Mies oli käynyt minulta salaa tekemässä sterilisaation
Nyt olen tunnemyrskyssä. Vielä alkuvuodesta sanoin, että haluaisin ehkä vielä iltatähden. Nyt mies oli käynyt sterilisaatiossa ja sanoi kylmästi, että hänen lapset on tehty. Mitä nyt?
Kommentit (455)
Ei ole mitään "kuuluu kumppanille" tai "ei kuulu kumppanille". Kaikki kumppanille kuulumiset tai kuulumatta jättämiset on subjektiivisia näkemyksiä, kiinni siitä mitä on kyseisen parin kesken sovittu. Ja viime kädessä voihan joku olla sitäkin mieltä, ettei se kuulu ihmiselle pätkääkään vaikka hänelle valehdeltaisiin päin naamaa. Epärehellisyys nähdään ikäänkuin perusoikeutena. Kaikki, mikä ei ole rikoslain perusteella rangaistavaa on sallittua. Näinhän jotkut pettämiskeskusteluissakin julistaa. Ei se kuulu puolisolle kenen kanssa mä panen. Ja onhan se näin siinä mielessä, että poliisi ei tule ovelle siksi että olet pettänyt, valehdellut tms - tai teettänyt sterin kertomatta kumppanille.
Sitten on ihan toinen asia, voiko näillä omilla julistuksilla estää kumppania suremasta tai suuttumasta tai voiko niillä painostaa kumppania jatkamaan suhdetta jossa hän kokee tulleensa petetyksi. Tai voiko sillä valkopestä itseään esimerkiksi yhteisten tuttavien silmissä. "Vauvapalstan huutoäänestyksen mukaan x% ihmisistä on sitä mieltä, että kumppania voi ihan hyvin kohdella näin, joten minä kohtelin." Kuulostaa lähinnä absurdilta.
Tai sitten tällä on tarkoitus puolustaa omaa toimintaa omissa silmissä. Sen huutelu taas on minusta aika tarpeetonta. Maailmassa on kaiken maailman hulluja joiden mielestä paljon suurempikin pahuus ja itsekkyys on perusteltua, ei siinä ole mitään uutta. Jos olet sitä mieltä, että muita ihmisiä on okei huijata ja loukata niin siinähän olet. Onnea valitsemallasi tiellä ja useimmat lienee onneksi eri mieltä.
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos kovin aggressiivisesti pitää puolustaa omaa pyhää oikeuttaan epärehellisyyteen, niin ehkä kannattaisi pysyä sinkkuna tai ainakin soisi että nämä ihmiset etsisivät kaltaistaan seuraa. Mutta turha toive sekin on. Jos ihmistä ei kiinnosta rehellisyys tai välittäminen tai läheisten kunnioittaminen, niin ei häntä kiinnosta tuntemattomien nettikirjoittajien toiveet rehellisyydestä tai välittämisestä tai läheisten kunnioittamisesta. Jotkut ihmiset nyt vaan on piittaamattomia ja ilkeitä ja itsekkäitä. Ei täällä voi muuta tehdä kuin ristiä kädet ja toivoa, että oma ihmistuntemus riittää vähän paremman kumppanin löytämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En usko ap:tä, koska puolisoa haastatellaan myös. Jonoa on myös yli vuosi, koska monelle tehdään nyt vasektomia.
En usko sinua. Minua ei haastateltu, oli kai kysytty vaan että mitä mieltä vaimo on. Mies oli sanonut että meille tuli just kaksoset. Ja mies pääsi muutamassa viikossa toimenpiteeseen, se on niin pieni juttu että ei ole julkisellakaan jonoa juurikaan.
Tämä onkin jännä juttu että jos nainen ei halua lasta ja tekee abortin niin sanotaan että nainen saa päättää omasta kehostaan ja kun mies ei halua lasta niin nostetaan meteli kun tekee sterilisaation.
Aloittajahan voi vaikka tehdä sen iltatähtensä keinohedelmöityksellä tai jonkun toisen kanssa. Missä ongelma? Miehellä on oikeus omaan vartaloonsa.
Miten aloittaja kuvittelit, että tilanne olisi parempi, jos mies ei olisi käynyt nips naps?
Sama tilanne, mies ei halua lasta, sinäkö olisit pakottanut sen hänelle?
Taitaa olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa on oppinut taas uuden naisten koodisanan
Luottamus = naisen pitää tietää kaikki miehen asiat, miehellä ei ole mitään yksityisasioita. Jos mies ei kerro kaikkea, hän on sika.
Joo, onhan se ihan kauheaa odottaa, että yhteiselämään vaikuttavista asioista kerrottaisiin etukäteen ja niistä voitaisiin keskustella.
Nainen alkaa salaa syömään e-pillereitä vaikka mies painostaa eron uhalla seuraavaan lapseen.
Nainen saisi sympatiaa ja ymmärrystä.
Raskaus ja synnytys on naiselle vaarallista, kivuliasta, kallista ja siitä voi seurata loppuelämän kestäviä ongelmia. Siitä aiheutuu pitkä poissaolo töistä ja huonolla tuurilla koko raskausaika menee sairauslomalla. Totta vtussa hän saisi minulta sympatiaa ja ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ap:tä, koska puolisoa haastatellaan myös. Jonoa on myös yli vuosi, koska monelle tehdään nyt vasektomia.
En usko sinua. Minua ei haastateltu, oli kai kysytty vaan että mitä mieltä vaimo on. Mies oli sanonut että meille tuli just kaksoset. Ja mies pääsi muutamassa viikossa toimenpiteeseen, se on niin pieni juttu että ei ole julkisellakaan jonoa juurikaan.
Kaavakkeessa on kohta, johon pitää ruksia onko potilas saanut yhdessä puolison kanssa informaation siitä kumman sterilisaatio olisi tarkoituksenmukaisempaa. Jos ei ole, pitää merkitä joku syy miksi ei. Jotkut laittaa syyksi vaikka simppelisti "puoliso ei mukana vastaanotolla". Toiset on sitten tarkempia. Selvää ohjeistusta ei näihin ole. Halutessaan sterilisaation saanee kuitenkin helposti kertomatta puolisolle mitään - jos ei yksi lääkäri kirjoita lähetettä, niin toinen tai kolmas sitten viimeistään kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin jännä juttu että jos nainen ei halua lasta ja tekee abortin niin sanotaan että nainen saa päättää omasta kehostaan ja kun mies ei halua lasta niin nostetaan meteli kun tekee sterilisaation.
Miehet saa ihan vapaasti tehdä vasektomian, mutta olisihan se kiva, että asiasta sanoisi puolisolle etukäteen,
Miksi jatkatte höpöhöpöjuttuja ja juoruja tällaisella palstalla? Teilläkö ei ole oikeaa elämää?
Muuten ihan yleisellä tasolla: Miten on mahdollista että juuri Suomeen on valikoitunut maailman parhaimmat naiset ja maailman huonoimmat miehet?[/quote]
Sen lisäksi, että jakelet typeriä (sun mielestä nasevia ja hauskoja) neuvojasi, olet vieläpä alentuva. Kuvittelet olevasi yläpuolella ja hallitsevasi tilanteen. Stereotyyppi ihmisestä, jonka kannattaisi olla hiljaa.
Mä en ole väittänyt miehistä ja naisista mitään tollaista, ne on ihan sun sanojasi. Täällä sen sijaan tuo sovinismi kukoistaa, johtunee miesten tarpeesta seurata mitä naiset keskustelee. Ja sit on niin kovin vaikea olla puuttumatta.
Suomenkielessä on sellainen kuin sinä-passiivi. Oletko kuullut? Mites noi typot, onko tuttuja? Ymmärrän, jos sun (tässä kohtaa ei passiivissa) on pakko tarkistaa jokainen sanasi ettet ahdistu. Mun ei. Hartuusi=hattuusi, jos ei auennut vieläkään.
Niin, että mites toi sun neuvosi? Oliko hyvä sellainen? Ja ennen kuin alat isotella, tiedän sen olleen yritys sanoa jotakin hauskaa/sarkastista/naista salakavalasti halveeraavaa. Se oli huono yritys, siksi kysyin alunperinkin, että mitä hyötyä sun neuvosta olisi.[/quote]
Jaahas, vanha vainooja on taas kurkussani kiinni. Tyyli tuntuu kovinkin tutulta. Taas yksi monista vierailijoista sieltä hoitaja-ketjusta..
Tuossa sinun oksennuksessasi on niin paljon ja niin kummallisia väitteitä, etten ole ihan varma, että mitä sä (ei sinä passivissa) haluat ilmaista. Olen toki kuullut sä passiivista, muuten toiselta nimeltään Häkkis passiivi.
Minulla on omat mielipiteeni ja sinä saat tulkita niitä ihan niinkuin haluat. Ei minulla ole mitään ylemmyyskompleksia eikä myöskään alemmuuskompleksia, jota täällä pitäisi siskojen mieliksi harjoittaa.
Tämä keskustelu on avoin myös miehille. Onhan se (svetisismi) mukava nähdä mitä naiset mahdollisista miehistään ajattelevat. Kovin on törkeää joidenkin kohdalla. Toistan: Miten on mahdollista, että Suomessa on maailman parhaat naiset ja maailman huonoimmat miehet?
Mitkä typot? Voisitko valaista?
"Hartuusi-hattuusi". Tottakai ymmärsin, että kirjoitusvirheestä oli kyse. En vaan halunnut muuttaa alkuperäistä tekstiä.
Neuvoni on hyvä. Mitä te siskot siellä virkkauspiireissänne suunnittelette puolisoidenne kontrolloimiseksi?
Minulla on jonkin verran intersektionaalisia uhripisteitä. Mitenkäs sinulla?
Ajiliareiv kirjoitti:
Jätä se sika!
