Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin uhrit suhteessa

Vierailija
23.08.2021 |

Onko käsite ”reactive abuse” tuttu teille narsistin kansaa suhteessa oleville. Olen tullut tieni päähän mieheni (narsistin) kanssa. Yli kymmenen vuotta elänyt jonkinlaisessa hullussa epätodelliselta maailmassa kunnes tajusin mistä kyse , pienistä olemattomista asioista räjähtely, kaiken kääntäminen minun syyksi , syyttely , haukkuminen , valittaminen jne. Olen elänyt nämä kaikki vuodet narsistin kanssa ja tuntuu siltä että mitä enemmän ikää hänelle tulee sen pahemmaksi muuttuu.

Tämä reactive abuse oli itselleni uusi termi , eli narsisti kuten tiedetty ns potkii ja tökkii kaikin keinoin saadakseen uhristaan reaktion , ja jokaisellahan on rajansa , potki koiraa tarpeeksi kauan niin tottakai se puree takaisin , tästähän narsisti vasta ilahtuukin , jos raivoat / huudat/ huitaiset kun olet tarpeeksi kauan kuunnellut epäreiluja haukkuja ja syytöksiä. Siinä vasta soppa kun narsistista itsestään yhtäkkiä tuleekin se ”uhri”. Vertaistukea / yleistä keskustelua aiheesta kaipaisin muilta vastaavassa suhteessa eläville / eläneille.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän , väkivalta oli se sit henkinen tai fyysinen ei ole ok milloinkaan. Mutta onko se oikeasti henkistä väkivaltaa jos mä huudan vaikka sit kurkku suorana takaisin että nyt v* hiljaa mikset sä lopeta ?! Tai jos toinen haukku sut , kaiken mitä teet , perheesi ym ja sä läpsäiset sitä , toki normaalina ihmisenä sä itse pyydät heti anteeksi , mutta siinä vaiheessa narsisti on niskan päällä ja voittajan virne kasvoillaan sanoo ”noniin katsoa nyt , tämä on se sun oikea puoli , sähän oot ihan hullu”. Ja peli on menetetty. Huoh. Ap

Vierailija
2/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajattele tilanne , jossa olet esim tuonut esiin jonkun epäkohdan täysin normaaliin sävyyn , esim että ” en tykännyt kun teit näin tai sanoit näin , voisitko selittää mikä sut sai niin tekemää”. Tähän narsisti reagoi niin että alkaa haukkumaan sinua , koska narsistithan eivät tunnetusti kestä minkäänlaista kritiikkiä vaikka kuinka aiheellista. Narsisti sanoo esim että sä pilaat mun elämän ja teet siitä helvettiä , olet niin vaikea , kenenkään kaverin vaimot eivät ole kuin sä , kaikki muut ovat parempia , ja jos näin ei saa sua reagoimaan niin sit vetää muita asioita , esim ”ton takia kukaan ei tykkää susta eikö sulla ole kavereita, kukaan ei kestä sua ”. Ei hetkauta vaikka itket ja ajelet lopettamaan. Se vaan yllyttää. Oikeasti , metallista pitäisi olla tehty jotta pystyisi olemaan reagoimatta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöminen ja huutaminen on täysin oikeutettua, jos vastapuoli on narsku. Ja mehän tiedämme palstan lukijoina, että eksät ovat aina narskuja ja nyksät 90-prosenttisesti. Anna palaa!

Vierailija
4/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyöminen ja huutaminen on täysin oikeutettua, jos vastapuoli on narsku. Ja mehän tiedämme palstan lukijoina, että eksät ovat aina narskuja ja nyksät 90-prosenttisesti. Anna palaa!

Et näköjään ole sellaisen kanssa elänyt. Lietkö kenties itse narsisti. Ainakin empatiakyvystä päätellen.

Vierailija
5/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohtamatta kirsikkana kakun päällä , kun yrität järkeillä narsistin kanssa jälkeenpäin että ymmärräthän että et voi puhua muille noin ja sanoa noita kamalia asioita , siihen narsisti tietysti sanoo että ” en koskaan sanonut noin / kuulit väärin / oot ihan liian herkkä ”Ap

Vierailija
6/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sulle paljon parempi mies jostain löydy, kannattaa jättää tuo nykyinen.

Vierailija
9/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaikuttaa kumppanisi käytökseen, ainoastaan omaasi.

Olet väkivaltainen, ja sitä ei kumppanisi harjoittama "reactive abuse" miksikään muuta.

Jos et kestä kumppanisi käytöstä, puhetapaa, tai muuta ominaisuutta käymättä häneen käsiksi, niin suosittelen sinua eroamaan.

