Kuinka pian terveellisemmät elämäntavat näkyvät ulkonäössä?
Jos yrittäisi korjata kaikki pahimmat epäkohdat eli nukkua enemmän, vähentää sokeria ja turhia hiilareita, liikkua ja ulkoilla enemmän? Kun olen jo monta vuotta valvonut, mussuttanut sokeria ja herkkuja ja ulkoillut tosi vähän... Motivaatiota elämäntapamuutokseen tässä haeskelen! Kuntosalilla käynnin aloitan maanantaina.
Kommentit (12)
Pikemmin että kuinka hitaammaksi vanheneminen muuttukaan.
Mulla alkoi näkyä jo viikon sisällä. Hiilaripöhötys hävisi kohtalaisen nopeasti ja ulkoilu saa terveen värin poskille välittömästi. Kannattaa myös juoda paljon vettä.
Entä vaikutus mielialaan? Kun olo on jatkuvasti väsynyt ja olemus täysin lässähtänyt, masentaa :(
ap
Päivässä eli aika lailla samantien huomaa mm. olemuksesta, silmistä, vireystilasta, ryhdistä, elämänilosta jne. Ajan myötä aina vain enemmän ja enemmän mikäli ei mitään yllättävää syöpää tai kolaria satu. Hyvän tien olet valinnut, muistathan motivoida itsesi myös jatkamaan sitä! Ota ystäviä mukaan tähän muutokseen ja konkreettisia tavoitteita, sillä monilla tuppaa itekseen into lopahtamaan nopeasti.
Kannatta sitten se naama rasvata ettei ahavoidu tai pala auringossa. Paljon ulkoilevilla on usein ahavoitunut iho.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:05"]Entä vaikutus mielialaan? Kun olo on jatkuvasti väsynyt ja olemus täysin lässähtänyt, masentaa :(
ap
[/quote]
Ihan yhtä nopeasti. Mulla ainakin tuo hiilareiden ja sokerin syönnin vähentäminen ja proteiinin lisääminen on tuonut pirteämmän olon melkein kuin itsestään. Alkoholi kannattaa myös jättää vähäksi aikaa ja nukkua kunnolla. Ja ulkoilla tietysti.
[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 00:05"]
Entä vaikutus mielialaan? Kun olo on jatkuvasti väsynyt ja olemus täysin lässähtänyt, masentaa :(
ap
[/quote]
hetkessä kun massu ei ole enää kipeä
Mulla kesti kk. Nyt 3 kk jälkeen en enää vaihtaisi pois!
Kaikilla ei ikinä.
Esim itselläni tuollainen ei tuota minkäänlaista hyötyä. Ja olen siis kuitenkin elänyt "terveellisesti" välillä vuosikausiakin.
Geenit, hormonitoiminta yms sen vasteen elämäntavoille käytännössä ja viimekädessä määrittävät.
Ei koskaan. Minä lopetin viitisen vuotta sitten alkoholin suurkulutuksen ja aloin syödä terveellisesti. Ulkonäkö ei siitä millään tapaa muuttunut parempaan suuntaan. Jaksaminen ja olo muuten kyllä :)
Kuukausi. Liiallisten hiilarien poisjättö ja eläinrasvan lisääminen kirvoitti kohteliaisuuksia puolituttujenkin suusta. Liikunta ei muuttunut mihinkään ko. ajanjaksona.
KYllä ne alkavat aika nopeasti näkyä. Kasvot saavat luonnollisen värin ja ilme on pirteämpi. Kannustan ehdottomasti terveelliseen ruokavalioon siirtymiseen ja kuntoiluun!