelastettiin panttivanki (kuvassa vasemalla) ja kuoli yksi erikoisjoukkojen sotilas.

Vierailija
56/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:07"]

Ja on täysin mahdollista olla perinteisesti miehekäs mies, vaikka nauttisi lapsiperhe-elämästä.

[/quote]

Minusta perinteiseen miehekkyyteen ei kuulu ainakaan lapsen hoivaaminen ja kotitöiden teko rallatellen.

Vierailija
57/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:49"]

[/quote]

Selkis! Voisitko vielä varmuuden vuoksi mainita joitakin asioita, joita sellaiset ei niin hyvin kotona viihtyvät pariskunnat tekevät? Vaikkapa tosi menevät kaverinne? -ap
[/quote]
Enpä osaa vastata kun harvemmin kavereiden menoista on seikkaperäistä tietoa ;) Monet näkee kyllä paljon niitä samaa sukupuolta olevia kavereita erilaisissa menoissa, me molemmat osallistutaan niihin liian vähän..

Vierailija
58/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 13:49"]

[/quote]

[/quote]
Enpä osaa vastata kun harvemmin kavereiden menoista on seikkaperäistä tietoa ;) Monet näkee kyllä paljon niitä samaa sukupuolta olevia kavereita erilaisissa menoissa, me molemmat osallistutaan niihin liian vähän..
[/quote] Jotkut miehet käy viikonloppuisin reisuilla, perjantaina kavereiden kanssa baariin/klubille. Tollasia juttuja ne ei niin perhekeskeiset tekee.

Vierailija
59/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:06"]

[/quote]

He ovat erikoisjoukkojen ammattisotilaita, ei asevelvollisia. Ko. operaatiossa pelastettiin panttivanki (kuvassa vasemalla) ja kuoli yksi erikoisjoukkojen sotilas.
[/quote]

No miten se silti kertoo siitä, että eivät nauttisi myös perhe-elämästä?

Vierailija
60/82 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Minusta perinteiseen miehekkyyteen ei kuulu ainakaan lapsen hoivaaminen ja kotitöiden teko rallatellen.
[/quote]

Musta siinä ei ole mitään epämiehekästä, että mies siivoaa myös jos sotkee :D