Älä jää suhteeseen ja perustele väkivaltaasi kumppanisi käytöksellä. Kumpikin teistä ansaitsee parempaa kohtelua parisuhteessaan!

Vierailija
10/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko läheisriippuvainen eli ohut nahkainen narsisti. Ne on yhtä pahoja...joskus vielä pahempia kun esittävät ihan muuta kuin ovat

Vierailija
11/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni mikään ei oikeuta väkivaltaan muussa, kuin itsepuolustustilanteessa. Ex-mieheni oli myös fyysisesti väkivaltainen ja puolet minua isompana kävi useampaakin otteeseen kimppuuni. Paiskoi hiuksista lattialle, repi ylös ja esim. kampitti jalasta/väänsi kädest kaataakseen minut uudestaan lattialle. Hakkasi päätäni lattiaan, kuristi. Kyllä, olen potkaissut häntä pois kauemmaksi itsestäni maatessani lattialla ja hänen yrittäessään istua päälleni pitääkseen minua paikoillaan.

Jos huutamiseen vastaa läpsäisemällä, puhutaan ihan eri asiasta. Ex aloitti väkivaltaisuutensa huutamalla. Myöhemmin rupesi heittelemään esineillä kohti. Lopulta heitteli ja paiskoi minua tavaroiden sijaan. Suosittelen aloittajaa lopettamaan suhteen ja miettimään sitä, miksi mieluummin lyöt lähtemisen sijaan.

Vierailija
12/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väkivaltainen, ja sitä ei kumppanisi harjoittama "reactive abuse" miksikään muuta.

Jos et kestä kumppanisi käytöstä, puhetapaa, tai muuta ominaisuutta käymättä häneen käsiksi, niin suosittelen sinua eroamaan.

Älä jää suhteeseen ja perustele väkivaltaasi kumppanisi käytöksellä. Kumpikin teistä ansaitsee parempaa kohtelua parisuhteessaan!

Kylläpä oli outo vastaus. Ap ylempänä sanoi pyytäneensä anteeksi käytöstään heti , sekö tiedosti reaktionsa olevan väärä. Kuitenkin heidän asettaminen samaan laatikkoon on todella kaukaa haettua. Yksi suhteessa on narsisti , narsistit sairastuttavat läheisensä toksisella käytöksellään. Ap:n reaktio ei ole oikein , mutta se on ymmärrettävää kun ihmisiä ollaan. Ainoa joka ansaitsee parempaa on uhri , narsisti tulee jatkamaan käytöstään muiden kanssa ja näinollen sairastuttaa muita. Ja muuten , reactive abuse on se mitä Ap teki , ei mies.

Vierailija
13/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen väkivaltainen narsku syyttelemässä muita omista ominaisuuksistaan.

Vierailija
14/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä oli outo vastaus. Ap ylempänä sanoi pyytäneensä anteeksi käytöstään heti , sekö tiedosti reaktionsa olevan väärä. Kuitenkin heidän asettaminen samaan laatikkoon on todella kaukaa haettua. Yksi suhteessa on narsisti , narsistit sairastuttavat läheisensä toksisella käytöksellään. Ap:n reaktio ei ole oikein , mutta se on ymmärrettävää kun ihmisiä ollaan. Ainoa joka ansaitsee parempaa on uhri , narsisti tulee jatkamaan käytöstään muiden kanssa ja näinollen sairastuttaa muita. Ja muuten , reactive abuse on se mitä Ap teki , ei mies.

Mitä ap tästä keskustelusta siis haluaa? Jos tiedostaa seurustelevansa voimakkaan narsistisesti käyttäytyvän henkilön kanssa, ei kai ole muita vaihtoehtoja kuin suhteen päättäminen?

Vierailija
15/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni mikään ei oikeuta väkivaltaan muussa, kuin itsepuolustustilanteessa. Ex-mieheni oli myös fyysisesti väkivaltainen ja puolet minua isompana kävi useampaakin otteeseen kimppuuni. Paiskoi hiuksista lattialle, repi ylös ja esim. kampitti jalasta/väänsi kädest kaataakseen minut uudestaan lattialle. Hakkasi päätäni lattiaan, kuristi. Kyllä, olen potkaissut häntä pois kauemmaksi itsestäni maatessani lattialla ja hänen yrittäessään istua päälleni pitääkseen minua paikoillaan.

Jos huutamiseen vastaa läpsäisemällä, puhutaan ihan eri asiasta. Ex aloitti väkivaltaisuutensa huutamalla. Myöhemmin rupesi heittelemään esineillä kohti. Lopulta heitteli ja paiskoi minua tavaroiden sijaan. Suosittelen aloittajaa lopettamaan suhteen ja miettimään sitä, miksi mieluummin lyöt lähtemisen sijaan.

Oikeassa olet , eihän se oikeuttanut läpsäisemään, vaikka tilanne oli se että 45 minuuttia istuin sängyllä itkien kun hän seisoi edessäni ja huusi naama punaisena miten huono olen , anelin lähtemään pois ja lopettamaan jos minusta välittää , ei kuunnellut , vaan alkoi haukkumaan äitiäni , isääni , kaikkea mitä teen tai en tee , hullunkiilto silmissään. Siinä tilanteessa en tiennyt mitä muuta tehdä , en päässyt edes lähtemään tilanteesta pois.

Kyseessä ei siis ollut ns lyönti vaan läpsäisy poskeen , joten en koe sen olevan pahinta mahdollista fyysistä käsiksikäymistä. Miksi katsotaan esim sen olevan ok jos baarissa joku mies alkaa huorittelemaan tms niin siinä vaiheessa naisen kuuluu läpsäistä poskelle. Ja kyllä , jouduin myös kuulemaan sitä.

Vierailija
16/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tästä keskustelusta siis haluaa? Jos tiedostaa seurustelevansa voimakkaan narsistisesti käyttäytyvän henkilön kanssa, ei kai ole muita vaihtoehtoja kuin suhteen päättäminen?

Ap haluaa todistaa olevansa ajan hermolla: tunnistaa narskun ja tietää mitä uhreille tapahtuu. Vähän siihen tyyliin, että antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä! 

Vierailija
17/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen väkivaltainen narsku syyttelemässä muita omista ominaisuuksistaan.

Luepa uudestaan Ap:n antamat esimerkit ja mieti uudestaan kuka se narsisti on. Oikeasti pelottavaa että on ihmisiä jotka ovat valmiita tallomaan jo tallottua.

Vierailija
18/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa uudestaan Ap:n antamat esimerkit ja mieti uudestaan kuka se narsisti on. Oikeasti pelottavaa että on ihmisiä jotka ovat valmiita tallomaan jo tallottua.

Pitäisikö narskun kertomuksia uskoa?

Vierailija
19/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet , eihän se oikeuttanut läpsäisemään, vaikka tilanne oli se että 45 minuuttia istuin sängyllä itkien kun hän seisoi edessäni ja huusi naama punaisena miten huono olen , anelin lähtemään pois ja lopettamaan jos minusta välittää , ei kuunnellut , vaan alkoi haukkumaan äitiäni , isääni , kaikkea mitä teen tai en tee , hullunkiilto silmissään. Siinä tilanteessa en tiennyt mitä muuta tehdä , en päässyt edes lähtemään tilanteesta pois.

Kyseessä ei siis ollut ns lyönti vaan läpsäisy poskeen , joten en koe sen olevan pahinta mahdollista fyysistä käsiksikäymistä. Miksi katsotaan esim sen olevan ok jos baarissa joku mies alkaa huorittelemaan tms niin siinä vaiheessa naisen kuuluu läpsäistä poskelle. Ja kyllä , jouduin myös kuulemaan sitä.

Ei kukaan sivistynyt ihminen katso tuon läpsimisen olevan ok. Huorittelu on sanoja ja ne välttääkseen voi kävellä pois (tai pyytää järjestysmiestä poistamaan häirikön).

En tarkoittanut syyllistää sinua. Kunhan totesin, että läpsiminen ei ole sekään oikein. Minä olen tuo, jota mies lopulta heitteli ympäriinsä. Meillä väkivalta alkoi sillä, että mies huoritteli ja haukkui minua. Monta kertaa olen itkenyt sohvalla ja pyytänyt lopettamaan. Ei minulle ole siltikään tullut mieleeni ruvata läpsimään.

Vierailija
20/70 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen esimerkki. Löysin miehen autosta hiuslenkin joka ei ole minun , kysyin häneltä kenen tämä on , sanoi mistä hän sen tietäisi , jonka jälkeen käänsi kaiken ja alkoi syyttämään minua pettämisestä , että minulla on joku toinen, tilanne jatkui tunteja ja yhtäkkiä olimme keskellä tilannetta (taas) jossa minä joudun puolustelemaan itseäni ja todistelemaan ja kuuntelemaan järjettömiä syytöksiä. Unohtaen täysin alkuperäisen syyn. Kai se sitten olen minä joka olen hullu narsisti , sen sijaan että tein inhimillisen virheen jonka heti myönsin. Ap