Koska emakko ei pääse porsimaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on kaksi hieman eri asiaa. 1) jokaisen oikeus päättää omasta kehostaan ja 2) puolison kanssa keskusteleminen ennen lopullisia päätöksiä perheen lapsiluvusta.
Trolli, koska puoliso pitää ottaa mukaan selvityskäynnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, onhan tuo salaa tekeminen yksi seksuaalisen väkivallan muoto, mutta itse toimenpiteeseen hänellä täysi oikeus.
Sä mietit nyt annatko anteeksi salailun ja henkisen väkivallan ja päätät sit jatkuuko liitto.
Ei ole mikään seksuaalisen väkivallan muoto. Ihmisellä on oikeus päättää lapsiluvustaan. Hänen tuli täyteen. Ap voi hankkia lisää jonkun muun kanssa lapsia jos haluaa. Seksuaalista väkivaltaa on pakottaa toinen vanhemmaksi lapselle jota ei halua. Se on myös taloudellista väkivaltaa.
No kyllä on, ihan kuin se, että nainen jättää pillerit pois kertomatta. Näin se nyt on, sterilisaatiossa sinänsä (kuten sanottua) ei mitään paheksuttavaa.
Sinulla on ihan oma määritelmä sanalle väkivalta. Ei omasta kehostaan itse päättäminen ole väkivaltaa.
Puhuinko mä omasta kehosta päättämisestä väkivaltana? En puhunut. Henkistä väkivaltaa (seksuaalista vallankäyttöä) tässä on kertomatta jättäminen. Opettele lukemaan.
Mitä tämä sekusaalisuus tässä on?
Oletko sä tosissasi? Sä varmaan olet sitä mieltä, että seksuaalista väkivaltaa on vain raiskaus ja sitä ei tapahdu, jos on aiemminkin naitu/parisuhteessa. Mistä teitä sikiää?
Oletko sä nyt itse ihan vakavissasi? Mitä seksuaalista on siinä väkivallassa että teettää itselleen sterilisaation?
😅😂😅 Osaatko sä lukea? Jos, niin lue mitä sanoin.
Sterilisaatiossa ei ole mitään väkivaltaista, sen tekeminen salaa/kertomatta sen sijaan todellakin on.
Miten? Mikä siitä tekee väkivaltaa missään muodossa? Väkivaltaa olisi rajoittaa henkilön itsemääräämisoikeutta kieltämällä tältä mahdollisuus tehdä päätös omasta kehostaan.
Mutta kertomatta jättäminen poistaa naisen mahdollisuuden päättää omasta kehostaan, eli mahdollisuudesta tulla raskaaksi. Ettekö te oikeasti ymmärrä, että kertomatta jättäminen vaikuttaa myös sen puolison elämään? Ei parisuhteessa eletä umpiossa.
Nainenhan jo tiesi ettei tämän miehen kanssa voi tulla raskaaksi kun mies ei halunnut lapsia?
Ongelma on, ettei nainen en voi tulla "vahinko"raskaaksi tai väittää miestä isäksi jos tulee raskaaksi toiselle miehelle. Tämä on tullut selväksi jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet saa ihan vapaasti tehdä vasektomian, mutta olisihan se kiva, että asiasta sanoisi puolisolle etukäteen,
Moni asia mitä naiset jättää tekemättä olis kiva.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Trolli, koska puoliso pitää ottaa mukaan selvityskäynnille.
Yksityinen lääkäri.
Lääkäri: onko puolisoa
Potilas: ei
Lääkäri snip snip
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on kaksi hieman eri asiaa. 1) jokaisen oikeus päättää omasta kehostaan ja 2) puolison kanssa keskusteleminen ennen lopullisia päätöksiä perheen lapsiluvusta.
Tarvitseeko naisen neuvotella miehen kanssa abortista?
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole nostettu meteliä, että mies teetti itselleen sterilisaation vaan siitä, että se pimitettiin puolisolta. ON vain hyvä, että mies hoitaa ehkäisyn noin. Tuo sopii varmaan lähes kaikille naisille. Mutta toki asia on hyvä kertoa sille puolisolle.
Olisin ollut ikionnellinen, jos mies olisi meillä tuohon suostunut.
Itse teetätin sen sitten itselleni, mutta minulla oli pieni vauva ja toimenpiteen jälkeen olin todella kipeä. Kuitenkin piti yrittää nostella ja kannella lasta. Olin monesti kivusta pyörtymispisteessä, mutta kipulääkkeitä ei oikein voinut ottaa, kun imetin.
Miehelle operaatio olisi ollut niin paljon helpompi, mutta ei vaan voinut sitä tehdä. Kortsuakaan ei koskaan suostunut käyttämään.
Abortti ja sterilisaatio taas ei mitenkään ole verrannollisia toisiinsa.
Perhehuoneessakin ukolle pillua antaneena sanoisin, että joku huili sentään!
Mä jäittäisin miehem ja tekisin lisää lapsia toisen kanssa.