Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päihdeongelmaiset naiset

Vierailija
23.08.2021 |

Heitä kohtaan ei monilta löydy myötätuntoa, täytyy myöntää omaltakin kohdalta näin, koska ajattelen asiaa lasten kannalta. Kova elämä tekee kovaksi, katkeraksi ja kenellekään muulle ei oikein ymmärrystä ole kuin itselle. Heihin kohdistuu paljon tuomitsemista, siis paljon enemmän kuin päihdeongelmaisiin miehiin. Ja lisäksi ovat tekemisissä ihan järkyttävien miesten kanssa. Omaisille tosi raskasta, saavat paljon kuraa niskaansa.

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti 20. Traumataustaisetko persoonallisuushäiriöisiä ja narsisteja?

Vierailija
22/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena naapurustossa asui alkoholisoitunut hienostorouva jolla oli pienet lapset. Lapset oli ihan heitteillä kun hän huiteli missä sattuu. Räyhäsi ja kiroili kenelle sattuu, puhui rivouksia aina. Hän oli minusta pienenä ihan hirveä ja pelottava, kuin joku demoni. Heillä oli uima-altaat ja kaikki mutta ei tehnyt mieli mennä katsomaan rouvan temmellyksiä.

Elämä oli antanut hänelle ihan hyvät kortit, itse pilasi elämänsä.

Mistä tiedät millaiset kortit sille oli annettu? Ei uima-allas poista sitä tuskaa, jos sua on vaikka koko lapsuus hyväksikäytetty.

Alkoholismin tunnistaa just siitä, että mikään elämän ongelma ei johdu alkoholista, vaan jostain lapsuuden jutuista ja muista ihmisistä. Ei milloinkaan siitä että itse juo viinaa ja se aiheuttaa ongelmat kuten väkivaltaisuuden. Opin laittamaan suodattimen päälle, kun kuuntelin juttuja.

Tosiasiassa monilla ihmisillä on ongelmia ja traumoja, joita he yrittävät ratkaista, mutta alkoholisti luo niitä lisää juomalla (ja käyttämällä päihteitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viesti 20. Traumataustaisetko persoonallisuushäiriöisiä ja narsisteja?

Persoonallisuushäiriö on yksi vakavimmista mt-häiriöistä ja pitää olla traumataustaa ja geneettistä altistumista, että sellainen syntyy. Mutta eivät tietenkään kaikki traumataustaiset ole persoonallisuushäiriöisiä. Traumojahan on aika monilla ihmisillä, itse asiassa suurimmalla osalla ihmisistä. Suurin osa niistä paranee spontaanisti ilman hoitoa ja se miten niistä paranee riippuu taustoista (lapsuuden kasvuympäristö ym.) ja genetiikasta sekin.

Vierailija
24/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena naapurustossa asui alkoholisoitunut hienostorouva jolla oli pienet lapset. Lapset oli ihan heitteillä kun hän huiteli missä sattuu. Räyhäsi ja kiroili kenelle sattuu, puhui rivouksia aina. Hän oli minusta pienenä ihan hirveä ja pelottava, kuin joku demoni. Heillä oli uima-altaat ja kaikki mutta ei tehnyt mieli mennä katsomaan rouvan temmellyksiä.

Elämä oli antanut hänelle ihan hyvät kortit, itse pilasi elämänsä.

Mistä tiedät millaiset kortit sille oli annettu? Ei uima-allas poista sitä tuskaa, jos sua on vaikka koko lapsuus hyväksikäytetty.

Alkoholismin tunnistaa just siitä, että mikään elämän ongelma ei johdu alkoholista, vaan jostain lapsuuden jutuista ja muista ihmisistä. Ei milloinkaan siitä että itse juo viinaa ja se aiheuttaa ongelmat kuten väkivaltaisuuden. Opin laittamaan suodattimen päälle, kun kuuntelin juttuja.

Tosiasiassa monilla ihmisillä on ongelmia ja traumoja, joita he yrittävät ratkaista, mutta alkoholisti luo niitä lisää juomalla (ja käyttämällä päihteitä).

Eikö tuo ole se mitä AA käyttää toipumisessa? Että tunnustetaan, että ongelmat johtuvat alkoholismista, se on kaiken perusta alkoholistin elämässä.

Vierailija
25/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan juurikin näin, kuten kirjoitit. Pyöräillessäni kaupunkiin, näen puiston penkillä "alan miehiä", niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, se ei hätkähdytä, ainoa joka hätkähdyttää, kun miesporukan ohi ajan on se, että penkillä istuu, pullo kädessä, nuoria miehiä, parhaassa iässä ja elämä ja tukka jo takana, jos ei raitistumista tapahdu, vielä enempi hätkähdän, jos näen heidän seurassaan naisen, ajattelen, että naisen elämän on ehkä täytynyt olla vielä rankempaa, epäoikeudenmukaisempaa tai kovempaa, kun on porukkaan päätynyt. Nainen tässä porukassa on toden totta pahempi näky kuin mies, ei voi mitään, mutta, kummankaan, ei miehen eikä naisen juomiseen voi sivullinen auttaa, kaikki lähtee itsestään ja kun ensin ryhdistäytyy itse, voi jo hakea tukea ja apua. 

Vierailija
26/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin jäi ikiajoiksi mieleen, kun mökkipaikkakunnalla joku alkoholistinainen oli housut kintuissa nurmikolla ja huuteli sieltä että tulkaa xxxx ja muutakin sellaista, ettei tähän viitsi edes kirjoittaa. Olisi pitänyt ehkä tehdä jotain, mutta en tehnyt, koska nainen vaikutti aika aggressiiviselta. Sen verran pieni paikkakunta, ettei sinne oikein kannata poliisiakaan kutsua, kun tulee joskus tunnin kuluttua.

Vierailija
27/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki juovat naiset eivät tupakoi.

Eivätkä kaikki tupakoivat naiset juo.

Vierailija
28/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta riittää myötätuntoa, mutta vain vähän kauempaa. Ei ole ihan lähisukulaisesta kyse onneksi.

Vierailija
29/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime viikolla näin naisen, joka otti munaa takaapäin julkisella paikalla ihan vaan, että saisi päivittäiset huumekäyttörahansa. Aika säälittävä näky.

30/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Ei mitään selkärankaa tai sisua.

Itse olen kokenut aivan hirveän lapsuuden. Narkkariäitini myi minua vauvana aineita vastaan. Silti minusta ei tullut raivoraitista eikä alkoholistia vaan kohtuukäyttäjä eli kerran kuussa juon ja silloin kunnolla.

Vierailija
31/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairaus!

Vierailija
32/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa päihdeongelmaisista on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Sekä miehiä että naisia. Jostain syystä kuvitellaan, että vasta ojakunnossa ollaan päihdeongelmaisia.

Vierailija
33/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi viime viikolla näin naisen, joka otti munaa takaapäin julkisella paikalla ihan vaan, että saisi päivittäiset huumekäyttörahansa. Aika säälittävä näky.

Joku mies laittoi sitä julkisella paikalla antaakseen huumerahat. Rappiolla on mieskin.

Vierailija
34/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkumarkkinoilla toisinaan on, keski-ikäsiä useimmiten.... miehessä ei kiinnosta niinkään ihminen itse vaan lähinnä tämän lompakko siis se että pitää löytää joku juopottelun kustantaja.

😐

Vierailija
35/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mies laittoi sitä julkisella paikalla antaakseen huumerahat. Rappiolla on mieskin.

Hesarissa oli juttua narkkareista kesällä ja toimittaja bongasi hengailupaikalta miehen (ei-narkkari, selvin päin), joka sieltä tuli pyytelemään seksiä. Kukaan ei suostunut. 

Naisen käytöstä selittää sairaus, siis huumeriippuvuus, mutta mikä miestä vaivaa? Täydellinen alennustila?

Vierailija
36/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa päihdeongelmaisista on tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Sekä miehiä että naisia. Jostain syystä kuvitellaan, että vasta ojakunnossa ollaan päihdeongelmaisia.

Eikä kuvitella. Ne työssäkävijät laiminlyövät lapsiaan ja saavat päihdehaittoja ihan samalla tavalla, mutta alle nelikymppisenä moni vielä jaksaa käydä töissä joten kuten.

Vierailija
37/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tämä tapahtui? Aika ghetto.

Vierailija
38/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin alkoholistin ja narsistisen äidin vallan alla koko lapsuuteni, traumat jäi syvät mutta en juo pisaraakaan. Äiti kaltoinkohteli meitä tavoilla, joita ihmiset eivät halua uskoa tai ymmärtää, koska eihän nyt äiti.

Mutta kyllä äiditKIN tekevät paljon hirveyksiä ja usein muilta ihmisiltä piilossa. Ja vaikka äitini on sairas hän olisi monessa kohtaa voinut valita toisin esim. jättää lapset hankkimatta, lopettaa juomisen, olla tuomatta uusia miehiä kotiimme, antaa meidät biologisen isän huollettavaksi joka ei juonut tai ollut epävakaa, mutta jolle äiti salli vain minimitapaamiset yms.

Toki kaikille ulkopuolisille ihmisille äiti itkee ja ottaa uhrin roolin ja kaikki menee täydestä, koska eihän nyt nainen ja äiti. Mitään vastuuta hän ei ota ikinä eikä tule ottamaan.

Vierailija
39/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on valinta, sekä miehelle että naiselle. Minulle tekee pahaa vasta kun noilla on lapsia ja eläimiä, melkein aina onkin. Ja hoitamatta ja heitteillä ne aina ovat. 

Vierailija
40/200 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni hakee lohtua alkoholista. Vaikka lohtu onkin harhaluulo

Varmaan, mutta toisaalta sanotaan, että alkoholisti löytää aina syyn juoda. On se sitten huono olo tai hyvä olo, niin kaikkeen käy alkoholi. 

Lasten kannalta äidin päihdeongelma on sikäli paha, että silloin mieskin on samanlainen hyvin usein, joten lapsille ei ole oikein ketään selvää ja tolkuissaan olevaa aikuista perheessä.

Minä kyökkipsykologin ja arkikokemuksien pätevyydellä väitän, että kukaan aikuinen joka sallii kodissaan alkoholismia niin että lapsetkin saavat sitä todistaa, ei ole tolkuissaan vaikka selvänä olisikin. Itsekin olen päihdeongelmaisten kanssa ollut elämäni eikä mulla ole ihan kaikki kotona. Mutta niin sekaisin en sentään ole että olisin tehnyt lapsia niin huonoille miehille.

Ymmärrän, toisaalta juopoilta naisilta saa pil.ua melko kivuttomasti kun tarjoaa kaljaa kiljua tai mitä vaan mikä millä kuuppa sekottuu. Olen minä kerran nainut tosi nättiä aloittelevaa pulsu tyttöä yhdellä miedolla pamilla, suhdettakin suunnittelin mutta oli jo kerinny liian syvälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi